-

Marcin-K

Dżumandżi

Obiecywałem sobie solennie, że nie wspomnę o całym tym idiotycznym koronowirusie ani słóweńka, no ale nie da się, po prostu się nie da. Na ten moment dostałem – to zapewne na początek bo skutków ekonomicznych zabawy w koronowirusa przewidzieć na ten moment nie da się tak samo, jak sprawdzić, kto tak naprawdę tego koronowiruska nosi - w de na sześćset złotych, które przepadły bez wieści na kontach Polskich Linii Lotniczych. Miałem dziś rano wylecieć do siostry do Holandii, ale siedzę tutaj, w Pruszkowie, piszę te słowa i patrzę na podnoszący się świt nad tym wielce uroczym miastem. Podobno można było złożyć aplikację o przełożenie rezerwacji – wysłałem, dostałem zwrotkę, że przyjęli i zapadła głucha cisza. Tak samo głucha jak ta, gdy nasłuchiwać odrobiny rozsądku, gdziekolwiek.

Tak się składa, że od trzech lat nie choruję. Wcześniej było tak, że raz, dwa razy do roku, zwalała mnie do łóżka jakaś grypa, albo cholera wie co, bo nie chodzę do lekarzy z takimi pierdołami. Kładę się do łóżka, piję dużo soku malinowego i herbaty, jem mandarynki, gram w gry i czytam książki, a potem nagle zdrowieję. No ale to wspomnienie. Ostatniej nocy było mi tak ciepło wieczorem, że zasnąłem przy uchylonym oknie. Obudziłem się o piątej rano ze skostniałym gardłem. I nic. Jestem zdrowy jak byk, gardło nie boli, gorączki nie mam. Niby bez związku, ale wydało mi się to zabawne, że nawet głupia angina mnie nie chce wziąć w takich dziejowych momentach.

Poza tym jeżdżąc do pracy skm-ką, którą jeździ nadal zaskakująca liczba osób – niektóre nawet pokasłują – czytam sobie o kolejnych przypadkach zarażenia. Potem każdorazowo pada zaklęcie: zarażony czuje się dobrze i wrzuca nawet posty na media społecznościowe. Przyznam szczerze, że bardzo nowoczesna i innowacyjna jest ta zaraza. Nie to co jakieś hiszpanki czy inne dżumy.

Obawiam się, że niestety nie doczekam się za jakiś czas – być może już za jakiś miesiąc – by ktokolwiek z tych osób, które dziś tak radośnie surfują po falach ludzkiego strachu wygenerowane przez media, gdy już ten szał opadnie a miejsce koronowirusa zajmie kolejna wielce prawdopodobna wojna w Iranie, albo nowa odsłona 447 lub w najlepszym razie nowe majtki Julii Wieniawy, już nie mówię że przeprosi, ale choćby wykorzysta tę okazję, by nastąpną razą zapanować choć trochę nad własnymi emocjami i własną nasiąkliwością medialną.

Doznamy zbiorowego zapomnienia i zostanie nam na pamiątkę jedynie ryż w szafce.



tagi: głupota 

Marcin-K
14 marca 2020 06:23
149     4604    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @Marcin-K
14 marca 2020 07:15

Jedni mają po prostu za dużo wolnego czasu i robią to z głupoty  a inni są zwyczajnie na służbie, by swoimi postami na fejsie na przykład ciągle podsycać niechęć do rządu i grać na emocjach. Za to trollowi płacą. Właśnie namierzyłam facia z Warszawy, który umieszcza różne takie dziwne wpisy w grupie Inowrocław - on line. Przypuszczam, że robi to samo w innych grupach. Taka praca. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K
14 marca 2020 08:33

Mi akurat nie do śmiechu i kibicuję działaniom rządu z całych sił. Nie, żebym bał się wirusa osobiście, ale życie może mi zdekonstruować całkiem nieźle - już wiem, ile nie zarobię w tym miesiącu, ale to pikuś przy tym, co jeszcze spotkać mnie może. Więc panika czy nie panika -  siedzieć, kurka, na tyłkach, please! :)  Za dwa tygodnie wszystko wróci do normy, jak dobrze pójdzie. Pewnie trochę w nowym świecie się obudzimy, bo okazja jest aż za dobra, żeby jej nie wykorzystać do usankcjonowania zmian, które i tak już dawno zaszły, ale cóż....

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ewa-rembikowska 14 marca 2020 07:15
14 marca 2020 08:39

Trudno byłoby właściwie to pokategoryzować. Wygląda to tak - rozmawiam regularnie przez tel z moją mamą. Klaruję ją żeby nie dawała się zjeść histerii mediów. Wydaje mi się, że to rozumie. Pół dnia później dzwoni i ściszonym głosem mówi: kup sobie więcej jednak jedzenia. Dlaczego? - pytam. A bo jakas pani powiedziała jej, że dostała od córki, która jest za granica, smsa, że od poniedziałku nie będzie można wyjść z domu. I abarot to samo. Inny ktoś wysyła mi mailem już ósmą teorię spiskową o broni biologicznej. Potem widzę trzech młodzieńców wysiadających z skmki zawalonej najróżniejszymi smrodami, bąkami (za przeproszeniem) wirusami, prątkami i innym cholerstwem, którzy polewają sobie nawzajem dłonie jakimś płynem odkażającym (na allegro można nabyć za jedyne 40 zł) i potem z uśmiechem idą dalej przed siebie. Moja na co dzień racjonalna szefowa w czwartek z przejęciem wyrecytowała mi fejk niusa o zamknięciu Warszawy. Itd itp. Ciekaw jestem kiedy to się skończy i czy ktoś potem policzy np śmiertelność zawałową starszych ludzi, których pikawy nie wytrzymają tego pompowanego z rury stresu.

zaloguj się by móc komentować

bozenan @Marcin-K
14 marca 2020 08:40

ja również miałam dziś wyjechać za granicę.....

Ma wrażenie, że jako społeczeństwo jesteśmy poddawani właśnie wielkiemu eksperymentowi społecznemu. W jakim celu, tego oczywiście nie wiem, ale mam wrażenie, że przechodzimy etap wojskowego rekruta, któremu właśnie zastosowano ostrą kocówe, po to, by nauczyć go moresu. Jak już się tego moresu porządnie nauczy, będzie można z nim zrobić wszystko, zaczynając np. od obowiązkowego bezgotówkowego obrotu pieniędzmi. I nikt nawet nie piśnie. Bo może zapomnimy o całym tym szaleństwie, ale za to wdrukują nam takie odruchy, że będziemy już nie do odratowania.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 14 marca 2020 08:33
14 marca 2020 08:42

Nikomu nie jest do śmiechu, bo każdy może mieć problemy finansowe przez tę "zabawę". 

Nie da się siedzieć na tyłku - każdy musi gdzieś w końcu wyjść.

Ja bym zaczął raczej akcję#Niestraszbabcibodostaniezawału.

Taka propaganda jest takz robiona jak potrawa z najlepszych produktów, czyli stuknięć w takie emocjonalne miejsca jak te w kolanie, które podnoszą nogę do góry. W mechanizmy obronne człowieka, które posiada każdy. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bozenan 14 marca 2020 08:40
14 marca 2020 08:45

Nikt tego nie wie, ale nie trudno się zjarzyć, że chodzi o "piniondze", bo o co innego. A, no i pogrillowanie Kościoła, bo to zawsze - jak to mówi młodzież  - na propsie.

Właśnie zatrzymano państwo z powodu wirtualnego wirusa, jedynej śmiercionośnej chorobie, po której człowiek czuje się dobrze i może dalej nbawić się w czasie wolnym zwanym kwarantanną w tłiterka. 

Liczę jednak po cichu, że jak ta sprawa nagle zniknie jak się pojawiła i zacznie się wokół niej zupełnie normalna i codzienna kopanina polityczna, przynajmniej paru osobom przejdzie dreszcz wstydu po plecach, że wyłączyli rozumy. Ale jakoś nie wierzę w to chyba bardzo. Mój kolega, który niedawno był ekspertem od onkologii teraz jest ekspertem od wirusologii. Psychiatrzy będa mieli dużo roboty.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 14 marca 2020 08:42
14 marca 2020 09:14

Powód jest prosty - inaczej nie da się na masową skalę wygenerować pożądanych zachowań. A że nie mamy w tej kwestii wyjścia, bo nasz system opieki zdrowotnej radośnie rozwalano przez 20 lat, to i nie ma zmiłuj. Alternatywą dla straszenia babci jest płacz po zmarłej babci. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Grzeralts 14 marca 2020 09:14
14 marca 2020 09:36

Właśnie, tu problemem jest to, że wroga nie widać. A wirus podobno jest w stanie przetrwać 5 godzin poza człowiekiem na klamkach, poręczach itd.  No wię w tych warunkach jedynym ratunkiem jest jak najmniej wychodzić z domu, czy raczej do skupisk ludzkich, bo do lasu to jak najbardziej można sobie iść. W końcu ci, co sa teraz w szpitalach złapali frnacę od tych, co wrócili z Włoch, Niemiec, Wlk. Brytanii a w większości nie musieli tam jechać.  Pojechali dla przyjemności, bo taki mieli kaprys. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Marcin-K
14 marca 2020 09:41

Witam. Tam w tym filmie co stał się tytulem notki prawdziwe kłopoty zwiastują werble bębnów po czym zaczyna się akcja ratunkowo-paniczna. I te werble to taki sygnał aby już zacząć się bać bo za chwilę nastąpi nieuniknione. W ostatniej tej trzeciej wersji filmu, był niedawno lecz krótko, na ekranach kin, bohaterowie mają jednak fory. Tak jak w grze komputerowej posiadają 3 życia i kiedy nie uda im się wyjść z opresji tracą na początek tylko wirtualne życie. Dopiero utrata trzeciego eleminuje z życia na stałe. Może ten "koronawirus" śmiesznie "śmiertelna broń biologiczna," to taka zabawa albo gra, którą urzadzili "tajni władcy tego świata" aby sobie popykać ludzkimi emocjami? Chociaż... skutki, i to konkretne skutki ekonomiczne, już się pojawiły. I tak na przykład wczoraj wszedłem sobie do swojego sklepu osiedlowego. Sklepu, który dodajmy nie jest najtańszy w okolicy, a tam wszystkie drogie papiery toaletowe wykupione. No puste półki jak za komuny. Rzewnie mi się przypomniały stare dobre czasy i od razu spojrzałem na ocet. Stoi. Dobrze jest myślę sobie. Wreszcie producenci chłamu, sorry najtańszego papieru toaletowego, coś sobie zarobią i wyprzedadzą swoje zapasy, ale... Miałem potem wizytę u dentystki a ta zakomunikowała mi, że maseczki które do tej pory kupowała po 5 zeta, hurtowo, wzrosły na 105. No to już kłopot bo zaraz podrożeją jej usługi, ale... Przeczytałem również wczoraj, że Adam Glapiński, szef RPP rekomenduje obniże nie stóp procentowych bo inflacja gwałtownie wyhamuje. No więc coś jest na rzeczy z tymi skutkami gospodarczymi tej ewidentnej paniki medialno-psycho-społecznej. Pożyjemy zobaczymy. Tak czy siak do pustych półek, jak za PRL-u to jeszcze bardzo, ale to bardzo daleko. Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

tomciob @ewa-rembikowska 14 marca 2020 09:36
14 marca 2020 09:55

Proszę pani. Jedno zwykłe kichnięcie wydziela mgławicę co najmnie 60 milonów bakterii i wirusów, które unoszą się, szczególnie w pomieszczeniach zamkniętych, długo w powietrzu. Trudno tedy nie wdechnąć w takim autobusie, pociągu czy w zwykłym sklepie paru z nich. Czy to od razu oznacza zarażenie? No nie. Zarażają się osobniki z obniżoną, na ten moment, ochroną immunolgiczną. I chorują czyli: spokój, łóżko, dużo płynów, dobra dieta, sok malinowy, sok z cytryny, sen. Generalnie odpoczynek na maksa. I to wystarcza. Umierają osobniki starsze albo słabe i już chore na co innego. No ale najgorzej to przechodzić grypę. Bo właśnie wtedy można dopiero sobie narobić kłopotów, o zarażaniu innych już nie wspomnę. No i tu jest kłopot bo czasy w których żyjemy, chorobę jako taką, traktują jak trąd. Tylko zdrowe jest piękne. A gdzie godność i powaga choroby, no gdzie? W sumie ten "koronawirus" to takie praktyczne adwentowe rekolekcje. Nawet wczoraj nasz polski jałmużnik papieża Franciszka otworzył swój kościół dla ubogich i biednych wiernych. Po czym wikariusz Rzymu otworzył resztę kościołów parafialnych. A u nas? Dyspensa od niedzielnej mszy świętej. No nie wszędzie, ale jednak. Jak nic rekolekcje.

zaloguj się by móc komentować

genezy @Marcin-K
14 marca 2020 09:55

Kto ci takich głupot naopowiadał, że szybko zapomnisz- psycholog jaki musi? 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Marcin-K
14 marca 2020 09:58

Jest druga ofiara wirusa koronnego, co niezmiernie pewnie "ucieszy" opozycyjnych oszołomów. Pan 73 lata z Wrocławia z licznymi schorzeniami towarzyszącymi.

A poza tym współzałożyciel amerykańskiej firmy Microsoft , Bill Gates , zrezygnował ze składu zarządu . Chce zyskać więcej czasu na różne działania charytatywne. Strach się bać.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ewa-rembikowska 14 marca 2020 09:58
14 marca 2020 10:29

Tych ludzi to już nic nie uratuje. Tę ich kochana Łunię i jeszcze kochańsze Szen-gen zamkli w diabły do odwołania. Ciocia Angela się schowała, a Timmermans zapewne lata za papierem toaletowym,  bo wiem że i do Holandii dotarła ta najświeższa moda. Lordy protektory siedzą cicho to i nasza trzódka nie wie co dalej - atakować, gryźć i kopać jak dawniej, czy może ustami Kidawy dalej budować teorie spiskowe których nie powstydziłby się pijany Sakiewicz...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 14 marca 2020 09:58
14 marca 2020 10:29

No proszę pani Ewo...co za dobroczynność .! Bill Gates ma niezwykły dar- nawet do biznesu.Jak donoszą uprzejmie media " Fundacja Gatesów przekazała już 100 mln dol. na walkę z koronawirusem, a konkretniej na stworzenie szczepionki przeciwko wirusowi. 20 mln dol z tej kwoty trafi do organizacji amerykańskich. Kolejne 20 mln do krajów Azji południowej i Afryki, gdzie zdaniem fundacji choroba będzie rozprzestrzeniać się szybciej z uwagi na gorszy dostęp do środków higieny osobistej i bieżącej wody. Pozostała część kwoty trafi do Chin i pozostałych krajów objętych epidemią. "...Strach się bać w rzeczy samej.

https://www.spidersweb.pl/2020/03/bill-gates-microsoft-odchodzi.html?full=1

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @genezy 14 marca 2020 09:55
14 marca 2020 10:30

Możesz jaśniej, bo nie za bardzo wiem o co ci chodzi.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tomciob 14 marca 2020 09:41
14 marca 2020 10:33

Dziś właśnie pomyślałem, że młodzież będzie miała piękny mini-kurs do PRL-u. Chociaż własnie - za PRLu te "puste" sklepy pokoronowirusowe to by tylko gorzki śmiech politowania wzbudziły, bo i tak wyglądaja jak Pewexy. Sklepy przeczyszczą magazyny, poschodzi "junk food" z półek, same korzyści. 

Jednego można być pewnym - to taka reguła demomedialnej tyranii: im bardziej hekatombiczne wypowiedzi ekspertów, tym większe jajco z tego i proza życia wyłażą. 

Wczoraj jak słuchałem przestraszonego Bartosiaka w radiu wnet, i tych banialuk których naopowiadał, to dosłownie krwawe łzy mi leciały...

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @Marcin-K 14 marca 2020 10:33
14 marca 2020 10:36

Ale to samo jest w Niemczech, którzy wedle określenia mego znajomego spod Kolonii, wykupują wszystko jak chomiki.  W Austrii też puste półki. Normalnie panika.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 14 marca 2020 09:14
14 marca 2020 10:36

Ja jestem ciekaw kto weźmie na klatę tych biednych ludzi, których się ewakuuje ze szpitali, bo muszą zrobić miejsce dla potencjalnych posiadaczy koronki. Ludzie latami czekają na operacje, nie mogą doprosić się o specjalistę, umierają czesto w domu, w samotności, w Warszawie podobno jest jednno hospicjum (które prowadzi Kościół bodajże) a tutaj hur-dur! hajda! walczym z grypą na osiemnaście fajer. Powtarzam po raz enty, choć bez wielkiej nadziei - mam nadzieję, że tym wszystkim korono-wzmożonym pęknie dusza ze wstydu jak to się skończy. Z Jurasem-zarobasem na czele, który wziął i się zamknął w kwarantannie razem ze swoim rekordem zbiórkowym psia jego mać...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Marcin-K 14 marca 2020 10:29
14 marca 2020 10:39

Och,ojej ,jej ! - Marcinie.Pani Kidawa powinna zająć się tematem ucieczki pacjentów ze szpitali.Co za brak odpowiedzialności! Z pewnością winny jest prezydencki minister zdrowia... To zupełnie nieodpowiedzialne i w sondażach powinno polecieć za to z 10% w dół...

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/koronawirus/narażając-siebie-i-innych-uciekli-ze-szpitala-polowanie-

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 14 marca 2020 10:33
14 marca 2020 10:52

Niemcy pozamykali wszystko dla młodzieży do wielkanocnych ferii,oczywiście co chwila pustoszeją półki..króluje papier toaletowy,ryż,etc,etc

https://www.tagesschau.de/inland/corona-schulschliessungen-101.html

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 14 marca 2020 10:36
14 marca 2020 10:54

Nikogo się nie ewakuuje ze szpitali. Przesuwa się planowe zabiegi, które można spokojnie zrobić w innym terminie. Jeszcze raz powtarzam: my nie mamy wyjścia i musimy działać ostro, właśnie dlatego m.in., że różne Jurasy-zarobasy i inni mędrcy od siedmiu boleści 20 lat przerabiali nam system opieki zdrowotnej na źródło prywatnych dochodów. A także dlatego, że u nas się (jeszcze) leczy wszystkich, niezależnie od rokowania, w przeciwieństwie do np.UK.  

Obejrzyj sobie wywiad z prof.Święcickim. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Marcin-K 14 marca 2020 08:39
14 marca 2020 10:58

"Moja na co dzień racjonalna szefowa w czwartek z przejęciem wyrecytowała mi fejk niusa o zamknięciu Warszawy."

Trzeba jej o tym przypomnieć za kilka dni - rzecz jasna delikatnie, bo to w końcu szefowa.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 14 marca 2020 10:54
14 marca 2020 11:00

Słucham właśnie...

https://echodnia.eu/swietokrzyskie/trwa-ewakuacja-szpitala-w-starachowicach-z-powodu-zagrozenia-koronawirusem-placowke-musi-opuscic-ponad-200-osob/ar/c1-14855859

Ciekawe czy będzie równie alarmujący artykuł o tym, jak tych biednych ludzi będą za dwa tygodnie zwozić z powrotem.

Tak to wszystko właśnie wygląda: ewakuujemy szpitale, zamykamy galerie, ale nie panikujcie, nie panikujcie... 

Moja mama się denerwuje tymi wszystkimi newsami, boi się koronawirusa i pali papierosa za papierosem...

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 14 marca 2020 10:54
14 marca 2020 11:00

Słucham właśnie...

https://echodnia.eu/swietokrzyskie/trwa-ewakuacja-szpitala-w-starachowicach-z-powodu-zagrozenia-koronawirusem-placowke-musi-opuscic-ponad-200-osob/ar/c1-14855859

Ciekawe czy będzie równie alarmujący artykuł o tym, jak tych biednych ludzi będą za dwa tygodnie zwozić z powrotem.

Tak to wszystko właśnie wygląda: ewakuujemy szpitale, zamykamy galerie, ale nie panikujcie, nie panikujcie... 

Moja mama się denerwuje tymi wszystkimi newsami, boi się koronawirusa i pali papierosa za papierosem...

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Krzysiek 14 marca 2020 10:58
14 marca 2020 11:02

Nie odważę się. Nie dlatego, że jej się boje, akurat mam z nią dobre relacje, ale to bardzo emocjonalna dusza w pewnych rejonach. Sprawienie jej przykrości byłoby dla mnie zbyt dużą ceną. NAwet więkzą niż ta kasa na samolot która zrobiła fruuuuuu...

 

zaloguj się by móc komentować

genezy @Marcin-K 14 marca 2020 10:30
14 marca 2020 11:03

Był taki film gdzie gościu sobie zapisywał co robi, bo za chwilę już miał nomen omen amnezję, chyba nie zbiorową jednak: "Doznamy zbiorowego zapomnienia i zostanie nam na pamiątkę jedynie ryż w szafce." 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @bozenan 14 marca 2020 08:40
14 marca 2020 11:03

"Ma wrażenie, że jako społeczeństwo jesteśmy poddawani właśnie wielkiemu eksperymentowi społecznemu"

Zwracam uwagę na słowo "wrażenie". To normalne - gorzej gdy ktoś traktuje swoje wrażenia jak rzeczywistość.

"W jakim celu, tego oczywiście nie wiem ..."

No i wszystko się wyjaśniło. Tylko po co pisać o czymś o czym się "nie wie"?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @BTWSelena 14 marca 2020 10:39
14 marca 2020 11:04

Pani Kidawa wygląda ostatnio i zachowuje się jakby sama zbiegła ze szpitala...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @genezy 14 marca 2020 11:03
14 marca 2020 11:05

Ale co się nie zgadza? Nie jest tak? To znaczy nie będzie? Słucham własnie profesora Święcickiego i on przecież akurat o tym mechanizmie mówi..

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Marcin-K 14 marca 2020 08:45
14 marca 2020 11:06

"Liczę jednak po cichu, że jak ta sprawa nagle zniknie jak się pojawiła"

To jest pewne, że wygaśnie. Ale z bilansu trzeba będzie odpisać 10-20 tys. ludzi.

zaloguj się by móc komentować

genezy @Marcin-K
14 marca 2020 11:08

Ale ale, chyba twój guru oszalał, toyah pamiętasz?, bo u siebie na blogu sugeruje że na znak pokoju będzie klepał po... tyle- czy to możliwe że ten wirus tak dziwnie działa? No i czy ten wielki mędrzec Kaczyński wylizie ze swojej dziury wreszcie, aby uspokoić swój naród, myślisz?

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @ewa-rembikowska 14 marca 2020 09:36
14 marca 2020 11:09

"W końcu ci, co sa teraz w szpitalach złapali frnacę od tych, co wrócili z Włoch, Niemiec, Wlk. Brytanii a w większości nie musieli tam jechać.  Pojechali dla przyjemności, bo taki mieli kaprys"

I do tego jeździli nawet na początku marca, kiedy sprawa w pn. Włoszech była już poważna. Np. jeden pan (66 lat) pojechał na narty - autobusem - bo ceny spadły. Wrócił z prezentem.

zaloguj się by móc komentować

genezy @Marcin-K 14 marca 2020 11:05
14 marca 2020 11:10

ja bym z deczka uważał na psychologów, mój tata pracował w wielu warszawskich szpitalach psychiatrycznych

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Krzysiek 14 marca 2020 11:06
14 marca 2020 11:12

Ciekawe jak to obliczyleś. Jesteś lekarzem w specjalizacji zakaźnych chorób? A wiesz, że ludziom zdarza się umierać na co dzień, tyle że nie tak spektakularnie w sensie medialnym? 

To jest kapitalne. Z pamiętniczka obłędu. Zbigniew Boniek, prezes PZPN-u przez kilka dni dzielnie opierał się presji i nie chciał zamknąć rozgrywek Ekstraklasy - mówił o konsekwencjach prawnych i finansowych takiego ruchu w momencie, gdy nie ma ŻADNEGO oficjalnego zakazu takich rozgrywek. No ale wkroczył do akcji pan Kuba Błaszczykowski i w pełnym emocji wpisie wezwał Bońka do spasowania. I Boniek tej presji nie zniósł i spasował. 

Mam takie pytanie: czy to nie jest świadectwo tego, że udało się wprowadzić ludzi w oberek mentalny, w którym ludzie siedzą przed kompami i obserwują cyferki zgonów niczym w jakiejś grze komputerowej?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @genezy 14 marca 2020 11:10
14 marca 2020 11:12

Czy rozumiesz różnicę między psychologiem a psychiatrą?

zaloguj się by móc komentować

genezy @Marcin-K
14 marca 2020 11:14

A czy wiesz że w takich szpitalach pracują nie tylko psychiatrzy czy jaja sobie robisz? Nie ma chyba szpitali psychologicznych...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 14 marca 2020 11:00
14 marca 2020 11:15

Media lubią robić alarmujące doniesienia. Ludzi się po prostu przenosi do innych szpitali, albo wypisuje, jeśli nie potrzebują szpitala (zakładam, znając polskie realia, że jakieś 30-50% nie potrzebuje). A trzeba to, niestety, zrobić, bo przez 20 lat szpitale i oddziały zakaźne pozmniejszano lub polikwidowano, a samą specjalność doprowadzono na skraj niewydolności, bo przecież jest "niedochodowa". Podobnie jak psychiatrię, internę, chirurgię ogólną i parę innych.

Panika jest przydatna, bo inaczej ludzie nie posłuchają i nadal będą łazić (i tak łażą). 

A mama niech palić przestanie i się nie denerwuje tylko siedzi w domu spokojnie - ma jakieś ważne powody, żeby łazić po mieście? Zresztą akurat świetny czas, bo Wielki Post. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Marcin-K 14 marca 2020 10:30
14 marca 2020 11:16

Marcin-K do genezy:

"Możesz jaśniej, bo nie za bardzo wiem o co ci chodzi."

Panie Marcinie, jest Pan człowiekiem chyba nadmiernego optymizmu i dobrej woli, skoro oczekuje Pan od #genzy, aby pisał "jaśniej".

zaloguj się by móc komentować

genezy @Marcin-K 14 marca 2020 11:12
14 marca 2020 11:17

Jasne że rozumiem- psychiatra kliniczny to Sakiewicz a jego klinika to...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @genezy 14 marca 2020 11:14
14 marca 2020 11:17

Długo chcesz jeszcze się tak przerzucać? Napisz co nie pasuje w tezie że dojdzie do zbiorowego zapomnienia na temat własnych nieracjonalnych zachowań, albo zaprzestańmy tej dyskusji.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 14 marca 2020 11:15
14 marca 2020 11:23

Ale chcesz bardzo łątwo przejść nad sednem tej paniki do porządku dziennego. Takie zdarzenia byłyby zrozumiałe wobec prawdziwej katastrofy, żwiołu, wojny, prawdziwej epidemii kładącej ludzi trupem, a nie wobec paniki medialnej, która co i rusz odsłania swoje humorystyczne oblicze. To że służba zdrowia niedomaga to jest jasne, ale ten pierdzielec który panuje od dobrego tygodnia na pewno jej nie poprawi. 

Moja mama musi co jakiś czas wyjść gdzieś, bo mieszka sama w innym mieście. A ja nie mogę do niej jechać, bo słyszę zewsząd, że zaraz ją czymś zarażę. Więc siedzi, ogląda non stop media, zastanawia się czy jest już 80 "zarażonych" czy może już 85 i pali papierosy. 

To zresztą się zaraz skończy, bo od maja mają zostać "zniknięte" mentolowe slimy które pali, a pani w kiosku powiedziała mi że już właściwie coraz mniej tego zamawia, bo hurtownie nie mają tego na stanie, bo nie opłaca się sprowadzać, bo zakaz już od maja etc. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Marcin-K
14 marca 2020 11:23

"Sklepy przeczyszczą magazyny, poschodzi "junk food" z półek, same korzyści ..."

Oczywiście korzyści dla producentów "junk food". Wczoraj w sklepie spożywczym widziałem jak jeden pan - w typie inteligenta miejskiego z aspiracjami - miał cały koszyk tych przeróżnych batonów. Jeżeli on, nawet z dziećmi, zje to w najbliższym czasie i przeżyje, to korona to mu nie groźna - taki ma silny organizm. Można to "na szczęście" trzymać to miesiącami i podtruwanie sobie rozłożyć - nawet bakterie i pleśń za to się nie biorą.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
14 marca 2020 11:25

Polecam wszystkim wywiad z profesorem Święcickim, dziś udostępniony przez Coryllusa. Właściwie bez tego nie ma sensu dalej toczyć tej dyskusji...

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @BTWSelena 14 marca 2020 10:52
14 marca 2020 11:27

O co chodzi z tym papierem? To da się jeść? Jakieś klopsiki? Przecież w chwili prawdziwego Armagedonu możliwość "podtarcia się" nie byłaby tak bardzo ważna.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 14 marca 2020 11:23
14 marca 2020 11:40

A co mam zrobić? Sedno tej paniki jest oczywiste, ale z pewnych względów jest ona chwilowo pożyteczna, w pewnych granicach, oczywiście. My jesteśmy narodem histeryków i panikarzy, to nam zresztą pozwoliło przetrwać liczne zawirowania dziejowe, ale też bez paniki nie da się nas zmusić do siedzenia na tyłku. 

Do ofiar i poświęceń, owszem, ale do siedzenia na tyłku?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 14 marca 2020 11:02
14 marca 2020 11:57

Ja ponad tydzień temu słyszałem fejk njusy o zamknięciu szkół i granic, teraz słyszę kolejne fejk njusy od tych samych ludzi o zamknięciu Warszawy i podzieleniu jej na trzy strefy i o zamknięciu podwarszawskich miejscowości. Więc poczekajmy do poniedziałku :)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Marcin-K
14 marca 2020 12:00

Zatem alternatywą dla Pana jest scenariusz włoski, a  Wuhan znajduje się na Marsie.

Ciekawe jak rozwijałałaby się sytuacja w wielomilionowych aglomeracjach chińskich bez wprowadzenia drastycznych ograniczeń.

Nawet na SN warto zachować trochę rozsądku zarówno w jedną jak i w drugą "stronę".

To, że rząd podchodzi do problemu "na poważnie"  bo nie chce w kraju drugich Włoch to się chwali. 

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 14 marca 2020 11:40
14 marca 2020 12:08

Na razie jeszcze jest wesoło. Jak ludzie zostaną bez kasy, bo stanie biznes, a wciąż będą słuchać o kolejnym "zarażonym" który sobie siedzi na kwarantannie i bawi twitterem lub udziela wywiadów jak ta pani Rychlik, to temat koronowirusa zniknie jak kamfora. I może wtedy ktoś zechce podyskutować o tym, jak łatwo rozbujać całą Europę i nie tylko, a ludzi usadzić w domu newsami z telwizji. A w tym czasie każdy kto chciał, to pougrywał swoje. 

Jak się udało raz, to za chwilę znów ktoś podejmie próbę kolejną.

Negowanie tej idiotycznej paniki nie oznacza braku wrażliwości na ludzkie zdrowie i namawianie ludzi do umawiania się w małych pomieszczeniach.

Polecam dzisiejszy świetny tekst Toyaha, choć robię to ostrożnie, bo zauważyłem, że coraz większa ludzi na SN od pewnego czasu zaczeła go traktować jak trędowatego.

zaloguj się by móc komentować

genezy @szarakomorka 14 marca 2020 12:00
14 marca 2020 12:08

Się chwali, się chwali, się chwali. To chyba Stein napisała, Gertruda, coś w podobie? Ten rząd do niczego nie podchodzi tylko zamyka co ma zamknąć i tyle.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @szarakomorka 14 marca 2020 12:00
14 marca 2020 12:12

Skąd taki wniosek że alternatywą dla mnie jest scenariusz włoski? Gdzie ja coś takiego napisałem? Rząd podchodzi na poważnie, bo co ma innego robić? Robi to co powinien. To przecież nie rząd rozpuszcza fake newsy o zamykaniu miast tylko je prostuje. Ja nic nie zarzucam rządowi, wręcz przeciwnie, zupełnie cynicznie cieszę się na swój sposób z tej głupawki, bo rząd sobie dorobi piękną historię jak to ratował Polaków przed koronowirusem, i skończą się dyskusje o głupim Adrianie czy karakanie bez serca. A już jak widzę, że na tym tle te wszystkie łajzy z opozycji wyglądają tak jak wyglądają, to w sumie moge i posiedzieć w domu.

Tyle że to nie zmienia faktu, że stało się coś, co może mieć okropne konsekwencje na przyszłość, a ludzie w swej masie niestety nie potrafią się przed tym bronić. 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @szarakomorka 14 marca 2020 12:00
14 marca 2020 12:13

Ten rząd, przede wszystkim, zwłaszcza w porównaniu z poprzednimi ma pojęcie o realiach, w jakich się znaleźliśmy. I próbuje uratować nam wszystkim tyłki, bardzo rozsądnymi działaniami zresztą. Alternatywą nie są bowiem drugie Włochy, tylko coś znacznie gorszego.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @SalomonH 14 marca 2020 11:57
14 marca 2020 12:13

No to pewnie dostaliśmy towar od tego samego dilera bo "mój" fejk news brzmiał niemal toczka w toczkę jak go spisałeś w komentarzu...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 14 marca 2020 12:08
14 marca 2020 12:17

Jeśli to wypali, za 2 tygodnie zaczniemy wracać do normy, a straty będą akceptowalne. Więcej, jeśli "zamrozimy" państwo możliwie w całości konsekwencje dla gospodarki będą zdecydowanie mniejsze, niż gdyby to puścić na żywioł. 

Tekst Toyaha jest świetny, ale nie ma racji, że nie zakazi się przez podanie ręki choremu. Ale fakt, że większe szanse ma zarazić się od wnuczki, niż na Mszy Św. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @genezy 14 marca 2020 12:08
14 marca 2020 12:23

Proszę podać alternatywę.

Pisać nieodpowiedzialne dyrdymały "każdy może", tak jak i śpiewać.

Chwali się - to ja pochwalam, a nie rząd się chwali . Rząd jak sama nazwa wskazuje jest od rządzenia - i z tego korzysta.  Mieliśmy rząd kumpli spod trzepaka na podwórku i dzięki Bogu już go nie ma.      

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Marcin-K 14 marca 2020 12:12
14 marca 2020 12:38

"zupełnie cynicznie cieszę się na swój sposób z tej głupawki, bo rząd sobie dorobi piękną historię jak to ratował Polaków przed koronowirusem, i skończą się dyskusje o głupim Adrianie czy karakanie bez serca. A już jak widzę, że na tym tle te wszystkie łajzy z opozycji wyglądają tak jak wyglądają, to w sumie moge i posiedzieć w domu."

Nie wiem czy po to, żeby widzieć  "te wszystkie łajzy z opozycji" warto było siadać do klawiatury komputera.

Przecież już komentowanie "tych łajz" degraduje. 

zaloguj się by móc komentować

genezy @szarakomorka 14 marca 2020 12:23
14 marca 2020 12:42

To po co piszesz nieodpowiedzialne dyrdymały, co pochwalasz? Że są durniami do kwadratu bo dali się zagonić w kozi róg, to pochwalasz? dżesaz... Piałaś z zachwytu nad rozdawnictwem tego rządu, nad obrotem bezgotówkowym co niszczy niezależny rynek żywności, nad centralną dystrybucją wody- nikt nie może mieć własnego ujęcia? Godne to pochwały? Niszczenie bazarów godne jest pochwały?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Grzeralts 14 marca 2020 10:54
14 marca 2020 13:09

Publiczna służba zdrowia , to jest worek bez dna i tu nie chodzi o ostatnie 20 lat.. Wszedzie na swiecie publiczna służba zdrowia  to jest syfilis i umieralnia.. Liczy sie podtrzymywanie państwowego trupa korporacyjnego..

Tak jak rząd nic nie zrobił w celu zwiększenia kwoty wolnej od podatku, tak nie ulepszy służby zdrowia ,i nigdy nie bedzie inwestować w potencjał przedsiębiorczy Polaków.. 

.. Jedynie co potrafią to wszystko zamknąć , no ale oni swoje pensyjki dostaną..

Nie sądziłem,ze z Ciebie jest taki panikarz i ze publiczną  służbę zdrowia traktujesz tak poważnie, cos co od dekad jest niereformowalne i nigdy nie bedzie.. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Draniu 14 marca 2020 13:09
14 marca 2020 13:30

Widzisz, sęk w tym, że to jest poważne. A publiczna służba zdrowia jest potrzebna dokładnie tak samo jak policja i straż pożarna. I ma działać w sytuacjach zagrożenia, a nie ładnie wyglądać, kiedy akurat się nic nie dzieje. Niereformowalność wynika z postawy Polaków, którym wprawdzie od 20 lat wmawiano, że POZ jest od wypisywania recept i zaświadczeń, leczyć się trzeba prywatnie, ale w razie jakiejś poważniejszej sprawy jest jakiś sprzęt dzięki WOŚP i jakoś się uratuje biedaka, więc wierzą w to jak w pisma objawione. Ale to by nigdy nie zadziałało, gdyby nie padło na podatny grunt - czyli postawę, że to niepotrzebne, hamujące przedsiębiorczość rodaków i zasilające tylko kieszenie tych niekompetentnych konowałów, którzy są za głupi, żeby pracować w prywacie. A prawda jest taka, że na świecie istnieją tylko dwa modele  organizacji leczenia ludzi ciężko chorych - drogi i niedziałający. Oba można wprawdzie zrealizować jako niepubliczne, ale wtedy jest jeszcze drożej, i to dużo. Tanio leczy się tylko zdrowych. Dlatego zarabia się najlepiej właśnie na tym - i w tym kierunku "reformowano" naszą opiekę zdrowotną przez wiele lat. Niestety, właśnie się ze.rało. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Grzeralts 14 marca 2020 13:30
14 marca 2020 14:24

Właśnie po to jest ta psychoza zeby wmawiać ludziom ,ze służbą publiczna jest potrzeba i trzeba ja rozbudowywac  w nieskończoność,żeby wbić do głów ,ze ta bania biurokratyczna urzędasow,która pecznieje z dnia na dzień, jest niezbędna do życia jak powietrze.. 

 

Dyskusja nie ma sensu , rzeczywistość sie nie zmieni, tak jak nie zwiększy się kwota wolna od podatku.. Mamy pracować niewolniczo i byc zależni od służby publiczne,j i jak z byle powodu urzędas pierdnie to wszyscy mają stawać na baczność.. I o to chodzi w tym całym cyrku ..

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Krzysiek 14 marca 2020 11:27
14 marca 2020 14:33

Podcieranie widocznie jest ważne i to ciągłe.Przerwy grożą obstrukcją.Np w Niemczech ,czy Austrii ,nie znają GW,lub innej jako produkt zastępczy. No nie wiem,nie wiem, ja to tak odbieram,ale co ja tam wiem...

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @Marcin-K
14 marca 2020 14:37

"Przyznam szczerze, że bardzo nowoczesna i innowacyjna jest ta zaraza. Nie to co jakieś hiszpanki czy inne dżumy."

Dokładnie. Gdy z dystansu spojrzeć (media, rządy, giełdy) to "klucz" organizacyjny tego show jest wielkości Mont Everestu.

Albo z innej beczki. Zakładając, że człowiek jest w stanie stworzyć jakiekolwiek samorodne istnienie albo mutować jakieś  organizmy, to w przypadku covid nie przewidział chyba do końca jego oddziaływania na rasę azjatycką. A mianowicie, oprócz kaszlu powoduje nieskrywaną chęć do tańców grupowych. Dowód na moją tezę przedstawiam państwu poniżej.

https://youtu.be/GZcpYSkcYPM

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Draniu 14 marca 2020 14:24
14 marca 2020 15:35

Pożyjesz, zobaczysz. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Draniu 14 marca 2020 14:24
14 marca 2020 16:21

Trzeba określić sobie co to jest państwo i po co ono jest.

Dywagacje o pierdzeniu wskazują, że pojęcie o tym jest nikłe - na poziomie kamienia łupanego.

Bardziej łppatologicznie/delikatnie nie potrafię.

Mam wrażenie, że oprócz koronawirusa grasuje korwinowirus.

Który bardziej smiertelny - do dyskusji :-)

zaloguj się by móc komentować

olo @bozenan 14 marca 2020 08:40
14 marca 2020 16:42

akuat jestem za granica i zauwazylem ze ludzie zrobili sie dla siebie milsi, moze to efekt spowolnienia

zaloguj się by móc komentować

olo @ewa-rembikowska 14 marca 2020 10:36
14 marca 2020 16:48

ja w austrii ( od wiednia do linz`u) pustych polek nie widzialem, oprocz tych z papierem taletowym i recznikami kuchennymi

zaloguj się by móc komentować

olo @olo 14 marca 2020 16:48
14 marca 2020 16:53

ale  trzy miejscowosci (tyrol) objeto kwarantanna

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @Marcin-K
14 marca 2020 16:57

Czy pracownicy korporacji mają oboiązek siedzeć w domu czy pracować ?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K
14 marca 2020 17:25

Zrobi sie cieplej, oglosza ze maja szczepionke, firmy zarobia kase na sprzedazy masek i szczepionek.

Po jakims czasie oglosza, ze epidemia opanowana, zagrozenie ustapilo.

Prosze sobie przypomniec jak nadawali w swoim czasie o ptasiej grypie, swinskiej grypie, chorobie wscieklych krow.

Panike kreuja media, ktore zupelnie zwariowaly i piora ludziom mozgi.

W samych Stanach tej zimy z powodu powiklan zwiazanych z grypa zmarlo 14 tysiecy osob.

A oni miela ten sam temat: tu zmarlo 6 czy 8 staruszkow w domu opieki, tam wykryto wirusa u jednej osoby ale czuje sie dobrze.

W miedzyczasie tlumy cwaluja do sklepow i wymiataja polki do czysta. I biznes sie kreci jak ta lala.

Usiluje od tygodnia kupic takie wilgotne chusteczki dezynfekujace, bezskutecznie. Wczoraj mialem farta, udalo mi sie kupic papier toaletowy, bo mi sie konczyl.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K 14 marca 2020 08:45
14 marca 2020 17:28

"Nikt tego nie wie, ale nie trudno się zjarzyć, że chodzi o "piniondze", bo o co innego. A, no i pogrillowanie Kościoła, bo to zawsze - jak to mówi młodzież  - na propsie.

Właśnie zatrzymano państwo z powodu wirtualnego wirusa, jedynej śmiercionośnej chorobie, po której człowiek czuje się dobrze i może dalej nbawić się w czasie wolnym zwanym kwarantanną w tłiterka."

Politycy i bankierzy maja wygodny pretekst do wykonywania ruchow, przepychania ustaw. A organizacje, sklepy, koncerny moga tluc ekstra kase.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Marcin-K 14 marca 2020 10:36
14 marca 2020 17:54

A ja się obawiam, że to Panu i podobnym "korono-mądrzejszym" dusza pęknie ze wstydu, jak za miesiąc będzie dużo gorzej niż teraz i końca jeszcze nie będzie widać. Szczególnie tego gospodarczego, który uderzy w większość nas. I obym się bardzo mylił...

zaloguj się by móc komentować

Draniu @szarakomorka 14 marca 2020 16:21
14 marca 2020 18:03

Niech Pan lepiej policzy  Chinczykow..;)  

 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @MarcinD 14 marca 2020 17:54
14 marca 2020 18:09

I jeszcze jedno. Nasza służba zdrowia już za chwilę nie będzie w stanie pomóc każdemu z niewydolnością oddechową. Z powodu dużej ilości chorych w tym samym czasie. I to jest realny problem zagrożenia zdrowia lub życia, który może dosłownie dotknąć każdego z nas, szczególnie osoby z większych grup ryzyka.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @olo 14 marca 2020 16:48
14 marca 2020 18:18

widać rzeczywistość gazetowa różni się od rzeczywistości rzeczywistej.

zaloguj się by móc komentować

Boguska @ewa-rembikowska 14 marca 2020 10:36
14 marca 2020 19:28

U mnie w Chicago I  okolice tez jest szal zakupowy.W Nowym Yorku rowniez, nawet dochodzi do mojej o papier toaletowy. Prezydent Trump niedziele 3.15 oglosic dniem modlitwy narodowej.Pozdrawiam a Darien Il

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @szarakomorka 14 marca 2020 12:38
14 marca 2020 19:37

Pewnie tak, natomiastr oni są, nie znikają i mają niestety jakiś wpływ na nasze życie, więc nie mogę po prostu przestać ich zauważac..

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @MarcinD 14 marca 2020 17:54
14 marca 2020 19:43

Przecież piszę o ekonomicznym skutku który jest oczywisty i którego skutki odczujemy z pewnością. Nie wiem czy się Pan zorientoał ale piszę i rozmawiamy tu o czymś zupełnie innym. 

Nie bardzo wiem czemu miała by mi pękać dusza. Widzę w Pana komentarzu silny wątek "Owsiakowy". Czyli - jesteś bez serca, bo nie chcesz pomagać. Kompletnie nie wiadomo jak odpowiadać na tego typu argumenty. I jeszcze jaśniej widzę mechanizm napędzający głupawę. 

Mam pytanie - co powinienem zrobić, żebym został uznany za korono-świadomego. Siedzę w domu, moja firma ledwie zipie, nie odwiedzam matki, żeby jej - zgodnie z instrukcjami koronopświadomych - nie zarazić i jeszcze dostałem dziś maila od LOT-u że mimo iż obiecali że będzie można przełożyć rezerwacje do końca roku to jednakowoż mogę spieprzać na drzewo. Mam się jakoś odpowiednio zachmurzyć, czy co? 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Szczodrocha33 14 marca 2020 17:28
14 marca 2020 19:45

Ach, no i naczelny katolik Rp - symultanicznie z Hołownią - pan tygrys grzmi, żeby Kościół zaprzestał Mszy. Że on ma czas na takie rozważania w tym strasznym czasie, gdy zarażeni koronaświrusem czują się dobrze i wrzucają posty na social media, a za chwilę będziemy grabiami sprzątać trupy z ulic. 

Wszystko by było ok, gdyby nie ten silnie komediowy wątek w tej całej "tragedii".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Witekbieszczady 14 marca 2020 16:57
14 marca 2020 19:46

Nie ma obowiązku, przynajmniej ja o takowym nie słyszałem.

Za to moja szefowa była w piątek w pewnym urzędzie i zastała tam dwie rozplotkowane kobietki i pusty urząd. na jej pytanie "jak się macie" zaśmiały się histerycznie, mrugnęły okiem i stwierdziły, że "urzędnicy pracują zdalnie".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Ogrodnik 14 marca 2020 14:37
14 marca 2020 19:48

Kapitalne. Niewykluczone, że jak już głupawa zniknie, albo zostanie zastapiona inna, jakiś Mróz albo inna Bonda napiszą bestseller pt. "Taniec w czasie zarazy".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
14 marca 2020 19:57

I co z tym zrobić?

- Mamy w Polsce 13 ozdrowieńców - powiedział Główny Inspektor Sanitarny Jarosław Pinkas podczas wspólnej konferencji z premierem Mateuszem Morawieckim.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
14 marca 2020 20:04

I jeszcze coś z dzienniczka obłędu "dżumandżi". Naczelny pomagator III Rp Hołownia Szymon ... założył sobie biuro przy Nowym Świecie. Jeśli ktoś nie żyje w Wawce i okolicach: wynajęcie biura na Nowym Świecie to nie jest koszt jednej wizyty w Biedronce i zakupu koszyka junk-foodu. Czemu Hołownia Szymon nie biega po Polsce z testami i termosem z herbatą, tak jak chwalił się pomaganiem w Syrii? Nie ma czasu. Trzeba założyć biuro na Nowym Świecie. Oddajmy mu głos za znamienitym portalem wPolityce:

Epidemia się skończy, a z Polską zostaniemy. Zostaniemy z jej problemami, zostaniemy z rozgrzebanymi tematami i z tym, czego dowiemy się po tej epidemii. Wybory nie znikają. Będą. I my będziemy musieli stawić tej rzeczywistości czoło. 2020 to będzie rok, w którym mam nadzieję, że tak potrzebna zmiana w polskiej polityce się wreszcie dokona

— oświadczył dodając, że „będziemy musieli na poziomie państwa radykalnie działać”.

Od poniedziałku powinien być jasny komunikat i rządzący powinni go w jasny sposób wydać: zawieszamy na jakiś czas pobór wszystkich danin, raty. Z czego ci ludzie mają płacić? To nie może być obudowane papierologią. Jeśli państwo powie, że nie ma na to pieniędzy, to musi je znaleźć. Dwa miliardy poszły na TVP. Jest wiele innych miejsc, w których ta kasa przecieka. Trzeba było być mądrym przed szkodą. Jak jest czas „P” to się nie myśli, że będzie czas „W”. My będziemy z tego precyzyjnie rozliczać

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
14 marca 2020 20:07

Na koniec dzienniczka jeszcze mail, który dostałem od LOT-u. Ogłosiła ta piękna firma kilka dni temu, że jak ktoś ma rezerwację na najbliższe dni, to może sobie ją przełożyć na termin mieszczący się do końca roku. Postawiono stronkę gdzie trzeba było wpisać numer rezerwacji i propozycję przełożenia terminu. Zrobiłem to w ubiegłą środę, a lot miałem wyznaczony na dziś, na siódmą rano. Jakimś przedziwnym zbiegiem okoliczności odpowiedź dostałem już w sobotę, tyle że po południu. Wydaje mi się że jako tako posługuję się językiem polskim, natomiast odpowiedzi LOT-u nie jestem w stanie pojąć, choć czytam ją setny raz.

Szanowny Panie,

 

dziękuję za wiadomość.

 

Zdajemy sobie sprawę z nadzwyczajnej sytuacji na świecie w związku z epidemią koronawirusa. W związku z powyższym wprowadziliśmy procedurę umożliwiającą zmianę rezerwacji przy biletach na podróże w terminach od 6 marca do 24 kwietnia br. (szczegóły procedury na naszej stronie oraz na oficjalnym profilu PLL LOT S.A. na Facebook’u).

Jednakże, procedura nie ma zastosowania gdy bilety zostały anulowane na życzenie pasażerów lub pasażerowie byli nieobecni na lotach i nie został zachowany obowiązek skorzystania z lotów zgodnie z kolejnością odcinków w bilecie.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 14 marca 2020 20:07
14 marca 2020 20:30

Masz zmienić rezerwację zgodnie z procedurą na stronie. Zrobiłeś to. Zatem poczekaj na potwierdzenie zmiany rezerwacji. Anulowanie Cię nie dotyczy, bo nie anulowałeś. Bilet miałeś tylko na jeden lot, nie loty łączone, więc dalsza część też nie. Tak bym to czytał.

Skutek ekonomiczny tego, co się dzieje, jest oczywisty, nie masz na niego wpływu, ale działania rządu Cię przed nim częściowo chronią. Nie pogarszają sytuacji w każdym razie. W tym otworze siedzimy akurat wszyscy (a ja jeszcze bardziej pewnie niż Ty, z małżonką razem, bo oboje działamy w branżach szczególnie dotkniętych sytuacją) i nie ma się co oszukiwać, że jest świetnie. Ale niektórzy jeszcze umrą. A w każdym razie solidnie się nacierpią. 

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @mooj 14 marca 2020 20:47
14 marca 2020 21:06

My się nie musimy bać. Taki Trzaskowski się przepracował i wziął urlop i, jak zapewnił, "zarządzał miastem z domu". To ci chwat. 

A w ogóle to można przypuszczać, że jak "zaraza" nieco odpuści to te wszystkie gady wyjdą spod kamieni i się zacznie... Nie wykluczone że będzie ogólnoświatowa akcja "eutanazji wszystkich zwierząt", bo przecież oni mówili, żeby nie jeść mięsa, a teraz każdy kurczaczek może być podejrzewany o "koronkę". Wybijanie świń przy ASF to będzie niewinna igraszka. Że przesadzam? A czemu mam nie przesadzać, skoro nawet tutaj mnie straszą, że za miesiąc to "dopiero będzie apokalipsa".

zaloguj się by móc komentować

mooj @Marcin-K 14 marca 2020 21:06
14 marca 2020 21:12

Podejrzewam, że nie zajrzałeś do linku. Link był próbą nieudolnej odpowiedzi  na pytanie "co z tym zrobimy tj ozdrowieńcami?"

Wtedy (kiedy wydarzyła się opisywana w linku historia) zrobiliśmy coś wydawałoby naturalnego , wbrew radom i zaleceniom np Francji. Przy ASF wprost przeciwnie. Tym razem (luty-marzec 2020) wydaje się, że stać nas było na trochę samodzielnego myślenia, jak prawie sto lat wcześniej. I należy to kontynuować

zaloguj się by móc komentować

olo @ewa-rembikowska 14 marca 2020 18:18
14 marca 2020 21:20

tak, bo oni zdjecia z wczoraj drukuja a dostawy sa na biezaco -  przesuniecie w czasie; ale tez nie jest tak jak podaja w radio, ze obsluga z wykladaniem towaru nie nadaza.

na dzis, ograniczenia handlu od przyszlego tygodnia nie dotycza spozywczych i drogerii

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Marcin-K 14 marca 2020 20:07
14 marca 2020 22:10

Ta odpowiedź to tzw. sztuczna inteligencja - dostałeś ją, bo mają maila w bazie (skutek zgłoszenia). Jest to odpowiedź związana z tematem, ale dosyć luźno. Może być tak, jak pisze Grzeralts, iż sprawa dopiero się załatwi - a może być tak, iż dostajesz odpowiedź "inteligentną" byś sobie poszedł precz. Część klientów po takiej odpowiedzi popadnie w stupor i nie zrealizuje swoich praw, a firma nie poniesie strat (z absurdem nie da się polemizować).

Wersja prawdopodobna to ta, iż z bazy przygotowanych wcześniej komunikatów skompilował się komunikat cytowany, bo algorytm uznał, iż tak trzeba. Może to być algorytm zamierzony, celowy - lub błąd.

Strategia postępowania - założenie, iż to błąd - i dopominanie się swojego.

O tym, iż tak jest w korpo wiem, bo dostałem kiedyś z jednego banku dwa pisma w różnych sprawach, nie korespondujące z wnioskami (składanymi pisemnie, nietypowymi, czyli w postaci tekstu, a nie wypełnionych formatek) - odpowiedzi były kompilacjami tego samego tekstu - sztuczna inteligencja przestawiła jedynie akapity i kilka zdań. Logicznie jest to niemożliwe - by na różne zagadnienia odpowiedź była ta sama - więc nie sporządził jej człowiek, człowiek przygotował jedynie komunikaty cząstkowe, do kompilowania, a doboru dokonuje alorytm.

Inny przyklad sztucznej inteligencji - odpowiedź z firmy telekomunikacyjnej na pytanie, dlaczego naliczono impulsy za połączenia, skoro połaczenia wychodzące były zablokowane (numer stacjonarny). Odpowiedź  była taka, iż impulsy za połączenia premium (na numery specjalne) naliczono prawidłowo, a w celu uniknięcia takich sytuacji w przyszłości należy połączenia na te numery zablokować (w sytuacji, gdy zablokowane były wszystkie wychodzące, premium i zwykłe - a połączeń premium nie było w wykazie, nie było takowych).

Wersja hard sztucznej inteligencji, to nie wyjaśniony do dnia dzisiejszego wydruk systemowy z banku, wzywający do niezwłocznego spłacenia drugiej już, nieuregulowanej raty kredytu hipotecznego. W sytuacji, gdy wszystkie raty opłacone terminowo. Tego nie zdzierżyłem i poszło zawiadomienie (Prokuratura Krajowa, Wydział Zamiejscowy d/s Przestępczości Zorganizowanej) o celowym sfałszowaniu domumentu bankowego celem przejęcia nieruchmości zabezpieczonej hipoteką. Sprawa się umorzyła, niemniej sąd w uzasadnieniu mi napisał, że ogólnie to mam rację i mam prawo oczekiwać od banku, iż takie rzeczy nie będą się zdarzały. Ten sam bank nie był w stanie ustalić do zaświadczenia o spłacie, ile kredytu wziąłem - bo najwidoczniej zgubili treść umowy (kredyty hipoteczne są wieloletnie) - a zabezpieczeniem były dwie nieruchomości więc nie wiedzieli, czy kwota jedna na dwie działki, czy na każdą połowa, czy jeszcze inaczej.

Sytuacji powyższych nie należy mylić z takimi, w których funkcjonariusz publiczny (żywy czowiek) udaje sztuczną inteligencję - np. zawiadamiasz o kradzieży samochodu, a dostajesz umorzenie kradzieży roweru z opisem , gdzie Twój rower się znajduje. W takiej sytuacji reagować powinien tylko profesjonalista - bo jak amator zawiadomi, iż umorzenia dokonano z naruszeniem prawa, to mu zrobią sprawę z Art. 234 k.k. Oczywiście profesjonalisty nie należy mylić z konformistą - profesjonalista to ktoś taki, jak Miamoto Musashi - a nie ktoś, kto skończył prawo - ujmując zagadnienie żartobliwie, ale jak najbardziej serio.

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Marcin-K
14 marca 2020 22:41

Taka ciekawostka:

Gdy czwartek premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson powiedział, że kraj czeka najgorszy kryzys zdrowia publicznego od pokolenia, równocześnie nie decydując się na zamknięcie szkół czy zakaz imprez masowych, komentatorzy z reszty Europy zareagowali zdumieniem. Choć media informują, że Londyn ostatecznie zdecyduje się na pewne ograniczenia, Brytyjczycy nadal będą bronić się przed epidemią, przyjmując model działania odbiegający od przyjętego przez inne kraje. Dlaczego?

  • " Zarażenie dużej liczby osób w grupach niskiego ryzyka będzie korzystne, bo zwiększy ogólną odporność na tę chorobę w społeczeństwie" – słowa prof. Iana Donalda oddają cel działania Brytyjczyków
  • Jak tłumaczy, rząd w Londynie zakłada, że niezależnie od przyjętych działań, w Wielkiej Brytanii zarazi się nawet 80 proc. populacji
  • Jak jednak zaznacza naukowiec, działanie rządu jest obarczone ryzykiem

Calość: https://wiadomosci.onet.pl/swiat/koronawirus-na-swiecie-dlaczego-wielka-brytania-reaguje-inaczej-niz-reszta-swiata/fh95sb1

p.s. 

porównanie prawdopodobieństwa zarażenia do prawdopodobieństwa wygrania w loterii jest poprawne tylko w warunkach statycznych. Wygrana w Totolotka nie powoduje, iż osoby kontaktujące się z wygranym również wygrywają - oraz, iż na skutek kontaktu liczba wygrywających rośnie w tysiące - w skrajnym przypadku - że wygra np. 15 % populacji - z czego 1,5% - powyżej miliona. Tzn. prawdopodpbieństwo loteryjne nie rośnie - a liczba chorych - na ogół tak.

Histeria ma swoje dobre strony - bo ogranicza promień rażenia prątkujących debili, co chodzą i zarażają. Nie jest do końca jasne, na ile inkryminowany wirus jest groźny - tzn. jakie są ewentualne konsekwencje bieżące i na przyszłość (potencjalne wprowadzenie do obiegu nowej jakościowo choroby). Tzn. czy jest tak, że jak ktoś jeździ autobusem, czy posyła dziecko do przedszkola, to na pewno ktoś zachoruje  - ale na ogół wszyscy z tego mają szanse wyjść - czy też będą dodatkowe ofiary. Tzn. czy będzie, jak zakładają Anglicy - iż po zaburzeniu dojdzie do osiągnięcia nowego punktu równowagi z relatywnie małymi stratami (umrą ci, co i tak by umarli, tyle, że na inną grypę, czy choroby własne) - czy też nowy punkt równowagi będzie okupiony znaczną ceną.

To, że różne byty chcą wiele ugrać, to pewne - taka nowa jakościowo sytuacja nie zdarza się codziennie, niemniej - mnie optymizmem napawa struktura zakupów w osiedlowym markecie - wykupiono prawie całe pesto, czyli obywatele nie spodziewają się dramatu, a dyskomfortu - no i tanie piwo - traktowane zapewne, jako lek - by rodzinni alkoholicy nie dostali delirium. Abstrahując, czy wirus wywołany celowo, czy nie - może spowodować zmiany jakościowe w gospodarce - o ile sytuacja, jaka się wytworzyła dłużej potrwa.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Wolfram 14 marca 2020 22:41
15 marca 2020 03:14

"Tzn. czy będzie, jak zakładają Anglicy - iż po zaburzeniu dojdzie do osiągnięcia nowego punktu równowagi z relatywnie małymi stratami (umrą ci, co i tak by umarli, tyle, że na inną grypę, czy choroby własne) - czy też nowy punkt równowagi będzie okupiony znaczną ceną."

Bedzie w porzadku, uwierz mi kolego, Anglicy i Amerykanie to w mojej opinii jeszcze chyba jedyne rozsadne nacje, ktore pozostaly na tym globie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K 14 marca 2020 21:06
15 marca 2020 07:25

Jak kurz opadnie.. To moge Ci zagwarantować, ze rządzący do końca swojej kadencji oraz do końca kampanii wyborczej będą trąbic jacy oni są wspaniali ,i ze zapanowali nad potężną epidemią,która nam groziła,ze system sie sprawdził itp. itd..Inflacja zżera 500+ / i kto wie ,może tak będzie, jak za dobrych starych czasów socjalistycznych ,ze wprowadzą bony albo kartki,bo zastuj w gospodarce spoowoduje olbrzymie straty /no to teraz trzeba znaleźć nowy temacik ,co to furę lansu politycznego pociągnie..I tak np.co by bylo gdyby panstwo szybko nie zareagowalo, normalnie 3/4 luda by wymarło.. Oj będzie lans , pieśń zwycięstwa nad covid19.. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Szczodrocha33 15 marca 2020 03:14
15 marca 2020 07:45

Tylko tam nie ma takiej opozycji jaka jest u nas, antynarodowej i antypaństwowej.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Szczodrocha33 15 marca 2020 03:14
15 marca 2020 07:50

... to w mojej opinii jeszcze chyba jedyne rozsadne nacje, ktore pozostaly na tym globie.

Tak rozsądni, że wysyłają wojskowych cieniasy na międzynarodową olimpiadę sił zbrojnych [ani jednego złotego medalu a zajmują miejsce hen hen za tzw murzynami] w mieście W. (Chiny), gdzie 'nietoperze' to na dzień dobry każdy lokals wcina mlaskając z radochy zanim zabierze się do fałszowania jednodolarówek.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Marcin-K 14 marca 2020 19:43
15 marca 2020 08:19

Panie Marcinie, przecież to Pan użył zwrotu pęknięta dusza. Ja tylko się do tego odniosłem. Dobrze, że stosuje się Pan do zaleceń administracyjnych, bo tu chodzi o poczucie odpowiedzialności, bardzo ważna rzecz, kiedy żyjemy w społeczeństwie i korzystamy z jego dobrodziejstw.

Ja tylko apeluję, aby dodatkowo nie szydzić z tej sytuacji. Ja wiem, że my tu myślimy zwykle, że wiemy więcej i pewnie zazwyczaj jest to prawdą (choć rzadko możemy to udowodnić). Ale w tej sytuacji akurat nie wiemy niczego, a przede wszystkim tego, jak to się rozwinie. Poczekajmy więc, zachowując cnotę spokoju, pokory i zdrowego rozsądku, a zobaczymy. Bo nawet jeśli za tym wszystkim stoi 10 różnych manipulacji i 100 różnych interesów, nie zmienia to faktu, że ofiary są prawdziwe. I np. w takich Włoszech, a teraz już i w Hiszpanii sprawa wymyka się spod kontroli. Więc póki co nie jesteśmy w stanie stwierdzić, na ile jest to prawdziwe zagrożenie, a na ile jakaś gra. Równie dobrze zresztą może być jedno i drugie - co dla nas zwykłych ludzi niczego nie zmienia. To trochę jak wejście na pasy, kiedy nadjeżdża samochód. Co z tego, że mam pierwszeństwo i rację, skoro w zderzeniu nie mam szans. Dla mnie zdrowy rozsądek i też mądrość w tej sytuacji oznacza wstrzymanie się z żartami i poczekanie na rozwój sytuacji. A w międzyczasie odpowiedzialne zachowanie, czyli ochrona siebie, swojej rodziny i też - tak o zgrozo dle niektórych (nie mówię tu o Panu) - zaufanie administracji rządowej i stosowanie się do obowiązującego prawa. No i nie szydzić, jeszcze raz powtórzę. Choćby z szacunku do tych, którzy już cierpią albo będą, nim to się skończy.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Wolfram 14 marca 2020 22:41
15 marca 2020 08:23

Jest bardzo istotna różnica między nami, a UK. Pomijając znacznie wyższą wydajność ich systemu opieki zdrowotnej, u nich chorego źle rokującego (stary, z wieloma innymi schorzeniami i ciężkim przebiegiem COVID-19) nikt do respiratora podłączał nie będzie.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Draniu 15 marca 2020 07:25
15 marca 2020 08:23

Podaj mi przykład jednego rządu albo partii na tej planecie, który tego nie zrobi. Naprawdę szkoda energii na stwierdzanie, że w dzień jest jasno, a woda jest mokra. Bo jako codzienny pokarm to też niezbyt świeże jest i dobre.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Grzeralts 15 marca 2020 08:23
15 marca 2020 08:30

To prawda, dlatego już ich premier powiedział, że rodziny stracą bliskich. Nawet policzyli już ile, chyba 10-20% zarażonych. W ogóle tak się zastanawiam, że znany stopień zarażenia w społeczeństwie jest praktycznie tylko funkcją ilości zrobionych testów. I dopiero robiąc testy wszystkich w danym momencie, możnaby określić, jak poważny jest to wirus (jak szybko się roznosi, ile jest ciężkich przypadków oraz ile zgonów). Z tego punktu widzenia np. Niemcy chyba wiedzą więcej od nas. A Rosja np. jak zwykle wiedzieć nie chce.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MarcinD 15 marca 2020 08:30
15 marca 2020 08:37

To nie ma większego praktycznego znaczenia, skoro mamy do czynienia z chorobą zakaźną (i to bardzo), która dla choćby niewielkiej części zdrowej populacji jest śmiertelna i nieuleczalna znanymi nam środkami.  Testy dają w zakażeniach wirusowych sporo wyników fałszywie ujemnych, nie ma sensu robić ich wszystkim.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Grzeralts 15 marca 2020 08:37
15 marca 2020 08:48

Dzieliłem się tylko refleksą. Nie twierdzę wcale, że tak byłoby lepiej. Testy na wirusy czy też nawet alergie nie są zawsze wiarygodne, to jest fakt. I widać, że rządy też działają bez pełnej wiedzy, bo każdy robi trochę inaczej (każdy też ma inne możliwości, to inna sprawa).

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MarcinD 15 marca 2020 08:48
15 marca 2020 08:52

Nasz w zasadzie bez odchyleń wciela zalecenia ECDC.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Grzeralts 15 marca 2020 08:23
15 marca 2020 09:20

Czy to w Wielkiej Brytanii na wszystko dają paracetamol? Czy to prawda? Tak jakoś mi się obiło o uszy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 15 marca 2020 07:45
15 marca 2020 09:35

Ale za to  FED'a  majo...

... czyli  "maszynke"  do  druku  pustego  piniondza  !!!

Wydrukujo,  a potem   DADZO  albo  PRZYZNAJO  nam  rozne fundusze pomocowe, tzn.  kredyty,  a my  im  wzamian  zaplacimy  PRAWDZIWYM  pieniadzem  !!!

I  szafa gra... i  sze krenci.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarcinD 15 marca 2020 08:19
15 marca 2020 09:45

Pardon...

...  Pan to jest  klasyczny  "trzesigabel"... oczywiscie w mojej ocenie  !!!

Moze  polozy sie Pan do lozka i przestanie bredzic jak w tym powyzszym swoim komentarzu... o jakiejs wiedzy nadprzecietnej i nie do udowodnienia albo o jakims  chorym "zaufaniu"  do tej wladzy...

... chyba jakas infekcja Pana bierze.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @MarcinD 15 marca 2020 08:23
15 marca 2020 09:56

Oczywiście,ze każdy rząd tak by zrobił ,bez wzgledu na światopogląd.. Wybacz ,ale nie mam zamiaru specjalnie usprawiedliwiać aktualnego, który normalnie prawie orgazmu dostajaje w każdym swoim apelu.. Rozpiera ich duma,ze kolejny śmieć ustawowy uchwalili,kolejną specustawę, kolejne zarządzenie.. I te śmieszne orędzia Morawieckiego ,z rozpietą koszulą i rzewną muzyką w tle, udajacego mocno zapracowanego czlowieka.. Dla mnie jest to farsa, która żeruje na ludzkich slabosciach, ludzkiej wrażliwości i strachu. Autentyczności powagi w tym nie ma, bo cała sytuacja to jest balonik .. Nakrecanie koniktury .aby np.kolejne korporacje liczyły zyski ze sprzedaży testów i innych akcesoriów..  A przy okazji wytnie się konkurencję i narodek zdyscyplinuje.. Ja ze swej strony moge dodać do tytułu Marcina ,plaża Dżumandżi.. 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @MarcinD 15 marca 2020 08:23
15 marca 2020 09:56

Oczywiście,ze każdy rząd tak by zrobił ,bez wzgledu na światopogląd.. Wybacz ,ale nie mam zamiaru specjalnie usprawiedliwiać aktualnego, który normalnie prawie orgazmu dostajaje w każdym swoim apelu.. Rozpiera ich duma,ze kolejny śmieć ustawowy uchwalili,kolejną specustawę, kolejne zarządzenie.. I te śmieszne orędzia Morawieckiego ,z rozpietą koszulą i rzewną muzyką w tle, udajacego mocno zapracowanego czlowieka.. Dla mnie jest to farsa, która żeruje na ludzkich slabosciach, ludzkiej wrażliwości i strachu. Autentyczności powagi w tym nie ma, bo cała sytuacja to jest balonik .. Nakrecanie koniktury .aby np.kolejne korporacje liczyły zyski ze sprzedaży testów i innych akcesoriów..  A przy okazji wytnie się konkurencję i narodek zdyscyplinuje.. Ja ze swej strony moge dodać do tytułu Marcina ,plaża Dżumandżi.. 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @MarcinD 15 marca 2020 08:23
15 marca 2020 09:57

Oczywiście,ze każdy rząd tak by zrobił ,bez wzgledu na światopogląd.. Wybacz ,ale nie mam zamiaru specjalnie usprawiedliwiać aktualnego, który normalnie prawie orgazmu dostajaje w każdym swoim apelu.. Rozpiera ich duma,ze kolejny śmieć ustawowy uchwalili,kolejną specustawę, kolejne zarządzenie.. I te śmieszne orędzia Morawieckiego ,z rozpietą koszulą i rzewną muzyką w tle, udajacego mocno zapracowanego czlowieka.. Dla mnie jest to farsa, która żeruje na ludzkich slabosciach, ludzkiej wrażliwości i strachu. Autentyczności powagi w tym nie ma, bo cała sytuacja to jest balonik .. Nakrecanie koniktury .aby np.kolejne korporacje liczyły zyski ze sprzedaży testów i innych akcesoriów..  A przy okazji wytnie się konkurencję i narodek zdyscyplinuje.. Ja ze swej strony moge dodać do tytułu Marcina ,plaża Dżumandżi.. 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @MarcinD 15 marca 2020 08:23
15 marca 2020 09:57

Oczywiście,ze każdy rząd tak by zrobił ,bez wzgledu na światopogląd.. Wybacz ,ale nie mam zamiaru specjalnie usprawiedliwiać aktualnego, który normalnie prawie orgazmu dostajaje w każdym swoim apelu.. Rozpiera ich duma,ze kolejny śmieć ustawowy uchwalili,kolejną specustawę, kolejne zarządzenie.. I te śmieszne orędzia Morawieckiego ,z rozpietą koszulą i rzewną muzyką w tle, udajacego mocno zapracowanego czlowieka.. Dla mnie jest to farsa, która żeruje na ludzkich slabosciach, ludzkiej wrażliwości i strachu. Autentyczności powagi w tym nie ma, bo cała sytuacja to jest balonik .. Nakrecanie koniktury .aby np.kolejne korporacje liczyły zyski ze sprzedaży testów i innych akcesoriów..  A przy okazji wytnie się konkurencję i narodek zdyscyplinuje.. Ja ze swej strony moge dodać do tytułu Marcina ,plaża Dżumandżi.. 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Draniu 15 marca 2020 09:57
15 marca 2020 10:04

Sorry,za te powtórki komentarza. Złośliwość przedmiotów martwych.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Draniu 15 marca 2020 09:56
15 marca 2020 10:24

Pozwolisz, że odpiszę tylko na pierwszy :) Jasne, że rząd się promuje i momentami przybiera to formułę absolutnie nie do zaakceptowania - jak na przykład wczoraj prezetancja osoby ministra zdrowia. Po 2 sekundach przełączyłem kanał, bo na takie coś zgody nie ma. Ale dopóki rząd realizuje swoje obowiązki i przynajmniej wg naszej najlepszej wiedzy (czyli takiej jaką dostajemy od nich oraz z otoczenia) stara się ochronić społeczeństwo przed epidemią - ma prawo i obowiązek pokazywać się oraz informować. Więc robienie z tego zarzutu jest w najlepszym razie strzelaniem w ciemno z małą szansą dowiedzenia się nawet, czy trafiłeś. A czy to jest balonik... no cóż, życzę każdemu, żeby nie musiał mieć nikogo w bliskim otoczeniu, żeby zmienić perspektywę i uwierzyć, że jednak nie wszystko dookoła jest oszustwem. Zwykle życie ma wiele wymiarów i wszystko jest w jednym.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Paris 15 marca 2020 09:45
15 marca 2020 10:30

Kilka razy odpuściłem już Pani osobiste wycieczki w moją stroną, ze względu na szacunek do płci pięknej, pewnie starszego wieku i przez wzgląd na własną kulturę osobistą. Ale jak to się mówi wszystko ma swoje granice. Proszę więc: niech Pani więcej nie czyta i nie odpisuje na moje komentarze. Po prostu proszę je omijać i udawać, że ich nie ma. Tak jak ja od dawna już udaję, że nie ma tutaj Pani i jej nie do wytrzymania wręcz jednowymiarowej maniery zarówno w prezentowanych poglądach jak okropnego - od którego oczy i dusza bolą - języka.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Grzeralts 15 marca 2020 08:52
15 marca 2020 11:47

Wprowadzono takie a nie inne srodki i trzeba sie do nich stosowac, tu sie zgadzam w 100%.
A sceptycy jak chca to niech wyjada do Wloch (jak im sie uda) i testuja na sobie.

Rowniez rozwazania, ze rzady, koncerny cos tu nam montuja czy moze to, ze wirus "uciekl" z jakiegos laboratorium to prosta droga aby wpasc w rece Paweli i Zagorskiego.

Zastanawiaja mnie jednak te staystyki smiertelnosci we Wloszech.
Mozna to zrzucic na to, ze Wlosi zlekcewazyli ostrzezenia itd itp.
OK, jest to jakies wytlumaczenie.

Szukajac danych zauwazylem jedna rzecz dotyczaca "zwyklej" grypy:

https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/weekly-influenza-update-week-9-februarymarch-2020

W tygodniach 7 - 9 mamy "no report" w przypadku Wloch.

Czy jest mozliwe, ze czesc zgonow zwiazanych z grypa podbija statystyki zwiazane z COVID-19 ?

Czy moze mamy do czynienia z sytuacja, ze we Wloszech pojawil sie bardziej "zjadliwy" szczep wirusa ?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @zkr 15 marca 2020 11:47
15 marca 2020 11:55

Czyli rozumiem, że nie można nic powiedzieć, bo wtedy trzeba "jechać do Włoch?". Wie Pan co? To jest argument który można spokojnie postawić na jednej półce z "jak tak lubisz uchodźcow to zaproś ich sobie do domu", albo "nie lubisz Owsiaka, to napisz oświadczenie, że nie chcesz być leczony ich sprzętem". Po co używać takich obrzynów?

Czy KTOKOLWIEK tutaj podważył decyzje rządu? Tu jest mowa o czymś zupełnie innym.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ewa-rembikowska 15 marca 2020 09:20
15 marca 2020 11:57

W Holandii tak jest. Ja sam mam sprezentowaną przez siostrę pakę holenderskiego paracetamolu w szafie. Oni to jedzą na wszystko. Moja siostra raz poszła do publicznego lekarza i nie dość że skasowali z niej 150 euro, to efektem tej wizyty było zalecenie: weź paracetamol.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Draniu 15 marca 2020 07:25
15 marca 2020 11:59

Rządzący nie bardzo mają wyjście, mając taką opozycje i takie media pod nosem.

Ja mam inny scenariusz - jak to opadnie, to się zacznie: PiS nic nie zrobił i trzeba ich wywalić. Opozycja zrobi sobie z tego swój "Smoleńsk". Kidawa jak widać kandyduje na ichniego "Maciarewicza" a Lis na "Sakiewicza". 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @MarcinD 15 marca 2020 08:19
15 marca 2020 12:07

Ale przecież nikt tutaj z niczego nie szydzi, tym bardziej że jak już tóryś raz podkreślam, każdy z tej sytuacji dostanie jakiś osobisty kłopot, albo już dostał. 

Ja jako piszący na blogu mam prawo wyrazić swoją opinię, bo inaczej po co miałbym go w ogóle prowadzić. I jesli widzę pewne mechanizmy muszę o nich napisać. 

Ja jestem za tym, żeby ludzie którzy mają wpływ na coś w kraju, a mimo wszystko chciałbym widzieć w tej roli polityków, media ia przede wszystkim fachowców, próbowali nadać sprawie jakieś rozsądne ramy i wyważyć działania. Tak żeby naturalna histeria wśród ludzi miała jakieś ujście, bo niektóre zachowania które dziś widzimy będą miały wpływ w sytuacji po stokroć niebezpiecznej, utrwalą się. 

Parę rzeczy zobaczyliśmy:

1. Zdecydowanie zbyt łatwo wywołać u nas panikę za pomocą mediów.

2. Unia E. to fake news, nie ma tego czegoś. Wrócą jak kurz opadnie i "dadzą" państwom trochę wydrukowanych euro.

3. Opozycja to ludzie, którzy nigdy nie powinni się zbliżać do jakiejkolwiek władzy i decyzyjności. Jesli społeczeństwo ich nie wytupie i nie wybuczy w następnych wyborach, to biada nam wszystkim.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Wolfram 14 marca 2020 22:41
15 marca 2020 12:13

Anglicy będą królikami doświadczalnymi w tej sprawie. Bardzo jestem ciekaw jak to się tam potoczy. To że oni nawet w takiej sytuacji graja po swojemu jest mimo wszystko bardzo symptomatyczne i pouczające.

Polacy mimo wszystko widzą i wyczuwają siódmym zmysłem pewien nie do końca poważny wymiar tej, no niech będzie, pandemii, i to jest jedna z niewielu pozytywnych spraw które ostatnio zaobserwowałem. Widać to najbardziej właśnie w sklepach, gdzie po jednym dniu oszołomstwa jednak trochę wyluzowano. 

Ja nie mam pojęcia czy ten wirus jest prawdziwy i skąd on pochodzi. I nawet nie chcę się zastanawiać, bo tego nikt nigdy się nie dowie. 

Reasumując - jednak mimo wszystko zgrzyta mi to wszystko trochę. Dowiedzieliśmy się, że Europa jest miejscem do rozbujania w pięć minut. Że można tu rozpętać chmurę medialną i dolewać do tego paliwo wyolbrzymionych ludzkich emocji. Wychodzi z tego piękne narzędzie do sterowania nastojami, z którego myślę za chwilę znó skorzysta. 

Będę naprawdę uważnie przyglądał się tym Angolom...

zaloguj się by móc komentować

zkr @Marcin-K 15 marca 2020 11:55
15 marca 2020 12:23

Czy ja napisalem, ze nie mozna nic powiedziec ? :)
Mi chodzi tylko o to aby (i to nie jest uwaga do Pana) stosowac sie do zalecen.
Bo niestety duza czesc osob kpi sobie z tego (dlatego uzylem tego obrzyna).
Albo odwrotnie, wpada w panike.
Jedno i drugie jest zwyczajnie niebezpieczne.
 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Marcin-K 15 marca 2020 12:07
15 marca 2020 12:26

Po trzykroć zgoda, szczególnie obserwacja, że kiedy trwoga to nie ma żadnej UE, każdy jest zdany na siebie i na Boga, jeśli akurat posiada łaskę wiary. Ale czy to nie jest coś, co już wiedzieliśmy od dawna wcześniej?

Także jak dla mnie nic nowego. Warto obserwować to co się dzieje z dystansu i uważnie, a zarazem dbać o to, by straty wokół nas były jak najmniejsze. Oczywiście teraz w czasach globalizacji to "wokół nas" w różnym stopniu zależności oznacza na końcu cały świat, a przynajmniej jego sporą część.

Mnie martwi tak w zasadzie głównie przyrost zakażeń oraz ilość zgonów we Włoszech. I zastanawia fakt, jak to się stało, że oni byli pierwsi. Podobno pacjent 0 miał 650 kontaktów nim został odizolowany. Nie jest to typowa sytuacja przeciętnego obywatela. Pytań jest oczywiście więcej.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Marcin-K 14 marca 2020 12:12
15 marca 2020 12:42

"Skąd taki wniosek że alternatywą dla mnie jest scenariusz włoski? Gdzie ja coś takiego napisałem? Rząd podchodzi na poważnie, bo co ma innego robić? Robi to co powinien."

Sorry

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @MarcinD 15 marca 2020 12:26
15 marca 2020 13:00

Znó powtórzę. Sukces operacji "Koronawirus" polega na tym, że konstrukcja tego czegoś oparta jest na emocjach i instynktach, w które został wyposażony każdy człowiek. Bo kto normalny nie martwi się o przyszłość, zdrowie swoje i bliskich, o życie, o pieniądze, o jutro. Trudno nawet kogoś właściwie przesadnie winić za to, że skoro zewsząd słyszy o nadchodzącej apokalipsie leci do sklepu i kupuje wiadro ryżu. 

My tu chyba jednak jesteśmy od tego, żeby jednak patrzeć na rzeczywistość z odrobinie większym spokojem i próbować przynajmniej zaglądać pod maske wydarzeniom. Zaczyna się narracja - panika jest ok, bo dzięki niej ludzie siedzą w domach. No pozwolę sobie się nie zgodzić. Ale to dopiero może pokazać właśnie ta przyszłość, którą się mnie straszy, tak jak ja bym sam już nie odczuwał niepewności w związku ze swoimi sprawami osobistymi. Raz się oponentów uderza argumentem medycznym, raz ekonomicznym. Tymczasem co ja mam zrobić skoro widzę jak poważne media światowe i polskie kolportują w najlepsze info o tym że Ronaldo zamieni swoje hotele na szpitale, a potem rakiem i w ciszy wycofują się gdy ktoś w końcu to zbadał i wyszło, że to totalny fake wyprodukowany gdzieś z otoczenia piłkarza. CO mam powiedzieć, gdy widzę emocjonalne komunikaty rozsiewane przez celebrytów, dzienniakrzy i innych influencerów? Mam to zaakceptować, siedzieć w domu i uznać: ok, w porządku wszystko jest, byle do poniedziałku? Mogę chyba jednak spojrzeć na to bardziej krytycznie i przynajmniej zastanowić się jakie to wszystko może mieć konsekwencje na przyszłość, powtarzam, tę samą przyszłóść którą się mnie straszy jako erą post-koronkową. Wiadomo - albo dużo ludzi umrze (tak jakby nie umierali dotąd biologicznie, medycznie, militarnie, itp) albo będzie kryzys. Ale nikomu na razie się nie chce zastanwiać nad tym, czy da się jednak pozwolić opinii publicznej nauczyć się pozycjonować pewne fakty na jakiejkolwiek skali. 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewa-rembikowska 15 marca 2020 09:20
15 marca 2020 14:05

Paracetamol na wszystko jest pewnym przejaskrawieniem. W każdym razie znacznie mniej się przejmują indywidualnymi troskami zdrowotnymi elektoratu. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @zkr 15 marca 2020 11:47
15 marca 2020 14:07

Za mało jeszcze wiemy, żeby się wypowiadać o różnicach między krajami. Wiemy, jednak, że ten wirus może być śmiertelny i bardzo łatwo się rozprzestrzenia. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Marcin-K
15 marca 2020 14:43

Na stronie worldometer pomiędzy krajami jest statek wycieczkowy "Diamond Princess". Sprawdziłem, jakie tam są statystyki zakażenia. W wikipedii podają, że w 2016 roku na tym statku był też norowisus. I teraz dla porównania (zakładam, że ilość osób na pokładzie była zbliżona, bo tego dokładnie nie podają dla norowirusa):

- norowisus: 158 osób zarażonych

- koronawirus: 696 osób zarażonych

zaloguj się by móc komentować

umami @MarcinD 15 marca 2020 14:43
15 marca 2020 15:40

Brytyjski Diamond Princess stoi cały czas w Yokohamie. Ale Wielka Brytania jakoś nie panikuje na Wyspach. Inny statek tej firmy, Sapphire Princess, stoi w Singapurze, bez zakażeń. Na bieżąco informuje mnie z niego moja siostra, zdrowa. Firma rozważa przerwę w rejsach przez 60 dni.
To jest ciekawy wypadek, ten Diamond no bo jakby nie było, to trudno uciec ze statku, będąc na morzu. Dopiero zawinięcie do portu daje taką szansę. Kwarantannę wprowadzono na tym statku 5 lutego. Na statku było ok. 3700 pasażerów z czego zaraziło się ponad 700 osób, a 19 lutego miały miejsce 2 śmiertelne wypadki Japończyków — ponad 80-letnich (astma i zapalenie płuc). Potem, także w japońskich szpitalach podczas kwarantanny, zmarło następnych 3 Japończyków i jeden Brytyjczyk, 28 lutego. W sumie 6 osób. Nie wiem nic na temat losów tych 14 Amerykanów odesłanych samolotem w kapsule izolacyjnej.
Japończycy uskarżali się na nieprzygotowanie statku na taką ewentualność jak wirus. No ale to przecież nie szpital. Jeśli znalazło się tam źródło, to jak w laboratorium, można było tylko obserwować, co z tego wyniknie. Ewentualnie stosować się do zaleceń valsera z dzisiajeszej notki.

zaloguj się by móc komentować

umami @MarcinD 15 marca 2020 12:26
15 marca 2020 15:45

Ja poważnie zastanawiam się nad tym czy Włosi w ten sposób nie chcą pozbyć się niechcianych emigrantów oznajmiając na cały świat, że trup ściele sie gęsto. Śmierdzi mi to na kilometr.

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 15 marca 2020 15:45
15 marca 2020 16:26

Naturalnie...

... ze  smierdzi  !!!   To  cwane  gapy  sa,  te  Makaroniarze  !!!

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @umami 15 marca 2020 15:45
15 marca 2020 18:03

Cóż, wiele jest możliwe, ale Watykan też w tym uczestniczy? I jeśli to prawda, to dlaczego Grecja i Niemcy tego nie robią?

zaloguj się by móc komentować

m8 @Krzysiek 14 marca 2020 11:27
15 marca 2020 20:51

W sowieckiej rosji robili z tego domieszke do kielbasy "doktorskiej":-) Przynajmniej taka ich  "урбан легэнд"

zaloguj się by móc komentować

m8 @Krzysiek 14 marca 2020 11:27
15 marca 2020 20:57

W sowieckiej rosji robili z tego domieszke do kielbasy "doktorskiej":-) Przynajmniej taka ich  "урбан легэнд"

zaloguj się by móc komentować

m8 @Grzeralts 14 marca 2020 12:17
15 marca 2020 21:02

Przepraszam , ale co sie porobilo ze tymi szansami? Szanse sie ma w lotka albo ruletke- Zarazic sie jakims syfem to jest ryzyko/niebezpieczenstwo. Pozdrawiam serdecznie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @m8 15 marca 2020 20:57
15 marca 2020 21:07

poprawnie : Городска́я леге́нда

zaloguj się by móc komentować

m8 @BTWSelena 14 marca 2020 14:33
15 marca 2020 21:07

Gdyby Pami wiedziala. Moge wytrzepac 10 tytulow nadajacych sie do ww celu:-)) Z miejscowych faktycznie malo soie orientuje.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @m8 15 marca 2020 20:57
15 marca 2020 21:09

poprawnie:


городска́я леге́нда

lub

городско́й миф  (urban myth)

zaloguj się by móc komentować

m8 @szarakomorka 14 marca 2020 16:21
15 marca 2020 21:11

Idealem jest: "Wszystko w Państwie, nic poza Państwem, nic przeciw Państwu”  Benedykt Mussolini.

zaloguj się by móc komentować

m8 @szarakomorka 14 marca 2020 16:21
15 marca 2020 21:12

Idealem jest: "Wszystko w Państwie, nic poza Państwem, nic przeciw Państwu”  Benedykt Mussolini.

zaloguj się by móc komentować

m8 @olo 14 marca 2020 16:48
15 marca 2020 21:14

Ludziska teraz bedo szamac z puszek czy innej folii to na co im te reczniki.

zaloguj się by móc komentować

m8 @olo 14 marca 2020 16:53
15 marca 2020 21:16

´Do Linz`u ? A czemu nie od Wiedni´a? Wiem , ze sie czepiam, ale co sie porobilo z pisownia?

zaloguj się by móc komentować

m8 @Marcin-K 14 marca 2020 20:04
15 marca 2020 21:25

Powinein najpierw stawic "czolo" idiomatyce ta BezGolownia.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Wolfram 14 marca 2020 22:10
15 marca 2020 21:32

Byloby to wesole , gdyby nie bylo tak smutne:))

zaloguj się by móc komentować


m8 @MarcinD 15 marca 2020 12:26
15 marca 2020 21:50

Mnie sie obilo o uszy, ze "dostawcami" korony do wlpch byli nielegani pol-niwolniczy pracownicy z Chin.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @m8 15 marca 2020 21:02
15 marca 2020 21:54

W kontekście tekstu Toyaha akurat bardzo na miejscu. Pozdrawiam wzajemnie.

zaloguj się by móc komentować

m8 @MarcinD 15 marca 2020 18:03
15 marca 2020 21:56

Prosze zapytac rzad RFN , czy tez chce sie "pozbyc niechcianych imigrantow"?

zaloguj się by móc komentować


olo @m8 15 marca 2020 21:14
15 marca 2020 22:05

moze chca zapchac kanalizacje

zaloguj się by móc komentować

olo @m8 15 marca 2020 21:16
15 marca 2020 22:22

no porobilosie, ale mozesz sie czepiac, czemu nie

zaloguj się by móc komentować


mooj @mooj 14 marca 2020 20:47
13 kwietnia 2020 23:35

i c.d. nawiązania do wymiany zdań z 14 marca do "I co z tym zrobić? - Mamy w Polsce 13 ozdrowieńców " - czyli przypomnienia wykorzystania osocza ozdrowieńców przez prof. Nenckiego, dra Jaroszyńskiego

"Szpital MSWiA w Warszawie: Ozdrowieńcy oddadzą osocze chorym na COVID-19"

https://fakty.interia.pl/raporty/raport-koronawirus-chiny/polska/news-szpital-mswia-w-warszawie-ozdrowiency-oddadza-osocze-chorym-,nId,4437630#iwa_source=special
 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować