-

Marcin-K

Głupi jak Czech na demonstracji?

Jak już pisałem poprzednio, w czasie krótkiego wyjazdu w świętokrzyskie oglądałem troszkę telewizji i wiadomości. Widziałem w tym czasie tłum szturmujący jakiś budynek w Gruzji. Nigdy nie zrozumiem skąd bierze się w ludziach potrzeba atakowania uzbrojonych na twardo policjantów-szturmowców. To znaczy trochę rozumiem, bo im jestem starszy tym mniej się dziwię. No i widziałem jakiegoś brzuchatego czterdziestolatka z rozwalonym łukiem brwiowym i wyłażącą ze spodni poszarpaną koszuliną, który próbował rzucić w policję kawałkiem czegoś, ale nie dał rady, bo nie dorzucił. Do tego jeszcze kilka dziwnych kobiet, z wyglądu szarych myszy, które również chciały się bić, a potem rozemocjonowane udzielały wypowiedzi dla zachodnich korespondentów. Nie umiem już inaczej i widząc takie rzeczy zastanawiam się wprost: czy ktoś im zapłacił, czy oni są po prostu głupimi ludźmi. Nie wierzę, że ktoś temu grubasowi zapłacił, nie ma takiej możliwości. Jest to coś w rodzaju ulicznej psychoterapii dla zagubionych nadwrażliwców z pretensjami. U nas kończy się tylko na dziamganiu. Nie wierzę, żeby ludzie z KOD-u zaatakowali takich zdeterminowanych policjantów, jak tych których widziałem na scenkach z Tbilisi. Oni po prostu strzelali do tych osłów gumowymi kulami. Czy ja to popieram? Nie. Ale rozumiem, że atakowanie jakiegokolwiek budynku rządowego, gdziekolwiek by się to nie działo, musi skończyć się tym, że ktoś do nas strzeli. W związku z tym atakowanie owych budynków uważam za głupotę łamane na prowokacje.

Przenieśmy się jednak do Pragi czeskiej. Czytam ze zdumieniem, że odbyły się tam jakieś ogromne demonstracje. Ponad ćwierć miliona ludzi protestowało przeciwko czeskiemu premierowi Babiszowi pod hasłem " Miliony chwil dla demokracji", które to hasło jest też nazwą "inicjatywy społecznej" pod przewodnictwem Mikulasza Minarza, jak mówi nam czeska wikipedia niedoszłego teologa ewangelicznego. Niedoszłego, bo rzucił odpowiednie studia i postanowił się poświęcić protestom i działaniom społecznym. Hm, brzmi dobrze. Ale przecież Polakom zawsze wydaje się, że Czesi robią wszystko lepiej niż my. U nas KOD i siwy kozioł, a tam Praga, "Miliony chwil" i sympatyczny ewangelik Mikulasz.

Dowiaduję się również, że w Pradze podstawiono więcej pociągów i wagonów metra, żeby każdy kto chce, mógł dołączyć do protestu. Ba, nawet wzmocniono siłę sygnału telefonii komórkowej, aby ludziska nie tracili ze sobą kontaktu. Zachwycone polskie portale cytują wypowiedzi, że to największe protesty od roku 1989, a wkrótce mają być następne, choćby bodajże w listopadzie, tak aby nawiązać do masakry studentów, która to, jak głoszą klechdy, zapoczątkowała "aksamitną rewolucję".

No dobrze, ale po co te protesty? Bo ponoć ten Babisz, premier Czech przytulił jakieś unijne fundusze. Skąd w ogóle ten Babisz? To po prostu taki lepszy i bardziej cwany Kulczyk. Przeczytałem jedno zdanie o nim w wiki i mi wystarczyło:

Pracował w przedsiębiorstwie Petrimex, kontrolowanej przez władze komunistyczne centrali handlu zagranicznego[2]. W drugiej połowie lat 80. był przedstawicielem tej firmy w Maroku. W okresie komunistycznym był tajnym współpracownikiem (pseud. „Bureš”) czechosłowackiej służby bezpieczeństwa StB[3].

Babisz to turbo-oligarcha, kontrolujący kupę biznesów w Czechach i nie tylko. Głownie w branży spożywczej i medialnej, ot jaki zdolny. Przeczytałem gdzieś, że publicznie atakował polskie produkty żywnościowe i w jakiejś telewizji wypowiedział się był o polskiej kiełbasie per "nie będę jadł tego gówna". Wyobraża sobie ktoś, żeby polski premier powiedział o jakimś czeskim produkcie tak bojowo? Chyba tego nie doczekamy.

W ogóle nie będę o nim dalej pisał, bo wszystko o nim jest w sieci, a poza tym, kto by się połapał o co chodzi w czeskiej polityce. Grunt że wyrwano z domów ćwierć milionów ludzi, w upał, na protesty polityczne. Ćwierć miliona w Czechach, to tak jak u nas milion głów. Czy ktoś sobie wyobraża milion demonstrantów w Warszawie?

Zupełnie nie interesuje mnie, kto to jest Babisz. Czesi wybrali go sobie na premiera i to jest ich sprawa. Wobec tych tłumów w Pradze nie umiem przejść obojętnie. Każdy kto kiedykolwiek był na jakiejś demonstracji, w sprawie słusznej lub nie, musi mieć po niej wspomnienia dające się rozdzielić na dwa możliwe typy. Albo nie chce nigdy więcej iść na demonstrację, albo jest nią zachwycony i czuje się jak w dawnych, harcerskich czasach. Na policzkach ma rumieńce i czuje że "zmienia Polskę". Ja jestem w tej pierwszej grupie. Byłem dawno temu na kilku demonstracjach, i tylko po jednej nie mam poczucia wstydu, po tej w obronie Radia Maryja, choć i tam mi się nie podobało, bo ja generalnie nie lubię tłumów i słuchania odgłosu krążącego gdzieś nad głowami śmigłowca. Byłem też raz na rocznicy smoleńskiej na Krakowskim Przedmieściu. Tłum ochoczo skandował "tu jest Polska, tu jest Polska", albo "Jarosław, Jarosław". A jak puszczono film o życiu Lecha Kaczyńskiego ludzie odwrócili się plecami do telebimu i rozpoczęli wesołe plotkowania. Wyszedłem stamtąd lekko zdegustowany.

Widziałem też warszafkowe wzmożenie w złotych czasach KOD-u. Na przykład jadących na demonstrację dziwnych ludzi z transparentami typu "precz z Kaczorem" i podchodzących do nich różnych lumpów śpieszących z gratulacjami. Mechanika mająca uruchomić masowe protesty całkowicie zawiodła. Pewien mój znajomy, na co dzień krzykliwy antypisowiec, odgrażał się że już na następną imprezę KOD-u to pójdzie. Wymówił się ostatecznie tym, że nie miał z kim zostawić dzieci. Tymczasem w Czechach to zadziałało. Powtarzam. Odkładam na bok powód protestów. W Polsce nawet trzech Tusków nie zmusiłoby nikogo do milionowej demonstracji. Być może też w tym przejawia się mądrość Polaków, choć lubimy siebie nie doceniać i powtarzać: ach ci Czesi, tacy mądrzy. Mądry Polak wie, że zmiana władzy wymuszona uliczną ruchawką to nic fajnego, i najprawdopodobniej gorsza od poprzedniej. Ktoś zaraz powie: a Węgrzy? Przecież tam też protestowano i wyprotestowano sobie Orbana. To ja na to odpowiadam tak: ładnemu we wszystkim ładnie. Tak samo jak niektórzy nie powinni pić, tak niektórzy nie powinni protestować. I do tej kategorii wliczam Czechów.

 

 

 



tagi: czechy 

Marcin-K
24 czerwca 2019 12:47
54     2655    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

bolek @Marcin-K
24 czerwca 2019 13:18

"w jakiejś telewizji wypowiedział się był o polskiej kiełbasie per "nie będę jadł tego gówna""

Myślałem, że to jakiś fejk ale to fakt ->Babiš u Jílkové rázně odmítl polskou klobásu: Nejím ty vaše s*ačky

Jedna uwaga, to było w trakcie "kampanii" w 2013 r. Może takie teksty "przekonały" do niego wyborców? Czechy to jest dziwny kraj, „Tatíček” Masaryk -> Słowak, premier Babiš -> Słowak,...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @bolek 24 czerwca 2019 13:18
24 czerwca 2019 13:53

Masaryk był Czechem z Moraw. Słowakiem był Stefanik - ten co nie doczekał, bo mu się z samolotem spadło.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Marcin-K
24 czerwca 2019 14:02

Trzeba poszukać co tak Czechów zdenerwowało, bo do złodziejstwa i korupcji władzy są od dawna przyzwyczajeni. Musi być coś więcej.

zaloguj się by móc komentować

bolek @ewa-rembikowska 24 czerwca 2019 13:53
24 czerwca 2019 14:03

"Masaryk był Czechem z Moraw."

Ojciec był Słowakiem ;-)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bolek 24 czerwca 2019 13:18
24 czerwca 2019 14:26

No tak, mogłem napisać "przyszły premier". U nas nawet chyba Tusk by tak nie powiedział, ani Schetyna. To dziwny kraj, zdecydowanie.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @chlor 24 czerwca 2019 14:02
24 czerwca 2019 14:27

No ktoś ich musiał nakręcić. Demokracja zagrożona... Poza tym nic to nie da. Ten Babisz powiedział, że każdy może w wolnym kraju sobie demonstrować. Jakoś wzbudza on moją sympatie, choć nie powinien:)

zaloguj się by móc komentować

bolek @Marcin-K 24 czerwca 2019 14:26
24 czerwca 2019 14:37

"U nas nawet chyba Tusk by tak nie powiedział"

Tusku "błysnął" swego czasu "polską nienormalnością" :/ To już wolę tego Babisza.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bolek 24 czerwca 2019 14:37
24 czerwca 2019 14:50

Z tą "polską nienormalnością" to trochę nie do końca mnie tak bierze, bo tam jednak był ten dziwny kontekst całej wypowiedzi. Nieszczęśliwy, owszem, ale on tam tego wprost nie powiedział, albo ja to źle pamiętam. On mówił i robił potem dużo gorsze rzeczy. Ale na szczęście Juncker go wyrzucił na śmietnik i to "na szczęście nie" już będzie z nim do ostatnich chwil.

zaloguj się by móc komentować

bolek @Marcin-K 24 czerwca 2019 14:50
24 czerwca 2019 14:59

"on tam tego wprost nie powiedział"

Nie powiedział to fakst. Napisał :-)

Koniec OT.

Polskość to nienormalność

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @bolek 24 czerwca 2019 13:18
24 czerwca 2019 14:59

Jeśli kupował w ''Biedronce'' to co sę dziwić...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bolek 24 czerwca 2019 14:59
24 czerwca 2019 15:07

Uprę się, że to woszem jest głupie, aczkolwiek on chciał powiedzieć nam coś, co było na tyle skomplikowane, że tego nie udźwignął intelektualnie. Czytałem to kiedyś całe i on się tam zastanawia czemu ciągle dostajemy w de. I myślę że dużej ilości całkiem porządnych ludzi to czasami przychodzi do głowy. Ale on popłynął, a do tego wyszły z niego kompleksy. Jednak jak widzę prawicowych dziennikarzy z lubością przywołujący ten cytat, choć zapewne całego eseju nie przeczytali, to trochę się schładzam. Tusk tak samo pisze jak mówi, nieskładnie i nie panuje nad sensem wypowiadanych przez siebie słów. Zgadzam się jednak, że ta wypowiedź nabiera złowrogiego znaczenia dopiero w kontekście jego "działalności" politycznej i wcale się nie dziwię, że mu się to do dziś wyciąga.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Marcin-K
24 czerwca 2019 15:25

No...Czesi wszystko robią lepiej. Na szczęście my tu akurat  - my gorzej  :))

Albo...U nas gorzej jest to robione  :))

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @bolek 24 czerwca 2019 14:59
24 czerwca 2019 15:26

Coś jednak zostaje. Tylko trzeba sobie to uświadomić. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Maryla-Sztajer 24 czerwca 2019 15:25
24 czerwca 2019 15:47

podobno Czesi chcieli w czasie II wojny założyć partyxantkę, ale spytali się  Niemców o zgodę. No ale ci się nie zgodzili.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @stanislaw-orda 24 czerwca 2019 15:47
24 czerwca 2019 15:52

Fakt...ktoś to nawet chyba jeszcze na s24 porządnie opisał.

Ale np w Krakowie partyzanci miejscy kupowali od niemieckiego strażnika naboje...za kiełbasę czy jakoś tak. No potem on już się  bał  że to rozliczy magazynier..

.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Marcin-K
24 czerwca 2019 17:16

Byłem w Pradze, tydzień po długim łikendzie majowym, moją uwagę zwróciły wlepki/ulotki z nagłówkiem "miliony chwil dla demokracji" w tramwajach. Był nawet link do strony, trudno teraz znaleźć - bardzo skromna, tekstowa; i nikt tego nie podaje w materiałach z Czech teraz.
Większe wrażenie zrobiło na mnie wniesienie scyzoryków na Hradczany i sposób kontroli na bramkach z czujnikami przy wejściu. Księgarnia Luxor na placu Wacława czy biuro turystyczne dla rosjan też na placu Wacława.

Plac Wacława  

Jak na "spontaniczną manifestację" to 6 telebimów robi wrażenie. Pewnie co drugi czech trzyma telebim w domu, tak jakby nabrał ochoty na protest.  

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut 24 czerwca 2019 17:16
24 czerwca 2019 17:36

I jak przechodził przypadkiem z tragarzami, to go zabrał ze sobą. Coś go tknęło, bo dużą flagę zawsze ma w plecaku. A tu, bach! Protest jak znalazł. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Grzeralts 24 czerwca 2019 17:36
24 czerwca 2019 17:54

To by znaczyło, że rząd Czech nie ma kontroli nad swoim terytorium i tę rolę przejęły instytucje zagraniczne. Czy to możliwe?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @chlor 24 czerwca 2019 17:54
24 czerwca 2019 17:55

Skoro u nas możliwe, to i tam. 

zaloguj się by móc komentować


chlor @Marcin-K
24 czerwca 2019 18:04

No ale jak zachęcić ćwierć melona Czechów do udziału w pochodzie?

zaloguj się by móc komentować

ArGut @chlor 24 czerwca 2019 17:54
24 czerwca 2019 18:21

Napisz więcej. Jak stawiasz takie hipotezy. Ja postawię taką. 12 maja rząd czech miał pełną kontrolę nad swoim terytorium, nastroje społeczne (dostęp do dóbr, ceny) były stabilne. Ludzie chętni i pomocni. Zabiegający by w Pradze był cały świat a Praga była centrum Świata.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @ArGut 24 czerwca 2019 18:21
24 czerwca 2019 18:33

Bardzo możliwe,ale co się stało potem. Jaka decyzja rządu wkurzyła zagraniczne instytucje i Czechów łącznie?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Maryla-Sztajer 24 czerwca 2019 15:25
24 czerwca 2019 19:26

Czasami lepiej jak gorzej:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ArGut 24 czerwca 2019 17:16
24 czerwca 2019 19:30

Ale tak swoją drogą to jakoś mało tych flag czeskich. Flag unijnych też jakoś niewiele, choć może z tej wysokości nie widać. A że każdy Czech ma w domu telebim, to wydaje mi się oczywiste. To jest ta słynna czeska spontaniczność właśnie. Trzeba ich tylko zaalarmować, że może ich Wałęsa nawiedzić, chcąc zastąpić Havla, wszak ponoć miał na jego punkcie kompleks:)

zaloguj się by móc komentować

chlor @przemsa 24 czerwca 2019 19:17
24 czerwca 2019 19:31

Chyba ten wesoły jest wolny, a ponury patriotyczny.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 24 czerwca 2019 19:17
24 czerwca 2019 19:31

Ilość Konfederacji musi się zgadzać, wszak nie wystarczy jedna ultra-patriotyczna partia, musi ich być co najmniej kilka, zgodnie z duchem tradycji rozmnażania przez pączkowanie. No ale piękny to duet - jeden promuje browary, drugi jointy. Młodzież musi to kupić:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @chlor 24 czerwca 2019 18:04
24 czerwca 2019 19:34

No ale jak zachęcić ćwierć melona Czechów do udziału w pochodzie?

No właśnie to jest pytanie, jak to tam działa. Skoro nawet pociągi i metro się rozmnażają, jak trzeba. Oni są w ogóle fajni, bo u nich nie ma chyba żadnej partii faszystowskiej. O czymś takim jak PiS to nie ma co nawet pomarzyć. Sama przemalowana na lyberałów post-komuna plus jakieś dziwaki-lewaki. Muszę przy jakiejś wolnej chwili trochę się tą czeską polityką zainteresować, bo to zaczyna być ponad miarę ciekawe.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @chlor 24 czerwca 2019 18:33
24 czerwca 2019 19:40

No to właśnie liczę na Ciebie, że napiszesz co się stało potem. Dla ułatwienia do 26 maja czesi zachowywali się poprawnie. Amerykanów wyeliminowali Rosjanie a Czesi spokojnie dali wygrać Kanadyjczykom i zakończyli IIHF World Championship na 4 miejscu.

zaloguj się by móc komentować

chlor @ArGut 24 czerwca 2019 19:40
24 czerwca 2019 20:07

Coś takiego znalazłem " Aktywistki i aktywiści ruchu społecznego Miliona Chwil dla Demokracji mówili, że nie chcą, by Czechy poszły śladem Polski". Szukam dalej. Jak można iść sladem który nie istnieje?

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Grzeralts 24 czerwca 2019 17:36
24 czerwca 2019 20:20

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Marcin-K 24 czerwca 2019 19:30
24 czerwca 2019 21:26

Flagi to ciekawa sprawa. Na budynkach rządowych czy reprezentacyjnych na zdjęciach ZAWSZE obok flagi czeskiej jest flaga unijna ( na zdjęciach mam Hradczany, ministerstwo spraw wewnętrznych i ministerstwo nauki i szkolnictwa ). Na Hotelu Kampa Garden wisiały flagi w takim zestawieniu. Nad wejście 3 - w środku czeska po prawej unijna po lewej niemiecka. Po lewej od wejścia 2 - po prawej brazylijska po lewej amerykańska. Po prawej od wejścia 2 - po prawej brytyjska po lewej słowacka. Na ambasadzie Estonii oczywiście 2 flagi.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Marcin-K
24 czerwca 2019 21:41

https://www.milionchvilek.cz/ 

I striming z wczoraj. Pieśni i flagi. Kamery i aparaty.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut 24 czerwca 2019 21:41
24 czerwca 2019 21:56

Profesjonalna robota. Znaczy Czesi nie pójdą z nami i Węgrami drogą rekonstrukcji ziemi obiecanej.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Marcin-K
24 czerwca 2019 22:02

Kilka rzeczy, które zadziwiają po przeglądnięciu stony MilionChvilek i ich kanału na YT. Przeglądając stronę 13 czy 14 maja ilość podpisów w drodze do miliona była na poziomie 70 lub 170 tysięcy teraz jest 419 176,  strona dostała też kolorów troszku czerwonego i niebieskiego. Co do ilości podpisów to wygląda, dla mnie, bez szaleństwa w spontaniczności. No i ciekawa rzecz 250 tysięcy ludzi wali na demonstracje zwołaną jak za czasów Arabskiej Wiosny 2011 w Afryce telefonami, a później gdzieś zawieruszają się im telefony i oglądalność przekazu to 31 tysięcy. I to się nazywa CZESKI SPONTAN, no bo jak inaczej.
A i jeszcze subskrypcja kanału 2611 osób. KRUK1959 ma 4280 i jakoś nikt nie uważa, że może sytuację polityczną zmienić.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Grzeralts 24 czerwca 2019 21:56
24 czerwca 2019 22:14

Pójdą, pójdą. Nie wiemy jednak z kim pójdą i kto i jakich proroków im przywiezie. A i nie wiemy z jakiej ziemi obiecanej przyjadą rzeczeni prorocy. I jaką ziemie obiecaną będą budować.
Trzeba by poszukać kto i w co inwestuje teraz w Czechach. I na co EU i inni zewnętrzni sponsorzy wyłożyli pieniądze w budowaniu dobrobytu. Po ogłoszeniach o pracę, które widziałem uważam, że ich rynek pracy cierpi na odpływ pracowników. Może nie znaleźli swojej ukrainy i nie równoważą odpływy dopływem.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Marcin-K
24 czerwca 2019 22:21

Czy te wszystlkie potezne manifestacje w ostatnim czasie sa sponsorowane przez jedna i te sama organizacje finansowa?

Jak nie teczowe pochody, to strajk klimatyczny, jak nie feministyczny strajk kobiet to walka o demokracje w Czechach. (w Szwajcarii walka o demokracje nie przeszlaby, bo niby maja te bezposrednia, to zorganizowali ten narodowy strajk kobiet, smieszne to bylo i straszne, walczyly "w imieniu ucisnionych, ktore nie mogly strajkowac")  A wszystkie one maja podobny format. Jakis terror nastal.

zaloguj się by móc komentować

re-or @przemsa 24 czerwca 2019 19:17
24 czerwca 2019 22:56

To skrót będzie PiWo. To jakiś nowy chłyt małketingowy tego po lewej?

zaloguj się by móc komentować

JK @przemsa 24 czerwca 2019 19:17
25 czerwca 2019 00:32

A który z nich to patriotyzm a który wolność?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K 24 czerwca 2019 14:50
25 czerwca 2019 01:30

"Z tą "polską nienormalnością" to trochę nie do końca mnie tak bierze, bo tam jednak był ten dziwny kontekst całej wypowiedzi. Nieszczęśliwy, owszem, ale on tam tego wprost nie powiedział, albo ja to źle pamiętam. On mówił i robił potem dużo gorsze rzeczy. Ale na szczęście Juncker go wyrzucił na śmietnik i to "na szczęście nie" już będzie z nim do ostatnich chwil."

Mam nadzieje, ze wraz z Tuskiem odejdzie z polityki i zycia publicznego jego najblizszy [chyba] kolega - Grzegorz Schetyna. Czlowiek o twarzy usmiechnietego zlodzieja.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 24 czerwca 2019 19:17
25 czerwca 2019 01:36

Ten z lewej - Marek Jakubiak [trep z PRL-u i sprzedawca piwa] zrobil sie na ziemianina.

Natomiast ten z prawej - Liroj, bardziej podchodzi mi pod Ludwika Warynskiego. Brakuje mu tylko okularow.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Szczodrocha33 25 czerwca 2019 01:30
25 czerwca 2019 08:08

No myślę że tak szybko się go nie pozbędziemy. Jeszcze gorsze jest to, że po nim mogą przyjść tacy ludzie, że jeszcze za Grzegorzem zatęsknimy.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @jestnadzieja 24 czerwca 2019 22:21
25 czerwca 2019 08:10

Nie mam pojęcia, kto to organizuje, i jak to się tam kręci. Czesi to na pozór kraj bez właściwości. Nie mają chyba w ogóle żadnej prawicy, ot choćby jak ta nasza, pisowska. Z niczym się nie wychylają, nikt ich nie kojarzy z niczego. A tu tyle ludzi nagle wychodzi na ulicę. Jest to zagadka do rozwiązania. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ArGut 24 czerwca 2019 22:02
25 czerwca 2019 08:13

No z bliska widać więcej tych flag, są i rzecz jasna unijne. Myślę, że to się wkrótce wszystko wyjaśni, trzeba tylko ich obserwować i dalszy rozwój wypadków. No i o nich nie zapomnieć, bo jakoś ci Czesi tak znikają nagle i o nich się zapomina.

Pewnie ten protest musiał być podwiązany pod jakieś aspiracje "zwykłych Czechów". Czytałem o tym, że w czasie protestu przemawiali "artyści i aktorzy". Czyli taka kombinacja: trochę jak u nas, trochę swojego patentu i się udało. Choć powatrzam, zobaczymy jaki efekt polityczny to przyniesie i czy ktoś będzie próbował zrobić w Pradze Tbilisi (w co wątpię).

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 25 czerwca 2019 08:13
25 czerwca 2019 09:50

U nich "populacja TVN"  jest znacznie większa i ma solidniejszą bazę. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @re-or 24 czerwca 2019 22:56
25 czerwca 2019 09:51

Taka nazwa to w lecie pewny sukces. Jeśli wrzesień będzie ciepły, mają miejsce w sejmie. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut 24 czerwca 2019 22:14
25 czerwca 2019 09:51

Zobaczymy. Obstawiam jednak, że idą w wariant austriacki.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Marcin-K 25 czerwca 2019 08:10
25 czerwca 2019 10:13

Obstawiam i czuje nosem, ze za wszystkim stoi jakis jeden wielki organizm. Zbyt to podobne, i zmasowane w czasie.

zaloguj się by móc komentować

re-or @Marcin-K
25 czerwca 2019 10:22

W sejmie piwo już było. Podobno wszystko powtarza się jako farsa, tak że tu będzie farsa farsy chyba. Ja bym więc im polecił nazwę WiNo (Wolność i Normalność na przykład). Zawsze to jakaś odmiana. Tylko że Jakubiak musiałby jakąś winiarnię przejąć żeby się to kalkulowało.

zaloguj się by móc komentować

re-or @re-or 25 czerwca 2019 10:22
25 czerwca 2019 10:23

To do Grzeralts miało iść oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
25 czerwca 2019 10:38

To jest piękne. Znalazłem na stronie KryPola "analizę", w której jakiś wesoły pan "analizuje" dlaczego Czesi "ulegają populizmowi". I tu wkleję cytat. Uwaga, najpierw KryPol pisze o tym, że Babisz to esbek (łola boga, a co wam to, komuszki, przeszkadza?)

Andrej Babiš jest klasycznym przypadkiem człowieka dawnych elit komunistycznych, który po 1989 roku wykorzystał swe kontakty, wiedzę i kapitał do tego, aby się wzbogacić. W poprzednim ustroju pracował w handlu zagranicznym, a istnieją też dowody, że był agentem ŠtB (czyli czechosłowackiej, komunistycznej służby bezpieczeństwa). Jednak Babiš wciąż domaga się przed sądem, żeby słowacki Instytut Pamięci Narodu wykreślił go z listy agentów.

Ale zaraz pada charakterystyczne zdanie, które mówi nam wiele:

Wszystko to można by było uznać za typowy przykład problemów postkomunistycznych – gdyby Babiš szanował demokratyczne zasady.

:)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować