-

Marcin-K

Czy bloger smieciu zaprzyjaźniłby się z Zychowiczem?

Przeczytałem wczoraj późnym wieczorem tekst blogera o nicku smieciu. Mignęło w nim nawiązanie do mojego tekstu, który jak rozumiem - mogę się mylić, bo wielopoziomowa struktura notki smiecia okazała się dla mnie być sporym wyzwaniem - jest dla autora klinicznym przykładem na tak zwaną pisowską tępotę i obłudę. Tak to mi się złożyło. Tego co tam smieciu popisał nie chce mi się komentować nawet jednym zdaniem, nie dlatego że ja blogera smiecia lekceważę, albo mam jakieś bzdurne poczucie wyższości. Po prostu czasami polemika nie ma sensu, jeśli jedna osoba siedzi w punkcie A a druga w punkcie B. W pewien przewrotny sposób jednak nawiążę do tekstu smiecia. Otóż nabyłem dziś drogą kupna tygodnik "Do Rzeczy" aby jakoś skrócić cierpienia podróży komunikacją miejską na drugi kraniec stolycy. A tam od razu rzucił mi się tekst pana Zychowicza pod tytułem "Sojusznik egzotyczny", który właściwie można by zreferować króciutko, jako jedną wielką krytykę polityki Prawa i Sprawiedliwości wobec Wielkiego Szatana.

I tu znów miałem zgryz. Zychowicza wszyscy dobrze znamy i chyba wiemy, co on może z siebie wyrzucić i wiemy też, jakie są jego manie oraz sposoby na budowanie własnej popularności. Przywołany tu tekst z "Do Rzeczy" jest jednak wyjątkowo prymitywny i głupi, nawet jak na standardy Zychowicza. Pokazuje on jednak przy okazji, że wciąż zbyt wielu ludzi nie może sobie poradzić psychicznie z faktem, iż w Polsce istnieje partia polityczna, która zdołała się porządnie zorganizować, zbudować struktury, zjeść sto kilo soli w przegranych wyborach, potem przejąć a właściwie wyrwać władzę z rąk regularnych przestępców, a teraz tę władzę z powodzeniem utrzymywać w warunkach, jakie przecież chyba każdy widzi, czyli w sytuacji gdy krytykowanie rządu jest zajęciem tak oryginalnym jak wytatuowanie sobie na tyłku delfina. I jest to kłopot nie do przeskoczenia nie tylko dla takiego Sadurskiego, ale i dla tych, którym słowo "Polska" i "patriotyzm" nie schodzą z ust. Póki co radzą sobie tak, że nie mając się już do czego naprawdę w miarę składnie i sensownie dochrzanić, wytwarzają sobie alternatywną rzeczywistość, w której świat ma tylko i wyłącznie dlatego tak bardzo ciemne barwy, ponieważ tak go maluje Jarosław Kaczyński wraz z Andrzejem Dudą i ewentualnie ministrem Czaputowiczem. Gdy dochodzi do opisywania owej rzeczywistości alternatywnej przestaje mieć znaczenie jakikolwiek sens i jakakolwiek logika. Znikają wszelkie niuanse, zależności, sekwencje wydarzeń, zastane sytuacje i podtrzymywane przez dziesięciolecia patologie, z którymi dziś trzeba zacząć sobie wreszcie jakoś radzić.

Co tam jednak chce nam powiedzieć Zychowicz? Ano to, co właściwie możemy wysłuchać na polskim prawicowym You Tube, jest tam tego od metra i jeszcze więcej.

1. Polacy (PiS-iacy) są frajerami, ponieważ będziemy dopłacać do sojuszu z USA, a inni nie dopłacają. Oczywiście Zychowicz nie ma cienia dowodu na swoje słowa, ale jest to przypadłość całego jego tekstu, o którym piszę. Jego opinie są tylko tym. Opiniami. Czy jest jakiś kraj na świecie, który nie płaci za samoloty Wielkiemu Szatanowi, tylko dostaje je w prezencie komunijnym? Niech nam odpowie Zychowicz na to proste pytanie. Nie odpowie, ale jestem pewien, że wie już dobrze, że przepłacimy. No tak - przepłacimy. Tak się robi interes panie Zychowicz. Jest kraj, który ma prawo czuć się zagrożony, nie ma swojego sprzętu ani technologii. Czyli? Jakie ma wyjście? No rzecz jasna musi sprzęt i technologie kupić. Jaka jest alternatywa? Nie kupować. I to by się zgadzało, bo dalej czytamy iż:

2. Rosja nas nie napadnie. Zychowicz to wie. A skąd wie? No wie, tyle musi Wam wystarczyć. A że ma całkiem silną armię o profilu ofensywnym i co jakiś czas komuś grozi? Co powinniśmy zrobić w tej sytuacji? Ano wzruszyć ramionami, klepnąć się w kolano i stwierdzić: e, to takie tylko gadanie. Zamiast samolotów i rakiet wydajmy... no na co wydajmy? Eeee, na służbę zdrowia. Tam zawsze brakuje. To już są moje złośliwości rzecz jasna, ale co można innego odpowiedzieć na "analizę" pt. "Rosja nas nie napadnie. Nigdy." Ale gdyby miała nas napaść, to - zdaniem Zychowicza:

3. Nie będzie sobie łamała głowy zestrzeliwaniem jakichś Efów Trzydziestych Piątych. Po prostu przypieprzy z atomówki. Zychowiczowi, ekspertowi od historii pełną gębą, nie przychodzi do głowy to, że Rosja miała już raz świetną chwilę na użycie zabawek atomowych. Pod koniec lat 80-tych. Przecież imperium im się sypało. Kiedy byłby lepszy moment? Jedna atomówka na Warszawę i Reagan by musiał mieć się z pyszna. Może jednak decyzja o odpaleniu bomby atomowej tuż pod swoimi drzwiami to nie jest taka łatwa i prosta decyzja, hm? Może to jednak zbyt wielka armata, mająca użyta być tylko po to, żeby dać pieprzu Czaputowiczowi? Pozostaje tylko broń więc konwencjonalna. Ale i to nie ma sensu zdaniem Zychowicza, bo:

4. Rosjanie nie mają wojska. Widać to było jego zdaniem na Ukrainie. Oni są po prostu słabi. Jak więc mieliby iść na Złote Tarasy, skoro nie mogą dojść do Kijowa. Ergo: po co kupować od Wielkiego Szatana broń i samoloty (przepłacone, panie, przepłacone!)? Nie powinniśmy też tolerować 1000-a żołnierzy WASP-owskich, bo:

5. Oni tylko mogą rozdrażnić Rosję. Tę samą Rosję, którą przed chwilą redaktor Zychowicz rysował jako niegroźnego niedźwiadka i to bez łapek przednich.

I tak dalej i tak dalej. Lecą te wszystkie znane argumentacje. Mackiewicz, rok 1939, Anglicy, sojusze jednokierunkowe, wrzesień. Wszystko to bez ładu i składu, oderwane od współczesnego kontekstu, od możliwości, od warunków zewnętrznych i wewnętrznych. Ja rozumiem, że wszystko można tak sobie mówić i z siebie wyrzucać, ale czy istnieje jakakolwiek odpowiedzialność za słowo? Tekst Zychowicza to są tylko opinie. Nie poparte żadnymi głębszymi analizami, są to prawicowo-prawicowe kalki pochlapane neo-endeszczyzną. I to w wersji zdecydowanie dla opornych, by nie powiedzieć opóźnionych w rozwoju. Jakbym już był kompletnie wyzuty ze skrupułów, to napisałbym, że dla Konfederatów. Do tego niezwykle prymitywne posługiwanie się jakimiś idiotycznymi stereotypami, że niby stoi taki tępy pisior, patrzy na przelatujące Efy, stojącą obok Trumpa parę prezydencką, i jedyne na co ma ochotę, to na przyklęk. Albo słucha tego Trumpa jak nam kadzi i ma ochotę dać... Bo i oczywiście zawsze w takich "esejach" musi się gdzieś przemknąć pewna nuta charakterystycznie pojmowanej erotyki dla lepszego zobrazowania pisowskiego upodlenia.

Ale nie jest tak, że Zychowicz nie prezentuje nam nic w zamian. Prezentuje. Wzmocnienie współpracy z Europą, czyli Francją i Niemcami. Tutaj znikają wszelkie wątpliwości i ewentualne zagrożenia. Zychowicz pisze na ten temat jedno, góra dwa zdania i w pośpiechu kończy tekst, by nie wyszło, że tylko zajął się krytyką PiS-u. To ja powiem tak: taka kontr-propozycja jaka polemika. Tego po prostu aż żal komentować i ubierać w jakieś metafory. Jak to mawiał ponoć Feliks Stamm o słabych i nieutalentowanych bokserach: "szkoda karmić".

A ktoś zapyta: jaki tu związek z tekstem blogera smieciu? Ano taka właśnie. Każdy może sobie popisać, co mu się tam wydaje, prawda? To chyba ja też mogę. A mnie się wydaje, że bloger smieciu świetnie dogadałby się z Zychowiczem. O ile ten nie zostałby przez Śmiecia uznany za przedstawiciela Systemu oczywiście.



tagi: pis 

Marcin-K
4 lipca 2019 13:17
75     2508    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stanislaw-orda @Marcin-K
4 lipca 2019 13:37

abstrahując od faktu, że w sytuacji przymusowej licytowanie sie z sojusznikiem, choćby nawet doraźnym, nie jest postawą  najbardziej sensowną (to w kontekście naszej polityki obronnej), i jeśli  dokładnie przekazałeś zawartość tekstu Zychowicza, to tzw. propagandyści strony "antypisowskiej" mają czytelników za stuprocentowych matołów. Nie mogę wykluczyć, że w przypadku czytelników "Do Rzeczy" jest to zgodne z rzeczywistoscią.

PS

inkryminowany bloger ma ksywkę: smieciu,  nie zaś: Śmieciu.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Marcin-K
4 lipca 2019 13:45

 > Po prostu czasami polemika nie ma sensu

cytujac klasyka: "Polemika z głupstwem nobilituje je bez potrzeby."

zaloguj się by móc komentować

bendix @Marcin-K
4 lipca 2019 13:52

Plus.

Tu masz najnowsze wynurzenia zycho(psycho)eksperta w najnowszej knidze:

"Wołyń zdradzony"

https://wiadomosci.dziennik.pl/historia/aktualnosci/artykuly/601557,wolyn-piotr-zychowicz-armia-krajowa-polacy-upa.html

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @stanislaw-orda 4 lipca 2019 13:37
4 lipca 2019 13:59

Wydaje mi się że dość dokładnie przekazałem. Musiałbym tu wrzucać cytaty, a nie chciało mi się spisywać z gazety. 

Oni trzymają tego Zychowicza, żeby co jakiś czas dołożył PiS-owi, ot tak, żeby się odróżnić od "Sieci".

A co do ksywki to rzeczywiście, jakoś nie zauważyłem - tak mi się to jakoś zawsze czytało. Poprawię to.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @zkr 4 lipca 2019 13:45
4 lipca 2019 14:08

No ale jeśli głupstwo zatacza coraz szersze kręgi? Ja bym tego nie nazwał zresztą głupotą. To jest bardziej brak ostrożności życiowej, większości przypadków przynajmniej.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bendix 4 lipca 2019 13:52
4 lipca 2019 14:11

To jest po prostu to słynne i klasyczne patrzenie na historię z ciepłego pokoju przy laptopie. 

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @Marcin-K
4 lipca 2019 14:15

I Pan jeszcze za to zapłacił 7.90?! Trzeba było dać jakiejś zbierającej na "bułke dla dziecka" te 7 zł.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Marcin-K
4 lipca 2019 14:21

Wczoraj trochę popijałem cały dzień. Wiem, wiem ... . Obudziłem się w nocy i poszukałem czegoś na odtrutkę. Jest!!! Śmieciu!!! Moja wspaniała żona zawsze mówi , że, kocha mnie za to, że jak się napiję to nie latam po osiedlu, ale odpalam umiarkowanie Franka Zappę i po godzinie idę spać. Śmieciowi polecam.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K
4 lipca 2019 14:26

Zychowicz to idiota z gwarancjami bezkarności. Jemu się zdaje, że będzie drugim Mackiewiczem, jak będzie powtarzał bon moty Mackiewicza

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K
4 lipca 2019 15:14

A ja słyszałem inną wersję Papy Stamma.. "Nie ma komu dać jeść". 

Śmieciu i Zychowicz, trafne podbobienstwo.Wrzucam ich do szuflady pt. neurotycy.. Tak odbieram ich teksty.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Marcin-K 4 lipca 2019 14:11
4 lipca 2019 15:31

Wszędzie pełno bilbordów z reklamą tego czegoś.

zaloguj się by móc komentować


szarakomorka @Marcin-K
4 lipca 2019 16:15

Daję plusa , a nawet dwa:-).

Najlepiej to jest czekać na jeźdźca na białym koniu i wszystko "jak leci" krytykować nie zadając sobie trudu na choćażby chwilę zastanowienia. 

Smieciu tak jak w piosence "Śpiewać każdy może" Stuhra

- "Czasami człowiek musi, inaczej się udusi".

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @szarakomorka 4 lipca 2019 16:15
4 lipca 2019 16:36

Wiszpan, cztery lata mijają, a opozycja tylko  dołuje. Przy takiej koniunkturze  nie jednemu smieciu nerwy puszczają. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @stanislaw-orda 4 lipca 2019 16:36
4 lipca 2019 18:09

o ile rozumiem blogera smieciu, to na opozycji mu nie zależy i uważa to wszystko za przedstawienie dla zmylenia gawiedzi.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K
4 lipca 2019 18:24

"przejąc, a w zasadzie wyrwać władzę, z rąk regularnych przestępców" Ilu z nich gnije w kryminale? Czy to zadanie na trzecią kadencje?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @porfirogeneta 4 lipca 2019 18:24
4 lipca 2019 18:55

W tym systemie, w którym jesteśmy, trzecia kadencja raczej się nie zdarza, można ściemniać przez pierwszą, a jak się dobrze ściemnia, to i przez drugą, ale po niej konieczna jest zmiana dekoracji.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Marcin-K 4 lipca 2019 14:08
4 lipca 2019 19:21

> Ja bym tego nie nazwał zresztą głupotą.

Ja tego nie nazwalem glupota. Nie oceniam autora notki tylko jego wynurzenia ;)

> No ale jeśli głupstwo zatacza coraz szersze kręgi?

No to jest problem.
Dwa ostatnie teksty oraz komentarze smiecia mozna odebrac jako troche rozbudowana agitke.
Podobnie jest z narracja "konfederatow", Zychowicza i innych.
Czesc osob niestety to  "kupuje".
Nietrudno odgadnac kto na tym zyskuje.

A wybory juz niedlugo.

zaloguj się by móc komentować

zkr @szarakomorka 4 lipca 2019 16:15
4 lipca 2019 19:29

> Najlepiej to jest czekać na jeźdźca na białym koniu

tylko kto moze byc tym jezdzcem ? :)

> i wszystko "jak leci" krytykować

te wywody nic nie wnosza bo nie zawieraja zadnych realnych propozycji rozwiazan

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Marcin-K
4 lipca 2019 19:30

miejsce Prawdy trwa  nieporuszenie,
choćby nie wiem co miałoby się wydarzyć, 
a znaki  na niebie i 'ziemi' mówią ... ...
/każdy? widzi ... jak żyje ...  K..a! po tylu latach, wreszcie ... !!! !!!/
i co ...? ...  do bólu?, jak już się nie da? ... no faktycznie ... sie da.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @porfirogeneta 4 lipca 2019 18:24
4 lipca 2019 19:48

a któż a sądzić tych '...' wymiar sprawiedliwości RP? a może lud co na barykady?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @zkr 4 lipca 2019 19:29
4 lipca 2019 19:51

Odpowiedź jest w pytaniu.

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @qwerty 4 lipca 2019 19:48
4 lipca 2019 19:52

No to albo mają władzę, albo tylko rząd?

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @zkr 4 lipca 2019 19:21
4 lipca 2019 19:54

Cześć nie kupuje propagandy rządowej i tyle.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @porfirogeneta 4 lipca 2019 19:52
4 lipca 2019 20:01

Władza jest zdywersyfikowana i rząd sobie może ....

zaloguj się by móc komentować

zkr @porfirogeneta 4 lipca 2019 19:51
4 lipca 2019 20:12

Rudy "Kaszub" w OT-64 ?

zaloguj się by móc komentować


porfirogeneta @zkr 4 lipca 2019 20:12
4 lipca 2019 20:17

Nie, jemu sie nie chce, małe szanse itd "umywa ręce" jakiś inny "na jeźdźca", na razie Imperium Dobra sobie obsikało teren. 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Marcin-K
4 lipca 2019 20:19

Ech mój tekst był jednak dobry. Tzn. mogłem go napisać lepiej, faktycznie dość szybko piszę, warto czasem trochę dopracować. Ale wieczorem nie ma się na to nadmiernych chęci. W każdym razie gdy czytam te komentarze tylko się utwierdzam że dobrze zrobiłem puszczając go jednak. Tylko tyle można chyba zrobić bo świat PiSowca jest tak samo zamknięty jak PeOwca. Bardzo wątpliwe jest by dało się dotrzeć do jednego czy drugiego więc zostaje tylko tyle.

Odnośnie Zychowicza to nie znam. Choć kojarzy mi się polemiką odnośnie Powstania Warszawskiego. Nie ma jednak nic dziwnego jeśli niektóre jego uwagi pokrywają sie moimi. Właściwie... to powinny :) bo przecież wiem co piszę. Jeśli jednak ktoś już go przywołuje to powinien zdobyć się na jakąś krytykę. Bez tego wszystko sprowadza się do:

I tak dalej i tak dalej. Lecą te wszystkie znane argumentacje. Mackiewicz, rok 1939, Anglicy, sojusze jednokierunkowe, wrzesień. Wszystko to bez ładu i składu, oderwane od współczesnego kontekstu, od możliwości, od warunków zewnętrznych i wewnętrznych. Ja rozumiem, że wszystko można tak sobie mówić i z siebie wyrzucać, ale czy istnieje jakakolwiek odpowiedzialność za słowo? Tekst Zychowicza to są tylko opinie. Nie poparte żadnymi głębszymi analizami, są to prawicowo-prawicowe kalki pochlapane neo-endeszczyzną.

Skoro tezy Zychowicza są głupie to chyba łatwo jest przedstawić lub choćby zacząć argumentację udawadniającą że są głupie? Fajnie przy okazji byłoby usłyszeć tak odmienny od tutaj dominującego głos. Tyle się tu naczytałem jak to Piłsudczycy byli lekko mówiąc głupkami, którzy zresztą dostali sie do władzy dzięki temu że wykazali w Londynie bardziej pedalski charakter od Dmowskiego. Chętnie poczytam inną wersję.

Muszę też odnieść się do zarzutu że moje wywody nic nie wnosza bo nie zawieraja zadnych realnych propozycji rozwiazan. Tak jakby PiS był czymś realnym i miał realne rozwiązania. To mnie właśnie najbardziej rozśmiesza. I to drugie: Najlepiej to jest czekać na jeźdźca na białym koniu. Wypisza wymaluj PiSowiec z jego kultem J. Kaczyńskiego.

Tu właśnie tkwi klucz do problemu. Wy nie potraficie zrozumieć że da się bez Jedźca, bez Partii, bez Systemu. Wy ciągle potrzebujecie przewodnika stada, który was będzie prowadzić. Kogoś kto wam ułoży prawo i reguły. Ale najważniejsze właśnie że potrzebujecie tego Jeźdźca w bieli, którego nie wolno krytykować. Krytyka nie jest nawet bluźnierstwem ale czymś co nie jest w stanie przeniknąć przez blokady umysłu. Ten Jeździec jest wszystkim na czym się opieracie więc naturalne że nie można go się pozbyć gdyż wtedy nic by nie zostało.

Od czasu do czasu zadaję proste pytanie: Kto jest w PiSie dla was autorytetem, człowiekiem wyraźnie godnym zaufania? Pomijając J. Kaczyńskiego (naprawdę specyficzna postać). I ciągle nie mogę się doczekać odpowiedzi. By ktoś mi chociaż trzy takie osoby wskazał. To mnie właśnie bawi. Ta cała o gadka o PiSie która jest oparta na własnych wyobrażeniach a nie ludziach z krwi i kości. Co zostanie z PiSu kiedy wasz Biały Jeździec odejdzie na emeryturę? (już tam tak naprawdę od dawna).

Dla mnie po niesamowita jest ta wiara w ugrupowanie, które nie ma żadnych przymiotów władzy, jak je należy rozumieć np. czytając coryllusa. NIe ma żadnej wizji. Jak np. można było przeczytać ostatnio u Marka Budzisza i polskiej polityce wobec Rosji. Na każdym kroku mamy czarno na białym że nie ma czegoś takiego jak polska polityka ale po PiSowcu wszystko po prostu spływa jak kiedyś po PeOwcu. Zadziwia mnie że właśnie tutaj u coryllusa  mam okazję czytać teksty fanatyków PiS.

Niesamowita jest dla mnie krytyka PO ze względu na uległość wobec Niemiec podczas gdy jest ok że von der Layen jest ok dla PiSowca że jest ok jeszcze większa uległość wobec żydowstwa i USA. Nie mówiąc o tym że ja nie mam pojęcia na czym według PiSowca polega demoniczność Niemiec? Co takiego w tym względzie robiło złego PO co teraz odkręcił PiS?

Ale nie ma co się bawić w argumentację gdyż  nie to się liczy w dzisiejszym świecie jak wspomniałem w swoim ostatnim wpisie. Liczy się tylko te niemal półgodzinne wieczorne sprowadzenie całego świata do walki PiS vs PO. Choćbyś nie wiadomo co wymyślił to i tak musisz ulec wobec tej wizji z telewizji. Światowej standaryzacji. Przewadze demokracji nad komunizmem. Bo dwie partie dają wybór, jeden jest właściwy a reszta jest jedynie pieprzeniem oszołomów. Anarchiści, Konfederaci czy Wiosna Biedronia. Jeden diabeł. Rozsądny obywatel wybierze PiS. Lub PO.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @qwerty 4 lipca 2019 20:01
4 lipca 2019 20:19

Czyli nie mają władzy?

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu 4 lipca 2019 20:19
4 lipca 2019 20:24

> Co takiego w tym względzie robiło złego PO

ja bym od tego zaczal rozwazania :)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @smieciu 4 lipca 2019 20:19
4 lipca 2019 20:31

Problem jest taki, że dyskutujesz z własnymi konstruktami. Nikt nigdzie nie napisał, że ta Niemka jest ok. Ale Ty sobie taką tezę z mojego tekstu wyciągnąłeś i wokół niej budujesz resztę. Nikt nie sprowadza świata do walki PiS vs PO. Mam wrażenie, że dopiero zgodziłbyś się z danym poglądem, gdy zaneguje się jakikolwiek pozytywny wpływ PiS-u na skomplikowaną rzeczywistość jaka nas otacza. Jeśli nie widzisz różnicy między PiS a PO, to dalej nigdzie w tej dyskusji nie zajedziemy.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Matejek 4 lipca 2019 19:30
4 lipca 2019 20:33

A można dla mnie jakąś wieczorną mniej skomplikowaną wersję?:)

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu 4 lipca 2019 20:19
4 lipca 2019 20:34

> Muszę też odnieść się do zarzutu

Czekam

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @zkr 4 lipca 2019 19:21
4 lipca 2019 20:34

Cała ta "agitka" jeśli ją obedrzeć z celofanu i ozdobników, to, jak to ujmuje Przemsa, "j..ać PiS". Nic tam więcej nie ma. Nic.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @porfirogeneta 4 lipca 2019 18:24
4 lipca 2019 20:38

"przejąc, a w zasadzie wyrwać władzę, z rąk regularnych przestępców" Ilu z nich gnije w kryminale? Czy to zadanie na trzecią kadencje?

Mnie zadowala to, że zostali daleko odsunięci od podstawowych spraw państwa. Nigdy nie liczyłem na to, że za chwilę cele zapełnią się PO-wcami. O tyle mogę się zgodzić, że niepotrzebnie niektórzy ludzie z PiS-u szermowali "rozliczeniami".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @szarakomorka 4 lipca 2019 16:15
4 lipca 2019 20:39

Ale żeby coś konkretnego z tego śpiewu wyniknęło. Nie można dowiedzieć się od niego, co powinno się stać, żeby było odrobinę lepiej. WIna zrzucona jest na system i na to, że musi w głowach ludzi zajść jakaś przemiana. To są postulaty poetyckie, na pewno nie polityczne.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Draniu 4 lipca 2019 15:14
4 lipca 2019 20:47

Zychowicz wygląda mi raczej na maniaka i cynika.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski 4 lipca 2019 14:26
4 lipca 2019 20:49

No podpórka z Mackiewicza musi być. Plus jeszcze Wieczorkiewicz. No i te tytuły książek...

zaloguj się by móc komentować


porfirogeneta @Marcin-K 4 lipca 2019 20:38
4 lipca 2019 21:10

A ja właśnie dlatego na nich głosowałem 2015 roku. I już więcej nie będę.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K 4 lipca 2019 20:39
4 lipca 2019 21:18

Albo jest "Prawo i Sprawiedliwość" albo bezideowa partia władzy, która nie ma władzy, to jak to jest? Jak "zostali odsunięci" jak pisowcy ciągle płaczą  po telewizjach że "gdyby nie nominanci PO" to ho, ho panie, gdzie by my to nie byli. Awers i rewers tej samej monety. Fałszywej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 4 lipca 2019 20:19
4 lipca 2019 21:32

A skąd wiesz, że uległość za rządów PiS-u  jest większa?

Czym i jak  to zmierzyłeś?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K
4 lipca 2019 21:46

Przed Ameryką drżą wszyscy, wystarczy sobie obejrzeć wywiad Kraśki z Giulianim w czasie ciamajdanu. Wrócili do gry, w tej części świata.https://niezalezna.pl/90817-rudy-giuliani-zgasil-dziennikarza-tvn24-piotra-kraske-doslownie-zatkalo, filmik gdzieś wzioł i znikł, w pomroce dziejów.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @stanislaw-orda 4 lipca 2019 21:32
4 lipca 2019 21:52

No, nie będę się upierać.

Jest jednak większa jeśli weźmiemu pod uwagę deklaratywność. PO mówiło: robimy co nam każą, lubimy to. A PiS mówi: nie, nie ulegamy i robi to co mu każą. Względnie jest więc większa, bezwględnie trudno stwierdzić.

Jednak zabawy z Ruskami pod dyktando Amerykanów naprawdę bardzo przypominają to co się działo w 1939. Sanacja tak długo trzymała z Niemcami, z samym Hitlerem by nagle zrobić ten zwrot. Analogia sama się narzuca. Przy czym nie zamierzam tu się upierać że Polska ma w ogóle jakiś wybór. Niezależnie od tego dalszy ciąg, znając historię tego czym Polska zawsze była dla Angoli/Amaerykanów jawi się prosto. Mamy odwalić brudną robotę za którą każe się nam jeszcze płacić.

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @smieciu 4 lipca 2019 21:52
4 lipca 2019 21:56

Święte słowa, podpisuję się oburącz.

zaloguj się by móc komentować

zkr @smieciu 4 lipca 2019 20:55
4 lipca 2019 22:13

Na odniesienie sie do zarzutu.

> " Tak jakby PiS był czymś realnym i miał realne rozwiązania."

OK, przyjmijmy, ze PiS jest nierealny.

To jakie rozwiazania wchodza w gre ?

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K
4 lipca 2019 22:16

Oj różne, panie, różniste.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @zkr 4 lipca 2019 22:13
4 lipca 2019 22:29

Nie ma żadnych systemowych rozwiązań. Ja tak naprawdę nie krytykuje PiSu, który jest zwykłą wydmuszką, po prostu staram się dotrzeć do tych co czytają... Zwykłego ludka. To ten zwykły ludek, wyborca jest siłą napędzającą System. Siłą która umożliwia realizację planów różnych macherów od pieniędzy i nie tylko. Mnie wystarczy żeby odciąć dopływ energii do Systemu. I nie interesuje mnie co będzie potem. Bo po pierwsze i tak nie uda się tego zrobić ale może ktoś tam będzie mieć okazję właściwie zareagować w kluczowym momencie no i po drugie jeśli udałoby się jednak tą energię odciąć to i tak możnaby uznać za zwycięstwo na miarę końca świata :) Ciąg dalszy i tak nie nastąpi więc...

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K 4 lipca 2019 20:38
4 lipca 2019 22:49

Czyli wejdziesz pod stół i odszczekasz tych "regularnych przestępców"?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 4 lipca 2019 22:29
4 lipca 2019 22:56

oczywiście, to nioeprawda, że ludek ma cos do powiedzenia.

Gdyby w ordynacji wyborczej zostala wprowadzona zasada, ze jesli w danym okręgu frekwencja liczona liczba waznie oddanych głosów  nie przekracza 50 procent uprawnionych (50 procent plus jeden głos), to wymusiło by prznajmniej  reakcje w rodzaju   aktualizacji  spisów wyborców i eliminowaniu "martych dusz",.

I druga zasada, że zaporowy próg wyborczy uprawniający do podziału mandatów powinien obowiązywać w skali okręgu, a nie w skali kraju.

Od razu stężenie "demokracji" wzrosło by 10-cio krotnie , i o tyle zmniejszyło by sie stężenie partokracji.

No i nieodzwony byłby zapis w Konstytucji, ze Sejm liczy maksimum .... posłow, a Senat maksimum ... senatorów.

Czyli gdy ktos traci mandat, nie ma obligo uzupełniania liczby parlamentarzystów w trakcie kadencji.

Na początek to powinno skuszyć obecny system zabetonowany przez  propartyjne ( ale nie propaństwowe)  lobby's.

zaloguj się by móc komentować

sannis @porfirogeneta 4 lipca 2019 18:24
4 lipca 2019 23:05

"Ilu z nich gnije w kryminale? Czy to zadanie na trzecią kadencje?"

Z księżyca czy innej nibylandii się urwał? Nie dość, że sądy sądami są, czyli twierdza nadal w oblężeniu, to niechby tylko spróbowali - Tusk na euro-kasztance wkracza.  Mentalność krótkich spodenek...

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @sannis 4 lipca 2019 23:05
4 lipca 2019 23:17

Czyli władzę mają sądy? A ja myślałem że "demokratyczna większość" o kurde, myliłem się.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @stanislaw-orda 4 lipca 2019 22:56
4 lipca 2019 23:46

Niestety... to są rozwiązania systemowe. Czyli System na nie pozwoli. Ja wiem że ludziom się wydaje że bujam w obłokach itp. Ale to ja właśnie jestem realistą. Po prostu nie widzę możliwości wprowadzenia zmian takich jak np. te. Tak, miedzy innymi, zostałem anarchistą. Codziennie widzimy odbieranie nam kolejnych uprawnień a nigdy nie widać byśmy zyskiwali jakieś przywileje władzy. Zabawne jest jak np. naród odebrał sobie dzięki Konstytucji Kwaśniewskiego przywilej przeprowadzania ważnego referendum. Można sobie je przeprowadzać a i tak bez wyższego pozwolenia nie będzie nic warte. I tak ciągle. Choćby ostatnio PiS upartyjnił wybory samorządowe utrudniając start indywidualistom. Ok, grupowanie się ludzi się w porządku, jednak w obecnej rzyczywistości nie jest to grupowanie się a grupowanie kogoś.

Ostatecznie doszedłem do wniosku że skoro w praktyce w ramach systemu nie da się nic zrobić, zmienić to trzeba wyjść poza niego. I pal licho wszystkie konsekwencje. Które według mnie wcale nie muszą być negatywne nawet jeśli by miało dojść do jakiejś totalnej anarchii.

Uważam że jedną z rzeczy, których System się boi jest frekwencja wyborcza. Naprawdę, wszędzie na świecie bardzo się o nią dba. W każdym reżimie. Także wywołując sztuczne podziały i kontrowersje. Po prostu wbrew pozorom liczy się legitymizacja władzy. Jeśli do wyborów pójdzie 30% uprawnionych a z pośród nich wygra ugrupowanie z 30% poparciem to mamy rządzącą 10% mniejszość. To nie tylko oznacza że ludzie mogą uznać że nie rządzi żadna większość. Ale też będzie oznaczać że tak naprawdę buntu wobec rządu nie będzie mieć kto tłumić. Dlatego piszę te swoje teksty, które można podsumować pytaniem: PiSowcu czy zdajesz sobię sprawę że oddajesz głos na System? Cóż, w tej kwestii nie będę liczyć na dzisiejszego PeOwca, który stanowi już nierozerwalną część Systemu. Mogę liczyć tylko na PiSowca. Czy Konfederatę.

A tak przy okazji aż się prosi o pytania o rolę religii w tej całej historii. Mnie trochę też bawi że postrzegam tą całą politykę raczej na gruncie religii niż jakiejś społecznej abstrakcji. Działania Systemu mają dla mnie wymiar religijny. Nie jest to rzecz tylko jakiegoś przyziemnego pragmatyzmu. Kwestia Idei jest dla mnie pierwszorzędna. Postrzegam jako paradoks że zarówno ja jak też ideolodzy Systemu wierzą głęboko w to co robią (nie jest to oczywiście prymitywnie pojmowane pedalstwo czy LGBT), natomiast katolicy itp. biernie poddają się zasadom całkowicie sprzecznymi (według mnie) z ideami stojącymi za ich domniemanym światopoglądem. Sukces Systemu postrzegam jako sukces ludzi wiary i zasad (nie ważne jakich) nad ludźmi którzy tak naprawdę zasad i wiary się nie trzymają.

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K
5 lipca 2019 00:13

Sukces Systemu postrzegam jako sukces ludzi wiary i zasad (nie ważne jakich) nad ludźmi którzy tak naprawdę zasad i wiary się nie trzymają.

To jest chyba clou tej rozmowy. Problemem PiS jest kłamstwo, hipokryzja i koniunkturalizm. Podobnie nie wierzę pisowcom, że są szczerzy w swojej wierze w PiS. To jest wyparcie. To samo widziałem w przypadku Wałęsy, nie wierzę, że ktoś tak naprawdę mu ufał, wystarczyło spojrzeć, nawet nie musiał otwierać ust. Niedawno tu była taka dyskusja, ze zbiorowym: „byliśmy frajerami”. Nie wierzę, że inteligentni, wykształceni i kulturalni ludzie nie potrafili na pierwszy rzut oka rozpoznać chama, bufona i oszusta. A jednak czemuś się okłamywali, czemu?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @SalomonH 5 lipca 2019 00:13
5 lipca 2019 00:16

to było do śmieciu

dziwnie to działa, odpowiadam jemu, a komentarz do autora, dlaczego?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @smieciu 4 lipca 2019 22:29
5 lipca 2019 00:38

-"Mnie wystarczy żeby odciąć dopływ energii do Systemu. I nie interesuje mnie co będzie potem. Bo po pierwsze i tak nie uda się tego zrobić ale może ktoś tam będzie mieć okazję właściwie zareagować w kluczowym momencie no i po drugie jeśli udałoby się jednak tą energię odciąć to i tak możnaby uznać za zwycięstwo na miarę końca świata :)"-

Człowieku zastanów się, przecież to co piszesz to bełkot gimbazy.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @szarakomorka 5 lipca 2019 00:38
5 lipca 2019 00:44

Jasne że bełkot, prawda jest natomiast taka, że tylko jeden człowiek może nas uratować i nazywa się Kaczyński, Jarosław Kaczyński. Tak naprawdę to nie jest człowiek, tylko rodzaj półboga i kogo namaści, ten staje się święty, choćby był to złodziej, kłamca i kanalia.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @SalomonH 5 lipca 2019 00:13
5 lipca 2019 08:53

Nie wierzę, nie ufam, kłamstwo, hipokryzja. Jeśli podchodzisz do polityki na zasadzie "ufam" "nie ufam", to się będziesz zawodził. Porównujesz to co robi Kaczyński z PiSem do tego co robił Wałęsa??? Dobrze widzę?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @porfirogeneta 4 lipca 2019 22:49
5 lipca 2019 08:55

Czyli wejdziesz pod stół i odszczekasz tych "regularnych przestępców"?

Nie no, pewnie, i jeszcze zamerdam ogonem... To że przestępca nie siedzi, to znaczy że przestaje być przestępcą? Już tu ktoś Ci napisał - zobacz jakie są okoliczności, jakie sądy i jakie kliki plus uruchomiona zagranica. Rozumiem, że Bosak by wszystkich powsadzał już pierwszego dnia rządów?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 4 lipca 2019 23:46
5 lipca 2019 09:01

Moloch (System) stanowi oczywistą konkurencje dla prawdziwej wiary. Oczywiscie, nie tej pozornej, deklarowanej (raz do roku koło Wielkiej Nocy), ale na codziennym dwaniu swiaectwa . To trudne (Piotr zaparł się wszak  trzykrotnie, to co dopiero mówić o przeciętnym Kowalskim, biurowo-korporacyjnym popychlu, któy  z uwiązanym przy szyi workiem niespłaconych kredytów boi sie własnego cienia). Dlatego  oferuje  rozmaite kulty licznych pomniejszych bałwanów , a niekiedy sakralizuje polityków.

No, ale przypomnijmy Jezusa Zbawiciela:  kto się mnie zaprze przed ludźmi, tego i ja się zaprę przed Ojcem Niebieskim.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K 5 lipca 2019 08:55
5 lipca 2019 09:17

Nie wiem co by zrobił Bosak pierwszego dnia rządów, a nawet sobie nie wyobrażam, bo to jest abstrakcja.

Natomiast większość sejmowa i prezydentura to jest konkret. To albo mają tą władzę, albo się tylko poprzebierali za ministrów i premierów?

Odnośnie zagranicy to jakby nie traktat lizboński to KE mogłaby Polsce "skoczyć", a i ambasadorki Imperium Dobra i Małego Szatana sobie poczynają jak gubernatorzy.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 5 lipca 2019 08:53
5 lipca 2019 09:34

Porównuję, jak tutaj obecni traktują Kaczyńskiego i jak kiedyś traktowali Wałęsę. I nie jest to najgorszy przykład, bo to przecież był pomysł Kaczyńskich, żeby Wałęsę obsadzić na prezydenckim stołku.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
5 lipca 2019 09:35

Wiesz co? Ja mam dla Ciebie dobrą radę. Spróbuj na miesiąc wyłączyć internet albo ograniczyć słuchanie panów z Konfederacji plus Michalkiewicza i zobaczysz efekty. Bo ja mam wrażenie, że Ty powtarzasz ich propagandę 1:1. Skąd masz tę pewność, że to co oni Tobie mówią ma pokrycie w rzeczywistości? Skąd to przemożne przekonanie.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @SalomonH 5 lipca 2019 00:44
5 lipca 2019 10:29

Czy ja pisałem o Jarosławie Kaczyńskim? Czy pisałem kto nas może uratować przed Końcem Świata, który szykuje nam Jarosław Kaczyński według "namaszonych" (przez kogo?) złodziej, kłamca i kanalia?

Pisałem o bełkocie i przytoczyłem przemyślenia "smieciu".

Staram się nie być dosadny, ale niestety - z pustego i Salomon nie naleje. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 5 lipca 2019 09:35
5 lipca 2019 12:43

Nie wiem, czy to było do mnie, czy do smieciu, bo jest popsuty formularz komentarzy i wygląda jakbyś do siebie gadał :), ale ja na ten przykład nie słucham ani Michalkiewicza (korespondowaliśmy lata temu ze sobą jakiś czas, aż doszliśmy do ściany, za którą, jak mi się zdaje, stali pana Stanisława sponsorzy), ani Konfederacji, o której dowiedziałem się tak naprawdę z tego portalu dopiero. Nie kupuję nic gdzie jest Braun, Korwin, nie mówiąc już o Marcu. To jest sprytna ustawka, bierzemy kompletnie niewiarygodnych pajaców i każemy im mówić to, co każdy przytomny człowiek sam wie. W ten sposób, wkładając słowa rozsądku w usta patentowanych błaznów, unieważniamy je, kto od teraz powie coś do rzeczy, będzie kojarzony z tymi komediantami. Tak to działa. Przynajmniej przez jakiś czas. Sam zobacz, każdy kto podważa intencje PiS, jest dla Ciebie z automatu zwolennikiem Konfederacji, albo Pana Stasia.

zaloguj się by móc komentować

bendix @stanislaw-orda 4 lipca 2019 22:56
5 lipca 2019 14:40

"Gdyby w ordynacji wyborczej zostala wprowadzona zasada, ze jesli w danym okręgu frekwencja liczona liczba waznie oddanych głosów  nie przekracza 50 procent uprawnionych (50 procent plus jeden głos), to wymusiło by prznajmniej  reakcje w rodzaju   aktualizacji  spisów wyborców i eliminowaniu "martych dusz",. "

Niestety ładnie wygląda ale to utopia. W jednej ze spółdzielni mieszkaniowych tak zrobiono i wprowadzono 20% frekwencję jako ważność walnego.

Skończyło się tak że od 4 lat nie mogą wybrać rady nadzorczej i zarządu. Zwoływali już kilka walnych z prośbami na kolanach prawie żeby zmienić ten zapis w statucie. Nie wiem jak to się skończyło ale coś kombinowali żeby jakiś komisarz nastał co to zmieni.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @bendix 5 lipca 2019 14:40
5 lipca 2019 14:51

nie, w przypadku unieważnienia  wyborów (brak quorum) , w obowiazki wójta, burmistrza, etc. wkracza  komisarz wyznaczony przez wojewodę. A posłów nie musi być z danego okręgu, skoro wyborcy uwazają, ze żaden z nich nie jest wart fatygi, bu na niego zagłosować. I wóczas jest bardziej  prawdziwa demokracja, a nie w calości dekoratywna.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K
5 lipca 2019 22:56

W wyborach samorządowych nie ma czegoś takiego jak "brak quorum", wystarczy że pójdzie kandydat z rodziną i będzie miał jeden głos więcej od kontrkandydata, o ilę będzie takowy.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K 5 lipca 2019 09:35
5 lipca 2019 23:00

To do mnie pite? Ogarnąłem temat; jak się wciska "odpowiedz" pod notką alpo postem, to się odpowiada, jak się wciska "odpowiedz" , zalogowawszy, to się "odpowiada"  autorowi artykułu. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @porfirogeneta 5 lipca 2019 22:56
5 lipca 2019 23:09

no własnie nie ma, ale powinien być określony frekwencyjny próg ważności

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @stanislaw-orda 5 lipca 2019 23:09
5 lipca 2019 23:21

To co pan głupoty pieprzysz? Masy Do Urn i co ? I jeszcze może kara za niegłosowanie? tak jest w paru krajach no i jest "frekwencja". Komisarza się ustanawia jak się Wójta/Burmistrza/Prezydenta miasta odsunie od urzędu, jest parę narzędzi; brak absolutorium, referendum albo coś, komisarza może ustanowić MSWiA na wniosek Wojewody na 2 lata max.

Mam nadzieję że pomogłem.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @porfirogeneta 5 lipca 2019 23:21
5 lipca 2019 23:41

no i pstro.

 A co do pieprzenia głupot, to wzajemnie.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @SalomonH 5 lipca 2019 12:43
6 lipca 2019 07:43

Nie wiedziałeś o istnieniu Konfederacji, powiadasz? To ciekawe. No to skoro jesteś tak zorientowany w polityce, to sam podważasz sens swoich poglądów, bo na podstawie czego je wyprowadzasz w takim razie. Ja nie oceniam ani nie analizuję żadnych "intencji", bo szkoda mi czasu na zajmowanie się horoskopami i tanią psychologią. W tej chwili widzę PiS, który w trudnych warunkach, gdzie dla innych problemem jest skonstruowanie nawet małej kanapy, która przetrwałaby choćby pół roku w jako takim stanie, zdobył władzę i ją utrzymuje. Jeśli rozmawiamy o realnej polityce, to ja muszę szanować to co mam. Gdybologią i fantazjami się nię pasjonuję. Też chciałbym żeby było cudownie i idealnie. Rozumiem że jedyne co możesz mi zaproponować jako alternatywę, to nie pójście do wyborów, tak?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 6 lipca 2019 07:43
6 lipca 2019 09:20

To nie jest żadna polityka, to są fakty medialne. Nie zwróciłem zwyczajnie uwagi na kanapkę Brauna i Korwina, bo to jest bez znaczenia z definicji. Myślę że kluczowe dla „zorientowania się” w polityce jest odróżnianie realnych spraw od propagandy.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować