-

Marcin-K

Niemiec płakał jak przepraszał, czyli mini-strumyk świadomości

Na początek mały piłkarski wątek, bardzo "apropo" polityki, choć z pozoru nie bardzo. Dzień wczorajszy, rewanżowy mecz I rundy eliminacyjnej do Ligi Mistrzów, Piast Gliwice versus Bate Borysów. W pierwszym meczu, na Białorusi, Piast osiągnął wynik przyzwoity. Remis 1:1 na wyjeździe to w zasadzie wygrana, bo jeszcze gole z wyjazdów liczą się podwójnie (ma to być niebawem zlikwidowane). Co ważniejsze piłkarze z Gliwic właściwie przeważali cały ten pierwszy mecz, BATE oddało jeden strzał i wyrównało. Wszyscy byli zadowoleni z postawy Piasta. Wczorajszy rewanż również toczył się pod dyktando Gliwiczan. Ba, udało się nawet strzelić gola na 1:0. Białorusini, jak to się mówi po piłkarsku, nic nie grali. W polu karnym Piasta byli tak często widoczni jak posłowie w swoich biurach poselskich. Przypomnę tylko, że polska piłka jest w takim stanie, że mistrz Białorusi jest w meczu z polską drużyną zdecydowanym faworytem. No, ale przyszła 82 minuta, czyli czas gdy ludzie powoli już patrzą na wyjścia, żeby szybciej dostać się poza stadion. I nagle bramkarz Piasta dostaje tak zwanej szajby. Wybiega na przedpole, mija się z atakującym go napastnikiem, fauluje go. Rzut karny. Gol. 1:1. Z wydawałoby się wygranego i w pełni kontrolowanego meczu robi się poważny koszmar, lecz jeszcze nie tragedia. Kilka minut potem leci przypadkowa wrzutka w pole karne Piasta, pojawia się jak spod ziemi zawodnik w żółtej koszulce i dobija Gliwiczan z radością w oczach. 1:2. Dziękujemy, dobranoc. Może za rok.

Po co o tym piszę? Ano po to, że nie da się już powoli słuchać tych wszystkich wieszczeń o mającej nadejść niebawem porażającej wygranej PiS-u w wyborach, po której postkomuna już się nie podniesie. Karnowscy jeszcze czas jakiś temu trzymali pion i starali się tonować pojawiające się coraz częściej korzystne dla Prawa i Sprawiedliwości sondaże. Ale teraz i im już to się nie udaje. Konstytucyjna większość prawie pewna. Schetyna i PO z dziesięcioma punktami procentowymi, Wiosna i PSL poza Sejmem, Braun, na klęczkach i smagający się bacikiem po plecach, kroczący na Nowogrodzką, nowo odkryta galaktyka nazwana imieniem Mariusza Błaszczaka... I tak dalej i tak dalej. Chciałem tylko nadmienić, że zbliża się 82 minuta meczu...

---

Zrobiłem sobie na jakiś czas detoks od prawackiego spamu, bo ile można, no ile? Wczoraj jednak, tuż przed meczem Piasta, zalinkowało mi pogadankę wspomnianego już Grzegorza Brauna. Psy szczekają, karawana jedzie dalej - taki miała ona tytuł. Nie było w niej nic wyjątkowego. Brauna można słuchać i słuchać, nawet jakby czytał instrukcję do pralki, ale najważniejszy wniosek z tego filmiku był taki: Grzegorz Braun zakłada nową partię. Korona. Zastanawia mnie jedno. Z jednej strony nieustanne opowiadanie o konieczności realnego myślenia o polityce, a tu w, powiedzmy, 81 minucie meczu, nowa partia, z nową nazwą. Jakby nie było za mało bałaganu w opozycji. Nie przeciw Konfederacji, a dla Konfederacji - mówi Braun. Nie chcę być złym prorokiem, ale to się nie uda. Chyba. Tym bardziej, że Grzegorz Braun zapowiada iż nieco się wycofa na zaplecze medialnej polityki. Czyżby inspiracja Prezesem?

---

Dzięki twórczości epistolarnej red. Mazurka wrócił temat propagandy pisowskiej w Kurwizji/TVPiS/Reżimowej/Tel-Awi-zji, etc. Nic to nie dało. Cała krew w piach. Propisowskie media zalały informacje o telefonie Angeli Merkel do Mateusza Morawieckiego i przeprosinach "za Beatę". Podobno Niemiec płakał jak przepraszał. Przeczytałem o tym z pięć notek. Wypowiedział się w tej sprawie sam "Naczelnik", co ma swoją oczywistą wagę. W pierwszej chwili ogarnęło mnie lekkie zażenowanie, ale potem się ocknąłem. No cóż - w polityce gra się tym, co się ma w ręku. Masz Angelę i przeprosiny? To rzucasz na stół. A przeciwnik co ma? No aż wstyd powiedzieć, co ma.

---

I tylko żal mi trochę Beaty Szydło. Podmienienie jej na Mateusza Morawieckiego już lekko zatarło się nam w pamięci, ale umówmy się: nie był to najbardziej czytelny ruch polityczny w historii III Rp. Mnie się osobiście Beata Szydło w roli premiera podobała. No i dziś okazuje się, że ktoś w Prawie i Sprawiedliwości wpuszcza ją na taką minę. Raz się nie udało w głosowaniu. Pani Beato, proszę jeszcze raz spróbować, teraz powinno się udać. Bach. Drugi raz, jak to mówi młodzież, "fail". Teraz słyszę o trzecim możliwym podejściu. Pani Beato. Proszę się trzy, albo cztery razy zastanowić, czy aby na pewno ludzie którzy Panią otaczają są Pani przyjaciółmi.

---

Na koniec mini reminiscencja z serca warszaffkowego state of mind. Bardzo elokwentna pani na stanowisku z przerażoną miną opowiada o tym, że przez PiS jej dziecko nie dostanie się do liceum i będzie musiało chodzić do zawodówki...

---

Niech już będzie ta 90-ta minuta.



tagi: pis 

Marcin-K
18 lipca 2019 09:07
78     1996    4 zaloguj sie by polubić
komentarze:
bolek @Marcin-K
18 lipca 2019 09:32

"Po co o tym piszę?"

No właśnie. Szkoda nerw ;-)

Lubię, i pewnie nie jestem odosobniony, Twoje "holenderskie" teksty.

Plus.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bolek 18 lipca 2019 09:32
18 lipca 2019 09:38

Trzeba pisać, bo już niektórym zaczyna się wydawać, że po wyborach znikną wszystkie niedogodności, a PiS wypuści swoją markę Whisky. Trochę za dużo tego samozachwytu.

A co do Holandii - to zapewne takowe będą. Niewykluczone że wczesną jesienią znów tam zawitam.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K
18 lipca 2019 09:46

Piłka nożna to już nie jest sport to jest przemysł bukmacherski i handel ludźmi,  w ktorej rywalizacja sportowa jest na końcu,a właściwie fragmentaryczna,czyli jest tam gdzie gra się bezinteresownie ..

Obstawianie polskich drużyn u tzw buków , graniczy z szaleństwem..

Natomiast ja jestem na 100% pewny,ze PiS wygra i juz w lutym założyłem się z Krzysztofem L. tu na SN.. Nie ma takiej mozliwosci ,żeby PiS w jesiennych wyborach  przegrał.. Efekt syndrom programu socjalnego cale wybory załatwia..  I fakt,ze nadal  w Polsce jest ludzi ubogich.. W dalszej kolejności inne czynniki maja wplyw na wygraną..

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Draniu 18 lipca 2019 09:46
18 lipca 2019 09:49

Jest więcej ludzi ubogich*

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Draniu 18 lipca 2019 09:46
18 lipca 2019 10:03

1. To że wygra, to jest raczje pewne. Chodzi o rozmiary i skutki. Żeby się nie skończyło tak, że wygra, ale zabraknie większości. PSL i koalicja? Wątpię. Choć ja jestem wyborcą PiS-u który dużo przełknie. Kosiniak gra na koalicję powyborczą z PO. I zastanawiam się, na ile wystarczy paliwa z tą retoryką "pomocy ubogim Polakom", bo mam jakieś wrażenie, że sami "ubodzy Polacy" mają już trochę jej dość. Tym bardziej że najczęściej ci "ubodzy Polacy" przestają mieć chęć jeździć nad Bałtyk i łypią na Majorkę. W polityce żadne narzędzie nie starcza "na zawsze". Co widać po PO.

2. Jeśli już przykładać tak brutalistyczną ocenę do piłki i sportu (nie zgadzam się z nią do końca) to trzeba też pamiętać, że dziś zawodowy sport to też element geopolityki i element propagandowy. Dlatego też biedna liga białoruska stworzyła lokalnego potentata BATE Borysów, do którego jakimś cudem trafiają najlepsi piłkarze z Białorusi, i potem są w stanie napędzić stracha np. Arsenalowi w 1/16 Ligi Europy, gdzie my nie mamy prawa wstępu.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K
18 lipca 2019 10:38

ad 2. Należy dodać do tego co napisałeś.. Polska w piłce nożnej w tej calej układance ma pełnić rolę tzw. zagłębia piłkarskiego z którego bedzie wyciągać się perełki piłkarskie,ktore beda zasilały najbiogatrze ligi... Nasz liga juz sie nie liczy.. To jest krajobraz po bitwie.. Osobiście uwazam,ze w przyszłości i to tzw.zaglebie piłkarskie w postaci młodych utalentowany rowniez zbankrutuje, ponieważ nadal mamy kryzys demograficzny,a więc w zwiazku z tym selekcja staje się ograniczona.. Co do Bialorusi potrafia ciagnac ten pilkarski wozek, poniewaz nie należą do UE,a w zwiazku z tym ich potencjal pilkarski pozoztaje w domu, nie jest sprzedawany na lewo i prawo, tak jak to się dzieje w Polsce.. Przypomnę,ze Piątek został sprzedany z Cracovii za marne 2mil euro,a  Milan juz to kupił za 60 mil od Genoi.

 

ad1. Oczywiście,zgadzam się że w perspektywie czasu efekt programu plus wygaśnie..Ja oceniam polską politykę doraźnie tu i teraz, bo tak ja trzeba oceniać,bo tak ona jest prowadzona, czyli charakteryzuje się bierzączką, jest prosta jak budowa cepa, tu nie ma dyskusji miedzy partiami o programy polityczno gospodarcze,  

JK przestaje funkcjonować w polityce, PiS sie rozwala,ale za nim to nastąpi PO padnie.... 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K
18 lipca 2019 12:33

Moje prognozy, na które mógłbym obstawiać zakłady, to że PiS oczywiście wygra, bo to jest dawno dogadane, ale bez większości konstytucyjnej, ani nawet takiej, która pozwalałaby na swobodne rządzenie i kształtowanie sytuacji prawnej. Gdyby na taką większość miało się zanosić, to spodziewam się dziwnych fauli na polu karnym w 81. minucie.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K
18 lipca 2019 13:56

"Chciałem tylko nadmienić, że zbliża się 82 minuta meczu..."

Tak właśnie - niestety - jest. Cała nadzieja w tym, że Kaczor jednak trzyma tych pajacow w ryzach. 

A co do Brauna i jego nowej partii:

Skoro wiemy, że inteligencji mu nie brakuje, musimy wyciągnąć stąd wniosek, że cel deklarowany jest inny od faktycznego. Wnioski z tego każdy wyciągnąć powinien sobie sam. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K
18 lipca 2019 14:01

A co do Szydło i jej kandydatury nie masz racji. To się dzieje na pewno za jej zgodą, a nie wbrew niej. I ona ma świadomość, że nie o sam wybór tu chodzi, ale o próbę sił tudzież ich sondowanie. W każdym razie korona jej z głowy nie spadnie ani też nie będzie snu z powiek spędzało. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 18 lipca 2019 13:56
18 lipca 2019 15:17

"A co do Brauna i jego nowej partii:

Skoro wiemy, że inteligencji mu nie brakuje, musimy wyciągnąć stąd wniosek, że cel deklarowany jest inny od faktycznego. Wnioski z tego każdy wyciągnąć powinien sobie sam. "

Ja jednak zastanawiam sie czy faktycznie inteligencji mu nie brakuje. 

Przeciez inteligentny czlowiek na jego miejscu juz dawno by doszedl do wniosku, ze jego miejsce nie jest w polityce.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K
18 lipca 2019 15:24

" Raz się nie udało w głosowaniu. Pani Beato, proszę jeszcze raz spróbować, teraz powinno się udać. Bach. Drugi raz, jak to mówi młodzież, "fail". Teraz słyszę o trzecim możliwym podejściu. Pani Beato. Proszę się trzy, albo cztery razy zastanowić, czy aby na pewno ludzie którzy Panią otaczają są Pani przyjaciółmi."

To moze byc zapowiedz tego, co sie w PiS bedzie dzialo gdy zabraknie Jaroslawa Kaczynskiego [daj mu Boze dlugie zycie i duzo zdrowia].

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Szczodrocha33 18 lipca 2019 15:17
18 lipca 2019 17:20

To kwestia psychiki, nie inteligencji.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Szczodrocha33 18 lipca 2019 15:17
18 lipca 2019 17:40

Jestem pewien, że mu nie brakuje. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 18 lipca 2019 17:20
18 lipca 2019 17:40

To kwestia celów, intencji. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Szczodrocha33 18 lipca 2019 15:24
18 lipca 2019 19:00

To moze byc zapowiedz tego, co sie w PiS bedzie dzialo gdy zabraknie Jaroslawa Kaczynskiego [daj mu Boze dlugie zycie i duzo zdrowia].

To się po angielsku nazywa trailer:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 18 lipca 2019 14:01
18 lipca 2019 19:03

A co do Szydło i jej kandydatury nie masz racji. To się dzieje na pewno za jej zgodą, a nie wbrew niej. I ona ma świadomość, że nie o sam wybór tu chodzi, ale o próbę sił tudzież ich sondowanie. W każdym razie korona jej z głowy nie spadnie ani też nie będzie snu z powiek spędzało. 

Nie wykluczam że za jej zgodą, natomiast szkoda mi jej, bo miała już wysoką pozycję. I naprawdę, ktoś może mnie oskarżyć o naiwność, ale ja w pewnej chwili myślałem o niej, że ona może w przyszłości stać się takim Kaczyńskim w spódnicy. Miała już swoją legendę, niezłomnej pani premier, która jeździła do UE i tam walczyła, miała też taką naturalną charyzmę i urosła na tym stanowisku, w taki pozytywny sposób (niektórych wysokie stanowiska niszczą). A teraz zaplątała się w jakieś gierki zdala od Polski. To co się stało, nie znaczy że  jeszcze może nie mieć następnej szansy...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @SalomonH 18 lipca 2019 12:33
18 lipca 2019 19:04

Dogadane? Ale z kim i w jaki sposób? Masz na to jakiś realny dowód? ja sobie zdaję sprawę, że polityka to głównie sprawy z zaplecza, ale bez przesady...

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 18 lipca 2019 19:03
18 lipca 2019 19:39

Ja tego tak nie odbieram. Moim zdaniem to dzieje się za jej zgodą i nie przynosi jej ujmy. A wewnątrzpartyjnie wręcz odwrotnie 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 18 lipca 2019 19:04
18 lipca 2019 22:14

Przecoeż napisałem, że tak obstawiam. Na podstawie wieloletniej obserwacji polskiej sceny politycznej, tak mi wychodzi. Nie mam dowodów, a gdybym nawet miał, to nie napisałbym tu o nich :)

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @SalomonH 18 lipca 2019 12:33
19 lipca 2019 05:54

"Moje prognozy, na które mógłbym obstawiać zakłady, to że PiS oczywiście wygra, bo to jest dawno dogadane, ale bez większości konstytucyjnej, ani nawet takiej, która pozwalałaby na swobodne rządzenie i kształtowanie sytuacji prawnej."

Nalezy miec nadzieje, ze po wyborach PiS zdobiedzie wiekszosc konstytucyjna. I ze wykorzystaja to, zeby wprowadzic nowa konstytucje, ktora krajowi jest potrzebna jak roslinie woda.

To fundament panstwa. Nie da sie domu zbudowac bez podwalin.

Logicznym i uzasadnionym bylby moim zdaniem powrot do konstytucji kwietniowej z 1935 roku.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K
19 lipca 2019 08:16

Bardzo bym chciał, ale nie mam wielkiej nadziei, że to nastąpi. Poza tym nie widzę w PiS ludzi, którzy byliby w stanie takie zmiany wprowadzić.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 19 lipca 2019 05:54
19 lipca 2019 08:54

problem w RP nazywa się dość prosto;- ani Konstytucja ani prawem żadna instytucja się nie przejmuje [od sądów poczynając], skuteczność bezpośredniego stosowania norm konstytucyjnych jako broni w wojnie o przeżycie zależy tylko od tego czy trafimy na osobę o elementarnej uczciwości w gremiach aparatu państwa, RP może funkcjonowac nawet bez konstytucji i burdel zorganizowany będzie taki sam a nawet lepszy, fundament Państwa? dom? a dla kogo? obecną konstytucję aparat administracyjny ma w d... to nową się będzie przejmował?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 18 lipca 2019 15:17
19 lipca 2019 08:56

partia: kadry [byt i gwarancje bezkarności], kasa, cele do osiągniecia [realne, mierzalne,..] i gdzie tu miejsce dla jakiegoś Brauna?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 19 lipca 2019 05:54
19 lipca 2019 08:59

wczoraj w tv na komisji VAtowskiej celnik objawił jak dostali rozkaz likwidować polskich przedsiębiorców - rozkaz i wykonanie jak III Rzeszy; i gdzie tu miejsce na jakieś konstytucje?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @SalomonH 19 lipca 2019 08:16
19 lipca 2019 09:06

Gdybyś bardzo chciał, to zagłosowałbyś na PiS, a zdaje się, że nie masz takiego zamiaru. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @przemsa 19 lipca 2019 09:06
19 lipca 2019 09:09

Nie mam zamiaru głosować na nikogo, komu nie dałbym popilnować roweru pod geesem, żadna partia nie ma z tym nic wspólnego. Jeśli zobaczę, że kandyduje ktoś, komu byłbym w stanie zaufać, będzie miał mój głos. Rozmawialiśmy już o tym przecież…

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 18 lipca 2019 17:40
19 lipca 2019 09:12

Ja tu jednak obstawiam osobowość.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @SalomonH 19 lipca 2019 09:09
19 lipca 2019 09:34

Więc nie pisz że bardzo byś chciał, żeby PiS itd., bo to zwyczajnie nie jest prawdą.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Grzeralts 19 lipca 2019 09:12
19 lipca 2019 09:35

A ja nie i na tym musimy poprzestać ;)

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @przemsa 19 lipca 2019 09:34
19 lipca 2019 09:38

PiS jako taki nie jest dla mnie żadną wartością, skoro nie widzę tam ludzi zdolnych przeprowadzić sensowne zmiany. To tylko etykietka, nie kupuję nic dla etykiety, szczególnie gdy zawartość jest mętna i zatęchła.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @SalomonH 19 lipca 2019 09:38
19 lipca 2019 09:43

"Więc nie pisz że bardzo byś chciał, żeby PiS itd., bo to zwyczajnie nie jest prawdą."

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @SalomonH 19 lipca 2019 08:16
19 lipca 2019 09:57

To tylko napisze, że nie głosując na PiS w zaistniałej sytuacji oddajesz głos Schetynie plus reszta szajki. Rozumiem, że bierzesz tę logikę pod uwagę..

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @przemsa 19 lipca 2019 09:43
19 lipca 2019 10:13

PiS czy nie PiS, co mnie ma do nich przekonać, szumna nazwa? Tak, bardzo bym chciał, żeby PiS był zdolny do przeprowadzenia takich zmian, ale nie widzę póki co takich możliwości.

zaloguj się by móc komentować



SalomonH @Marcin-K 19 lipca 2019 09:57
19 lipca 2019 10:17

Największym problemem, jaki tu widzę, jest nieustająca konieczność wyboru „mniejszego zła”, osobiście nie mam ochoty na takie rozwiązanie. Nie widzę jakichś wielkich przewag szajki Kaczyńskiego nad innymi szajkami. Skoro Kaczyński jest takim geniuszem, to czemu otacza się durniami i miernotami?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @SalomonH 19 lipca 2019 10:13
19 lipca 2019 10:39

Dobra, koniec. Nie będę trzeci raz pisał tego samego tylko dlatego, że udajesz, że nie rozumiesz. 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Marcin-K 19 lipca 2019 09:57
19 lipca 2019 10:44

Szkoda czasu. Tacy jak Salomon wolą  - z wyższością - teoretyzować wykazując dlaczego tak bardzo są ponad te przyziemne, kompromisowe wybory plebsu. A to, że przyczyniają się do wygranej PO? Po nas choćby potop. Who cares...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @przemsa 19 lipca 2019 10:44
19 lipca 2019 12:02

Ależ rozumiem, zwyczajnie się nie zgadzam na takie kompromisy, bo do niczego one moim zdaniem nie prowadzą, tylko konserwują istniejącą patologię.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @SalomonH 19 lipca 2019 10:17
19 lipca 2019 12:15

Bo zapewne sam sobie tak ten problem definiujesz. Nie ma wyboru "mniejszego zła". Masz do wyboru kilka partii albo niegłosowanie. Przy czym niegłosowanie jest wspieraniem "większego zła" (idąc tropem Twojej logiki). W życiu nie ma łatwych wyborów, a pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Na przykład nie da się żyć bez tlenu. Jeśli uznam że to oddychanie jest w takim razie jedynie "mniejszym złem", to pozostaje mi jedynie nie oddychać...

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 12:02
19 lipca 2019 12:21

Pokaż mi jakieś Twoje tego typu wywody w jakichkolwiek "mediach" w czasach ośmiolatki poprzedniej ekipy?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 19 lipca 2019 12:15
19 lipca 2019 12:39

Partię to ja mogę sobie wybrać zapisując się do niej. Niestety nie znam takiej, w której chciałbym być. Nie głosuje się na partie, tylko na osoby (tak, wiem, system wyborczy, listy partyjne, nie dbam o to). Nigdy nie pisałem, że nie będę głosować, jeśli znajdę na listach wyborczych osoby, na które chciałbym głosować, zrobię to. Sama przynależność do jakiegoś ugrupowania to za mało. W ostatnich wyborach parlamentarnych głosowałem, na osobę kandydującą na posła i drugą, kandydującą na senatora. Obie przeszły, obie z PiS. Znajomość osobista nie jest tu żadnym warunkiem, tak się po prostu złożyło. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 19 lipca 2019 12:21
19 lipca 2019 12:43

Gdzie mam to pokazać? Nie nagrywam swoich wypowiedzi, a na tym portalu jestem dopiero od kilku tygodni.

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 12:43
19 lipca 2019 13:17

Tak jak tu Piszesz tak pewnie pisałeś gdzie indziej wtedy. Nie udawaj że nie wiesz o co chodzi.

A gdzie masz to pokazać? Wiesz przecież co to są "linki"

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 19 lipca 2019 13:17
19 lipca 2019 13:18

No chyba że Twoje opisy patologii powstają tylko teraz?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 19 lipca 2019 13:17
19 lipca 2019 13:47

Zdanie mam wyrobione od lat, a miejsca, gdzie zdarzało mi się pisać, już nie istnieją. W czasach rządów PO pisałem o ich patologiach, za dawnych rządów PiS nie pisałem wcale.

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 13:47
19 lipca 2019 13:49

Jakie to wymowne że te wszystkie miejsca gdzie Pan pisał nie istnieją...

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 13:47
19 lipca 2019 13:50

No i do tego dochodzi że wtedy się "Panu zdarzało pisać"

Teraz zaś pisze Pan tutaj "regularnie"

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 19 lipca 2019 13:18
19 lipca 2019 13:50

Generalnie nie podoba mi się bycie prześladowanym za myślozbrodnię, szczególnie w miejscu takim jak to. Nie, nie będę głosował na jakichś patałachów, tylko dlatego, że zostali namaszczeni przez Prezesa. Nie wiem na czym się zna ten człowiek, ale na pewno nie na ludziach.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 19 lipca 2019 13:49
19 lipca 2019 13:53

Tych "wszystkich" miejsc było w porywach do dwóch, nie pisałem zbyt wiele, tu też nie czuję, żebym zbyt intensywnie pisał, komentuję pojedyńcze teksty na tym portalu.

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 13:50
19 lipca 2019 13:54

Nikt Pana nie prześladuje. Poprosiłem o próbki tekstów z dawniejszych czasów że nie będzie Pan głosował na patałachów namaszczonych przez Tuska/Schetynę.

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 13:53
19 lipca 2019 13:54

Komentuje Pan dosyć intensywnie jak na to miejsce.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 19 lipca 2019 13:54
19 lipca 2019 14:03

Szybko policzyłem, na 26 tekstów na stronie głównej portalu moje komentarze są pod czterema. Okazuje się, że wywołują potrzebę polemiki zazwyczaj u sześciu tych samych osób, na polemikę wydaje mi się, że wypada odpowiedzieć. Nie muszę dodawać, że jest Pan w tej szóstce?

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 14:03
19 lipca 2019 14:07

Jak Pan pewnie zauważył to przestałęm z Panem polemizować od dłuższego czasu. Dzisiaj dopiero mnie zaciekawiło jak to Pan się od zawsze krytycznie wyrażał o wszytkich rządzących patałachach i chciałem to porównać z tekstami obecnymi. Czy mi to Pan umożliwi?

Bo jakoś się Pan wykręca od tematu?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 19 lipca 2019 13:54
19 lipca 2019 14:08

Nigdy nie głosowałem na patałachów z PO, zdarzało mi się głosować na patałachów z PiS, ale wydaje mi się obecnie, bo widzę co robią tak dokładnie, jak nigdy dotąd, że nie warto. Niech sami na siebie głosują. Oczywiście, jak wcześniej pisałem, jeśli znajdę na listach osobę, dla której warto się udać do komisji wyborczej, to zrobię to.

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 14:03
19 lipca 2019 14:08

Ja też na szybko policzyłem: napisał Pan około 240 komentarzy. To dosyć sporo jak na te kilka tygodni.

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 14:08
19 lipca 2019 14:10

Ja cały czas pytam o jakieś próbki Pana tekstów a nie o to na kogo Pan głosuje. Zwracam uwagę po raz drugi że odpowiada Pan nie na temat.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 19 lipca 2019 14:07
19 lipca 2019 14:13

Proszę mi pozwolić zachować być może złudne wrażenie, że jest to miejsce niszowe, a zarazem ekskluzywne, gdzie są ludzie na pewnym poziomie i jak coś mówią, to tak jest.

Nie ma tamtych wpisów, ani miejsc,

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 14:13
19 lipca 2019 14:35

To że to jest miejsce niszowe w żaden sposób Pana niestety nie weryfikuje. Czyli reasumując: ponieważ pisać tutaj "każdy może" to ja nie mam podstaw żeby uznać Pana z miejsca za "ekskluzywnego" i "na pewnym poziomie" i próbuje to zweryfikować.

Do chwili obecnej mi się to nie udało.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 19 lipca 2019 14:35
19 lipca 2019 15:16

Skanu dowodu i tak Panu nie wyślę, a skoro uważa Pan, że moja postawa stanowi zagrożenie dla porządku publicznego i łatwo może się upowszechnić, to pozostaje Panu zaapelować do jakiegoś Admina, żeby mnie stąd wyrzucił, ma Pan moją, wiem że nic dla Pana nie wartą obietnicę: na pewno nie wrócę. Dziś mnie zbanował Magazynier, bo go spytałem, jakie są pozytywne skutki działalności lansowanego przez niego Ulkei, wystarczyło. Proszę pójść za ciosem, bo mojej postawy Pan nie zmieni, wynika ona z moich własnych obsewacji i doświadczeń.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 19 lipca 2019 12:02
19 lipca 2019 15:23

Od Twojej zgody nic nie zależy ale jakieś zmiany zachodzą i dlatego głosujemy na PiS; niech się ono wszyscy żreją póki im sił starczy

zaloguj się by móc komentować

bendix @Marcin-K
19 lipca 2019 15:25

Niech Pan nie odwraca kota ogonem. Nikt o dowód osobisty nie pyta tylko jest Pan niewiarygodny bo nie chce sie pochwalic swoja tworczoscia i tyle.

Mozliwe ze to zwykla prowokacja jak i to ze pan jestes lech walesa....

Zero dowodow na to ze pan nie glosowal na po czy glosowal na pis.

Dotarło?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 19 lipca 2019 10:17
19 lipca 2019 15:27

Pewne przewagi istnieją i jest to widoczne a durniami i miernotami jest RP wybrukowana, skąd brać innych?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @qwerty 19 lipca 2019 15:23
19 lipca 2019 15:53

Wiem że nie zależy i dlatego sie dziwię, że mi tu wszyscy głowę odkręcają, bo nie chcę przykładać do tego ręki. Nie ma wątpliwości, że PiS wygra wybory, po namyśle, nie chciałbym, żeby dostali większość konstytucyjną, bo to co wtedy zrobią będzie katastrofą, biorąc pod uwagę, jak dziurawe ustawy przechodzą, nie mówiąc już o nowelizacji KK w wykonaniu Ziobry.

Durniów nie brakuje i zawsze będą, ale na Boga, nie tylko durnie żyją w Polsce. Z osób czynnych na tym portalu dałoby się zrobić lepszy rząd, niż mamy obecnie.

Nie głosuję na PiS, ani na żadną inną partę, może się zdarzyć, że zagłosuję na konkretne osoby, jeśli takie się na listach znajdą, ale ludzi z list PO, Wiosny i innych tego typu nie będę nawet brał pod uwagę.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 19 lipca 2019 15:25
19 lipca 2019 15:58

Rozgryzł mnie Pan, jestem Wałęsą i specjalnie dla kamuflarzu nauczyłem się nawet pisać… (btw. Wałęsa ma o wiele ładniejszy charakter pisma, niż ja, byłem zaskoczony widząc jego kwity z IPN)

Żądanie takich dowodów jest niezgodne z prawem, nie wiem, czy ma Pan tego świadomość. Ja również nie mam pojęcia kim Pan jest, a pomimo to rozmawiam z Panem i traktuję poważnie.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 19 lipca 2019 14:35
19 lipca 2019 17:30

I tak po namyśle, postanowiłem więcej tu nie pisać, ani nawet nie zaglądać. Nie widzę w tym celu i chyba tu nie pasuję.

Bez odbioru.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @SalomonH 19 lipca 2019 12:02
19 lipca 2019 18:04

W realiach Polski AD2019 prowadzą do wygranej PiS albo PO. 

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @qwerty 19 lipca 2019 15:23
20 lipca 2019 00:11

A głosujta sobie na zdrowie.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @bendix 21 lipca 2019 07:22
21 lipca 2019 07:43

A co się będziemy :)

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 19 lipca 2019 17:30
21 lipca 2019 12:03

Prywatnie? Nie żałuję. Nie wniósł Pan nowej myśli. Żegnam ozięble.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @bendix 21 lipca 2019 07:22
21 lipca 2019 20:16

A czy ja komuś bronie? Ja nie zamierzam i tyle.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @bendix 21 lipca 2019 12:03
21 lipca 2019 23:03

"PiS jest the best" cóż tu można nowego "wnieść"?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @porfirogeneta 21 lipca 2019 20:16
22 lipca 2019 12:19

Czyli oddasz swój głos w jakichś 50% na PiS, 30% na dawną PO i 20% na resztę. 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 22 lipca 2019 12:19
22 lipca 2019 21:31

To będzie jakaś reszta? Ostatecznie mogę nie głosować.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 21 lipca 2019 12:03
23 lipca 2019 00:27

Po dłuższym jeszcze namyśle postanowiłem nie przejmować się durniem, co się nazwał jak część samochodowa i próbuje mnie tu weryfikować. Coś się panu pomyliło chyba, pan się przedstawi z nazwiska i może pogadamy, a może nie, bo myśli żadnej u pana nie dostrzegam. Jakbym z telewizorem gadał. Proszę się zająć czymś na swoim poziomie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 19 lipca 2019 08:54
23 lipca 2019 01:50

"problem w RP nazywa się dość prosto;- ani Konstytucja ani prawem żadna instytucja się nie przejmuje [od sądów poczynając], skuteczność bezpośredniego stosowania norm konstytucyjnych jako broni w wojnie o przeżycie zależy tylko od tego czy trafimy na osobę o elementarnej uczciwości w gremiach aparatu państwa, RP może funkcjonowac nawet bez konstytucji i burdel zorganizowany będzie taki sam a nawet lepszy, fundament Państwa? dom? a dla kogo? obecną konstytucję aparat administracyjny ma w d... to nową się będzie przejmował?"

Musze przyznac ze to jest bardzo trafne spostrzezenie.

Ja niestety lapie sie od czasu do czasu na tym, ze jestem naiwny jak dziecko we mgle, jak w tej przemilej dla ucha piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=E-0If8l_K3Y

Po prostu ja juz od bardzo dawna nie mieszkam w Polsce. Poziom dewastacji [masakra wojny i PRL] jest porazajacy.

Powstaja instytucje [czesto o podnioslych, patetycznych nazwach], nowe ustawy, reformy i wszystko to o kant dupy potluc, za przeproszeniem.

Kazdy sie urzadza na wlasnych smieciach, zarobic troche grosza, tu cos ukrasc i byle do pierwszego.

A ja, dziecko w kwiecie sil, cos bajam o konstytucji i podwalinach. Zycie wskazuje chyba na to, ze my - nadwislanscy komancze to tak naprawde zadnych podwalin nie potrzebujemy.

Bo statystycznie zyje sie fest....

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Szczodrocha33 23 lipca 2019 01:50
23 lipca 2019 06:41

Bo prawo stanowione jest tylko tak dobre, jak jego praktyczna realizacja. Albo tak złe, co w naszym przypadku jest pewną zaletą. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować