-

Marcin-K

PiS to nie socjalizm.

Narzekanie na to, że PiS jest partią socjalistyczną zaczęło się już dawno temu, jeszcze za czasów pierwszych Piastów, albo jeszcze dawniej nawet. Mówię tu o opiniach ludzi, którzy lubią myśleć o sobie jako o prawicowcach. Lemingi nie pozwoliłyby sobie nazwać PiS-u partią socjalistyczną, bo jak to się mówi: na pieszczoty trzeba zasłużyć. Faszystowska, nazistowska, bolszewicka nawet (vide Kukiz Paweł)? Proszę bardzo. Watykańska? Nie ma problemu. Ale socjalistyczna? Tak więc ten zarzut socjalizm pada tylko i wyłącznie tam, gdzie stoi przysłowiowa już tabliczka z napisem: „Na Prawo Od PiS-u”. Nie jest łatwo jej dostrzec co prawda, potrzebna jest do tego już nie lornetka, ani lupa, a chyba raczej mikroskop, ale jednak politykę informacyjną „Na Prawo Od PiS-u” prowadzi znakomitą, to trzeba przyznać i potrafi zarazić nią innych. Coraz częściej słyszę od różnych ludzi, którzy jeszcze nie tak dawno pierwsi polecieliby z kijami na lemingów, że ten PiS to jednak fatalna pomyłka była, i jeszcze chwili tylko brakuje, aż pierwszy odważny rzuci kamieniem i powie, że może jednak ta PO to jaka była, taka była, ale nie była socjalistyczna, to znaczy nie rozdawała pińcet plus i nie obniżała wieku emerytalnego, a już takiego draństwa jak zakazywanie handlu w niedzielę, to wtedy już na pewno być nie mogło.

Nie pozbędę się już w swoim życiu skłonności do złośliwej przekory. Muszę więc nieco tego PiS-u pobronić. PiS nie jest partią socjalistyczną – to moje osobiste zdanie. Socjalistyczny jest świat, rzeczywistość jest socjalistyczna. Europa jest socjalistyczna, USA są socjalistyczne a już wkrótce w roku 2049 socjalistyczne mają być też Chiny. Nie muszę chyba tego tłumaczyć. PiS musi grać więc na boisku wytyczonym przez socjalistów.

W taki więc socjalistyczny świat wkroczył PiS wygrywając ku własnemu zaskoczeniu wybory tak zdecydowanie, że aż przy okazji dostali większość parlamentarną. Moje znajome lemingi utrzymują do dziś, że to dlatego, iż Kaczyński „dał” pińcet plus i głównie z uwagi na to – uwaga, uwaga – nacjonalistyczna czerń ruszyła po nie swoje. I to jest chyba geneza tego całego nieporozumienia. Owszem, nie wykluczam, że całkiem sporo ludzi rzeczywiście wzięło to pińcet pod uwagę, ale to chyba dlatego, że poprzednie, jak najbardziej „zdroworozsądkowe” i przede wszystkim liberalne rządy Platformy doprowadziły do tego, że pieniędzy w portfelach zaczęło już brakować nie tylko nacjonalistom z małych ośrodków, ale i tym mniej zaradnym lemingom. „Na Prawo OD PiS-u” często mówi się o tym, że polityka to sztuka racjonalnego myślenia i chłodnego pragmatyzmu. No więc PiS zadziałał tak właśnie – chcąc dojść do władzy w obliczu istnienia w polskiej polityce tak strasznej potwory jak PO, która już nabierała coraz wyraźniejszej chętki, by nas wszystkich złapać za wszarz i pociągnąć wprost do reichu, musiała to wszystko zatrzymać ruchem nie tylko spektakularnym, ale i nie dającym się łatwo zbić. Jak dobry był to ruch wskazują zapowiedzi Schetyny, że da też pińcet na pierwsze dziecko.

Jeśli PiS powiedziałby, że zacznie teraz realizować program Platformy sprzed ośmiu lat (tylko przypomnę: miały być niższe podatki, miała być ograniczona administracja itp), to nie wykluczone, że dostałby tyle samo głosów co Kukiz albo PSL a konsekwencje tego faktu byłyby straszliwe. Ludzie przyzwyczajeni do systemu, który został stworzony przez Michnika i Kwaśniewskiego z niewielką pomocą Krzaklewskiego i Buzka, nie zagłosowaliby na partię, która proponowałaby to samo co kiedyś inni, tylko jeszcze bardziej. Wydaje mi się to proste i to bardzo.

PiS dostał rządy wtedy, gdy cała nasza gospodarka i cały nasz system administracyjny został już twardo zaprogramowany na tę całą patologię jaką każdy z nas zna. Na dodatek duża część polityków PiS-u to przecież ludzie, którzy nie mieli już praktycznie szansy uczyć się innego podejścia państwa do ludzi niż to zaproponowane przez III Rp. Jeśli ktoś głosował na PiS, myśląc że on teraz zacznie od obniżania podatków, to przepraszam bardzo, ale chyba nie do końca przemyślał sprawę. PiS nigdy takich rzeczy nie zapowiadał. Nie robił tego, bo po prostu nie szykował się do walki z dżentelmenami, tylko z bandziorami z pochowanymi za brudną pazuchą kozikami.

Za poprzedniej kadencji była Zyta Gilowska, której przecież ten „socyalistyczny” do szpiku kości Prezes oddał w zarządzanie gospodarkę. Jak to było możliwe? Przecież powinien już wtedy szykować się do rozpoczęcia odbudowywania przedwojennej sanacji. Z tego co pamiętam to już wiele lat później Jarosław kokietował Zytę Gilowską do tego, by znów się podjęła nielekkiego zadania naprawiania tych naszych pożal się Boże finansów państwa. Niestety, wiemy że nie było jej dane tego zadania się podjąć.

PiS nie jest partią socjalistyczną i nie zasługuje na to określenie ponieważ dla mnie osobiście socjalizm to oprócz etatyzmu, to też przede wszystkim ateizm i internacjonalizm. On może przyjmować chwilowo różnego rodzaju formę, może kokietować narodowymi hasłami, NEP-ami, Wilczkami i innymi cudami, ale koniec końców zwraca się przeciwko swojemu społeczeństwu. Prawo i Sprawiedliwość przynajmniej do chwili, w której przestanie być prezesem Jarosław Kaczyński nie zwróci się przeciwko Polsce. Może popełniać błędy, może nawet robić głupoty, ale nie stanie się to tej partii celem. Oczywiście można się wkurzać na różne ich pomysły, na Glińskich i Gowinów, na ich medialnych pałkarzy służących na każde pstryknięcie, ale póki co, to to że nie mamy na ulicach stad obywateli z bliskiego wschodu chcących tu zaprowadzać własne porządki, to zawdzięczamy właśnie PiS-owi, a nie, z całym szacunkiem moim, Grzegorzowi Braunowi albo Stanisławowi Michalkiewiczowi, o politycznych kanapowcach z różnoraką przeszłością nie wspominając.

I tak to właśnie wygląda. Dziś jest taki czas w Europie tej naszej kochanej, że gra się o różne rzeczy i na różne sposoby trzeba tę grę toczyć. Czasami jest się na połowie przeciwnika, a czasami trzeba wstawić słabszego zmiennika i jechać dalej. Terytorium na którym przyszło działać PiS-owi stoi w ogniu. Dowodem jednoczesne zarzuty o filosemityzm jak i o antysemityzm. Pro-putinizm i anty-putinizm. I tak dalej i tak dalej.

Wiem dobrze, że ten ostatni argument brzmi jak nielubiany bardzo wśród ludzi prawicy nieprzychylnych PiS-owi jak szantaż emocjonalny. Być może. Natomiast świat jaki nas otacza nie chce być inny i wciąż szczerzy w naszą stronę brudne zębiska.

Wierzę głęboko w to, że jeśli uda się Polsce okrzepnąć, i przy okazji otrzepać się z tych wszystkich śmieci, które nas obłaziły przez prawie 30 lat, Prezes zdecydowanie przesunie akcenty. I wtedy PiS zacznie robić to, czego tak bardzo byśmy chcieli, a czego aż wstyd głośno wypowiadać żeby nie wpaść w banał.

Jest taki idiotyczny film pod tytułem "Żywot Brian'a", w którym jest jednak jedna zabawna scena, gdy na tajnym zgromadzeniu przeciwników Imperium Rzymskiego próbują oni wyliczyć, co jednak Rzym zrobił dobrego. Wyszło tego całkiem sporo. I dziś zobaczyłem coś łudząco podobnego. Obejrzałem z niemałym trudem gęgaczy z "Saloniku politycznego" i po tym jak się nabiadolili na to, jak bardzo kiepsko ten PiS rządzi, pan Gierej wystękał w końcu: "ale wyniki gospodarcze są niezłe". Został szybko zakrzyczany przez resztę towarzystwa, że to dlatego, że ogólnie na świecie jest koniunktura i to żaden wyczyn. A w ogóle to idzie kryzys i dopiero wtedy zobaczymy, co Morawiecki tak naprawdę potrafi. I niech ta przypowiastka zakończy ten tekst.



tagi:

Marcin-K
18 marca 2018 15:18
98     4333    1 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Shork @Marcin-K
18 marca 2018 15:30

spostrzeżenie problemu dobre, ale wnioskowanie błędne. PiS jest partią solidarnosciową. Przeczytaj 21 postulatów to dostaniesz program partii. PiS nie było zaskoczone wynikiem wyborów parlamentarnych w 2015. Natomiast w 2005 owszem.
Europa i reszta cywilizowanego świata przeżywa własnie socjalizm zachwycając się jego zapachem, a my mamy nadzieję go już więcej nie wąchać tego smrodu. Bo dostaliśmy go za wcześnie i pod przymusem. Kto wie czy nie przyjęlibyśmy go w latach 50-tych konstytucyjnie, gdyby nie było II WW?


PiS, po dwóch latach zmagania frakcji, czy postawić (za dwa lata ) na elektorat drobnych przedsiębiorców i inteligencji, czy raczej przejąć stada lemingów, wygrała ta druga koncepcja, dlatego jesteśmy wkurzeni, gdy podkłada nam się kapuściane głąby, a media pieją że to marcepan. Powinniśmy zrobić to co ziemianie podczas zaborów, zacisnąć zęby i kształcić dzieci tak aby to one stały się elitą polityczną w przyszłości. Bo jak tłum wybije część potomków Stalinistów, a reszta się wycofa w obawie, to ktoś musi rządzić.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @boson 18 marca 2018 15:27
18 marca 2018 15:39

Wydaje mi się, że ludzie tak naprawdę to wiedzą i rozumieją.

zaloguj się by móc komentować

eska @boson 18 marca 2018 15:27
18 marca 2018 15:41

PiS nie jest partią socjalistyczną, tylko chadecką w starym, dobrym znaczeniu. Niestety - ostatnio zaczyna się podlizywać socjalistom - i to mnie wkurza, proste?

zaloguj się by móc komentować

eska @Marcin-K
18 marca 2018 15:42

Cd. - przypominam, że głowna zasada chadecji (tej przyzwoitej) to zasada pomocniczości, czyli zmniejszanie biurokracji i ograniczanie omnipotencji państwa.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Shork 18 marca 2018 15:30
18 marca 2018 15:46

Kurczę napisałem do Ciebie długą odpowiedź i mi się skasowała. Masakra. Spróbuję w punktach.

1. PiS został zaskoczony skalą zwycięstwa, a nie samym zwycięstwem, które rzeczywiście było do przewidzenia. Stąd pewnie część błędów wynika z zachłyśnięcia się tą skalą.

2. PiS oczywiście jest partią solidarnościową. Takie mieli życiorysy ludzie, którzy ją stworzyli. Jednak to nie oznacza socjalizmu. Stąd przywołanie Zyty Gilowskiej, która wtedy nasłuchała się swoje od żelaznego elektoratu. Prezesa stać na ruchy nieoczywiste. Na razie skoro gra jak gra, to widać takie są warunki gry. Nie zakazuję nikomu krytykować PiS-u natomiast wydaje mi się, że wszystko za daleko idzie.

3. Nie zgadzam się z tym kapuścianym głąbem. PiS zatrzymał samą swoją obecnością pewne straszne dla nas wydarzenia, być może jeszcze nie zdajemy sobie z tego sprawy. Państwo zostało zetatyzowane nie przez Jarosława Kaczyńskiego. On musi teraz lawirować w tym systemie, być może czasami go karmić, by nie dać zerwać ostatecznej blokady do likwidacji Polski o jakiej myślimy.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Marcin-K
18 marca 2018 15:48

Jeśli coś jest "partią" to jest socjalistyczne. Bo wychodzi nam później "towarzyszu parawicowcu".

zaloguj się by móc komentować

Shork @boson 18 marca 2018 15:39
18 marca 2018 15:50

inteligencji w rozumieniu literalnym nie socjologicznym, powinienem użyć określenia klasa średnia, ale jest ono chyba nawet gorzej zdezawuowane

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @eska 18 marca 2018 15:42
18 marca 2018 15:51

Jesteśmy w takim dziwnym czymś co nazywa się Unią Europejską. W tej chwili jest to środowisko, w którym wszelkie etatyzmy rosną jak trawa na wiosnę. Moim zdaniem te wszystkie rzeczywiście niepokojące ruchy PiS-u to trybut dla systemu, któremu trzeba coś dać żeby bestia na dobre się nie przebudziła. Rządzenie państwem które ma tylu "sympatyków" to jak sądzę trudna sprawa i nie zawsze ona będzie dla nas czytelna w pierwszym odruchu. Wiem, że to ludzi denerwuje, ale jednak jest tak: albo PiS w tej chwili, albo możemy gasić światło. O tym jest ten tekst.

zaloguj się by móc komentować

Shork @Marcin-K 18 marca 2018 15:46
18 marca 2018 15:51

zgadzam się ze wszystkimi punktami i dodaję jeszcze jeden.
Jeżeli obecna strategia PiS nie jest jedynie przejściowa to biada nam wszystkim.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @parasolnikov 18 marca 2018 15:48
18 marca 2018 15:54

Można się bawić w różne gry słowne, natomiast rzeczywistość jest i nie zniknie. Czy to nie Wałęsa propnował na początku lat 90-tych system, w którym nie będzie partii politycznych? W pewien sposób oczywiście masz rację, bo demokracja tak działa, że partie mają do dyspozycji nie swoją kasę, ale jednak ja bym dbał o pewne proporcje.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Shork 18 marca 2018 15:51
18 marca 2018 15:57

NIe będzie tak źle. W mojej opinii to, że PiS wciąż jest wysoko w sondażach będąc pod obstrzałem niemal z każdej strony zakrawa na cud. Oni muszą jeszcze wygrać wybory następne, i to będzie mieć sens tylko przy samodzielnej wygranej. Jeśli przegra, to myślę że wtedy dopiero poznamy znaczenie słowa "biada" w pełnym zakresie:)

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Marcin-K 18 marca 2018 15:54
18 marca 2018 15:57

Ja bym wolał zadbać o język, bo jak zaczniemy nazywać lewą rękę -  prawą ręką, bo takie są czasy to będziemy później wariatami do końca życia. Ja się zgadzam, że PiS to najmniejsze zło i w ogóle wiele się zgadzam z tym co napisałeś, ale nie podoba mi się psucie języka i mówienie, że nie są socjalistami, bo są nimi i żadna sytuacja zewnętrzna tego nie zmienia.

zaloguj się by móc komentować

Shork @parasolnikov 18 marca 2018 15:57
18 marca 2018 16:01

zgadzam się, ale przedwojenne określenia partii są niestety już nieaktualne

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Shork 18 marca 2018 16:01
18 marca 2018 16:02

Ale są tak samo fałszywe jak dzisiejsze. Jeśli się partia będzie nazywać partią dobra to co?!

zaloguj się by móc komentować

Shork @parasolnikov 18 marca 2018 16:02
18 marca 2018 16:05

zaproponuj coś, może się przyjmie?

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Shork 18 marca 2018 16:05
18 marca 2018 16:06

zaproponowałem dwa komentarze wyżej "jeśli to partia to jest socjalistyczna z definicji", bez szydery.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @parasolnikov 18 marca 2018 15:57
18 marca 2018 16:10

Pozostańmy więc przy naszych opiniach. Rozumiem Twój punkt widzenia, natomiast dla mnie więcej świadczy przeciw temu socjalizmowi niż za - bo ja go rozumiem nie tylko w sensie ekonomicznym ale i że tak powiem metafizycznym:). Realną konsekwencją wpychania im tego socjalizmu jest pewien mój znajomy, który w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zmienił się z radykalnego pisowca w radykalnego korwinowca. Inna sprawa, że wiele osób wojujących z "socjalizmem" pisowskim nie rozumie konsekwencji likwidacji tego "socjalizmu" i byłaby zdziwiona jak bardzo zmieniłoby się ich życie wtedy.

zaloguj się by móc komentować

Shork @Marcin-K 18 marca 2018 16:10
18 marca 2018 16:16

zmienił się z pisowca w korwinistę? To tak jakby delfinom wyrosły rogi i racice.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Marcin-K
18 marca 2018 16:16

Fantastyczny tekst. I bardzo potrzebny. Zabawne jest to, że większość z tych co z upodobaniem używają nazwy PiSocjalizm, jako wzór kapitalizmu proponują Chiny. A co do argumentu z koniunkturą, która się skończy, to jest to dokładnie myślenie Fukuyamy i jego polskich wyznawców. Niedawno w telewizji występował jeden z nich, który powiedział, że na razie nie ma tragedii, ale za kilka lat wszyscy zobaczym skutki wprowadzenia wolnych od handlu niedziel. 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Marcin-K 18 marca 2018 16:10
18 marca 2018 16:47

Jakby się znajomy zamienił w wyznawcę teorii o płaskiej ziemi, to nazywalibyśmy rządy PiS'u monarchią-oświeconą?

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Marcin-K 18 marca 2018 16:10
18 marca 2018 16:47

Jakby się znajomy zamienił w wyznawcę teorii o płaskiej ziemi, to nazywalibyśmy rządy PiS'u monarchią-oświeconą?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Shork 18 marca 2018 16:16
18 marca 2018 17:13

A jednak. Teraz chodzi i zaciętością neofity zamęcza wszystkich tym, że wszędzie jest socjalizm.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @parasolnikov 18 marca 2018 16:47
18 marca 2018 17:13

Chodzi mi o to, że teraz narzekanie na socjalistyczność PiS-u staje się pewnego rodzaju bezmyślną modą.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Shork 18 marca 2018 16:16
18 marca 2018 17:17

"zmienił się z pisowca w korwinistę? To tak jakby delfinom wyrosły rogi i racice. "

 

PS. Zapomniałem dodać, że bycie korwinistą nie przeszkadza mu oczywiście w pobieraniu pińcet +. Tak samo jak innemu mojemu znajomemu, zagorzałemu lemingowi który wszędzie widzi złowrogiego Kaczyńskiego i martwił się po wyborach, że "Kaczor będzie strzelał do ludzi".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @valser 18 marca 2018 16:40
18 marca 2018 17:34

Gdybym tak tylko postrzegał politykę, to i też musiałbym powiedzieć, że lepiej mi za PiS-u niż za "nie-PiS-u". Może to gierejowy przypadek, ale niemal równo z rządem PiS-u zaczęła się koniunktura w branży budowlanej w której pracuję. Tak znowu jakoś wyszło, bo podobna koniunktura była za poprzedniego PiS-u. Potem nagle zaczął się ten tajemniczy kryzys.

Nie wiem, czy dokładnie przeczytałeś mój tekst - ja nie chcę się kłócić, że PiS to cud, miód i orzeszki. Uważam tylko, że nazywanie tej partii socjalistyczną to moim zdaniem bolesna nieprawda. A teraz zrobiła się na to nieprzytomna moda. Coryllusa bym do tego nie mieszał.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @krzysztof-osiejuk 18 marca 2018 16:16
18 marca 2018 17:39

No właśnie ogólnie to jest problem z tym wzorcem państwa "niesocjalistycznego" mającego być naszym kierunkiem. Kiedyś rozmawiałem z taką jedną osobą, mocno - nazwijmy to tak - umocowaną rodzinnie w platformianym gangu i ona się tak zapiekliła i zakałupućkała w swoich wyrzekaniach na PiS (oczywiście było o 500+ które PiS jak Janosik zabiera bogatym i oddaje biednym głupkom) że na koniec wyrwało jej się, że jednak urzędników nie wolno zwalniać, bo się zwiększy bezrobocie...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-osiejuk 18 marca 2018 16:16
18 marca 2018 18:23

wszystkie te opowieści o dobrym lub złym PiSie zwykle są w oderwaniu od realnych problemów do rozwiązania w RP; i stanowią taką sieczkę a to o Chinach/Żydach/Putinie/.. ot, pierdoły do n-tej;- rzeczywistość i sposoby oddzialywania na nie w RP nikogo nie interesują, wot, przyjdzie nowy naczelnik i będzie raj, większośc komentujacych nawet nie potrafi wskazać struktur organizacyjnych Panstwa oraz relacji między nimi; jeszcze jedna ustawa i jeszcze jeden wskaźnik do góry [lub w dół] i już, już raj a w kieszeniach dno i hipoteki na 50 lat do spłaty; dosownie nikt nie jest wstanie wskazać indywidualnych jednostowych lub zbiorowych rozwiazań zdiagnozowanych problemów;- do zobaczenia na Jedwabnym Szlaku [oby nie w Jedwabnem]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Marcin-K 18 marca 2018 17:39
18 marca 2018 18:26

problemem w RP są pojęcia podstawowe: Państwo, prawo, urzędnik, obywatel, ... oraz jaka taka wiedza o Polsce i świecie wspólczesnym; praktycznie każdy jest omnipotentny tylko inni o tym nie wiedzą [jeszcze], a tak po prawdzie to kulisy wielu wydarzęń bywaja naprawdę prozaiczne niczym na blokowym podwórku

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Marcin-K 18 marca 2018 17:17
18 marca 2018 18:27

to jest realny opis dewiacji społecznych, ci korwiniści, anty kaczyści, ...

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Marcin-K
18 marca 2018 18:37

A co To jest, Panie Marcinie, ten cały socjalizm?

zaloguj się by móc komentować

chlor @grudeq 18 marca 2018 18:37
18 marca 2018 18:50

Lenin twierdził, że socjalizm jest wówczas gdy nauczyciel zarabia więcej niż milicjant.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @grudeq 18 marca 2018 18:37
18 marca 2018 18:51

Myślę że to to już lepiej potrafi zdefiniować Coryllus. Na moją prostą głowę to jest głównie rozróba, zniszczenie i antykatolicyzm. No i jeszcze internacjonalizm mający wprost poprowadzić ludzi do samego dna marksizmu. PiS przy wszystkich swoich ułomnościach i warunkach w jakich musi funkcjonować, pokusach i upadkach, nie wypełnia tej definicji.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @qwerty 18 marca 2018 18:27
18 marca 2018 18:54

Korwiniści bywają zabawni to muszę przyznać. Natomiast fakt, że antykaczyzm to jest dewiacja. Czysta. Na dodatek zalegalizowana przez tak zwaną psychologię.

zaloguj się by móc komentować


chlor @Marcin-K
18 marca 2018 19:01

Socjalizm jest mylnie utożsamiany z socjalem. Może być kraj socjalistyczny bez socjalu, i kapitalistyczny ze świetnym socjalem. Kraj socjalistyczny można poznać po tym, że władza walczy tam o jak najniższe koszty pracy pracowników najemnych.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Marcin-K 18 marca 2018 18:51
18 marca 2018 19:06

A co jest na samym dnie Marksizmu? 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
18 marca 2018 19:12

Dla mnie wzorcem socjalistycznego bytu jest Unia Europejska. Tam i socjal jest prymitywnym narzędziem socjo(!)-technicznym podawanym ludziom pod pozorem "opiekuńczości". Taka zawiesina, gdzie ludzie mają stać się bezmyślnymi androidami. Tego porównania nie wytrzymuje nawet PRL gdzie ludzie jednak czasem igrali z tym systemem, ale wiedzieli swoje. W tym sensie UE jest bardziej socjalistyczna niż PRL.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @grudeq 18 marca 2018 19:06
18 marca 2018 19:15

A co Ty mnie tak przepytujesz?:) Na samym dnie marksizmu jest gułag i brak Boga. Taka ziemska wersja piekła, której ostatecznie i podświadomie boją się nawet ci, którzy dziś pyszczą o łamanej demokracji. Nie mam poczucia, że PiS mnie chce tam zaprowadzić i dlatego sprzeciwiam się nazywaniu tej partii socjalistyczną.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Marcin-K 18 marca 2018 19:12
18 marca 2018 19:16

A nie jest tak, że to jest taka ciemna nieopisana chmura zła?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Marcin-K 18 marca 2018 19:15
18 marca 2018 19:23

A bo to Twoja notka i używasz takich pojęć i chce mieć pewność, że są to pojęcia tożsame z moim ich rozumieniem.

A jaka jest relacja socjalizmu do społecznej nauki kościoła, powstałej na przełomie XIX/XX wieku?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Danae 18 marca 2018 19:17
18 marca 2018 19:25

ponieważ nikt nie ma odwagi na diagnozę rzeczywistości lecz wszyscy żyją z zaklinania rzeczywistości - to taki teatr a o publice nie myśla inaczej jak 'ciemny lud' - jak to jeden były minister uprzejmie mi wyjaśnił 'a co zrobic z tysiącami ludzi państwowego aparatu?' na ulice wyrzucić? - pointa jest taka: to jest państwo dla aparatczyków i ich rodzin a reszta do roboty podatki płacić - i żaden PiS tego nie zmieni

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @parasolnikov 18 marca 2018 19:16
18 marca 2018 19:32

To jest bardzo dobre określenie.

zaloguj się by móc komentować

chlor @qwerty 18 marca 2018 18:56
18 marca 2018 19:39

W praktyce wyszło odwrotnie, bo socjalizm trudno wprowadzić dobrowolnie, ale w teorii miało być inaczej.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @grudeq 18 marca 2018 19:23
18 marca 2018 19:40

Nauka Kościoła jest jedna i dodawanie do niej przymiotnika społeczna to już zabawa z granatem posiadającym chwiejącą się zawleczkę. Może się udać, ale też może mieć przykre konsekwencje. Nauka Kościoła, czyli w uproszczeniu nauka Jezusa Chrystusa jest zaprzeczeniem socjalizmu. Z zasady. Ale wielu nie umie się oderwać od pozytywnych skojarzeń ze słowem socjalizm, no niby że to w sumie dobre założenie, tylko bywa wypaczane. Na przykład są tacy, którzy uważają że Jezus był socjalistą, bo rozmnażał ryby i rozdawał je potrzebującym. Co nie oznacza oczywiście, że katolicyzm nie może być wbrew sprzeciwom wielu podstawą do idei polityczno-ekonomicznej.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Danae 18 marca 2018 19:17
18 marca 2018 19:47

1. Bo dopiero niedawno zaczęła się jakakolwiek reforma wymiaru sprawiedliwości i wciąż tam siedzi kasta? A jak ruszy się jednego, to zaraz przyprowadzać tu chcą Bundeswehrę? Naprawdę wierzysz, że taki syf jaki nam tu urządzono da się zrobić wciśnięciem jednego przycisku?

2. A co ona ma zrobić? Zastrzelić ich tam na sali? Oni nie jej się śmieją w twarz, tylko Polakom. A oni to ocenią przy urnach.

3. Bo politycy w dzisiejszych realiach muszą pisać takie programy, żeby Warzecha się nie czepiał, że nie ma programu.

4. Już nie tak ochoczo gnębi ludzi.

5. Pani Zalewska zlikwidowała już gimnazja, których nikt jeszcze kilka lat temu nie bronił, a teraz wiele osób za nimi płacze.

6. Wydaje mi się, że co jak co, ale oni słowo Polska wypowiadają czasami częściej niż potrzeba.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Marcin-K 18 marca 2018 19:40
18 marca 2018 19:54

No dobrze, a jak takie sformułowanie z Nowego Testamentu 

"On im odpowiadał: «Kto ma dwie suknie, niech jedną da temu, który nie ma; a kto ma żywność, niech tak samo czyni»." Łk 3, 10-18 Jan Chrzciciel przygotowuje przyjście Chrystusa

Odniesiemy do Socjalizmu? Bo w mojej ocenie to tak jakby Pan Jezus jednak był socjalistą. W każdym bądź razie nie znalazłem w Ewangelii słow: "A kto ma dwie suknie, to znaczy że ma powodzenie w interesach i nie musi nic oddawać temu, kto w interesach powodzenia nie ma"

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @boson 18 marca 2018 19:41
18 marca 2018 20:01

No tak. Definicje Lenina były dość słabe.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 18 marca 2018 19:54
18 marca 2018 20:07

ale nie pod przymusem lecz jako wyraz własnej woli i to z socjalizmem nie ma nic wspólnego, po prostu brak biura politycznego

zaloguj się by móc komentować

chlor @boson 18 marca 2018 20:10
18 marca 2018 20:21

Najwięksi wrogowie socjalizmu (przez siebie definiowanego), to ludzie na dobrze opłacanych posadach państwowych, lub na dobrych emeryturach czy rentach od kapitału.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @boson 18 marca 2018 20:00
18 marca 2018 20:23

No tak.. i jak to się kłoci z Św. Łukaszem?

 Po to masz nie zakopywać talentu, żeby móc zdobyć dwie suknie. No i zapłata nie zależy od czasu pracy, bo jeden za swoją pracę ma suknie, a drugi dwie. Więc tu sprzeczności nie widzę. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @grudeq 18 marca 2018 19:54
18 marca 2018 20:24

Socjalizm nie polega na dzieleniu się z bliźnimi, najwyżej na dzieleniu się rzeczami nie swoimi. Polega przede wszystkim na słowotoku, histerycznym słowotoku. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 18 marca 2018 20:07
18 marca 2018 20:24

Patrząc z punktu widzenia efektu.. to czasem małe ma znaczenie, czy stało się to z własnej woli, czy w wyniku przymusu państwowego. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 18 marca 2018 20:24
18 marca 2018 20:27

jest to różnica doktrynalna - wolność do wyboru vs konfiskata

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @grudeq 18 marca 2018 19:54
18 marca 2018 20:28

Grudequ Drogi - wiesz zapewne dobrze, że próby tłumaczenia bieżącej ziemskiej polityki przy pomocy Pisma Świętego, to pułapka i to śmiertelna. Wiem, ja zacząłem, pardon. Wyrwanymi z kontekstu cytatami z Biblii posługują się różni szermierze, najczęściej nie przynosi to dobrych rezultatów. Pismo jest pełne pozornych sprzeczności, których rozwikłanie to chyba nie nasza rola. Nie wiem do czego zmierzasz, ale mam prostą ścieżkę do wyjścia z tego kłopotu. Socjalizmu nie możemy rozpatrywać jako li tylko pewnej formy podziału dóbr w celu pomocy innym, jedynie ulegającą czasami jakimś deformacjom, bo wtedy całkowicie się pogubimy. Nie było na świecie takiej ideologii stworzonej przez człowieka, która nie obiecywałaby rozwiązania wszystkich kłopotów i wiecznej szczęśliwości. Patrzmy na socjalizm jako na twór sklejony z mętnej ideologii, praktyki i jej efektów rozłożonych w czasie. I wtedy widzimy go jako kolejną wersję - ok, niech się śmieją -  satanizmu. Zwróć uwagę, że zwolenniczki aborcji posługują się hasłami takimi jak "świadome macierzyństwo" itp. W tym sensie Jezus nie był socjalistą i aż nie chce mi się tego nawet udowadniać, bo ktoś słusznie mógłby mnie stąd szurnąć. Rozdając biedakom ryby żeby się najedli nie czyni Cię socjalistą. Socjalizm nie oznacza pomocy ludziom, ani nie w ogóle nie oznacza nic dobrego czy pozytywnego. Nie dyskutujmy o tym dłużej, bo to po prostu nie ma sensu.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Magazynier 18 marca 2018 20:24
18 marca 2018 20:28

No i tu brak zgody, Każda doktryna musi być jakoś przekazana. Za pomocą słowa. Nadużywanie słowa, to słowotok. i dotyczy to wszystkiego. socjalizmu, komunizmu, konserwatyzmu, kapitalizmu, katolicyzmu, chrześcijaństwa etc. A tak właściwie jak Ty nie jesteś socjalistą, to kim jesteś? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 18 marca 2018 20:24
18 marca 2018 20:29

i to się zawsze kończy, że praca czyni wolnym byle pod nadzorem i przez dekretowane pięciolatki

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Marcin-K
18 marca 2018 20:32

Widzę to inaczej, dlatego, że jak dla mnie każda partia polityczna ma potencjał etatyzmu i najemnictwa w stosunku do możnych kredytodawców. Możni przedsiębiorcy nie będą zakładali partii politycznej, ale towarzystwo wzajemnej pomocy, fundację, bank, towarzystwo rolnicze. Będą działali na innym poziomie. Obawiam się że socjalizm to jest po prostu jeden z owoców zwykłej, powszechnej, przyrodzonej ciemnoty naszych umysłów, podobnie jak partie polityczne. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @qwerty 18 marca 2018 18:23
18 marca 2018 20:32

Nie ten scenariusz. Masz gorszy dzień.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Marcin-K 18 marca 2018 20:28
18 marca 2018 20:38

Nie mniej śmiertalna pułapka, niż próba tłumaczenia wszystkich problemów ziemii za pomocą pojęcia "Socjalizmu".

Może temat jeszcze zacznę inaczej. Jeżeli widzę, że ktoś chce pomóc innym, ma dobre serce, jest miłosierny, to czy powinno mnie obchodzić, że ktoś inny woła na niego socjalista?

Czy jeżeli ktoś rozdaje Ryby, albo tworzy program 500+.. to czy jest w końcu socjalistą czy nim nie jest

zaloguj się by móc komentować

grudeq @boson 18 marca 2018 20:30
18 marca 2018 20:40

Jak zaczniesz nadążąć, to powiedz.. Ja mam czas : )

zaloguj się by móc komentować

grudeq @boson 18 marca 2018 20:45
18 marca 2018 20:53

A to znaczy, że dobrze wyczułem i sarkazmem na sarkazm odpowiedziałem.

Przechodząc od strony fizycznej. Czy jeżeli prawo grawtiacji zostało odkryte i opisane przez Galileusza (XVII wiek) albo Newtona (XVIII Wiek), oznacza, że wcześniej prawo grawitacji nie istniało i nie funkcjonowało?

Dla mnie, to że socjalizm nazwano socjalizmem w XIX wieku, nie oznacza, że taka doktryna wcześniej nie istniała i nie zasiedlała ludzkich myśli. 

Nie kłóćmy się zatem o nazwy, ale badajmy sporu istotę. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Magazynier 18 marca 2018 20:32
18 marca 2018 20:56

Możni przedsiębiorcy też mogą wspierać partie, to chyba nie jest takie proste. Jesteśmy ludźmi, którzy niestety zostali obarczeni przez swoich pra-przodków grzechem pierworodnym. Wiem jednak co masz na myśli, chodzi o układ pozytywny, czyli że bogaci ludzie robią to, co dziś próbuje robić lepiej lub gorzej pańśtwo - ok, pewnie mają więcej na to szans niż omnipotentne pańśtwo. Z ostatnim zdaniem zgadzam się również, natomiast nie łączyłbym ciemnoty z partiami. W tej chwili musimy wybierać jakąś partię, tak samo jak musimy podejmować wiele innych trudnych wyborów w życiu, gdzie każdy wybór wydaje się kiepski. W związku z tym musimy robić jakąś gradację, bo inaczej zostaje nam rozpacz i obojętność.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @grudeq 18 marca 2018 20:38
18 marca 2018 20:58

Jeżeli rozdaje swoje ryby, nie jest. Jeżeli rozdaje nie swoje (500+, itp, lub finansuje różnego rodzaju fundacje, fundusze, agencje ), to jest.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @grudeq 18 marca 2018 20:38
18 marca 2018 21:01

Ale ja nie tłumaczę wszystkiego "Socjalizmem". Ja przecież upominam się o to, żeby nie określać tym mianem partii, która na to nie zasługuje.

To że ktoś na kogoś woła socjalista nie powinno wpływać na naszą ocenę tego kogoś. Po to mamy nasze rozumy.

Za to co zaraz napiszę spadną na mnie gromy i być może przykre słowa. Ale ok. Program 500 + nosi znamiona programu socjalistycznego w sensie myślenia o socjalizmie jako tylko o formule ekonomicznej (co ja uznaję za błąd), natomiast ze względu na okoliczności i intencje nie jest socjalistyczny.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Marcin-K 18 marca 2018 21:01
18 marca 2018 21:23

Pińcet plus nie jest socjalistyczny, bo podwyższa koszt utrzymania siły żywej, zamiast go obniżać. W idealnym socjalizmie jedynym zasobem kraju jest nisko opłacana fizyczna praca najemna. Nie nauka, sztuka, kultura, lokalny przemysł i handel, czy sprzedane za złotówkę dobra naturalne. W socjalizmie stopniowo obniża się poziom nauczania, powstaje coraz więcej miejsc pracy nie wymagających żadnych kwalifikacji.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @grudeq 18 marca 2018 20:38
18 marca 2018 21:44

Czy on jest socjalistą zależy czyje są te Ryby. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Magazynier 18 marca 2018 21:44
18 marca 2018 21:48

Ryby w jeziorze Genezaret pewnie były własnością Cesarza albo Skarbu Rzymskiego pod zarządem Krola Heroda. To był tym socjalista czy nie był?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Marcin-K 18 marca 2018 20:56
18 marca 2018 22:15

Niestety to prawda, przedsiębiorcy, właściciele prosperujących firm mogą zakładać partie i chcą w nie inwestować, niektórzy. Ale w jakim celu? Ja mam wrażenie że w celu poprawienia swojej pozycji wobec konkurencji, a to już jest konkurencja nielegalna. 

Oczywiście że musimy wybierać partie. Partie były i będą. W średniowieczu tak nazywano grupy rycerskie które brały udział w turniejach typu banda na bandę. Sienkiewicz wszak używa tego pojęcia w odniesieniu do kompanii jędrusiowej. Kmicic mówi, "Teraz w Polszcze, to tylko lada jaką partię mieć." Ciekawe że obozu hetmańskiego i Familii nie nazywano partiami. A wszak to były takie prototypy partii politycznych. Partie były i będą, tylko nie wolno ich formalizować. To jest zaniżanie poziomu walki politycznej, która jest była i będzie. Niech sobie będą te partie, ale bez całej tej fasady dupokratycznej. Bo to ściema. Żadnych Prezesów, sekretarzy, skarbników itp. Partie, tak jak programy polityczne to ściema, zasłona dymna dla mętnych interesów typu handel tanią siłą roboczą, o czym Autor tu gęsto.  

Charakterystyczne, że partie polityczne pojawiły się, kiedy Kościół zaczął znikać z życia publicznego, w 18 w. I to tam gdzie, Kościoła już nie było, w Anglii jako monarchii "konstytucyjnej" (1707) , po fuzji finansów amsterdamskich z City (sic!!!). Zęby bolą od tej brytolskiej ściemy - monarchia konstytucyjna w państwie, które nie ma konstytucji. Sam fakt pochodzenia partii politycznych (Whigs and Torries) powinien włączyć czerwone światło w umysłach ówczesnych hierarchów i magnatów katolskich. Ale widocznie Kościół miał za dużo problemów z delegatami lokalnych mafii we własnej hierarchii. No i przyszla w końcu w kolejnym wieku likwidacja Państwa Kościelnego. 

Degrengolada polityczna tak się daleko posunęła, że Kościół będzie musiał odwołać soborowy zakaz zasiadania duchownych we władzy wykonawczej, prawodawczej i sądowniczej. Oczywiście, musi się do tego przygotować i nie wiadomo czy to wyjdzie. Ale inaczej nie zatrzyma się zjazdu po równi pochyłej. Jeśli Kościół nie może wrócić do globalnych usług finansowych, to powinien wrócić do lokalnych usług politycznych. 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @grudeq 18 marca 2018 21:48
18 marca 2018 22:19

Prędzej Heroda. No tak tu jest problem. Bo jako władca udzielny miał on absolutną władzę nad tymi rybami. Mógł je sobie stwarzać i obracać w nicość do woli. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Magazynier 18 marca 2018 22:19
18 marca 2018 22:32

No tak, ale Pan mi nie odpowiada na pytanie. Powiedziałbym, że niezależnie od tego czy państwo jest monarchią absolutną czy republiką demokratyczną, to zwykle prawo własności nad dzikimi zwierzętami w tym i rybami przypisuje Państwu (skarbowi Państwa). Po czym to też zależy od woli państwa czy dzieli się stworzeniami dzikimi z obywatelami na zasadzie dobrowolności - upolowałeś to Twoje, albo jak uplowałeś to zapłać na rzecz Skarbu Państwa odszkodowanie lub opłać sobie prawo do polowań/łowienia. DOdać też dla sprawiedliwości należy to, że jest druga strona medalu, to znacyz odpowiedzialność Państwa za szkody czynione przez dzikie zwierzęta. No ale wracamy do naszych baranów.

Czy jak Ryby należą do Skarbu Państwa, to ich rozdawiennictwo jest socjalizmem czy nie jest socjalizmem?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @grudeq 18 marca 2018 22:32
18 marca 2018 22:35

Nie zgodzę się z Tym, że Herod jako władca udzielny miał władzę nad stwarzeniem Ryb. To jest rzecz prawa natury (prawa boskiego). Herod mógł jedynie nadać rybom jak najbardziej ludzkie prawo własności. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Marcin-K
19 marca 2018 01:36

Socjalizm (nie mylić z dobroczynnoscią, filantropią, i innego rodzaju formą wzajemnej pomocy bez pośredników) to forma legalnego rabunku uprawiana pod przymusem państwa. A rabunek (inaczej kradzież)  to zabór przy użyciu siły lub sugestii tudzież sprytu cudzego mienia bez zgody jego prawowitego właściciela.

Znamy chyba przykazanie nie kradnij? W Biblii jest jeszcze mowa o dziesięcinie i na to należałoby spisać z państwem (które powinno za te pieniądze chronić naszą własność przed złodziejami w szerokim ujęciu łącznie z zewnątrznymi agresorami, i nie zajmować się niczym wiecej) stosowną umowę... Wszystko co ponad to (czyli to co teraz uważamy za normę "bo wszyscy tak mają" sic!) jest ewidentnym rabunkiem, co do którego mało kto jest zorientowany (albo naprawdę nie wie albo udaje głupiego)  bo po pierwsze państwo ten rabunek zalegalizowało, a po drugie wielu spośród obywateli jest przy tym rabunku zatrudnionych, albo jest beneficjentem. 

Takie są fakty. NIE KRADNIJ I NIE POŻĄDAJ RZECZY BLIŹNIEGO. Problemy socjalne tego świata wynikają głównie z nie stosowania się do tego zalecenia. Oczywiście nie tylko w wymiarze materialnym. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 18 marca 2018 22:32
19 marca 2018 07:17

a czy to Skarb Państwa stworzył ryby? czy ryby to realność a Skarb Państwa to abstrakacja? a co z obszarami gdzie nie ma zadekretowanego Skarbu Państwa? co było pierwsze ryby czy Skarb Pąnstwa? a w ogole czyj to skarb i czyje to państwo? troche opamiętania; szarańcza też wymaga przed konsumpcja zgody urzednika z pieczątką? a zabicie komara bez zezwolenia to przestępstwo wobec mienia Skarbu Państwa? a na początku był lenin?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 18 marca 2018 22:35
19 marca 2018 07:18

a czy Piotr nie mógł takiego prawa nadawać? i dlaczego?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 19 marca 2018 07:17
19 marca 2018 09:36

Musze się do czegoś przyznać. Nie bardzo lubię z Panem polemizowac, bo mam wrazenie, że Pan nie czyta mnie ze zrozumieniem.

Napisałem: "Nie zgodzę się z Tym, że Herod jako władca udzielny miał władzę nad stwarzeniem Ryb. To jest rzecz prawa natury (prawa boskiego). Herod mógł jedynie nadać rybom jak najbardziej ludzkie prawo własności. "

Nie napisałem, że zabicie komara to przestępstwo ani że na początku był Lenin. Zabicie komara nie zostało uznane nigdzie za przestępstwo. Ale np zabicie gatunku chronionego np. Żubra już przestępstwem może być. Może też być czynem niedozwolonym, za popełnienie którego należy się odszkodowanie właśccielowi Żubra - nie ważne czy to Skarb Państwa czy osoba prywatna.

Św. Piotr mógł nadać prawo własności - jak najbardziej. Tylko z uwagi na to, że sądownictwo ówczesne bylo w rekach Cesarza Rzymskiego. Tak samo jak i aparat przymusu. To dla tej prostej przyczyny praktyczniej było mieć własność nadaną lub uznawaną przez Cesarza Rzymskiego - skuteczniej jej było po prostu bronić i dochodzić. Zresztą Św. Piotr stał na tym stanowisko, że Król. Chrystusowe jest nie z tej ziemii.. i na ziemii trzeba oddać co cesarskie cesarzowi, a co boskie Bogu. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @OdysSynLaertesa 19 marca 2018 01:36
19 marca 2018 09:54

Dlatego napisałem, że świat jest socjalistyczny, a PiS chcąc cokolwiek robić musi w tym socjalistycznym świecie funkcjonować. Inna sprawą jest to, że nie będzie na tym świecie ideału i całe nasze życie naznaczone jest grzechem. Jednak muszę na coś postawić i stawiam na PiS przy wszystkich jego dobrze znanych wadach, których jestem przecież świadom. Pamiętać też trzeba, że ludzie są stworzeniami społecznymi i muszą funkcjonować w grupie. Nie są zbiorem pojedynczych atomów.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Danae 18 marca 2018 22:34
19 marca 2018 09:58

Jeżeli Pani uważa, że mój tekst to panegiryk, to chyba raczej nie ma sensu dalej dyskutować. Poza tym ciągle słyszę od Pani, że czegoś nie rozumiem. Mógłbym dokładnie odwrócić tę uwagę. Nie jestem studentem, jestem po 40-tce i od prawie dwóch dekad pracuję w tak zwanym sektorze prywatnym. Na dodatek w budownictwie, które jest chyba najbardziej w Polsce zżerane przez urzędactwo. Nie muszę więc chodzić na korepetycje. 

Pani się po prostu nakręciła i nie chce Pani przyjąć do wiadomości, że mamy to co mamy i trzeba by to chociaż spróbować docenić. Już Pani zapomniała, że nie tak dawno polski minister spraw zagranicznych zachęcał Niemców do silniejszego przywództwa?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @grudeq 18 marca 2018 22:32
19 marca 2018 10:23

No to odpowiem pytaniem. Jak wysoki miałby być podatek od rozmnażania bytów naturalnych spożywczych, ryb, i bytów stworzonych przez rzemiosło, chleb?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 19 marca 2018 09:36
19 marca 2018 10:30

to nie polemika lecz próba pokazywania co może byc wnioskami, nawiązanie do treści nie zawsze należy odbierać jako polemiki, często jest to podobne ale inaczej sformułowane spojrzenie

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Magazynier 19 marca 2018 10:23
19 marca 2018 10:37

Nie ma podatku od rozmnażania. Nie spotkałem się z takim podatkiem. Jest podatek od sprzedaży. Rozmnażanie nie jest formą sprzedaży. 

Z punktu widzenia podatków, czy produkt powstał w skutek pracy - wypieku chleba, czy w skutek przeważającej pracy matki natury - wzrost zboża, czy np wysyp jabłek, nie ma znaczenia. Liczy się sprzedaż chleba czy sprzedaż płodów. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 19 marca 2018 10:37
19 marca 2018 10:40

rozmnażanie dóbr tj. np. wyprodukowanie n kopii oprogramowania z instrukcjami [lub np. książek] jest opodatkowywane w obrocie gospodarczym, stany magazynowe są zliczane i wykazywane jako aktywa

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 19 marca 2018 10:40
19 marca 2018 10:46

A podstawa prawna takiego podatku? Jaki to podatek? 

To, że jest podatek od wartości majątku, to nie znaczy, że opodatkowywane jest rozmnażanie. Bo rozumiemim, że jak rozmnażanie dóbr nie rekopmensuje naturalnej straty dobra i stan magazynowy jest wykazywany ciągle ten sam, to podatku nie ma

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Marcin-K 19 marca 2018 09:54
19 marca 2018 12:00

W tytule stwierdził Pan że PiS to nie socjaliści... To nie jest prawda bo ta partia nie tylko ideowo ale praktycznie uprawia proceder o którym napisałem i to z pełną premedytacją. Biblia poucza co czeka tych którzy daną im władzę wykorzystują dla utrwalania niesprawiedliwości. Jest to bardzo praktyczna księga, która w sposób niezwykle prosty tłumaczy skutki lekceważenia zasady "nie kradnij". Jeśli ktoś jest na tyle nieobecny że nie potrafi sam wyciągnąć podobnych wniosków, albo "nie czuje" (dla siebie) konsekwencji bezprawia to ja naprawdę nie wiem jak takiemu komuś wytłumaczyć że nie wolno na nikim dokonywać tego rodzaju aktów jak kradzież. Zalegalizowanie tego procederu jest zaś tylko wyższą formą draństwa. 

Nie usprawiedliwia naszystów  w żaden sposób to że "świat" wokół funkcjonuje podobnie. To nie jest jest żaden argument za tym żeby wobec własnych obywateli stosować podobne metody "gospodarowania". To jest zmuszanie do współudziału w grzechu i wywołuje zgorszenie. Determinuje też kolejne patologie. Fakt że istniejemy w społeczeństwie tym bardziej powinien każdą władzę determinować do tego by funkcjonowało ono na sprawiedliwych zasadach a nie było wprzęgane w system chciwości, kradzieży i kłamstwa pod nadzorem pałki... Za sprzeniewierzenie się sprawiedliwości czeka stosowna kara (część z niej z "własnej" winy już tu odbieramy). A wszystko co złe nas spotyka w tym świecie jest spowodowane "dostosowaniem" się do ducha czasów którego ekonomicznym (i nie tylko) wymiarem jest socjalizm... Szczęśliwy kto odpokutuje to jeszcze na ziemi. Biada temu kto ten przedsionek piekła jeszcze usprawiedliwia. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @OdysSynLaertesa 19 marca 2018 12:00
19 marca 2018 12:12

To ja mam takie może nieeleganckie pytanie. Czy Pan może jednoznacznie stwierdzić, że nie korzysta w żaden sposób z elementów systemu ekonomiczno-społecznego w Polsce, który tak wielu nazywa "socjalizmem"?

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Marcin-K 19 marca 2018 12:12
19 marca 2018 13:04

Tak, oddycham powietrzem! Weź się zastanów.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Marcin-K 19 marca 2018 12:12
19 marca 2018 13:08

A ja udzielę nieeleganckiej odpowiedzi...

Jestem jednym z wielu który ów socjalizm pod przymusem utrzymuje... Jeszcze się nie dorobiłem tego poziomu wolności żeby nie oddawać nawet złotówki na tę patologię... Bardzo tego żałuję i postanawiam poprawę. 

A teraz już żegnam Szanownego Pana 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @parasolnikov 19 marca 2018 13:04
19 marca 2018 14:37

Powietrze jest produktem systemu ekonomiczno-społecznego w Polsce? Ja zapytałem Pana Odysa o to, czy nie jest tak, że mimo iż wiele rzeczy nam się w tym "socjalistycznym" systemie nie podoba, to jednak z niektórych z nich korzystamy i nawet nie wiemy, jak bardzo jesteśmy do nich przyzwyczajeni. Nie rozumiem więc czemu tyle emocji to wywołało. Ja przecież piszę wyraźnie, że nasza budżetówka to rzecz do zdecydowanej reformy, cięć i uzdrowienia przez amputację. PiS na razie tego nie robi, też o tym piszę - ale samą swoją obecnością zatrzymało proces postępowania zgnilizny. Dla mnie to już sukces. Nazwanie polityki PiS-u "socjalizmem" nic w mojej opinii nie wyjaśnia. Czy mogę dowiedzieć się na kogo powinienem głosować, żeby mieć pewność, że nie splami się żadnym socjalizmem i od razu na drugi dzień wywali 80% urzędników oraz zlikwiduje twory do rozdawania grantów? Jeśli to będzie rozsądna propozycja, to ją rozważę.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Danae 19 marca 2018 14:36
19 marca 2018 14:45

Nie wiem czy jest niekompatybilna, nie znam się na tym. Ja grzecznie odpisałem na Pani pytania podane w punktach i zaapelowałem o jakieś zachowanie miary w atakowaniu rządu, który mimo wielu ewidentnych usterek, jest lepszym rządem od poprzedniego, i który na przykład ochronił nas przed emigracją muzułmanów. Na to dostałem kolejną porcję zarzutów, jakbym ja był rzecznikiem PiS-u. No i sformułowanie "pisz sobie panegiryki" też przełknąłem, choć nie jest to najbardziej sympatyczny zwrot. Teraz dostałem zarzut o brak kultury. Ja obrazy nie noszę. To jest internet i nie zawsze da się wyczuć intencje piszącego komentarz.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @parasolnikov 18 marca 2018 16:06
19 marca 2018 15:09

Kto w takim razie ma przejmować władzę jak nie partia? (monarcha elekcyjny?- z jakim zapleczem?)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Danae 18 marca 2018 19:17
19 marca 2018 15:16

Przydałby się Dzierżyński?

Prawda, jakie to wszystko proste!

zaloguj się by móc komentować

Vester @Marcin-K
19 marca 2018 15:27

Autor ma prawo do swoich poglądów, ale uważam je za myślenie życzeniowe i wróżenie z fusów. PiS na dzień dzisiejszy jest socjalistyczny, co widać po jego czynach. A czyny mają większą wartość od słów.

Co będzie jutro? Czy nagle wyjmą z kapelusza bogatą, wolną Polskę? A ile mamy przykładów z historii na taką szlachetną metamorfozę? Na skuteczny walenrodyzm? Zakładając nawet, że autor ma rację, obstawiam wariant, że PiS po głębokim flircie z socjalizmem się zdemoralizuje. Bo tak działa zło. Powoli sączy do ucha truciznę zmieszaną z prawdą. Napełnia Cię strachem, mówi - zrób to jutro, a nie dziś. A tymczasem 'tak' ma być 'tak', a 'nie' - 'nie'. Socjalizm łamie dekalog, o czym już niejeden tu wspomniał. Dla katolików to bardzo proste. Cała reszta - faktycznie może się zaplątać w ten kłębek czerwonej wełny.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @szarakomorka 19 marca 2018 15:09
19 marca 2018 17:26

A to mnie w ogóle nie interesuje, jakby ruszyć szarymi komórkami, to minimum z 10 opcji by się znalazło. Na przykład jakaś krwawa łaźnia, ale nie zmienia to faktu, że to socjalizm i brak "realnych opcji" nic tu nie zmienia.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Marcin-K
19 marca 2018 18:46

A po krwawej łaźni to co? ("A to mnie w ogóle nie interesuje,").

Szare komórki jednak potrzebne, bo te 10 opcji to z kapelusza?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @szarakomorka 19 marca 2018 18:46
19 marca 2018 18:48

Mój komentarz do

parasolnikov  19 marca 2018 17:26

Sorry.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @szarakomorka 19 marca 2018 18:46
19 marca 2018 19:37

To jest masakra co tu urządziliście nic nie rozumiecie co się do was mówi.
Wybieracie mniejsze zło i mówicie, że to najlepsze co was spotkało

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @parasolnikov 19 marca 2018 19:37
19 marca 2018 21:33

Czy ja wybieram cokolwiek?

Nie zgadzam się tylko z prostymi definicjami i receptami  na "maść na szczury".

Ja wiem, że każdy Polak jest lekarzem, politykiem i według dzisiejszego wychowania to "wogóle" jest "najlepszy".

Wszscy jesteśmy genialni i mamy recepty na wszystko i dlatego tak jest, jak jest.

Zebrać część genialnych komentarzy i scenariusz do "ucha prezesa" gotowy.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @valser 18 marca 2018 21:16
20 marca 2018 13:01

Trudno,  żeby było inaczej, skoro  wicepremierem, a od grudnia premierem, jest poborca podatkowy. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować