-

Marcin-K

Na prawo od obłędu.

Nie mam zamiaru udowadniać nikomu, że jakoś wyjątkowo znam się na polityce. Wydaje mi się też jednak, że obserwując ją przez lata, popełniając po drodze kilka pomyłek i obserwując jej dalekosiężne skutki, nabrałem trochę tak zwanego chłopskiego rozumu. Oddałem głos na PiS i nie jestem ani trochę zaskoczony tym, jak wyglądają te rządy. Wiedziałem, że będzie trudno, ciężko i że będą zakręty. No i są. Nie trudno było tak naprawdę przewidzieć, że będą czarne protesty, walka o demokrację, prośby o interwencje, i że od rana do wieczora będziemy słuchać, że Jarosław Kaczyński to Hitler, Putin, i że przede wszystkim jest on małym, złośliwym karakanem, a pomnik smoleński w ogóle nie powinien powstać, bo albo jest brzydki, albo ma stanąć nie w tym miejscu co trzeba, i że w ogóle to dzieli on ludzi. Domyślałem się też, że pomiędzy próbami bronienia się przed tego typu atakami, PiS będzie musiał operować na tej schorowanej strukturze tak, żeby to wszystko z dnia na dzień nie skończyło się jakimś jednym wielkim tak zwanym społecznym oburzeniem, w którym wszyscy bez względu na poglądy poczują się rozczarowani, iż Polska z roku na rok nie zmieniła się w raj obiecany, a zamiast tego mamy tylko więcej socjalizmu.

Przyznaję jednak, że jestem nieco zaskoczony skalą rosnącego z dnia na dzień ataku ze strony czegoś, co nazwałem „Na Prawo Od PiS-u”. Jeszcze na samym początku kadencji NPOP zachowywało taktyczną wstrzemięźliwość, ale gdzieś tak mniej więcej od roku tam już nie mówi się o niczym innym, jak tylko o tym, że Prawo i Sprawiedliwość, to najwięksi szubrawcy, jacy przytrafili nam się od czasów złotej ery Janusza Palikota.

Swoistą kulminacją działań „NPOP” jestem zmuszony nazwać filmik, który obejrzałem dziś na You Tube, a który wyprodukował kanał o nazwie „Media Narodowe”. Jest to wywiad z niejakim Tomaszem Gryguciem i zatytułowanym tak, że w zasadzie nie powinno być konieczności oglądania całego dosyć długiego materiału. Tytuł ten brzmi: „Przez rządy dobrej zmiany będziemy krzyczeć chwała wielkiemu Izraelowi”. Ja jednak postanowiłem raz jeszcze posłuchać co ma do powiedzenia ów dżentelmen, chwalący się tym, że obcuje z najwyższą polityką światową za pośrednictwem laptopa podłączonego do sieci, i tylko przy pomocy takich oto narzędzi widzi wszystko, a nawet jeszcze więcej. Wydawało mi się, że uodporniłem się już trochę na przekaz płynący z tego środowiska, ale tym razem jego intensywność dosłownie wgniotła mnie w fotel.

Przywołany tu wywiad, to po prostu ponad godzinny seans nienawiści do Jarosława Kaczyńskiego i PiS-u. Padają tam wszystkie możliwe obelgi i zarzuty, podkręcone do tak absurdalnej skali, że aż wywala korki. Zdrajcy, gówniarze, pętaki w krótkich spodniach nie mające pojęcia o prawdziwej, realnej polityce, sługusy Izraela – taki to mniej więcej jest repertuar. Gryguć wszystkie te obelgi cedzi przez zęby z niewyobrażalną pogardą, przy nim Tomasz Lis wydaje się być niewinnym kontestatorem. Co ciekawe, jest tak nakręcony, że już w końcu sam nie wie, czy minister Czaputowicz jest nieistotną pchłą, pociąganą za sznurki lalką bez znaczenia, czy też jest skrajnie szkodliwy i niebezpieczny, podobnie rzecz ma się z Antonim Macierewiczem. Nie będę nawet wstawiał tu linku do tego czegoś, bo jeszcze tylko by brakowało, żebym przez tego człowieka został bezwzględnie wywalony ze „Szkoły Nawigatorów” za znoszenie śmieci do domu. Dodam tylko, że cały ten spektakl Gryguć rozpoczął słowami: „Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus”. Jak zakończył, nie wiem, bo nie obejrzałem do końca tego jego one man show.

Piszę o tym, być może nieważnym wydarzeniu, ponieważ mam nieodparte wrażenie, że bardzo wiele osób w naszym kraju chyba już się znudził ten blisko trzy letni odpoczynek od poprzedniej władzy. Chyba też jest tak, że ci ludzie chyba się uzależnili od stanu, w którym znajdowali się jeszcze nie tak dawno temu, kiedy można było do upojenia spotykać się w małych salkach i nurzać się w zapowiadaniu ostatecznego upadku Polski dokonanego obcasem premier Kopacz. Bardzo chciałbym usłyszeć cokolwiek konstruktywnego ze strony „NPOP”, jakieś propozycje programowe, kandydatury na poszczególne stołki ministerialne, zapowiedzi konkretnych ruchów politycznych na czas na mającą się już niebawem wydarzyć kontr-rewolucji. Albo żeby chociaż powiedzieli, jak oni będą zarządzać państwem w sytuacji, gdy nawalają w nich z lewa, prawa i ze środka, a w każdym gabinecie za paprotką siedzi były lub aktualny SB-ek. Na razie wiem tylko tyle, że ma być zlikwidowana demokracja, a zdrajcy będą mieli golone głowy. Jeśli chodzi o mnie, to osiągnęli jedynie tyle, że zacząłem sobie myśleć, iż ten Czaputowicz, to musi być fajny chłop, skoro nie w Polsce ani jednego człowieka, który by go za cokolwiek pochwalił. I tego się będę trzymał.



tagi: pis 

Marcin-K
29 marca 2018 19:53
58     3094    0 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

cortes @Marcin-K
29 marca 2018 21:14

Ten pan to ów "słynny" Pan Nikt, który popełnił był dwie g... warte książki reklamowane usilnie, niestety, przez Brauna. 20 latek usiłujący wmówić publice, że wszystkie Mosady, CIA, FSB pracują dla niego. Trump to dla niego Borat Zaczeska. Kaczyński jw. A prawdziwe Trójmorze to sojusz Szwecji, Polski i Turcji. Facet to objaw nowej fali bezczeli, którzy robią teraz karierę na prawicowym wychyleniu wahadła.

zaloguj się by móc komentować

JK @Marcin-K
29 marca 2018 21:18

Z tych NPOP to mnie bardzo ciekawi postać o nazwiskuj Bosak. Imienia nie pamiętam. Co jakiś czas pojawia się w mediach. Poopowiada, poopowiada i na jakiś czas znika. Tak ze cztery do pięciu miesięcy. Potem znów wyskakuje i występuje we wszystkich mediach: od Polsatu przez TVN, TVP do prawicowych mediów niezależnych. Potem znowu gdzieś głębokie zanurzenie.

Tak właściwie to z tą endecją to niewiele wiadomo. Raz na rok robią marsz. W wyborach nie startują jako partia. Wygladają na takich "śpiochów" - nie do końca, bo czasem się przebudzają. Jakby ktoś trzymał kotły po lekką parą.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K
29 marca 2018 21:42

Projekt PiS jest właśnie zwijany i tyle.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Marcin-K
29 marca 2018 21:47



Pomijając dziwną fascynacje jakimś plantkonem para politycznym, to czy ten obrazek nie wyczerpuje treści notki?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @cortes 29 marca 2018 21:14
29 marca 2018 21:57

Chyba jest trochę starszy.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @JK 29 marca 2018 21:18
29 marca 2018 21:58

Bosak był swego czasu ministrem w rządzie PiS, potem chyba nawet tańczył w Tańcu z Gwiazdami.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 29 marca 2018 21:42
29 marca 2018 21:58

No już jest tak zwijany z 15 lat.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @parasolnikov 29 marca 2018 21:47
29 marca 2018 22:00

Ja już kiedyś pytałem się Ciebie, na kogo głosowałeś i na kogo zamierzasz głosować w następnych wyborach. Nie doczekałem się odpowiedzi. To jakaś tajemnica nie do powierzenia? Poza tym, czy nie odróżniasz krytyki od wariactwa?

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Marcin-K 29 marca 2018 22:00
29 marca 2018 22:08

Po pierwsze nie głosuje oni mi wszyscy wiszą równo miękkim kalafiorem, po drugie już kiedyś pisałem, że to żaden argument. Bo nie jest tak, że gamoń z PiS'u nie jest złodziejem bo kradnie mniej i nie tak bezczelnie jak ten z PO.
Bo masz jakąś dziwną maniere utożsamiania się i obrony kogoś na co postawiłeś jakiś swój los, zachowójesz się jak człowiek który postawił czerwone na ruletce, a na twierdzenie, że to słaby interes mówi "a na co Pan postawił", i jeszcze twierdzi, że "czerwone" to lepszy wybór niż "pierwsza dwunastka" a to znaczy, że nie wolno mówić źle o czerwonych.
To są dopiero opary absurdu.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @parasolnikov 29 marca 2018 22:08
29 marca 2018 22:34

Zobacz, ja nie oceniłem Twojej postawy w żaden sposób, a Ty już stworzyłeś cały mój profil psychologiczny. Nie napisałem nigdzie, że nie wolno mówić źle o "czerwonych", napisałem o pewnej tendencji w krytyce PiS-u na prawicy, która zamienia się w obłęd i uwodzi wielu. Doszły też opary absurdu. Dla mnie absurdem jest nie chodzenie do wyborów, ale oczywiście masz do tego prawo. Mam rozumieć, że gdyby dalej rządziła PO i robiła, to co sobie zaplanowała, to też zwisałoby Ci to miękkim kalafiorem?

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Marcin-K 29 marca 2018 22:34
29 marca 2018 22:38


To nie jest profil psychologiczny tylko analogia, tak się zachowujesz, a zamienia się w obłęd bo wybrałeś sobie wariata do opisu, bardzo wygodne.
Jaką prawicą jest Gryguć i gdzie był 10 lat temu?
A co sobie zaplanowała platforma?
I jaką zmianą jest dla mnie PiS co ja z tego mam?

zaloguj się by móc komentować

eska @Marcin-K
30 marca 2018 02:13

Cóż, nie da sie ukryć, że PiS się ostatnio ciut pogubił, więc korzysta ruska propaganda, która ma do opanowania wszystkich tych porąbanych "super patriotów". Prosty podział - Niemcy rozrabiają poprzez lewactwo i liberałów, Ruskim zostali narodowcy, przecież tego jest pełno w necie.

zaloguj się by móc komentować

genezy @Marcin-K
30 marca 2018 02:17

Rozpoczął "Niech będzie pochwalony"? Czapkę niewitkę przywdział na wstępie onego występu, musi jeden z braci polskich.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Marcin-K
30 marca 2018 07:56

Moim zdaniem, czymś znaczącym jest fakt, ze owe "media narodowe", to nie jedyne media narodowe, jakie ostatnio powstają niemal codziennie w sieci. Warto mieć na nich oko.

zaloguj się by móc komentować

DarekBema @Marcin-K
30 marca 2018 08:18

Hmm, dlaczego zaraz ktoś nie majacy entuzjastycznego stosunku do Pisu jest wkladany do szufladki jako ruski agent, albo zwolennik nierzadników z PO?{nie mam akurat teraz na mysli pana Nikt}Takie myslenie alternatywne, albo biale albo czarne zaburza ocene sytuacji."Po owocach ich poznacie" to madra sentencja i kazdy moze sobie sam ocenic te pisowskie owoce, dla jednych smaczne i aromatyczne, dla innych zgniłe w srodku.Przypomina  mi sie anegdotka o dobrym i zlym dentyscie.Jeden dla pacjentow wyrywał bez znieczulenia zdrowe zeby, zostawiajac chore, bo pacjent znowu przyjdzie z bólem proszac o pomoc i z pieniadzem w reku, drugi, ten lepszy byl wychwalany pod niebiosa, wizyta u niego to byla przyjemnosc, bezbolesnie, a nawet jak znowu kogos potem  zabolalo, to dostali tabletke od bólu przy kolejnej wizycie.Ten pierwszy splajtowal, ten dobry przejał jego praktyke.Spotkali sie kiedyś i ten gorszy mowi do lepszego, Panie Kolego, jak Pan wyleczysz ludziom zeby to Pan bedziesz niepotrzebny i NFOZ nie da Panu ponownie kontraktu,Panie posluchaj mnie, dobrze Panu radze.Na to ten drugi,lepszy dentysta usmiechnął sie pod nosem i cichutko, do ucha zaszeptał koledze, Panie Kolego, ja robie to samo co Pan, wyrywam zdrowe, nie lecze popsutych, tylko , że ja "robie to w znieczuleniu , daję 500+ xylocainy i jest git"

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Marcin-K 29 marca 2018 21:58
30 marca 2018 08:53

Nie, no co Ty? Bez przesady. Ministrem w rządzie PiS-u to on jednak nie był.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 29 marca 2018 21:47
30 marca 2018 08:56

Mie chodzi o to, że go krytykują, ale że udają, że są rozczarowani. A więc sugerują, że oni na PiS głosowali, ale się zawiedli. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk 30 marca 2018 08:56
30 marca 2018 08:57

Miało oczywiście być: "nie chodzi o to".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @boson 29 marca 2018 22:46
30 marca 2018 09:02

Korwin przy tych wszystkich dziwnych ludziach, o których Toyah mówi, że się rodzą taśmowo, wygląda na poczciwego, trochę stukniętego jedynie, szołmena politycznego. Sam powiedział wprost jakiś czas temu, że musi się wygłupiać, bo inaczej jego partia już dawno temu by szczezła.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 29 marca 2018 23:34
30 marca 2018 09:04

Oni chyba wpadli w syndrom sztokholmski. Albo w coś, co przytrafia się recydiwostom, którzy nagle po wielu latach muszą wyjść na wolność, i szybko okazuje się, że oni potrafią tylko grypsować i leżeć na więziennej pryczy. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Marcin-K 30 marca 2018 09:04
30 marca 2018 09:06

To nie jest żaden syndrom sztokholski. To jest perfidna gra, którta polega na tym, by nam dać do zrozumienia, że oni już się opamiętali, a teraz kolej na nas.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 29 marca 2018 21:58
30 marca 2018 09:24

Nie. Teraz zwijany jest naprawdę. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 30 marca 2018 09:06
30 marca 2018 09:24

Otóż to. I jest to robione z takimi dobrotliwym: "dajemy wam szansę, żebyście nie zostali z kupą w garści".

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 29 marca 2018 23:36
30 marca 2018 09:27

Nie dlatego. To tylko element zabawy. Mało ważny zresztą, ale dający wymówkę do znacznie poważniejszych działań. Mówiąc inaczej, PiSowi właśnie cofnięto kryszę. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Grzeralts 30 marca 2018 09:27
30 marca 2018 09:27

P.S. PiSowi jaki znamy. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @eska 30 marca 2018 02:13
30 marca 2018 09:28

PiS się gubi od samego początku, bo ciężko jest funkcjonować rządowi, który dosłownie nigdzie nie ma nawet cienia sprzymierzeńca, no może oprócz lizusów z "wPolityce". Bardzo często krytyka PiS-u jest odrywana od kontekstu. Mnie się też wiele rzeczy w ich działaniach nie podoba - na przykład wciąż nie mogę przeboleć utrącenia Beaty - ale staram się nie dać ponieść emocjom i zbyt dobrze pamiętam "tamte" czasy, a że jestem otoczony lemingami, to mam wciąż na żywo i  w kolorze, jak wyglądałaby Polska jakby tamci porządzili jeszcze jedną kadencję. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 30 marca 2018 09:24
30 marca 2018 09:28

A skąd to wiesz? Mam nadzieję, że nie od Grygucia.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @krzysztof-osiejuk 30 marca 2018 07:56
30 marca 2018 09:32

Dokładnie, trzeba ich obserwować, bo oni mają niesamowitą wiarę w to, że jak powalą PiS na kolana (co jest oczywiście snem szaleńca) to ludzie polecą głosować na nich. Mojej siostrze kiedyś włamali się do samochodu, ale ponieważ nic tam nie było do zabrania (radio było wyjęte) to pocięli jej tapicerkę. Z tym mi się kojarzą działania tych środowisk.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 30 marca 2018 09:29
30 marca 2018 09:32

Dokładnie - mówienie o tym, że wie jak się powinno rządzić nie mając doświadczenia nawet w byciu sołtysem, to po prostu przejaw groteskowej buty.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 30 marca 2018 09:28
30 marca 2018 09:42

Mam oczy, uszy i rozum.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 30 marca 2018 09:31
30 marca 2018 09:43

Nie wiem dokładnie, ale tak na moje oko, to Netanyahu. W każdym razie wykonawcami byli CIA z Mossadem do spółki. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 30 marca 2018 09:46
30 marca 2018 09:53

Nie chcesz, nie wierz. Pożyjesz, zobaczysz. Niestety, niewiele z tego, co zobaczysz będzie przyjemne.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
30 marca 2018 10:26

Musisz wziąć jednak pod uwagę, że zapowiedzi końca PiS-u mają już tradycje trwającą ponad dekadę i ludzie się już na to znieczulili. Nawet wychodziły książki pod tytułem "Koniec PiS-u" czy jakoś tak. To jest partia polityczna i oczywiste jest, że jutro rano może wydarzyć się coś, co zmieni wszystko. Już raz tak było, prawie dokładnie osiem lat temu. Jednak taka postawa pod tytułem "wszystko marność" to nawet dla mnie, urodzonego pesymisty, zbyt dużo.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 30 marca 2018 10:26
30 marca 2018 10:42

Tu nie chodzi o koniec PiSu jako partii. Chodzi o to, że z pewnych względów rozpisano nowy konkurs na "rząd dusz polskich" i PiS nie ma już w nim uprzywilejowanej pozycji. PiS jako partia przetrwa, zapewne, i pewnie nawet zrobi niezły wynik w wyborach samorządowych. Ale straci dominację. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Marcin-K
30 marca 2018 12:56

Obejrzałem sobie inkryminowany film na YouTube - tak właśnie obejrzałem, a nie słuchałem. Tzn. posłuchałem chwilę, ale chcę o tym, co zobaczyłem - budżet. Tam jest jakiś budżet. Skoro jest budżet, to jest jakiś plan. Jak jest plan, to jest cel. Wprawdzie ekonomiści twierdzą, że zniszczą nas maszyny, sztuczna inteligencja - ale ja tego poglądu nie podzielam - to robią ludzie. Ludzie są konkretni - a nie niekonkretni.

Po co jest - czy być może - taka krytyka? Jest taka, by nie była inna - tzn. by krytykować w zakresie, który zmienić trudno lub niemożliwe, przynajmniej w krótkiej perspektywie (od wyborów do wyborów) - a nie krytykować i nie zmieniać tego, co zmienić na lepsze można. Spodziewany efekt - brak zmian i przegrane wybory. Plan prawie genialny.

Efekt uboczny - a może ten najbardziej pożądany - zamiast twórczej krytyki - wpychani jesteśmy w obronę (zaganiani na poletko wybrane przez przeciwnika) - a odciągani od zagadnień istotnych.

Mój obecny stosunek do rządu jest taki, jak Anglii do sojuszników - nie mam przyjaciół, mam tylko interesy. Inaczej - głosowanie w wyborach nie oznacza poparcia - jedynie wybranie wykonawcy zadania.

Plan wroga może być taki - iż nie chodzi o to, by usunąć PiS z polityki - i zastąpić nową siłą o podobnej skali poparcia - a zmniejszyć PiS do rozmiarów 15-20% i wprowadzić nowy lub nowe podmioty - takie, jak wykreowane ex nihilo N z kropką czy Kukiz, zbudowane wokół jednego frontmana, wyciągniętego z kapelusza.

Wtedy można postawić na sojusz wiernych, wypróbowanych sił - PSL, SLD, PO, czy co tam jeszcze w tej konstelacji się zamarzy z dodatkiem czegoś nowego. Albo i bez dodatku. Żeby było, jak było. Taki układ może pasować różnym frakcjom w PiS, którzy chcą mieć swój domek, mały, ciasny, ale własny. Nikt nie będzie indywidualnie musiał brać odpowiedzialności za Polskę - decydował będzie byt kolegialny. Frukta te same - a odpowiedzialność mniejsza. Wystarczy prześledzić politkę kadrową w wielu resortach na przestrzeni ostatnich 15 lat, by dojść do wniosku, że wszyskim to może pasować. Może nie całkiem wszystkim - ale przecież Prezes jest tylko jeden i ma już swoje lata - a młodzi czekają i też chcą pożyć.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Grzeralts 30 marca 2018 09:27
30 marca 2018 13:09

P.S. PiSowi jaki znamy. 

Obawiam sie, że jest gorzej - tzn. PiS, jakiego nie znamy dostał zielone światło. To jest ten PiS, którego Ty, bez urazy - nie znasz i znać nie chciałbyś.  PiS, który znamy ma podsycaną euforię, wynikającą z sondaży, by mu w pewnym momencie kilkoma sprawnymi ruchami wyciągnąć stołek spod nóg.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Grzeralts 29 marca 2018 21:42
30 marca 2018 13:31

Projekt PiS jest właśnie zwijany i tyle.

A w tutejszych mediach (F), dzisiaj 30.03, jest rozwijany projekt kurdyjski a Turcja jest bardzo igitt... 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 30 marca 2018 09:53
30 marca 2018 13:37

Ja pamiętam, jak jeszcze na Salonie założyłem się z takim jednym Piotrem Strzęboszem o to, czy mamy koniec PiS-u, czy nie. On nigdy już do tego tematu nie wrócił.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @krzysztof-osiejuk 30 marca 2018 13:37
30 marca 2018 13:55

Ale teraz mamy. Znaczy, jeszcze nie. Ale widać już oznaki. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Wolfram 30 marca 2018 12:56
30 marca 2018 14:09

1. Oczywiście można założyć, że ktoś takie wydarzenia hojnie sponsoruje, to nie wykluczone. Ja widzę jednak tam za dużo chaosu, wszystkie te tak zwane środowiska narodowe zaprogramowały się na coś w rodzaju partyzantki politycznej, i nie potrafią z tego wyjść. Zakodowali sobie podświadomie w głowach, że im nie wyjdzie nic więcej poza drobne protesty pod ambasadami, filmy na U tubie i raz do roku ten marsz. No i te nieustanne rozłamy, przejścia, rozejścia. Za długo to trwa w takiej formule, żeby było odgórnie zadaniowane i finansowane. Ale to tylko moja opinia. Może być zupełnie inaczej.

2. To fakt, że potęgowanie natężenia krytyki aż do poziomu odurzenia bojowego degraduje samą definicję krytyki. Słuszna obserwacja.

3. PiS w tej formie jaką widzimy, będzie istniał tylko do momentu zakończenia aktywności politycznej Prezesa. Potem te wszystkie siły odśrodkowe wyrwą wszystkie nity z konstrukcji i będzie coś w rodzaju atrofii AWS-u tylko jeszcze efektowniej się to odbędzie. Moim zdaniem jedyną szansą na przetrwanie PiS-u byłoby dalsze budowanie Beaty Szydło. Jest jeszcze niedoceniany Błaszczak, który nieprawdopodobnie się wyrobił. To oczywiście są jedynie kandydaci na liderów, do wykucia  w boju.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 30 marca 2018 09:43
30 marca 2018 14:12

"Przede wszystkim nie znając (lub celowo je ignorując) realiów i wynikających z nich ograniczeń. Coś w stylu: Ja to bym temu Izraelowi powiedział krótko: won, a Rosji zagroził, że jak nie odda wraku, to zajmiemy Kaliningrad i znów będziemy mieli nasz Królewiec! Ale najpierw, kochani, musimy pozbyć się Prezesa i Dudy."

Wydaje mi się, że oni nie kiwnęli by palcem w sprawie wraku. Oni strasznie nienawidzą Lecha Kaczyńskiego za Traktat Lizboński. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 30 marca 2018 14:09
30 marca 2018 17:11

Ad.3 i tak właśnie będzie. 

zaloguj się by móc komentować

cortes @Marcin-K 30 marca 2018 14:09
30 marca 2018 22:35

Z tego co widać, słychać i czuć zużywa się nie PiS ale Morawiecki i jego ekipa. Tak jakby Prezes powiedział: chcecie to macie. Morawiecki załatwi jakiś deal z Żydami, deal z Brukselą, ustawi lepiej lub jeszcze lepiej finanse państwa i poczuje potrzebę odpoczynku. Zauważmy, proszę, że w tej obróbce skrawaniem nie ma żadnego nazwiska kojarzonego tradycyjnie z PiS. Nawet Prezes żyje w ukryciu. PiS ma się dobrze to młodzi przechodzą chrzest bojowy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 30 marca 2018 10:42
30 marca 2018 22:54

PiS straci dominację w wyborach samorządowych, tą  której nie posiada?

zaloguj się by móc komentować



Grzeralts @stanislaw-orda 30 marca 2018 22:54
30 marca 2018 23:16

W samorządowych może tylko zyskać.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 30 marca 2018 22:57
30 marca 2018 23:17

Jestem. Niestety. Wolę się mylić, w każdym razie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 30 marca 2018 23:17
30 marca 2018 23:25

Skoro wolisz, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość: Mylisz się.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 30 marca 2018 23:25
30 marca 2018 23:30

Пожывём, увидим.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować