-

Marcin-K

Myślę że nie stało się nic...

PiS wygrał wybory, i najpewniej będzie rządził, o ile nie dojdzie do nowego świeckiego cudu i nie obudzimy się rano z koalicją PO-SLD-PSL-Konfederacja. Politycy tej ostatniej partii są dosłownie oczadzeni swoim sukcesem i pałają żądzą walki z prezesem, aż ich musi sam Michalkiewicz tonować. Gadają o tym, że PiS napompował SLD żeby zniszczyć PO. Na to Michalkiewicz że w PiS rządzi tak de facto PO, bo tam jest Gowin ze swoimi podopiecznymi. Teraz już zostawili wszystko i dalej gadają o żydowskich roszczeniach. Ten sejm będzie straszny i śmieszny zarazem. Nic się nie sprawdziło jak zwykle z zapowiedzi. Przystawki weszły do parlamentu z całą swoją przynależną psychopatyczną atmosferą, co pozwoli PiS-owi dalej kreować się na partię zdrowego rozsądku. Czarzasty roześmiany, Kosiniak mówi o tym, że będzie teraz samodzilnym centrum. Schetyna z Kidawą liczą na "dobre wyniki" rano. Uważam zwycięstwo PiS-u za niewątpliwy sukces tej partii, bo liczyłem się z porażką. Jeśli powstaną nowe KOD-y a opozycja zaostrzy kurs to partia prezesa ma szansę na trzecią kadencję. Jeśli nie zaostrzy - to mało prawdopodobne - będzie nudno.

Wynik ten jednak jest bardzo niebezpieczny dla PiS-u. Martwię się że on zakonserwuje wszystkie wadliwe mechanizmy i jeszcze bardziej utwierdzi działaczy w przekonaniu że wymyślili perpetum mobile. Czyli coś dla ludu plus schodzenie z drogi lewusom.

Ale ogólnie się cieszę. Umiarkowanie jakoś tak.



tagi: pis 

Marcin-K
13 października 2019 21:58
76     2923    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

MarekBielany @Marcin-K
13 października 2019 22:02

Poczekajmy na werdykt !

Jest fajnie.

.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K
13 października 2019 22:04

Jakież to apanaże będzie miała ewentualnie Konfedracja do rozdania? Prezesurę PKN Orlen może?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
13 października 2019 22:05

Ale cóż może się zmienić? Nawet jeśli jakimś "cudem" PiS straciłby w nocy większość, to przecież ta banda durniów nie skleci nawet minimalnie stabilnej większości. Niby jest fajnie, ale jakoś dziwnie jednocześnie.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 13 października 2019 22:02
13 października 2019 22:05

Jutro drugi dzień. Ehh. Taki księżycowy :)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @porfirogeneta 13 października 2019 22:04
13 października 2019 22:07

Już samo wyznaczenie asystentów posłów pokaże ich "zdolności" polityczne. Ja bym im nie dał do zarządzania nawet wózka z wodą sodową.

zaloguj się by móc komentować

bozenan @Marcin-K
13 października 2019 22:29

a ja jestem zaskoczona takim wysokim wynikiem KO. Ja już lewicę jakoś tam rozumiem, rozumiem wyborców PSL, ale kim są wyborcy KO???!!!! To magma bez właściwości, skołowana grupa ludzi, która nie jest za - bo za czym tu być? Potrafi być tylko przeciw. Żałosne i przybijające. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @Marcin-K
13 października 2019 22:33

Trzeba poczekać na ostateczne wyniki. Coś czuję, że one się jeszcze zmienią.

Próbowałem obejrzeć kilka wieczorów wyborczych. Raczej nędza. Aż w końcu wylądowałem tutaj. I dlatego jako roszczeniowy wyborca PiSu proszę w przyszłym roku o wieczór wyborczy na PGR.

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bozenan 13 października 2019 22:29
13 października 2019 22:34

JA jednak ich jakoś tam rozumiem. Jeśli komuś wyznacza całe życie nienawiść to głosuje na tych, którzy mają matematycznie największą szansę. Szczerze mówiąc bardziej zaskakuje mnie wysoki wynik PSL.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @mithrandir 13 października 2019 22:33
13 października 2019 22:35

To się nie wydarzy, bo i po co? Gdyby PGR zrobił wieczór wyborczy, przestałby być PGR-em.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K 13 października 2019 22:07
13 października 2019 22:53

Asystenci posłów PiS to też niezłe jaja, nie brnij; ja się cięszę bo usłyszę charakterystyczne "Szczęść Boże" z mównicy w okrąglaku; kto wie może nawet Korwin marszałkiem-seniorem zostanie.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K 13 października 2019 22:34
13 października 2019 22:55

W Konstytucji 3 RP drobnym drukiem jest zapisane że PSL zawsze wchodzi, podobnie jak to że "nikt z ważniaków, nigdy nie pójdzie siedzieć".

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K
13 października 2019 22:57

Do rana się oczywiście może wszystko zmienić, ale na razie Brawo Onucki.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K
13 października 2019 23:03

Ja jednak uwazam...

... w przeciwienstwie do Pana, ze stalo sie duzo,  a nawet bardzo duzo... frekwencja wyborcza na poziomie niemalze  40%  - to  katastrofa  !!!

I ta  absencja wyborcza jest dla mnie baaardzo pocieszajaca... bo sam wynik wyborczy jest wielce dety i beznadziejny.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Paris 13 października 2019 23:03
13 października 2019 23:07

Według sondażu Ipsos, frekwencja w niedzielnych wyborach parlamentarnych wyniosła 61,1 proc.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @porfirogeneta 13 października 2019 22:55
13 października 2019 23:08

Pogadamy za dwa lata - jak do tego czasu Konfederacja przetrwa to będzie sukces.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Paris 13 października 2019 23:03
13 października 2019 23:09

A jaki wynik byłby lepszy?

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @Paris 13 października 2019 23:03
13 października 2019 23:09

Wg exit poll frekwencja ponad 60%.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Marcin-K
13 października 2019 23:14

Wszystko ok - wygraliśmy.

Ale ze SLD taki wynik i Jaskiernia znów w sejmie - dramat.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
13 października 2019 23:16

Widziałeś gdzieś kiedyś parlament bez żadnych tego typu posłów? Zawsze wchodzą jakieś dziwadła.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Marcin-K 13 października 2019 23:08
13 października 2019 23:20

Jak dożyjemy, mam za co trzymać kciuki.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Ongaku 13 października 2019 23:14
13 października 2019 23:22

Było do przewidzenia, to ci wszyscy co obrazili się na PO, spady z Nowoczesnej i tęczowi. To jest w sumie jeden i ten sam postprlowski elektorat, zagłosują bez różnicy na tego kto ma szansę wygrać ze złym PiSem. Dobrze że są tak podzieleni.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Marcin-K
13 października 2019 23:27

Gadu gadu a tymczasem wojska syryjskie ...i rosyjskie ruszyły przeciw Turkom.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 13 października 2019 23:09
13 października 2019 23:37

Przy obecnie obowiazujacej ordynacji wyborczej  ZADEN  !!!

Dlatego tez nadal bedziemy kisic sie w tym potwornym  zaklamaniu,  oszustwie... i co tu duzo pisac w  ZLODZIEJSTWIE  PANSTWOWYM.  Po frekwencji wyborczej mozna napisac, ze te 39-40% narodu ma swiadomosc wszechpanujacej obludy i paranoi... i jestem pewna, ze ta swiadomosc bedzie sie tylko powiekszac  !!!   

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @DYNAQ 13 października 2019 23:27
13 października 2019 23:38

Rosyjskie przeciw Turkom?!

Przecież sprzedają im S400.

zaloguj się by móc komentować

Paris @mithrandir 13 października 2019 23:09
13 października 2019 23:42

Pardon...

... pomylilam procent.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Ongaku 13 października 2019 23:14
13 października 2019 23:53

To zasługa TVPiS, nikogo innego.

zaloguj się by móc komentować

Ann28 @Paris 13 października 2019 23:03
14 października 2019 00:49

Osoby, które często podkreślają swoje argumenty ciągami powyżej trzech kropek, wykrzykników, znaków zapytania, czy seriami tych samych liter w wyrazie lub wydłużonymi na danej literze okrzykami mają najczęściej zaburzoną osobowość, problemy z niezrównoważeniem emocjonalnym oraz ogromną tendencję do zachowań psychopatycznych. Są to osoby często uciążliwe dla otoczenia i trudne w tzw. obyciu.

No i, za PRL była frekwencja 99% o ile pamiętam.

zaloguj się by móc komentować

glicek @onyx 13 października 2019 23:22
14 października 2019 01:46

Czyli ex-palikociarz Rozenek, Dyduch i Jasiernia - reaktywacja? #JaCięNieMogę a jeszcze ta opętana Jachira może wejść do Sejmu. Nie śpię, bo czekam na wyniki.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K
14 października 2019 05:16

"Ten sejm będzie straszny i śmieszny zarazem."

Przeciez jest juz tak od mniej wiecej poczatku XVIII wieku.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @bozenan 13 października 2019 22:29
14 października 2019 06:15

Oni są całkowicie zaślepieni. I zrobią wszystko, żeby odsunąć od władzy PiS. Na Trumpa by zagłosowali, gdyby to dawało taką nadzieję. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Marcin-K
14 października 2019 07:20

Ja też wieczorem byłem nieco rozczarowany. Ale dzisiaj rano już jest lepiej:

PIS 49%

KO 22%

a najbardziej poprawił mi humor Grupiński i Jaśkowiak z Poznania, którzy wczoraj w onecie zapowiadali, że do rana PiS straci większość a oni na pewno zyskają, bo przecież wielkie miasta nie mogły głosować inaczej. No to sie zdziwią baranki. Zobaczymy co dalej.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @bozenan 13 października 2019 22:29
14 października 2019 07:29

Na PO głosowali ludzie, którzy chodzą do kościoła i słyszeli list biskupów o obowiązku wybierania tych, którzy mają moralne zasady zgodne z naszą wiarą (ochrona życia, normalnej rodziny, dzieci przed LGBT, itd.). Na PO głosowali ludzie, którym tzw. transformacja, III RP a ostatecznie 8 lat rządów PO zabrało dużo albo większość.

Tam nie ma żadnej logiki, refleksji ani planu. Jest tylko czysta niechęć do mściwego i nienawistnego Kaczyńskiego, pompowana przez tvn, wyborczą i onet 24/dobę przez ostatnie 20 lat. I to wystarczy, na tym PO bazuje i pewnie doskonale o tym wie. Dlatego nie muszą mieć nawet programu. Ciągle będzie te 20-30% wyborców dostatecznie ogłupionych, żeby nie widzieć niczego innego.

To jest wyjątkowo skuteczny przemysł nienawiści z dobrze wskazanym wrogiem.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Marcin-K
14 października 2019 07:29

Tez spałem spokojnie. Wielki sukces PIS trzeba to podkreślić - zresztą we wszystkich grupach wiekowych - a im młodsi tym mniejsze poparcie - no coż to chyba normalne, że " jak młody to zdziwiony" :)

a teraz sie pochwalę bo dlaczego nie :D

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=193881194964973&set=a.102474074105686&type=3

 

zaloguj się by móc komentować


mithrandir @MarcinD 14 października 2019 07:20
14 października 2019 08:07

Tak, ale to są dane z mniej niż połowy okręgów. Więc trzeba czekać.

Inna sprawa, że dane sądażowe zawsze nie doszacowały PiSu, a przeszacowywały PO. Stąd zapewne wzrost PiS i spadek PO po nocy.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Paris 13 października 2019 23:03
14 października 2019 08:07

" ... w przeciwienstwie do Pana, ze stalo sie duzo,  a nawet bardzo duzo... frekwencja wyborcza na poziomie niemalze  40%  - to  katastrofa  !!! "

Frekfencja jast na poziomie 61%(+). Nie wiem skąd Pani ma te 40% - było już wczoraj wiadomo o tych 60%, co jest jednym z najwyższych rezultatów w wyborach parlamantarnych po 1989.

Po podaniu wyników z komisji wyborczych rano o 6,00 (wyniki rzeczywiste z 42% lokali), to PiS ma 49,3%, a kało 22%. No chyba to dobrze? Czy wolałaby Pani wynik odwrotny, albo może oszusta Korwina + GB + Liroy z wynikiem 50%???

zaloguj się by móc komentować

atelin @bozenan 13 października 2019 22:29
14 października 2019 08:14

To nie żadna magma. To bagno.

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @MarcinD 14 października 2019 07:29
14 października 2019 08:19

Elektorat PO spaja nienawiść. Myślę, że oni teraz rzucą się, aby zagryźć Jana Śpiewaka, za kilka słów prawdy, którą im powiedział.

https://www.facebook.com/JanDawidSpiewak/posts/2739980009353547?__tn__=K-R

Ani do polityków, ani do dziennikarzy, ani do elektorau PO nic nie dotrze z jego przesłania.

A naprawdę potrzebna jest w Polsce normalna opozycja.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 14 października 2019 08:19
14 października 2019 08:42

w RP trudno o normalnych ludzi, a co dopiero o normalnych i zorganizowanych, definicja tzw. normalnej opozycji wymaga wskazań/celów/... dot. stanowienia i wykonywania prawa a nie opowiadania pierdół "dajcie nam władzę a my was urządzimy"; większośc osób zaangażowanych w życie publiczne nie ma podstawowej wiedzy o Państwie/organach/etc - celem jest tylko wizja kasy, kasy i władzy nad kimkolwiek lub czymkolwiek

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @qwerty 14 października 2019 08:42
14 października 2019 08:52

niestety, to widać i słychać w każdej wypowiedzi.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Marcin-K
14 października 2019 09:16

Trzeba jednak zwrócić honor Pani Paris - https://wybory.gov.pl/sejmsenat2019/pl/frekwencja/Koniec/sejm/pl/adm

40%... jakby nie patrzec.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Ongaku 14 października 2019 09:16
14 października 2019 09:21

obniżenie frekwencji wynika także z osiągów administracji tj. nie wpisywaniu na listy wyborcze osób wbrew ich pisemnym dyspozycjom np. sprzed roku/dwóch/.., i kilku innych zagrań administracyjnych wywołujących zdziwienia 'dlaczego nie ma mnie na liście wyborców jak poprzednio byłem/byłam?'

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @qwerty 14 października 2019 09:21
14 października 2019 09:25

oj tam oj tam - chcieć to móc - chcę głosować to doplinuje by na liście być. :)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Ongaku 14 października 2019 07:29
14 października 2019 09:35

No brawo - jeśli to Twoje..

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @MarcinD 14 października 2019 07:20
14 października 2019 09:36

Ja już nie wiem - raz jest 49 raz 43, raz jest Konfa, raz jej nie ma. Niech ogłoszą te wyniki raz ostatecznie, to wtedy będzie wiadomo. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Szczodrocha33 14 października 2019 05:16
14 października 2019 09:37

Ten ostatni był mniej smieszny a bardziej straszny - głównie przez PO. To co oni wyprawiali z tymi puczami...

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Marcin-K 14 października 2019 09:35
14 października 2019 09:37

nie to nie moje bo jestem zawodowym prowokatorem z UB :P

JPRD...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Ongaku 14 października 2019 09:25
14 października 2019 09:40

robisz to co roku? osobiście w urzędzie czy poprzez epuap?

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @qwerty 14 października 2019 09:40
14 października 2019 09:43

o co pytasz? o sprawdzenie czy jestem na liście?
nie. jestem zameldowany pod tym samym adresem od dziecka więc nie musze.

znam wiele osób ktore nie poszło gosowac bo trzeba było sobie bycie na liście ogarnąć. tak tak...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Ongaku 14 października 2019 09:43
14 października 2019 09:54

ja natomiast nie jestem nigdzie zameldowany, kilka lat temu wymeldowała mnie prokuratura i nie zamierzam tego zmieniać, ale głosowałem i z wyniku jestem zadowolony

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Ongaku 14 października 2019 09:37
14 października 2019 09:58

Nie wiem co to znaczy JPRD, ale wiesz... Takie robienie zdjęć na kogo się głosowało... Nie uważasz, że to trochę dziwne?

zaloguj się by móc komentować

atelin @Marcin-K 14 października 2019 09:58
14 października 2019 10:18

Taki millenials wynajęty.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Marcin-K 14 października 2019 09:58
14 października 2019 10:20

To moja wina. Zażartowałem przed wyborami o tym do Ongaku.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Marcin-K 14 października 2019 09:58
14 października 2019 10:21

Nie dziwne, mam tez fote jak moja 8letnia córeczka wrzuca karte - na pamiątke.

Aa pomysł zdaje sie bendixa z piątku chyba - sam zasugerował.

Widzisz u nas w Wawce ludzie chodzą i sie dziwią - kto głosuje na PIS?.

To pokazalem na swoim FB kto. To taka forma demonstracji :)

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @atelin 14 października 2019 10:18
14 października 2019 10:22

jestem 1978 rocznik - dobrze sie trzymam :D

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Marcin-K 14 października 2019 09:36
14 października 2019 10:33

No niestety, po sprawdzeniu 91% wyników wróciło do tego co było w sondażach exit-poll. Jednak te sondaże są całkiem trafne, margines błędu jest w okolicach 2-3% o ile pamiętam. I to się chyba sprawdzi.

Szkoda, o ile wynik PiS 49 zamiast 43 cieszy mnie bardzo, o tyle spadek PO z 27 do 22 ucieszyłby mnie znacznie bardziej.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @MarcinD 14 października 2019 10:33
14 października 2019 10:48

Ważne żeby PiS miał w miarę stabilną większość w Sejmie, a czy to będzie parę punktów mniej czy więcej, to chyba nie ma wielkiego znaczenia. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Ongaku 14 października 2019 10:21
14 października 2019 10:49

No tak - dlatego nie udzielam się na FB.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Marcin-K 14 października 2019 10:48
14 października 2019 10:49

liczy sie liczba posłow a nie %

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Marcin-K 14 października 2019 10:49
14 października 2019 10:50

a ja bardzo lubie FB - choc czasem mi cenzuruja wpisy :) - codziennie cos wrzucam głownie z SN i widze jak młode pokolenie czyta - sporo ludzi mimo ze tu nie komentuje poznalo SN dzieki mnie - to taka cegiełka ode mnie dla działaności  GM.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Ongaku 14 października 2019 10:49
14 października 2019 10:57

No o tym piszę przecież. Musi być spokojna większość, tak żeby nie było kłopotu przy głosowaniach jak się któryś ancymon nagle w "kiblu zaczaśnie". 

zaloguj się by móc komentować


Ongaku @Marcin-K 14 października 2019 10:57
14 października 2019 11:05

wiecie co mnie irtytuje?  - kazdy post jest traktowany jako atak - a ja sie z Toba Marcinie po prostu zwyczajne zgadzam :)

zaloguj się by móc komentować

bendix @Ongaku 14 października 2019 10:21
14 października 2019 11:15

Chyba dużo wcześniej było spięcie na ten temat.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @bendix 14 października 2019 11:15
14 października 2019 11:18

Mam swoje poglądy i tyle.

Czasem mądre czasem nie - ale nigdy nie bede stał w rzędzie bo tak tego oczekuje ktoś tam...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
14 października 2019 11:30

E tam atak, nie przesadzaj. Ja tutaj na tym portalu to raczej z tych miękkich jestem..

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Marcin-K 14 października 2019 10:48
14 października 2019 11:37

Do formalnego przegłosowania ustaw owszem, natomiast im więcej oszołomów (czy też raczej z partii oszołomskich) na sali sejmowej, tym też gorzej i prawdopodobieństwo różnych hucp większe. Co pokazały dość dobrze ostatnie 4 lata.

zaloguj się by móc komentować

Antonim @Marcin-K
14 października 2019 11:39

jedno pozostaje niezmienne, w prawie każdym areszcie śledczym wygrało ko ;)

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Marcin-K 14 października 2019 11:30
14 października 2019 11:44

ehh - kiedyś sie już chyba odbiłem od SN.

teraz juz opinia innych na moj temat mi zwisa :D

być może moja szczerość ludzi przerasta = jak to ktoś kiedyś napisał - prawda dziwniejsza od fikcji :)

Tak Marcinie ty moze z tych miekkich - ja zdecydowanie z najtwardszych :D

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @MarcinD 14 października 2019 11:37
14 października 2019 11:45

Tak, tylko to paradoksalnie też napędza wyborców dla PiS-u, bo ci widzą te wszystkie pucze, protesty żałosne, KOD-y, tę pogardę dla innych, i stwierdzają że już lepiej niech będzie ten PiS. Myślę nawet że w PiS-ie już się tak do tego przyzwyczaili, że z pewnością liczą na to, że "opozycja" znów zacznie swoje rwetesy. Gorzej dla PiS byłoby gdyby opozycja zachowywała się spokojnie, przestała chrzanić coś o jakimś zagrożeniu demokracji i na zimno punktowała ich poczynania. A tak to wystarczy właściwie niewiele robić żeby się wyróżniać na plus.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Antonim 14 października 2019 11:39
14 października 2019 11:45

haha - nadzieja umiera ostatnia :D

zaloguj się by móc komentować

atelin @Ongaku 14 października 2019 10:22
14 października 2019 11:52

Pewnie, wzór-konspekt millenialsa.

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @Antonim 14 października 2019 11:53
14 października 2019 11:56

Oni - to znaczy tamci - od razu, z tym charakterystycznym uśmieszkiem na ustach, zripostują, że w szpitalach psychiatrycznych wygrywa PiS. A potem na jednym wdechu będą się drzeć, że PiS "morduje" niepełnosprawnych. 

Swoją drogą - ciekawe czy dostała się ta napastliwa baba, która kierowała protestami i zażądała od PO wyższego miejsca liście. Hartwich chyba się nazywała.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Antonim 14 października 2019 11:53
14 października 2019 12:16

Tak to fakt - ale nadzieja na wygraną PO umiera ostatnia... - rozumiesz?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować