-

Marcin-K

Dalimy radę - żyrandol obroniony.

Piszę tu najczęściej o bieżączce, więc wypadałoby jakoś jednak skomentować ten ostateczny wynik wyborów. Nie będę ukrywał, że lekko się do tego przymuszam, bo przecież trudno napisać tu cokolwiek oryginalnego - to raz - a dwa, jak już pisałem kilka tekstów wstecz, z wiekiem robię się coraz mniej podatny na pewne emocje, a już na pewno tak płaskie jak te oferowane nam przez sprymitywizowane i de facto szkodliwe już w sensie medycznym media. Jadąc dziś do pracy i wiedząc, że tak czy siak coś skrobnę (jestem grafomanem i obowiązki mam grafomańskie) starałem się chociaż złapać jakąkolwiek nitkę, za którą pociągnąwszy, można by te nieszczęsne wybory rozplątać. I mykiem na którym oprę moje powyborcze wnioski będzie - tadam - narzekactwo. Narzekactwo które jest niezbywalną i integralną częścią charakteru każdego pisiora za jakiego się oczywiście uważam. Jak to ludzie lubią pisać w komentarzach - wyznawcą prezesa. Bardzo to jest kochane, ale zostawmy to. Mam w ogóle na myśli raczej auto-narzekactwo. A to telewizja Kurskiego dziadowska, a to że Sasin nie wygrałby matematycznego Kangura nawet przy zdalnych egzaminach, a to że socjalizmu za dużo, a to że fajnie by było zrobić dekomunizację i w ogóle bla, bla, bla. Każdy pisior musi sobie po prostu od czasu do czasu na PiS ponarzekać - taka jest konstrukcja poparcia dla PiS-u i trzeba z tym żyć.

No więc właśnie ja teraz mogę spuścić że tak powiem trochę powietrza z balona, bo teraz już można. Andrzej Duda wygrał, Trzaskowski wraca do latających autobusów w Warszawie i nie narazi się człowiek na zarzuty wywrotowca.

A zbierało się, zbierało. Jakieś dwa tygodnie przed I turą (albo jakoś tak) skasowałem właściwie skończony tekst w którym wziąłem się na ostro z rocznicowym zblatowaniem się prezydenta Andrzeja z tymi naszymi słodkimi ancymonami z "wPolityce". Był jakiś jubel u Karnowskich, i tam się pojawił Andrzej Duda i trochę pokadził jakie to fantastyczne medium, które broni i, oczywista, pilnuje nam Polski. Ja oczywiście rozumiem wszystko - oni mają swoje media, do których Tusk przynosi pluszaki więc i my róbmy to samo, bo inaczej przegramy z kretesem. Sam często używam tego argumentu, najczęściej z braku lepszego. Ale byłem jakiś ogólnie lekko zirytowany na politykę w tamtym czasie i rzecz ta rzuciła mi się w oczy. Wolałbym osobiście, aby Andrzej Duda trzymał Karnowskich na większy dystans, bo w końcu kiedyś będzie trzeba zacząć tu robić faktyczne porządki w niektórych dziedzinach życia i przynajmniej w mojej opinii, media i porastające je tłuste huby trzeba by wziąć na pierwszy ogień. Powiedzmy sobie szczerze - propisowskie media mają błysk, szarm i lekkość godną tych dziwacznych telewizji poukrywanych na którymś tam set z rzędu miejscu na dekoderze, a na których w dzień lecą telezakupy, a w nocy soft-porno. Jeśli media te będą nadal wyglądały tak, jakby ich idee fixe było skrzyżowanie Superstacji z "Rolniczym kwadransem", to możemy zacząć się poważnie obawiać o dalszą przyszłość tego rządu.

To dopiero był start, bo potem była kampania. Kampania ta była na początku nawet niezła. Pomijam tę "małpę w czerwonym" od Gowina i inne tego typu zgrzyty. Andrzej Duda jeździł po Polsce w białej koszuli, ściskał prawice, zapewniał że o wszystkich myśli i było git. Potem jednak ktoś - nie wiem kto, może Bielan, kto tam teraz "spinuje"? - kazał dorzucić do pieca i dobrze że ta kampania już się skończyła, bo jakby jeszcze potrwała ze dwa tygodnie, to pewnie w końcu zobaczylibyśmy Andrzeja Dudę jak lata po ulicach i z kijem bejsbolowym tropi "zboczeńców".

Robię szybki przeskok bo przeciez nie będę referował całej kampanii - na sam koniec dostaliśmy perełkę. Rzucone zostało hasło, że prezydent chce zorganizować coś - przepraszam, ale nawet jak to piszę to zaczyna mnie poważnie mdlić - co ma się nazywać "Koalicją Spraw Polskich". Co to miało by być w sensie konstrukcyjnym do końca nie wiadomo, bo przecież nie o to chodziło by coś miał ktoś z tego zrozumieć. To była już taka końcowa wrzutka do mediów mająca sprowokować tych biednych ludzi zwanych opozycją do tego by się szarpnęli na haczyku ten jeden jeszcze, tym razem ostateczny, raz. Andrzej Duda zaproponował by wszyscy spotkali się gdzieś i rozmawiali o "wartościach" - i Kukiz i Kosiniak, i Hołownia i nawet Trzaskowski z Cimoszczem pod ramię. Mnie osobiście wyglądało to tak, jakby otoczenie Andrzeja Dudy i on sam znaleźli się na naprawdę dużym i ostrym jednocześnie zakręcie, za którym może być już tylko konkretny dzwon.

Naprawdę, dobrze że już to się wszystko kończy i jutro zapomnimy o tej całej kampanii i wrócimy do swoich spraw, tak jak zapomnimy na przykład o tym, że na prezydenta RP startował, i to nawet nadając ton, ktoś taki jak Hołownia. Tak, myślę, że twarz Hołowni i to niezwykłe spojrzenie jakim on dysponuje, to jest idealne podsumowanie tego co przez kilka ostatnich miesięcy nam zafundowano.

PS. Tak naprawdę to bardzo się cieszę, że Andrzej Duda wygrał.



tagi: pis 

Marcin-K
13 lipca 2020 08:57
64     3003    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

mooj @Marcin-K
13 lipca 2020 09:03

"Mnie osobiście wyglądało to tak, jakby otoczenie Andrzeja Dudy i on sam znaleźli się na naprawdę dużym i ostrym jednocześnie zakręcie, za którym może być już tylko konkretny dzwon."

Mogło tak wyglądać..to mityczne "centrum":)

Ale jeśli się myśli o zmianie konstytucji na umożliwiającą sprawniejsze rządzenie - a prace koncepcyjne nad nową konstytucją Prezydent zapowiadał parędziesiąt miesięcy temu - to jakaś " "Koalicja Spraw Polskich" jest niezbędna. Nie paneliści będą ją uchwalać, dyskusja musi być szersza niż 20-50 prawników.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
13 lipca 2020 09:11

Jeśli mowa o "Koalicji Spraw Polskich" to do takiej debaty trzeba by dowołać ewentualnie Konfederację (przy uprzednim nakazie zostawienia szabel w szatni) - bo sama juz nazwa tego czegoś dyskwalifikuje większość opozycji. 

Ten patent to miał być taki pijarowy przytczek w nos sfrustrowanego rywala. Ale ocierał się już o podobną desperację i nieprzytomność, jak nie przymierzając spacery Bronka po ulicy...

zaloguj się by móc komentować

Rejent @Marcin-K
13 lipca 2020 09:22

Wszystko pieknie - tylko została jeszcze III tura: Sąd Najwyższy .....

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Rejent 13 lipca 2020 09:22
13 lipca 2020 09:23

Powiem tak: jeśli uda się komukolwiek obalić ten wynik wyborczy to zobowiązuję się zrobić coś głupiego - np wstawię tu swoje zdjęcie z technikum.

Nie ma takiej możliwości by to się udało.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Marcin-K
13 lipca 2020 09:24

Dobrze, ze mamy to już za sobą.

Co można zarzucać Pisowi i PAD - możnaby długo pisać i tym więcej im bardziej odrzucalibyśmy otaczające nas, a przede wszystkim ich uwarunkowania.

A tutaj perełka :

an24 napisał:

" 3. Cieszę się, że wygrało większe dobro..."

Niektórzy to mają  - co? -  poczucie humoru?

Doszukiwać się w Trzaskowskim dobra?

Chyba muszę kupić sobie białą laskę.:-)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Rejent 13 lipca 2020 09:22
13 lipca 2020 09:26

"I mykiem na którym oprę moje powyborcze wnioski będzie - tadam - narzekactwo."

To z autora.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @szarakomorka 13 lipca 2020 09:24
13 lipca 2020 09:26

Nie chcę za bardzo komentować tego, co piszą inni blogerzy, ani tego co mieli na myśli. Nie sądzę, żeby tu były jakieś złe intencje. 

zaloguj się by móc komentować

Rejent @szarakomorka 13 lipca 2020 09:26
13 lipca 2020 09:35

narzekactwo? chciałbym aby tak było, ale myślę, że teraz 'siły postępu', wszyscy obywatelerp, kody i reszta - przy wsparciu mediów głównego ścieku - rozpętają taką wojnę, że strach pomyśleć, co będzie się działo np. w Sejmie 6 sierpnia..

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Rejent 13 lipca 2020 09:35
13 lipca 2020 09:38

Niestety, tego należy się spodziewać.:-(

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Marcin-K
13 lipca 2020 09:45

Ależ trolle z Brejzastadt jeszcze szaleją. Można rzec smutek tropików wyziera z tego wpisu "Niestety Polacy nie potrafią mysleć jak europejczycy. Szkoda ze Rafał przegrał, ale co zrobić jak ludzie potrafia sie sprzedać za 500+, a górnicy za bułke. Czeka nas teraz kolejne pięć lat kłamstw grabierzy majatku polskiego, szczucia, hipokryzji i obłudy.".

 

A tu to już kompletne szleństwo w wydaniu może nie  młodego, ale wykształconego i sprawnego intelektualnie blogera z Gdańska "Uprzejmie informuję Państwowa Komisja Wyborcza , że w przypadku podejrzenia oszustwa wyborczego, wesprę wyciągnięcie z gardła prawdziwego wyniku wyborów prezydenckich, w szczególności, jeżeli zajdzie konieczność, poprzez wyjście na ulicę przeciwko uzbrojonym bandom PiSu."

 

 

zaloguj się by móc komentować

malwina @Marcin-K
13 lipca 2020 09:45

Proszę nas tu nie nęcić "zdjęciami z technikum";)

 Sam Waszmość napisałeś, że spojrzenie pana Hołowni, jest nie do pobicia>))

sorry, ale to się nie uda:)))

 

 

Też bardzo się cieszę, że wygrał PAD!

za dwa tygodnie 01.08. - wizja Trzaskoskiego śpiewającego "Warszawskie dzieci" przyprawiała mnie o bezdech...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ewa-rembikowska 13 lipca 2020 09:45
13 lipca 2020 09:51

To jest gwarancja dla PiS-u - te wszystkie oszołomy opozycyjne. Jeśli oni się wpakują w "podważanie wyborów" to znów przegrają następne i jeszcze następne. Jak to zaczną, to od razu przypomni się pamiętne "odmęty szaleństwa" po fantastycznie przejrzystych wyborach chyba z 2014 roku, to były te samorządowe bodajże, gdzie chyba do dziś się nie doliczono głosów. 

Ja już szczerze mówiąc uodporniłem się na ten jazgot. On jest oczywiście przykry z punktu widzenia ludzkiego, bo cięzko patrzy się na czyjeś nieszczeście a takim musi być ciężkie zaburzenie. Dlatego nie zaglądam na serwisy społecznościowe. Byłem tam niedawno raz i jak zobaczyłem co tam produkują moi najróżniejsi znajomi to szybko stamtąd uciekłem.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @malwina 13 lipca 2020 09:45
13 lipca 2020 09:52

A już najgorsze by było jakby śpiewał to razem ze swoim na szczęście już tylko hipotetycznym "szefem kancelarii" o nazwisku Rabiej....

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @szarakomorka 13 lipca 2020 09:38
13 lipca 2020 09:53

Niestety, tego należy się spodziewać.:-(

Jeśli w to pójdą to znaczy, że tam już nie ma absolutnie nikogo normalnego. Ludzie się już uodpornili na te ich podskoki i tupanka. Ale niech protestują... Nie da się podważyć tych wyborów.

 

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @ewa-rembikowska 13 lipca 2020 09:45
13 lipca 2020 09:56

Jakie ludzkie paniska: nawet nie pochwalili się autorstwem grabierzy, szczucia, hipokryctwa i obłudy. Może nie trzeba się dziwić, wielu z nich przechodzą nadal koło nosa pieniądze o kilka rzędów większe niż 500+. Nawet czują się zmuszeni dowalić tym górnikom, którzy na nich głosują. Mam też wrażenie, że o wiele lepiej niż walka z reakcyjnymi bandami wychodzą im napasci na cywilów.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K 13 lipca 2020 09:53
13 lipca 2020 10:05

"Ale niech protestują".

Pozostały im uliczne ruchawki.

Wszak sponorzy mogą  ich przeznaczyć na ofiarę całopalną .

PS.

Hołownia  -  oczy, które liczą.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Marcin-K 13 lipca 2020 09:53
13 lipca 2020 10:10

Progoza (moja:-) z ostatnich 5 lat mówi mi, że nic sie nie zmieni.

Dopóki tam rej wodzi Nitras i Budka. Ciekawe , czy ktoś ich usadzi?

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Marcin-K
13 lipca 2020 10:16

Witam. Myślę że dość łatwo skomentować kolejną wygraną PAD-a (Prezydenta Andrzeja Dudy) prostym odnośnikiem historycznym (25.08.2015). Będę cytował:

"Tuż przed swoim zaprzysiężeniem na prezydenta Andrzej Duda skierował listy otwarte do czytelników „Gazety Polskiej” i „Gazety Wyborczej”. Pierwszym podziękował za wsparcie, wszystkich poprosił o pomoc w odbudowywaniu wspólnoty społecznej.

List Andrzeja Dudy do czytelników „Gazety Polskiej” jest okładkowym tematem jej nowego numeru, który ukazał się w środę. Znalazł się również w środowym wydaniu „Gazety Polskiej Codziennie”.

- Proszę przyjąć serdeczne podziękowania, że od samego początku towarzyszyliście mojej politycznej drodze, która doprowadziła mnie do Pałacu Prezydenckiego. Wasze wsparcie i bezinteresowna pomoc sprawiły, że obejmując zaszczytny Urząd Prezydenta RP, mam odwagę dzisiaj zadeklarować, że staję gotowy do udziału w wielkim dziele naprawy Rzeczypospolitej - napisał na początku Andrzej Duda. Dalej przedstawił założenia swojej prezydentury i najbliższe zadania. - Będę prezydentem dialogu i porozumienia, a celem mojej prezydentury będzie praca na rzecz odbudowy wspólnoty Polaków. Polityczne spory, które są częścią demokratycznej debaty, nie mogą wzmacniać istniejących podziałów społecznych, osłabiać naszej wspólnoty ani działać destrukcyjnie na instytucje państwa. Szczególnie liczę na pomoc Waszego środowiska w osiągnięciu tego zamierzenia - podkreślił".

Koniec cytatu.

Źródło cytatu:

https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/andrzej-duda-pisze-listy-do-czytelnikow-gazety-polskiej-i-gazety-wyborczej

Choć tytuł notki jednak trochę szyderczy wydaje się że zdjęcia z technikum nie zobaczymy. Czy szkoda? Trudno ocenić bez obejrzenia ;)

Dzięki za notkę i pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Marcin-K
13 lipca 2020 10:34

A co kolega na taką myśl,że SYTUACJA prezydencka jest zaaranżowana na BUDOWANIE NAPIĘCIA. Zawsze to większe emocje jak jest 51:49 niż 98:2

Kolega VALSER miał zdecydowaną rację. Ma się wygraną w kieszeni i wpuszcza się PIĘKNEGO LOLA i żadna z lasek nie zauważa, że wykopał starszą koleżankę.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
13 lipca 2020 10:39

No nie wiem czy zaaranżowana. U mnie na podwarszawkowym suburbiu - w moim "własnym" lokalu wyborczym Trzaskowski wygrał z Dudą w stosunku 67 do 33. Tutaj nikt niczego nie aranżuje. Tu się rzeczy dzieją same:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tomciob 13 lipca 2020 10:16
13 lipca 2020 10:40

Piękna jest ta "bezinteresowna pomoc"...

A co do zdjęcia - trudno wyobrazić by mi było sobie większe upokorzenie:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @szarakomorka 13 lipca 2020 10:10
13 lipca 2020 10:42

Chyba nikt, bo kto - Tusk? Komorowski? Wałęsa? Wydaje mi się coraz częściej że oni taki mają nakaz - tak właśnie się prezentować i tacy być, nic nie udawać. I na razie wyborów nie wygrywają ale utwardzają serca i emocje swojego elektoratu...

zaloguj się by móc komentować

mooj @Marcin-K 13 lipca 2020 09:23
13 lipca 2020 10:44

Chodzi o podważAnie bezustanne, mącanie o braku legitymacji do sprawowania etc.

Podważyć skutecznie się raczej nie da, nawet wykazać wątpliwości się nie da. Ale tokować o tym - owszem. Oprzeć działania na już wygłaszanym "izba koleżanki prezydenta klepnęła nieprawidłowe wybory" - da się.

Totalsi raczej nie liczyli na wygraną,  bardziej na dyskwalifikację wygranego.

A Trzaskowski wygrał maksimum tego co mógł - jego przegrana będzie wystarczającą wygraną głównego w formacji totalsów.

Kosiniak przegrał wszystko co mógł i to w takim tempie, że kukizowcy nie zdołali się z tego ukłądu wymiksować choć próbowali:)

Konfederacja - jeśli faktycznie przepływy były takie, jak w ankietach (tj bardzo dużo* wyborców Bosaka z pierwszej tury zagłosowało na RT) z wielu względów nie będzie partnerem do rozmów.

 

* ponad 20% to już jest skandalicznie dużo, jeśli faktycznie ponad 40% wyborców Bosaka, głosujących w II turze zagłosowało na RT, to nie ma sensu z konfederacją rozmawiać - kierownicy mają zerowy wpływ na swój elektorat, więc o czym rozmowa?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 13 lipca 2020 09:45
13 lipca 2020 10:48

To już i uzbrojone bandy mamy? Szybko to idzie...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @mooj 13 lipca 2020 10:44
13 lipca 2020 10:51

No jednak prawie 50% z tych co poszli na wybory dało się przekonać ex-posłowi Wilkowi, że trzeba prezydenta, co w szprychy będzie drąg wkładał.

zaloguj się by móc komentować

mooj @ewa-rembikowska 13 lipca 2020 10:51
13 lipca 2020 11:06

To oznacza, że nie z Krzystzofem Bosakiem ew. należy rozmawiać tylko z p. Wilkiem?

Gdyby wpływ  na 2/3-3/4 - no chociażby połowę swojego elektoratu ( milion trzysta tysięcy!) Krzysztof Bosak wykazał, nawet w postaci "zostańcie i nie głosujcie". 

A tak? 50/50 z tych co poszli? To jak pozostali  - to o czym gadać? Nic nie może:) 1 317 000 ale bez przełożenia na cokolwiek.

Chyba, że gdzieś inne (pogłębione?) dane wyjdą (ilu poszło, ilu nie, i może nie 50/50 jednak)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @mooj 13 lipca 2020 10:44
13 lipca 2020 11:08

W jakimś sensie Trzaskowski na pewno coś tam wygrał. Nie dał się zdmuchnąć z planszy, nie zkidawizował się, obsikał teren. Na jakiś czas ma spokój i glejt na rozmaite ruchy. Będziemy mieć z nim jeszcze kłopoty. Ja np bym się zaczał zastanawiać kogo PiS wystawi w następnych wyborach. Ja już na przykład zaczynam się tego bardzo obawiać, tym bardziej że wątpię by prezes do tego czasu utrzymał swoje wpływy w partii w tym wymiarze jakie ma dziś. Oby miał  ale trzeba brać pod uwagę, że nie będzie już tak samo. Obym nie zobaczył Gowina jako kandydata, bo wtedy to zasilę osób którym "wsio rawno".

zaloguj się by móc komentować

mooj @Marcin-K 13 lipca 2020 11:08
13 lipca 2020 11:13

Zgadzam się!

Szczególnie z tym "Ja np bym się zaczał zastanawiać kogo PiS wystawi w następnych wyborach"

Moim zdaniem, "na dziś", wybór prosty: P. Beata Szydło. Niestety widać, że funkcyjnym w PiS chyba to byłoby bardzo nie w smak.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @mooj 13 lipca 2020 11:13
13 lipca 2020 11:17

Nie wydaje mi się, żeby ona miała tam na tyle siły żeby wskoczyć na kandydatkę. Byłoby dobrze, gdyby to ona przejęła PiS a nie Gowin. Boję się jednak, że już PiS Gowinieje w tempie zastraszającym. 

A jeszcze mi przyszło do głowy, że Trzaskowski być może wypił ze trzy szampany. Raz że zrobił niezły wynik przy dużej frekwencji to i ostatecznie robić nie musi. Przecież on by się skompromitował w przeciągu pół roku na tym stanowisku. A tak wzmocnił się, a odpowiedzialności nadal nie trzeba brać. Idealny układ. Tak jak u mnie w branży projektowania budowlanego mówi się ironicznie o projekcie za który klient płaci, a potem odkłada na półkę i nie realizuje...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @mooj 13 lipca 2020 11:06
13 lipca 2020 11:20

Wilk cały czas to sugeruje. Bosak nie ma w Kocie najmocniejszejj pozycji. 

zaloguj się by móc komentować

mooj @Marcin-K 13 lipca 2020 11:17
13 lipca 2020 11:22

Tak - osobiście wygrał maksa:) Czego mu gratuluję. Do kompletu mógłby jeszcze abdykować z Warszawy i zostać przewodniczącym PO i zająć się totalsami na pełny (czy tam "swój pełen") etat,  szefem kółka jakiegoś (gowino-trzaskowskiego) ..może w Krakowie?:)

zaloguj się by móc komentować

mooj @ewa-rembikowska 13 lipca 2020 11:20
13 lipca 2020 11:27

O ..nie wiedziałem, nie śledzę aż tak. 

Ale ma to ręce i nogi - jak się na fakty popatrzy (jeśli te wstępne przepływy są prawdą) to rzeczywiście Krzysztof Bosak czy P. Braun wydaja się tylko firmować, ale wpływu nie mają.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @mooj 13 lipca 2020 11:27
13 lipca 2020 11:35

Dokładnie tak, na dodatek na ich grupie fejsowej jest kilku tzw. agentów wpływu z PO, co to w trakcie kampani pisali piękne teksty perswazyjno-motywacyjne. Widać fachowców. Nie wiem tylko, czu od Tymochowicza kumpla Wilka, czy też innego guru.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Marcin-K 13 lipca 2020 09:11
13 lipca 2020 11:52

" ...  trzeba by dowołać ewentualnie Konfederację (przy uprzednim nakazie zostawienia szabel w szatni)" oni to raczej w szatni zostawiają różowe torebeczki z elementami tęczowymi.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Marcin-K 13 lipca 2020 11:17
13 lipca 2020 11:56

Po Prezydencie Dudzie powinno nastać 10 lat prezydentury Agaty Dudy. Czemu nie?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Autobus117 13 lipca 2020 11:56
13 lipca 2020 12:22

Myślę, że to się tak nie odbywa. Żeby przy prezesie działać politycznie to trzeba jednak najpierw sprawdzić się w bieżącej polityce. Poza tym nie wiem, czy ona by sobie poradziła w tych walkach i tłuczkach. Mimo wszystko wolałbym Beatę - choć umówmy się. Żaden potencjalny "delfin" lub "delfinka" de nie urywa...

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Marcin-K 13 lipca 2020 12:22
13 lipca 2020 12:44

Przy całej sympatii,  pani Szydło nie ma  niestety szans jej max to 30%. Pani AD jako jedyna zaatakowałą czerskich i pokazała facetom kto ma .... . Niewalczenie i beztłuczkowość to atut. Zignorowałaby cały ten szajs który i tak by na nią nie głosował. "Żelazna Dama".

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Marcin-K
13 lipca 2020 12:56

Ufff.. właściwie to moja jedyna refleksja. Pewnie jak większość jestem zmęczony dwuletnim okresem wyborczym i teraz jedynie o czym marzę, to półroczna cisza wyborcza. Sejm zbierający się na dwie sesje w roku (wiosenną i zimową) i spokojnie pracujący Rząd, a telewizja zajmująca się leczeniem koronawirusem, wakacjami, utrzymaniem zimowym dróg oraz kolejnymi kolejkami ekstraklasy.

Co do dyskusji, to co będzie za 5 lat. W 2015 roku byłem przekonany, że wybieramy Dudę na 10 lat do 2025 roku i nie wierzyłbym, że w 2020 roku będę drżał o reelekcję z powodu "ale słuchajcie" Trzaskowskiego. Nie można jednak zapomnieć o COVID19 i tym, że hasło PO "Mamy Dość" pod tym względem było świetne, bo ja na pytanie: czy mam dość Pandemii, Maseczek i ograniczeń - odpowiadam szczerze z serca: "mam dość" i to mi się wydaje, że wykoślawiło całą kampanię a także było powodem sięgniecia przez sztab AD do haseł o Koalicji Polskich Spraw. Ja raczej jednak czekam na Polską wojnę dwóch róż. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Marcin-K 13 lipca 2020 10:40
13 lipca 2020 13:00

Ja tam jak byłem młody to byłem piękny i młody, a więc zdjęcie z tamtego okresu to żaden wstyd. Teraz jestem już tylko piękny, a więc zdjęcie też miałbym ładne. Jak widać żadna okoliczność wyborcza nie była mi straszna i niepokojąca. No a oprócz żyrandola obronio coś jeszcze. Okrągły stół (z dykty czy paździerza co prawda, ale mebel henrykowski) ma schronienie w pałacu prezydenta RP. A skoro tak to dziwnie kontrastuje paździerz drewnopodobnego mebla z blichtrem kryształowego żyrandola z cekinami, niezależnie od tego kto go pilnuje. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Marcin-K
13 lipca 2020 13:25

Twarz Golowni kojarzy mi sie z dr Faustem a nawet z tym gosciem ktory mu uslugiwal. Nadto z tzw quack doktors ktorzy robili kase na szarej masci od siedmiuset bolesci na dzikim zachodzie. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Marcin-K
13 lipca 2020 13:40

1. Ostatnie zdanie powinno być pierwsze. Powiedzmy to otwarcie - dzięki Bogu.

2. Ciekawa i smutna jest natomiast statystyka, jeśli porównać wyniki Trzaskowsiego vs lokalizacja lokali wyborczych, i to:

a) zarówno w Polsce na poziomie gmin albo nawet dzielnic miejskich - we Wrocławiu jeśli wziąć pod uwagę lokalizację komisji, w których Rafał T dostał 80% głosów, to one idealnie pasują z lokalizacją nowych ciasno zabudowanych osiedli dla młodych rodzin, które przyjechały z okolic i pracują w 90% w korporacjach i nowych biurowcach

b) jak i za granicą wśród Polonii:

Niemcy (blisko 70 tys głosów): Rafał Trzaskowski (RT) 77,2%

Szkocja (wszystkie komisje w Edynburgu) RT 79,5%

Singapur: RT 94,5%, AD 5,5% :)

Portugalia: RT 92,15%, AD 7,85%

Węgry: RT 72,2%, AD 27,8%

W Zjednoczonych Emiratach Arabskich RT ponad 90%

Krótko mówiąc wszędzie tam, gdzie przeważają młodzi, wykształceni... itd. (czyli "dobrze dopracowani"). Całe szczęście, że jest ich ciągle za mało.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @MarcinD 13 lipca 2020 13:40
13 lipca 2020 14:10

Ja wiem jak to zwykle bywa np w Hadze w Holandii gdzie mieszka dużo Polaków - tam żyje moja siostra. Generalnie każdorazowo tęczowi dostają ok. 80%. Ale co tam Holandia - u mnie w moim punkcie wyborczym Trzaskowski wygrał w stosunku 2-1... Ale wciąż poszerza się elektorat PiS-u, konsekwentnie co wybory,. Nie jest tak źle..

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @grudeq 13 lipca 2020 12:56
13 lipca 2020 14:15

Mnie się wydaje, że pandemia w ogóle nie wpłynęła na wyniki wyborów. Nie mam na to dowodów, ale myślę, że ci którzy dali przekonać się do Dudy mogli zrobić to nawet na przekór temu że być może ucierpieli egzystencjalnie przez obostrzenia, ale nie złożyli tego na karb rządzących. Ba, ja myślę że nawet jeśli pandemia wpłynęła na wyniki to na plus dla rządzących - bo ostatecznie Polska bardzo nie ucierpiała póki co.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Marcin-K 13 lipca 2020 14:15
13 lipca 2020 14:28

Za to media robią przegrupowanie. Właśnie przeczytałam, że pani Pochanke odeszła z TVN-u z Faktów a w ubiegłym roku zrobił to jej mąż, który zrezygnował ze stanowiska redaktora naczelnego Faktów. 

zaloguj się by móc komentować

jasiekZusa @ArGut 13 lipca 2020 10:34
13 lipca 2020 15:00

Poszukaj sobie necie uzasadnienia prof Nowaka dlaczego wybory w maju się nie odbyły, i dlaczego dobrze że się nie odbyły.

Valser niech się zamknie, jełop.

zaloguj się by móc komentować

Paris @jasiekZusa 13 lipca 2020 15:00
13 lipca 2020 15:12

Zwazaj sobie troche,  niejelopie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @jasiekZusa 13 lipca 2020 15:00
13 lipca 2020 15:12

Zwazaj sobie troche,  niejelopie  !!!

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Marcin-K 13 lipca 2020 10:39
13 lipca 2020 15:31

Oczywiście, że ZAARANŻOWANA gdzieś daleko. W mieście LONDYN, w mieście WASZYNGTON, ...

Wykres kołowy - wybory 2020 - II turaTak było u mnie za KROSNO24.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @jasiekZusa 13 lipca 2020 15:00
13 lipca 2020 15:42

Dziękuję ci, ty moja oświecona mundrościZUSa.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Marcin-K
13 lipca 2020 17:27

To ciekawe, sprawdziłam kujawsko-pomorskie i okazuje się, że najwięcej fanów Trzaskowskiego jest w mieście Toruniu - ponad 63% głosów uzyskał chyba w kontrze do ojca Rydzyka. Uniwerytet im. Mikołaja Kopernika może być dumny. Oni zdaje się jednego profesora socjologi wyrzucili za jakiś feliton kontra ruch LGBT.

zaloguj się by móc komentować

mooj @ewa-rembikowska 13 lipca 2020 17:27
13 lipca 2020 18:01

Polubili w Toruniu jak im ściek puścił?

Da się powtórzyć i bez burzy, jeszcze parę tygodni ciepła zostało...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @mooj 13 lipca 2020 18:01
13 lipca 2020 18:10

Widać tak. Aż mnie zmroziło jak zobaczyłam ten wynik. Ale to w końcu było miasto hanzy.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Marcin-K
13 lipca 2020 21:16

Rozliczanki, wyliczanki. Śmieszne to wszystko. Wczorajszy wynik exit poll dawał do zrozumienia: wszystko może się zdarzyć i otwierał licytację, który da więcej, lepiej i komu. Przecież nie ze swojego da, tylko z naszego. Wygrał Duda, sprawdził się, komu trzeba szybko potwiedził lojalność, zapewnił, że to co "nie dobra jest" powiedział pod publiczkę, umowy nagrane i dograne, można uruchomić. A ofiary nawet nie bedą patrzeć na ręce, tylko bedą po nich całować i się cieszyć. Rozwiązanie bardziej praktyczne.

Pani Mosbacher z właściwym sobie wdziękiem i wyczuciem pogratulowała drugiej kadencji.

Wybór był między syfem i wścieklizną. Niestety tymczasem wścieklizna też pozostała.

Ja w sumie też jestem bardziej zadowolona ze wygrał Duda. Z Trzaskowskim ruina poszła by jeszcze szybciej. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
14 lipca 2020 07:28

A tak z czystej ciekawości... Kto w tej parze jest "syfem" a kto "wscieklizna"...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ewa-rembikowska 13 lipca 2020 14:28
14 lipca 2020 08:33

O rany - nie wiedziałem o tym. Ciekawe co teraz będzie robiła. Na pewno przecież nie będzie siedziała przy mężu - taki los dla niej, kobiety postępowej i nowoczesnej to gorsze niż smierć. Pewnie nie przeskoczy na inny stołek bo i gdzie mogła by być taką gwiazdą... JAk znam życie to zaraz wypłynie jako szefowa działu PR albo jakaś spin doctorka od "kontaktów z mediami". Służba nie drużba.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Marcin-K 14 lipca 2020 08:33
14 lipca 2020 08:41

Mąż pono na emeryturze. Chyba że szykuja do odpalenia jakąś inną stację, czy coś takiego podobnego.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ewa-rembikowska 14 lipca 2020 08:41
14 lipca 2020 08:52

Właśnie przeczytałem, że pani Pochanke zaczynała swoją wiekopomna karierę na niwie propagandowej w programie 5-10-15. Tam się szkoli kadry od kołyski aż po grób.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Marcin-K 14 lipca 2020 08:52
14 lipca 2020 09:00

Ups, TV i film przepsutką do kariery medialnej i politycznej.

zaloguj się by móc komentować

glicek @Marcin-K 14 lipca 2020 08:52
14 lipca 2020 09:10

Tam też Piotr Kraśko zaczynał, Sandra Walter (z tych Walterów), Krzyś Ibisz, Marcin Tyszka (fotograf celebrytów), Barbara Nowacka. Generalnie większość mniej lub bardziej resortowych gwiazd mediów zdobywało pierwsze szlify w takich programach.

Z drugiej strony - próby wrzucenia syna Grzegorza Miecugowa - Krzysztofa - na wizję do nieśmiesznego "Szkła Kontaktowego" (to pewnie miał być początek) skończyło się klęską. Niestety pan Krzysztof nie jest medialym zwierzęciem jak ociec i introwertyczność zniszczyła karierę pana Krzysztofa.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @glicek 14 lipca 2020 09:10
14 lipca 2020 09:30

Nie wiedziałem że syn Miecugowa był w "Szkle". Nie widziałem tego już całe lata. Niesamowicie daży do reprodukcji dziedzicznej ten system. Coś nieprawdopodobnego...

zaloguj się by móc komentować

glicek @Marcin-K 14 lipca 2020 09:30
14 lipca 2020 09:56

Wystarczy popatrzeć. Ja go widziałem może 2-3 razy w "Szkiełku". Testowali, ale może nawet on sam uznał, że to nie jest to. Mimo iż Sianecki wychodził z siebie.

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krzysztof-miecugow-prowadzacy-szklo-kontaktowe

zaloguj się by móc komentować

glicek @prosiak45 14 lipca 2020 09:43
14 lipca 2020 09:57

Jak tylko Krzysztof Karoń wstawi sobie nowe zęby, przestanie seplenić i popracuje z logopedą wtedy rozważymy czy o nim wspiminać. Pasi?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @glicek 14 lipca 2020 09:56
14 lipca 2020 10:33

Czyli wyjęli go z zamrażarki. W Szkle mu nie poszło, ale w TVN 24 bis czy jak to się tam zwie robotę ma stałą. Chyba się taką pozycję dostaje od rodziców zamiast prezentów komunijnych...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować