-

Marcin-K

Szumi dokoła las. Czy to jawa czy sen?

Ten tak chutliwie używany przez "mejnstrimowych" publicystów teflon w przypadku PiS-u zdziera się w niemal identycznych w sensie podziału interwałów sekwencjach. Jest sobie przez dłuższy czas cisza, sondaże stoją w miejscu jak polski piłkarz w Ekstraklasie na boisku, aż tu nagle zaczynają mnożyć się tak zwane "wpadki". Czy to przypadek, czy nie, nie mnie oceniać, w każdym razie problemy PiS-u łączą się zawsze w pęczki większe i mniejsze. Ogólna krytyka poczynań Prawa i Sprawiedliwości wtedy wzmaga się z podwójną siłą i wydaje się, że nie ma bata - już jutro, najdalej pojutrze po PiS zostaną tylko - jak to było w którymś ze skeczów Kobuszewskiego - paszport i kapcie. Potem jednak na scenę wkracza nasza słodka opozycja i trendy szybko się odwracają, bo tam już nie ma granicy której nie da się przekroczyć jeśli chodzi o - no właśnie, jak to nazwać? Głupotę? Cynizm? Rympał? Każda odpowiedź zapewne jest zła, bo oni muszą mieć w tym albo jakiś plan albo po prostu takie a nie inne przychodzą rozkazy dzienne - nie kupuję bowiem teorii, że oni są tylko i wyłącznie durniami. W każdym razie opozycja robi "meksyk" i wtedy PiS, niczym wybiegany w listopadowym parku pies otrzepuje się z błota, liści i najróżniejszych, pardon, gówien i dalej mknie przed siebie wesoło z nieprzemierzalnym ludzkimi zmysłami błyskiem niewinności i szczenięcego żaru w ślepkach.

Nie inaczej jest teraz. Poszła cała seria - a to pedofile, a to Szumowski, a to Kazik, a to Sasin i wybory, a to "coś tam, coś tam". Wszystko to zostało zostało w sensie politycznym skasowane przez samego tylko Trzaskowskiego i ciągnącego za nim z ponurą miną Budkę podtrzymywanego pod ramię przez schlanego malwazją Tuska. PiS wraca do swojej szarej ligowej rzeczywistości, media wspierające już też nabrały starej dobrej pewności siebie. Wiadomo jednak, że nie ma takiego teflonu, który w warunkach gry zaproponowanych niegdyś przez ... (i tu można sobie wstawić dowolnie: Magdalenkę, CIA, Rockefellera, masonów, Michnika, a nawet "żoliborskich gówniarzy w krótkich spodenkach") nie pokrył się w końcu uroczymi rdzawymi pasmami. Nie oszukujmy się, nawet taka stara - ściągam to od Przemsy, więc liczę że się nikt nie poczuje dotknięty - "pisda" jak ja odczuwa ósmym zmysłem, że "niesmak pozostał" (jeśli ktoś nie pamięta a życzy sobie, to mogę potem ten kawał opowiedzieć w komentarzu). Chodzi mi tu praktycznie tylko o naszego niedospanego Szumcia i jego czyste jak łza publiczno-prywatne peregrynacje.

Mamy tu typowy myk - wszystko w ramach prawa, wszystko zgodnie z duchem czasów, z kwitami, papiren, stemplami i właściwie to nie ma się do czego przyczepić. No ale jednak ten niesmak jest. I nie chcę się tu rozwodzić nad kwestią - Szumcio winny czy nie. Szkoda czasu.

Jako pisda chcę trochę tutaj odwrócić tego pisowskiego psa ogonem. Jest to nawyk być może nieco cyniczny, ale cóż - nabyłem go przez lata funkcjonowania w otoczeniu zwartymi kordonami leminżerii i wojami plemienia Wilanowian z lekką domieszką coraz bardziej "jazzy" w warszawskich open space'ach ideowej prawicy, wszak antypisior to antypisior, czyli - mówiąc językiem kibolskim - bracia po szalu. Nie bardzo więc mogę sobie pozwolić na rzucone lekką ręką stwierdzenie: ok, nie udało się, przepraszam, odszczekuję i nigdy więcej na PiS nie zagłosuję. Skoro na co dzień widzę, że nie ma takiego szmaciarstwa i przekrętu, który rozmaici ludzie z pieśnią Lennona na ustach nie kryliby i nie relatywizowali, to czemu ja nie mogę zrobić raz na rok tak samo?

Wydaje mi się, że to że w PiS-ie powstał problem z Szumciem wynika z prostej przyczyny, o której właściwie już tu wspomniałem. Tak wygląda polityka w Polsce i tak zostały skonstruowane partie polityczne. Umówmy się, żeby tam się dostać - a mam na myśli nie doły partyjne rozklejające plakaty, choć i tam raczej harcerzy się nie przyjmuje - trzeba dysponować całym zestawem odpowiednich parametrów. Stawiam pytanie: czy da się powołać na ministra kogoś spoza karty dań? Nie da się. Nawet prezes tego nie przeskoczy. Można wybierać tylko i wyłącznie z ludzi, którzy się kręcą od lat przy różnych stołkach, fundacjach, grantach i innych wynalazkach. Można ewentualnie tylko zamknąć oczy, wybrać i liczyć że bomba na której delikwent siedzi wybuchnie albo za lat kilka albo będzie to jakiś niewybuch, który rozbroi potem Kurski z Sakiewiczem.

Od samego początku patrzyłem na Szumcia i myślałem tylko o tym, kiedy w końcu się to wszystko niesmacznie skończy. Legendowana właściwie przez wszystkie media turbo-kariera niedospanego ministra od maseczek to właściwie gotowy scenariusz na studium upadku. Nawet moje kochane lemingi go broniły i mówiły, że to "jedyny porządny pisowiec". Teraz nic nie mówią, tylko się dziwnie uśmiechają, pierwszy raz zresztą od dawna.

Efekt ostateczny? Nic nie ma tak de facto. Ani zarzutów, ani Szumcia w kajdankach, ani niczego w podobie. Jest niesmak tylko ale z niesmakiem wszyscy jesteśmy zapewne już obeznani. No ale skoro Kidawa może mówić, chyba w dniu wczorajszym, że "trzeba zatrzymać PiS", to niech nikt nie liczy na jakiś twist w tej sprawie. Mnie wciąż wydaje się, że ten rząd mimo różnych kwasów, jest o niebo lepszy niż ten poprzedni z lat 2005-2007. Już sam fakt że się tak długo utrzymał na nogach to jest plus. Nawet jeśli ten w końcu wyrżnie mordą o chodnik, to pocieszam się tym, że ten następny prawem serii - o ile Budka wszystkich, ha, ha, nie pozamyka - będzie jeszcze lepszy.



tagi: pis 

Marcin-K
28 maja 2020 09:04
46     2409    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

cbrengland @Marcin-K
28 maja 2020 10:12

No to niech będzie światowo, czyli, gdzie Polska już jest, tak mówią. W dolnym lewym rogu, o odrzuconej  piosence Kazika i jak to dalej się jakoś w tej Polsce nie może uspokoić.

Oto dzisiejszy The New York Times w całej krasie swojej:

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Marcin-K
28 maja 2020 10:22

"Stawiam pytanie: czy da się powołać na ministra kogoś spoza karty dań? Nie da się." To nie takie proste -czasem sie wydaje bowiem dobor negatywny, przynajmniej na poziomie wiceministrów. Np w pewnym ministerstwie powolano niegdys - PiS -pewnego Pana na wiceministra, ktoregoprzedtem wyrzucono z  z owego PIS. Trzeba bylo przyklepac zmiane przebiegu tras na polnocnym -wschodzie i zapewne trudno bylo znalezc kandydata.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @cbrengland 28 maja 2020 10:12
28 maja 2020 10:33

On zapewne miał przy okazji też taki cel - wypromować się "tam". W tych środowiskach mieć zdjęcie w brytyjskiej prasie to jak zostać "błogosławionym".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @manama1 28 maja 2020 10:22
28 maja 2020 10:34

To jest zaklęty krąg "właściwych ludzi na właściwym miejscu". Jak w polskiej Ekstraklasie. Zwalnia się trenera X to wiadomo że na jego miejsce przyjdzie Y a z kolei na miejsce Y w starym klubie przyjdzie pociotek Z-eta.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Marcin-K 28 maja 2020 10:34
28 maja 2020 10:39

Nie do konca, jest jeszcze gorzej -jak wspomnialem bierze sie  nawet ludzi uprzednio odrzuconych- do wykonania pewnych zadan oczywiscie. To porażające.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @manama1 28 maja 2020 10:22
28 maja 2020 10:55

Politycy w tzw. demokracji  to pastuchy wysyłane przez środowiska oligarchii światowej do pilnowania biznesów , partie sa parawanami.. W świecie urzędniczej biurokracji występuje jedna, jedyna selekcja, selekcja negatywna .. Innej nie może być i nigdy nie będzie.. A już w Polsce szczególnie. 

Traktowanie tych cymbalów poważnie jest stratą czasu.. Szydera i dystans w stosunku do nich to jest odpowiednia forma.. 

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Draniu 28 maja 2020 10:55
28 maja 2020 10:57

Niestety w jakże wielu wypadkach cos jest na rzeczy....ale to raczej powszechnie znana teza :-)

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K
28 maja 2020 11:25

Zgadza się ,ze jest powszechna.. Natomiast ludziska wszystko robią ,starają się zatrzeć ten obraz i uwierzyć że jednak to nie jest tak.. Uruchamiają jakąś dziwną retorykę pt.  rozsądek..  Uważam,ze warto przypominać te tezę,aby nie popadać w niepotrzebne emocje,ze niby politycy chca nam zrobić dobrze.. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Marcin-K
28 maja 2020 11:31

Plus. O smutnych rzeczach pisać tak, że się pod nosem uśmiechałem...? Podziwiam pióro.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Marcin-K
28 maja 2020 11:35

Za starej komuny to się nazywało "nomenklatura". Lista osób które mogą obecnie lub w przyszłości  pełnić (raczej piastować) poważne stanowiska w dowolnej dziedzinie. Zmiana polega  teraz tylko na dopisaniu nowych do tej listy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Marcin-K
28 maja 2020 11:43

I jeszcze jedno: (takie OT trochę) siedzę na nasłuchu trujki, bo inaczej tego nazwać się nie da. Wylazło żebractwo o słuchaczy, bo tego też inaczej nazwać się nie da.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Marcin-K 28 maja 2020 10:33
28 maja 2020 12:14

to nawet jest amerykańska gazeta ☺

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Draniu 28 maja 2020 10:55
28 maja 2020 13:26

Biznesem jest kasa, która spływa z podatków a potem idzie tam, gdzie ma iść na szemrane projekty. I jakoś tu politycy w try miga dofinanowali uszczelnienie systemu podatkowego. Komputery, algorytmy, technologie, informatycy - na to kasa jest. Ale żeby zorganizwoać prosty system pomocy poszpitalnej  dla osób leżących i wymagających obsługi to nie. Bo to jest nie do ogarnięcia, bo lekarz, czy pielęgniarka nie ma czasu na głupoty, czyli na przykład na zawiadomienie ośrodka społecznego tak jak to jest w Niemczech, że delikwent jedzie do domu i trzeba sprawdzić, kto się nim będzie opiekował i jaka pomoc jest potrzebna. To da radę zrobić bez wielkiej informatyki i wielkiej bazy danych, wystarczą odpowiednie procedury i telefon, no ale czy pastuchy za to zostałyby pochwalone przez banksterów?

zaloguj się by móc komentować

klon @Draniu 28 maja 2020 10:55
28 maja 2020 13:36

Z opisem sytuacji, co do zasady się zgadzam. 

"Zalecenie" - szydera i dystans- okaj, ale na któtki czas jedynie. Działania politycznej zgraji ma wpływ na moją codzienność. Nie żyję w ciepłej Grecji abym na spokoju przyjął pozycję Diogenesa.  Pewnie dopłaty za promienie UV "dla mnie" by wprowadzono. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K
28 maja 2020 13:57

To jest jak w Tytusie, w księdze o ratowaniu zabytków - u nas to się wszystko nazywa kapuśniak na świńskim ryju - partia czapek wraca do władzy

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @cbrengland 28 maja 2020 12:14
28 maja 2020 13:59

A, sorry, widziąc że to od Ciebie, to od razu mózg mi podstawił brytyjski skrypt:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @manama1 28 maja 2020 10:39
28 maja 2020 13:59

Może taki uprzednio odrzucony jest mniej awanturujący się potem:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @atelin 28 maja 2020 11:31
28 maja 2020 14:01

E tam - co to za pióro. PiSak raczej:) Ale dzięki.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @atelin 28 maja 2020 11:43
28 maja 2020 14:03

Nie dałbym rady słuchać trujki. Jak wypowiadam w myślach to słowo to od razu widzę ten nieznośnie ugrzeczniony glos Strzyczkowskiego i jazz Pata Methenyego:) Chciałbym dożyć czasów w których to zdechnie raz na zawsze. Skoro nie ma słuchaczy - co przy okazji tej "afery" wyszło, to po co to żyje? Jak to mawiał ponoć papa Stamm o słabych bokserach nie rokujących na przyszłość - "szkoda dawać jeść".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @chlor 28 maja 2020 11:35
28 maja 2020 14:05

Dokładnie. Nomenklatura. Jak zwolnisz nie tego co trzeba, to gdzieś w Chinach umrze miś panda. Albo odwiedzą cię "nieznani sprawcy". Polityka to zabawa dla dużych chłopców:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski 28 maja 2020 13:57
28 maja 2020 14:11

Wcześniej czy później u nas zawsze partia czapek wraca do władzy jak widać niestety. I tak zapewne to ma sobie działać do końca świata i jeden dzień dłużej.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ewa-rembikowska 28 maja 2020 13:26
28 maja 2020 15:06

No bo oni nie są od ułatwienia nam życia, raczej od komplikowania,namnażania procedur,utrudniania.. Ma być wiecznie pod górkę.. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Marcin-K 28 maja 2020 13:59
28 maja 2020 15:30

Tutaj to szkoła, trzeba dokładnie ☺

Ale tak na marginesie, to nie przytyk do ciebie, zauważam, jak ludzie z którymi tutaj rozmawiam, w ogóle nie kodują tego, co mówię. Gadam ja, potem gada ten ktoś, potem znowu ja, potem ... i w pewnym  momencie, uważając, że ten ktoś wie co powiedziałem przed chwilą, mówię coś, co się odnosi do tego, co już powiedziałem wlasnie, a okazuje się, że nie. Ludzie potakują, będąc myślami, gdzieś tam, tzn w Internecie, w świecie wirtualnym, no bo gdzie

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Marcin-K
28 maja 2020 15:48

Trochę z innej beczki, ale mnie wczoraj, gdy słuchałem w TVNie 24tym Pana Krystiana Legierskiego naszło, gdy on tak mówił o prześladowanych mniejszościach, aby mu powiedzieć:

- Proszę Pana, jestem Pisowcem, więc doskonale wiem co to znaczy być prześladowaną mniejszością. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @grudeq 28 maja 2020 15:48
28 maja 2020 16:16

A co do "trujki".. Była okazja do czystki  i co zostało? Kolejne blatowanie.. Syndrom okrągłego stołu ciągle żywy. 

zaloguj się by móc komentować

bozenan @grudeq 28 maja 2020 15:48
28 maja 2020 19:05

dobre, podoba mi się

zaloguj się by móc komentować

qwerty @chlor 28 maja 2020 11:35
28 maja 2020 19:38

pojęcie 'nomenklatura' jest obecnie stosowne w wersji roserzonej i nie dotyczy tylko sfer 'urzędniczych', politycznych,..;- budowane jest nowe państwo o zupełnie inaczej zaaordynowanej strukturze społecznej w odniesieniu do: praw, posiadania, etc - wg klasyka 'to jest już nowa jakość'; - coś podobnego do społeczeństwa typu: nadludzie-podistoty i to już wykracza poza zwyczajowe pojęcie 'nomenklatura'

zaloguj się by móc komentować

tomciob @atelin 28 maja 2020 11:31
28 maja 2020 21:01

Dołączam się. Notka fantastycznie napisana, pióro jak świeżo z gęsi rwane, a gęś jeszcze po podwórku lata. Duża plusa się należy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 28 maja 2020 13:57
29 maja 2020 01:08

"To jest jak w Tytusie, w księdze o ratowaniu zabytków - u nas to się wszystko nazywa kapuśniak na świńskim ryju - partia czapek wraca do władzy"

Czyli co?

Kazdemu w czapke sliwek i popalic?

Bo za Polski Ludowej lansowano slogan "kazdemu wedlug jego potrzeb".

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K
29 maja 2020 07:58

W tym wszystkim jest jednak spora domieszka kraju kwitnącej fikcji, gdzie nie ma niewinnych. Bo państwo jest tak skonstruowane, że co rusz ktoś narusza jakieś regulacje i normy, często nawet o tym nie wiedząc - bo część naruszeń obwarowana jest sankcją żadną, a spora część pozostałych realnie grozi czymkolwiek jedynie w przypadku, gdy się komuś ważnemu podpadnie. I tak się to kręci od lat wielu, a ludzie nawet nie zauważają, że to nie jest normalne, dopóki nie zdarzy im się pożyć parę lat w jakimś miejscu, gdzie tego nie ma. Stąd też nie istnieje dla opinii publicznej domniemanie niewinności. W każdym razie nie dla "nieswoich".

Plus, oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Draniu 28 maja 2020 15:06
29 maja 2020 08:52

Na tym to polega. Wówczas niezzbedne są niezliczone kadry biurokracji, kontrolerów no i , rzecz jasna, i prawników. Pośredników, znaczy. A na kluczowych stanowiskachw  tej  armii posredników ustawieni są specjalni  reketerzy (częsciej znani pod ksywką politycy), których zadaniem jest ustalanie wysokości prowizji od załatwiania spraw w wytworzonym  labiryntu przepisów, niemożliwych do załatwienia.

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @stanislaw-orda 29 maja 2020 08:52
29 maja 2020 09:35

Ależ przecież każdy chce żyć, a im więcej roboty tym bardziej "czuć pinądz".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tomciob 29 maja 2020 09:35
29 maja 2020 17:12

efekt jest taki, ze tzw. "Państwo" wciąz sie zadłuża i nie ma żadnych szans na wyjście z petli zadłużenia, Dba tylko o to, aby mogło płacic odsetki o debetu.

Przypomina to rysunek Mleczki na ktorym  jakiś bidula napędza potężną maszynerię kręcąc z mozołem korbą, a w koncowym efekcie mechanizm   obciera mu  chusteczką pot z czoła.  

zaloguj się by móc komentować

tomciob @stanislaw-orda 29 maja 2020 17:12
29 maja 2020 20:26

Ale Mleczce w portfelu się zgadza. Gdyby było inaczej nie miał by bidula czego narysować.

zaloguj się by móc komentować

Dymitr @Marcin-K 28 maja 2020 14:05
30 maja 2020 09:02

"Polityka to zabawa dla dużych chłopców". Te listy najczęściej dają plusy, ale czasami nie. Np. lista pasażerów tupolewa na 10 kwietnia 2010r., w dużej części też zrobiona na tych zasadach.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Draniu 28 maja 2020 16:16
30 maja 2020 09:05

A szefem Trujki został pasierb Urbana, tego Urbana.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tadman 30 maja 2020 09:05
30 maja 2020 10:13

Wszystko musi zostać w rodzinie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 30 maja 2020 10:13
30 maja 2020 10:39

W gminie, znaczy. Wyznaniowej.

zaloguj się by móc komentować


Brzoza @Marcin-K
30 maja 2020 11:01

> Szumi dokoła las. Czy to jawa czy sen? ... Ten tak chutliwie używany

:)

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @stanislaw-orda 29 maja 2020 17:12
30 maja 2020 11:05

:)

Efektem będzie takie zbiednienie, że kaczki będą nam chleb rzucały. Choć jak istnieje stutthof i auschwitz, to już śmiesznie się nie robi.

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @Dymitr 30 maja 2020 09:02
30 maja 2020 11:07

Jak wszystko w polityce.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 29 maja 2020 07:58
30 maja 2020 11:08

Jest to magma, z której wyłuskuje się "coś" jak jest dana potrzeba. Każdy czyn może być jednocześnie wybitny, i jednocześnie być przyczyną klęski. Co widzimy po Szumowskim. Słowo "przestępstwo" używane przez polityków, znaczy coś zupełnie innego niż w tak zwanym realu:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @grudeq 28 maja 2020 15:48
30 maja 2020 11:09

No mnie przez to, że jestem trochę taką prześladowana mniejszością takie sformułowanie sie podoba:) Ale od długiego już czasu walczę z taką postawą u siebie. Nigdy nie można dać się wepchnąć w postawę ofiary, bo to potem przynosi bardzo złe skutki dla samo-wepchniętego.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 30 maja 2020 11:08
30 maja 2020 11:46

Zdecydowanie. Najgorsze, że ludzie też zaczynają je w ten sposób rozumieć: jako dowolne działanie, które nam się nie podoba lub nie pasuje. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować