Tysiąc lat solidarności, czyli Akademia Zdrowego Rozsądku
Coryllus napisał o tym w swoim tekście już, ale ja jednak jeszcze pozwolę sobie wspomnieć o rozpoczęciu przez Łukasza Warzechę kariery jako you tubera, który, jakby jeszcze było mało z tego hecy, uruchomił sobie patronajta. Jako człowiek obserwujący całe to prawicowo-internetowe bajoro od lat, oczywiście sporo czasu temu już zauważyłem tenże fakt, że dotychczasowy pilot boeinga opuścił kabinę swojego wspaniałego odrzutowca, zasiadł za kamerką z laptopa i poprosił o tak zwane wsparcie. Gdy tylko to zobaczyłem, to od razu przypomniała mi się pamiętna scena z Kilera, kiedy to Stuhr jako porucznik Ryba oznajmia Wąskiemu, właśnie "odwróconemu" na współpracę z policją: widzisz Wąski? Od dzisiaj kończysz swoje stare zasrane życie, a zaczynasz nowe, zaszczane życie. Tak czy siak - mówimy tu o szerszym trendzie. Bo skoro pilot mógł założyć swój kanał, to czemu nie mógłby zrobić tego dużo bardziej rozpoznawalny Ziemkiewicz? Mówisz i masz. Ciach i mamy kanał Ziemkiewicza. Czemu oni to wszyscy robią? Czy to jest jakaś zmowa? Mam pewien trop, ale o nim potem. Bo to nie koniec nowych świeżo upieczonych jutuberów.
Wśród wyskakujących z internetu coraz to nowych własnych, "autorskich" kanałów należących do śmietanki tak zwanego mainstreamu, wyskoczył mi i ten prowadzony przez, o losie słodki, Elizę Michalik. Nie kliknąłem w to, nie znalazłem w sobie na tyle uwagi. Kanał Michalikowej z wierzchu wygląda jak każdy początkujący starter. Siedzi Michalikowa na jakiejś kanapczynie i gada do kamerki z laptopa, co ma sprawić wrażenie, że oto kolejna gwiazda mainstreamu, która dotąd wydawała się pochodzić z jakiejś odległej planety, dziś siedzi tu przed nami i z nami "rozmawia", bo oni tak na tych kanałach zawsze to powtarzają, tak samo jak powtarzają prośby o lajki (zwane przez młodzież żebrolajkami) suby i klikanie dzwoneczków. Zostawmy jednak tę biedną Michalik z jej kilkoma tysiącami odsłon. Ziemkiewicz jest tu klinicznym przykładem, na którym należy się na chwilę skupić. Znając You Tube jak własną kieszeń widzę gołym i nieuzbrojonym okiem, że Ziemkiewicz nie robi tego sam, tylko zatrudnił jakiegoś speca od mediów społecznościowych. Poznaję to po tym, że jego filmy sa opatrywane charakterystycznymi miniaturkami, które wyświetlają się na stronie głównej jako zachęta do kliknięcia. Na razie Ziemkiewicz pokazuje się na nich z filiżanką kawy przy ustach (co oni mają z tymi filiżankami?) na jaskrawożółtym tle. Na razie - podkreślam. Jak interes będzie się słabo kręcił zobaczymy Ziemka jak trzyma się za głowę i z rozdziawioną gębą robi minę jakby zobaczył właśnie - cytując komiks z Jonką, Jonkiem i Kleksem - stado małp na odrzutowcu. Bo tak najczęściej produkują miniaturki dziecięce gwiazdy od gier komputerowych i opłacone influencerki od kosmetyków. Ekspert od mediów społecznościowych na pewno się o to w końcu pokusi i pokaże Ziemkowi jak się robi miniaturki. Oprócz tego mamy inne klasyczne zabiegi z podręcznika kołczingowego dla początkujących jutuberów. A więc serie Q&A, pokazywanie mieszkania, oraz chwalenia się jakie to ma się książki na półkach. I tu znów się uprę - Ziemkiewicz tego sam na pewno nie skumał, bo przecież nie miałby czasu, bo jak myślę na pewno pisze nową wiekopomną książkę. Ktoś mu w tym pomaga. Cóż jednak. Ja na przykład, choćbym zatrudnił stu ekspertów, nie zmienię się w Roberta Lewandowskiego, choć podobnie jak on trenowałem lata temu w Zniczu Pruszków. Po prostu mam pewne ograniczenia, które sprawiają ze w wieku czterdziestu pięciu lat, posiadając brzuszek oraz coraz częściej widząc przed sobą różnokolorowe plamy, nie dam rady zostać czołowym napastnikiem na świecie. Nie da się i już. Takowoż i nie da się zrobić wiarygodnego you tubera ze starego mainstreamowca, który nachapał się już z każdego możliwego mainstreamowego paśnika, a teraz próbuje na siłę udawać kogoś zwykłego i naturalnego. Ktoś teraz by pewnie powiedział: a więc Ziemek za chwilę się znudzi tą zabawą, bo zobaczy że z tego dziengów ani poklasków za dużo nie ma, a trzeba się kłaniać w pas plebsowi usadowionemu za laptokami. Nic bardziej mylnego. Teraz na You Tube po prostu trzeba być. Tak więc Ziemek na nim jest. Dla mnie miarą jakości tej produkcji jest to, że on tam założył dział o nazwie "Akademia zdrowego rozsądku". To by było chyba właściwie wszystko na ten temat.
I teraz moja zapowiadana teoryjka. Trendy owego niepokojącego ze wszech miar zjawiska - czyli ucieczki tak zwanych gwiazd mediów do internetów - wyznaczyli dziennikarze sportowi. Jakiś czas temu Mateusz Borek, Tomasz Smokowski, Michał Pol i Krzysztof Stanowski, czyli tacy Ziemkiewiczowie sportu, założyli z pompą kanał na You Tube o wielce oryginalnej nazwie "Kanał Sportowy". Borek i Smokowski porzucili Polsat, a Pol został chyba wywalony z Onetu. Tak czy siak panowie się skrzyknęli i robią entertejment w internecie. Oczywiście jest to sprzedawane w formacie, że oto czterech jeźdźców apokalipsy rzuciło w kąt swoje korporacyjne pęta i teraz są "na swoim". To że z ich produkcji nadal korzysta w najlepsze Onet, to już tylko i wyłącznie czepialstwo. Teraz oni wszyscy tam siedzą w jakiejś kanciapie, udają że świetnie się bawią i że sa niezależni. Tak samo jak ostatnio jedna pani prowadząca audycję w Mediach Narodowych, poprosiła widzów o przelewy wspierające na - takiego sformułowania użyła - niezależne polskie media. Niezależne media polskie na amerykańskiej platformie chciałoby się rzec...
Wracając do meritum, wydaje mi się, że panowie od sportu zrobili rozpoznanie bojem. Idzie jakieś przewartościowanie - jak to się ładnie mówi - w mainstreamowych mediach i nawet do największych misiów z tego towarzystwa dociera, że na jakiś czas należy się przegrupować i schować na You Tube, jak niegdyś panowie chowali się na blogach w S24. Za moment pierdyknie wszystko, potem niebo sie wreszcie przetrze i oni wtedy wrócą na swoje stare pozycje, czyli te gdzie dzierży się w dłoniach wolanty od Airbusa czy innego Dreamlinera. Stanie się to zapewne już nie długo. Póki co taki Zychowicz musi spotykać się w małym studio z Bartosiakiem, mówić z nim do siebie ostentacyjnie na ty, a Bartosiak musi zaczynać swoją kwestię od zdania: III wojna światowa już wybuchła. Nie wiadomo co lepsze. Może rzeczywiście III wojna byłaby weselsza niż Akademia Zdrowego Rozsądku? Ponownie nie mam zdania.
Kanały komunikacyjne w ogóle są zawalone. Oto mamy jeszcze premiera Morawieckiego, którego moja mama zaczęła nazywać ironicznie Mateuszkiem (a dotąd była jego wiernym fanem i pewnie nadal jest) prosi nas o sto dni Solidarności. A ja chciałbym się zapytać: a dlaczego nie tysiąc dni. Albo tysiąc lat Solidarności. Tak by chyba brzmiało lepiej.
tagi: komunikacja
![]() |
Marcin-K |
24 listopada 2020 09:29 |
Komentarze:
![]() |
gabriel-maciejewski @Marcin-K |
24 listopada 2020 09:41 |
Że niby 100 a nie 90, bo się w ten sposób odróżni od Jaruzelskiego? Kogo oni wybierają do tego PR? III wojna już wybuchła, ale Ziemkiewicz z Warzechą uporczywie ten fakt ignorują.
![]() |
SalomonH @Marcin-K |
24 listopada 2020 09:49 |
Warzecha jest niestety wyjątkową gnidą, więc z satysfakcją uzupełnię, że na Patronite spuścili go z wodą i musiał się zadowolić wsparciem przez Youtube, który nie dość, że pobiera dużo większe prowizje, to okazuje się mało skuteczny, chyba dlatego, że wszyscy się przyzwyczaili, że jest darmowy.
![]() |
Marcin-K @gabriel-maciejewski 24 listopada 2020 09:41 |
24 listopada 2020 09:57 |
Jakby poprosił o 90 dni solidarności, to przynajmniej można byłoby to podpiąć pod tak zwane "mrugnięcie okiem" i zamienić w taki sobie żart. A tak wyszło jak zwykle.
![]() |
Marcin-K @SalomonH 24 listopada 2020 09:49 |
24 listopada 2020 09:57 |
Albo coś schrzanił, bo on chyba źle tam coś poopisywał.
![]() |
SalomonH @Marcin-K 24 listopada 2020 09:57 |
24 listopada 2020 09:59 |
Bo to jest idiota i poznali się na nim od razu :)
![]() |
olekfara @Marcin-K |
24 listopada 2020 10:05 |
Panowie rzucili się na ŁW, a on przecież jest już po słusznej stronie mocy, a że z Onetu. http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=29702&Itemid=100 Ma Pan rację z tą "ucieczką" w niezależność. Ale to też oznacza, żę szczury opuszczają okręt. Okręt tonie, ale co napływa, diabli wiedzą. Nic dobrego, bo jeśli majtki się przebranżawiają i udają kapitanów, to wcale dobrze nie wróży.
![]() |
Krystian @Marcin-K |
24 listopada 2020 10:06 |
Moim zdaniem Ziemkieiwcz jednak sam kręci ten byznes - ze względu na fakt jak wglądają te miniaturki. Czarny napis bez tła, na kadrze staje się totalnie nieczytelny, wręcz groteskowy przez fakt że miała tam być ukryta jakaś błyskotliwa pojnta...
No albo ktoś mu robi krecią robotę taką edycją.
Ale w tym wszytskim pojawia się pytanie- gdzie Republika TV ? "Niezależna" telewizja niezależnych publicystów ? Już przekształciła się w Mango Zakupy?
Miałem okazję rozmawiać z Goćkiem w 2015, po wygranych PiS. Z jego opisu wywniosekowałem że całe towarzystwo już szykowało się do zrobienia wielkiego HOP na publiczną telewizję, porzucając swoje mikropoadki w TV-R.
Po 5 latach ani jedno nie działa, ani drugie, a poza specyficznym gronem, nikt ich nie kojarzy, jak niekojarzył przed 2015.
Kompania antymidasów.
![]() |
Grzeralts @Marcin-K |
24 listopada 2020 10:10 |
Sto dni, bo ładniej brzmi, ale wystarczy 60 - do 20 stycznia.
![]() |
gabriel-maciejewski @olekfara 24 listopada 2020 10:05 |
24 listopada 2020 10:11 |
majtki rozdarli się na bocianim gnieździe - ziemia, ziemia!!!
![]() |
adam-er @Marcin-K |
24 listopada 2020 10:11 |
Dla mnie w tym całym procederze kluczowym słowem jest slowo "kanał".
Z mediów głównego ścieku w kanał....
![]() |
Paris @SalomonH 24 listopada 2020 09:49 |
24 listopada 2020 10:15 |
A ktory z nich tam...
... tych wyzej wymienionych we wpisie, szumnie zwanych "publicystow" nie jest gnida albo menda ??? Do tego sprzedajna ???
![]() |
Paris @adam-er 24 listopada 2020 10:11 |
24 listopada 2020 10:22 |
Wlasnie !!!
I to mnie bardzo cieszy, bo ja w YT nie siedze i nie zamierzam... i da sie bez tego zyc.
![]() |
Paris @Marcin-K |
24 listopada 2020 10:27 |
Kapitalny wpis, Panie Marcinie, !!!
Swietnie Pan "podsumowal" tych dziadow... "niezaleznych" dziadow, m.in. tego calego "obiezyswiata" RAZ'a, kUlege Moniki J... reszty tych PATALACHOW nawet nie chce wymieniac.
To trzeba miec naprawde fest nas*ane we lbie i niewymieszane, zeby uwazac, ze Polakow INTERESUJA jeszcze przekazy tej calej zdegenerowanej bandy "niezaleznych od rozumu" DEBILI !!!
![]() |
umami @Marcin-K |
24 listopada 2020 10:34 |
Ładnie i z wdziękiem opisałeś to wszystko. Nie ślędzę tego salonu niezależnych jutuberów, ale Ziemka wypatrzyłem z tym całym Conradem, a ostatnio trafiłem na Świat Rolnika i tam, ku mojemu osłupieniu, jest Łukaszek (Morawieckiego też ostatnio raz nazwałem Mateuszkiem, ale nie wiem dlaczego, może to podświadomość i ocena tego, jak chłopcy się dobrze bawią), pojawił się tam Braun, jest tam jakiś ksiądz, który wszedł w spór z Szustakiem a potem się ze wszystkiego wycofał, bo Bogu chwały to nie przynosi.
Mnożą się te kanały. Ale i menażeria. Sam kanał dla rolników, wydaje się być dobrym pomysłem ale jak widać, musi być od razu przejęty i utkany dziwnymi postaciami, albo postaciami z przeszłością.
Przesłuchałem tam Ardanowskiego, który opowiadał parę dni temu o marzeniach prezesa i resztka złudzeń mi prysła. Etatyści realizują swoje marzenia, to lepsze niż szukanie poezji.
![]() |
atelin @Marcin-K |
24 listopada 2020 10:40 |
"I teraz moja zapowiadana teoryjka. Trendy owego niepokojącego ze wszech miar zjawiska - czyli ucieczki tak zwanych gwiazd mediów do internetów - wyznaczyli dziennikarze sportowi."
Moim zdaniem wyznaczyła dęta pandemia, ale potwornie zastanawia mnie problem następujący: czy RAZ ma wpływ na profil reklam narzucany przez YT na jego vlogu?
![]() |
Marcin-K @olekfara 24 listopada 2020 10:05 |
24 listopada 2020 11:17 |
No ja już tu pisałem o wyczynach Warzechy na Onecie. On się lubi nazywać symetrystą, co ma być jednocześnie sygnałem wysłanym do tamtych żeby też mu dawali jeść. Rzeczywiście - jest to mało sympatyczny człowiek, tak to eufemistycznie określę.
![]() |
Marcin-K @atelin 24 listopada 2020 10:40 |
24 listopada 2020 11:18 |
Tego nie wiem, ale wątpię.
![]() |
Marcin-K @umami 24 listopada 2020 10:34 |
24 listopada 2020 11:20 |
No tworzy się taki slums na YT dla tych wszystkich opinionistów. I tam się ucierają treści i kierunki, pod życzliwym okiem pani Suzan Wójcicki, czyli szefowej jutubka.
![]() |
Marcin-K @Paris 24 listopada 2020 10:27 |
24 listopada 2020 11:21 |
A tak, rzeczywiście. To Monika zacżeła w pewnym sensie ten trend ucieczki do YT i tam robienia wody z mózgu ludziom. Najlepszą zabawą jest czytanie tamtejszych komentarzy ludzi i zachwytów nad poziomem merytorycznym. Siedzi tam dużo młodziezy i mają nadzieję, że przez jutuba trafią do ich dusz...
![]() |
Marcin-K @adam-er 24 listopada 2020 10:11 |
24 listopada 2020 11:22 |
Żeby nie powiedzieć rynsztok.
![]() |
atelin @Marcin-K 24 listopada 2020 11:18 |
24 listopada 2020 11:38 |
Ja też nie wiem, ale gdybym pracował w YT, to na jego profilu reklamowałbym kosiarki do trawy, wkrętarko-wiertarki i wielofunkcyjne kombinerki. Reklama musi być bowiem adresowana.
![]() |
SalomonH @atelin 24 listopada 2020 11:38 |
24 listopada 2020 12:27 |
Reklama jest adresowana do oglądającego, każdy widzi co innego. Kiedyś któraś z tych prawicowych gwiazd, Warzecha, czy Ziemkiewicz, już nie pamiętam, zrobił aferę, że na prawicowym portalu idą jakieś reklamy prostytutek, no i wyszło, że to były mikrotargetowane reklamy google, adresowane tylko dla niego. Na salon24 to było, ktoś pamięta?
![]() |
SalomonH @Paris 24 listopada 2020 10:15 |
24 listopada 2020 12:35 |
Tyle że Warzecha nawet na tle tej nędzy jest nadętym, antypatycznym bucem. To jest gość, który nigdy nie zaprezentował żadnej własnej, oryginalnej myśli. Oczywiście nie śledzę zbyt uważnie dokonań tego pana, ale wystarczy zobaczyć, czy przeczytać cokolwiek z jego twórczości, żeby niczego takiego się nie spodziewać.
Tak swoją drogą, naszła mnie taka refleksja, że w mainstreamie prawicowym są ci publicyści wyjątkowo starannie wybrani i jest to selekcja negatywna. Po lewej stronie są o wiele bardziej przekonujący i co by nie mówić, sympatyczni często ludzie, na prawicy zero.
![]() |
Brzoza @SalomonH 24 listopada 2020 12:27 |
24 listopada 2020 12:47 |
> Kiedyś któraś z tych prawicowych gwiazd, Warzecha, czy Ziemkiewicz, już nie pamiętam, zrobił aferę, że na prawicowym portalu idą jakieś reklamy prostytutek, no i wyszło, że to były mikrotargetowane reklamy google, adresowane tylko dla niego.
:):)
|
Zyszko @Marcin-K |
24 listopada 2020 17:15 |
Jak urzędnik chce trafić do młodzieży to zleca komiks, a jak prawicowy dziennikarz to zakłada yutuba.
Obaj wiedzą tylko, że "młodzież to ogląda".
Urzędnik ma dodyspozycji zewnętrzny budżet, więc logika podpowiada, że dziennikarz też :)
![]() |
yesfan @SalomonH 24 listopada 2020 12:27 |
24 listopada 2020 17:18 |
To był Lis Tomasz z Góry Zielonej
![]() |
Paris @Grzeralts 24 listopada 2020 10:10 |
24 listopada 2020 18:39 |
Z mojej strony ZERO solidarnosci !!!
![]() |
Paris @Marcin-K 24 listopada 2020 11:21 |
24 listopada 2020 18:52 |
Tak...
... no idioci-publicysci tak maja... i nie nalezy ich wyprowadzac z bledu !!!
I ta swolocz liczy, ze "trafi do dusz mlodziezy" ??? Dobre to... a nawet bardzo dobre !!!
![]() |
tomciob @Marcin-K |
24 listopada 2020 19:45 |
Witam. Facet który "napisał" tę książkę (no jest na okładce jako autor):
był najpierw przedstawicielem handlowym, któremu jako tako szło. Potem się przekwalifikował i został rozpoznawalnym stand-uperem, był już u Kuby Wojewódzkiego, a teraz wydają mu książkę. Tanie bo tanie, może dobre, a może gówniane, nie wiem bo nie czytałem i nie mam zamiaru przeczutać ale to jest ten trend. Młodzi nie oglądają telewizji i nie czytają gazet. Stąd powstał na Youtubie cały profil kabaretowy stand-up. Prócz tego jest profil kulinarny, popularnonaukowy i wiele innych. Stąd ta migracja "wielkich - starych" w tradycyjnych kanałach do netu (YouTube bo jest najbardziej popularny). Czasy się zmieniają i zmieniają się kanały komunikacji stąd dostosowywanie się. Tylko że młodzież takiego starego p... nie będzie oglądać, a więc... próba wejścia tam jest albo kokieterią albo nakazem przełożonych. Cholera wie jaka jest przyczyna? Fajna notka dziękuję.
![]() |
SalomonH @yesfan 24 listopada 2020 17:18 |
24 listopada 2020 21:33 |
Tak, to prawda, jednak nie Warzecha :)
![]() |
SalomonH @yesfan 24 listopada 2020 17:18 |
24 listopada 2020 21:36 |
I przy okazji chyba odwołam twierdzenie, że największe gnidy są na dziennikarskiej prawicy, zapomniałem o Lisie, Durczoku, jeszcze paru, ale ci dwaj przeważą każdą szalę, nawet bez Michnika.
![]() |
Paris @SalomonH 24 listopada 2020 21:36 |
24 listopada 2020 22:31 |
Nie ma co odwolywac...
... wcale sie Pan mocno nie pomylil !!!
Czy to z lewicy czy z "prawicy" to TAKIE SAME GNIDY i zaklamane, oblesne WSIARZE, moze nawet jeszcze gorsze... czlowiek nie zdazy sie obrocic, a hipokryzja z nich wylazi na kazdym kroku !!!
![]() |
Paris @Marcin-K |
24 listopada 2020 22:43 |
O 20-tej, Panie Marcinie,...
... mial wystep slup rotszylda Macron we francuskim telewizorze. TlOmaczyl ten GAMON Frankom, ze od soboty "rusza handel", a swieta Bozego Narodzenia maja byc "ekstremalnie ostrozne" i tez w ograniczonym gronie rodzinnym... to samo co zapodal "nasz" BANKSTER i VATeusz Morawiecki... IDENTIKO !!!
Widac, ze te "wystepy" to SATANISTYCZNE USTAWKI od poczatku do konca... oczywiscie zeby uniknac "ataku 3 fali swirusa" !!!
Teraz na bfm'ie juz z poltorej godziny PIORA MOZGI Frankom rozne dete ichnie aLtorytety... no i jeszcze tlOmaczenia sa na "palerpojncie", takze we Francji sie dzieje !!!
![]() |
umami @Paris 24 listopada 2020 22:43 |
25 listopada 2020 00:47 |
VATeusz, piękne!, Mateuszek może się schować.
![]() |
Marcin-K @Paris 24 listopada 2020 22:43 |
25 listopada 2020 08:23 |
MYślę że jak już pójdzie handel szczepionką na pełen etat, to trzeciej fali nie będzie. Ewentualnie jakaś powtórka za rok, dwa, jak interes się będzie dobrze kręcił. Trumpa już sie udąło ustrzelić dzięki covidowi.
![]() |
Marcin-K @tomciob 24 listopada 2020 19:45 |
25 listopada 2020 08:26 |
Ja też do końca nie wiem, jaka moż ebyć przyczyna. Poza taką oczywistą, czyli owczym pędem, że skoro inni tam są to i ja muszę. Mechanika tłumów która działa też w inernecie. Zyski z you tuba też się wielu jawią niczym skarby z czasów Kolumba. Tymczasem żeby wyrwać z tego jakieś grosze to naprawdę trzeba się namęczyć i natrudzić. A już o niezależności o której często ci jutuberzy mówią to na You Tube nie ma mowy. Teraz nawet kasują filmy jeśli się wypowie słowo koronawirus. Ziemkiewicz ma najwięcej wyświetleń swoich filmów, ale te 40 tysięcy to jest dla gostków którzy grają w gry, albo panienek co reklamują szminki to są śmieszne wyniki.
![]() |
Marcin-K @prosiak95 24 listopada 2020 19:12 |
25 listopada 2020 08:26 |
Ja już mam tam swój kanał, tylko Pan, panie prosiaku, nie umie go znaleźć. Proszę podpytać Karonia.
![]() |
Marcin-K @Zyszko 24 listopada 2020 17:15 |
25 listopada 2020 08:27 |
Tak, trochę dziś to jest jak wizytówka kiedyś. Trzeba mieć. A młodziez owszem ogląda You Tuba ale na pewno nie Ziemkiewicza:)
![]() |
Marcin-K @Brzoza 24 listopada 2020 12:47 |
25 listopada 2020 08:28 |
To chyba o Lisa chodziło.
![]() |
SalomonH @Marcin-K 25 listopada 2020 08:23 |
25 listopada 2020 09:10 |
I tu się kochany mylisz. Jak będzie szczepionka, to się dopiero zacznie zabawa. Na różnych poziomach, od spekulacji, bo nie będzie dla wszystkich, do kontroli dostępu i dyskryminacji. Chiny właśnie wprowadzają jakiś system znakowania ludności oparty na QR kodach, nie znam szczegółów, ale chyba nie będą tego tatuować? Logicznym wydaje się być zastosowanie czipów, ale o tym się nawet nie wspomina, co oznacza, że najpierw zostanie urządzony koszmar przeróżnych auswajsów, testów, bramek i kontroli, żeby ludzie sami prosili o zaczipowanie, żeby było prawie normalnie, prawie jak kiedyś. To nie są ćwiczenia, to się dzieje naprawdę.
![]() |
Marcin-K @SalomonH 25 listopada 2020 09:10 |
25 listopada 2020 09:26 |
E tam. Ja już się uodporniłem na te wszystkie cyberpunkowe wizje, które już za chwilę mają nami rządzić. Mnie wystarczy wycieczka w świętokrzyskie na wieś, trochę spacerów po lesie i wizyta w małym wiejskim sklepie, żeby się z takich ciągot otrzepać. Mam takiego jednego kolegę, który ciągle mi opowiada jakieś sensacje w stylu "a słyszałeś że od 5G umierają pandy i łabędzie", a potem pierwszy leci po najnowsze gadżety i elektronikę. Po co nam czipy, jak wszystko o nas wie sieć komórkowa i windows zwykły. Ludzie chcieliby mieć wszelkie wygody pod nosem najlepiej w systemie inteligentnym, z dowozem pod dom przez kuriera, a potem się skarżą że tracą wolność i marzy im się powrót do prawsłowiańskich puszcz. No tego się nie da pogodzić.
![]() |
grudeq @Marcin-K |
25 listopada 2020 10:17 |
Jeżeli czytam Redaktora Warzechę na Twitterze, to mam do niego stale (aż popadam w trolowanie) pytanie: kiedy napisze i wyda pracę pod tytułem "Zarządzanie Państwem w czasie Pandemii. Analiza porównawcza Polski, Francji, Wielkiej Brytani, Niemiec i Czech. Wnioski publicystyczne".
Refleksja druga jest taka, że jednak znacznie łatwiej jest się przesiąść z Traktora na Boeinga, niż z Boeinga do Traktora.
![]() |
tomciob @Marcin-K 25 listopada 2020 09:26 |
25 listopada 2020 11:20 |
Trochę potrolluję ale skoro jakieś drobne poluzowanie w sprawie "kawy" jest to jeden raz się odważę, nie więcej. Salomon ma rację to są dopiero ćwiczenia. Aby zarobić trzeba zaszczepić odpowiednio dużą populację i tu wejdzie przymus. Jak? A już jakieś linie lotnicze ogłosiły, że nie wpuszczą na pokład bez dowodu szczepienia. Dalej będzie podobnie w innych aktywnościach człowieka. Ani się nie obejrzymy jak bez dowodu szczepienia nie wypuszczą człowieka z domu. A jak będzie potem? Skoro na tym można było zarobić to następne w kolejce będzie coś nowego. To pachnie totalitaryzmem państwowo-społecznym w imię czyichś interesów, a jak pamiętam z historii na ma żadnych ograniczeń w swobodnym rozwoju różnych totalitaryzmów kiedy jest jakiś interes do zrobienia. Oczywiście trudno się tym przejmować choć dzieje się to na naszych oczach skoro ja nie mam na to żadnego wpływu, ale uczestniczenie w tym eksperymencie i ćwiczeniu daje mi pojęcie ile mogli ludzie w takim dwudziestym wieku. Niewiele, no i historia się wydarzyła, a dzisiaj dzieje się na naszych oczach. Jak w tym wszystkim odnaleźć "zdrowy rozsądek?" To stosunkowo proste, przynajmniej dla mnie jadę na działkę i robię coś fizycznie słuchając dzięcioła i sikorek bo tylko one na razie jeszcze trochę gadają a premiera tak jak Warzechy słuchać i oglądać nie mam zamiaru, szkoda mojego cennego czasu.
![]() |
olo @SalomonH 25 listopada 2020 09:10 |
25 listopada 2020 11:32 |
no ale to wszystko by fali nie bylo - to gdzie sie marcin-k myli?
![]() |
Marcin-K @grudeq 25 listopada 2020 10:17 |
25 listopada 2020 13:14 |
Szkoda czasu na rozmowy z tymi wszystkimi oburzonymi na rząd za złą walkę z pandemią. Oni - za Onetami - jednym głosem oskarżają rząd że sobie nie radzi, a jednocześnie opisują nieradzenie sobie Włochów czy Niemców jako niespotykane dotąd w skali świata bohaterstwo. Pandemia ma przy okazji załatwić sprawy z nieprawomyślnymi rządami. Już Trump spadł z rowerka. Tam gdzie rząd jest prawomyślny tam nikt - żadmne media - nie oskarżają go o złe działania. Wręcz przeciwnie - biją brawo policji za pałowanie protestujących przeciwko obostrzeniom. Jakby do władzy doszedł Budka, to ci sami ludzie by śpiewali zupełnie inaczej. W tej chwili większość tak zwanej opinii publicznej jest już nafaszerowana medialnymi kluskami i nawet się nie zastanawia nad tym, co papla.
![]() |
Marcin-K @tomciob 25 listopada 2020 11:20 |
25 listopada 2020 13:20 |
W tej chwili jest tak, że każde lotnisko może kogoś wpuścić lub nie wpuścić na pokład. Pod byle jakim pozorem.
Ja bym nie szermował słowem totalitaryzm. Czym bowiem różniłoby się sprawdzanie zaszczepionych od tego, że Windows robi sobie sam aktualizacje i przejmuje na kilka minut nasz komputer? Nie da się pogodzić rozwoju cywilizacji i technologii bez utraty takowej "wolności". Nasze komórki logują się wszędzie, nasz google ma zapisaną całą historię naszej bytności w sieci. Ja nie wiem czy to dobrze czy źle. Sam korzystam z różnych zdobyczy cywilizacyjnych. Państwo w tym systemie w jakim żyjemy zawsze będzie miało nad nami jakąś władzę. Wystarczy nie zapłacic podatków, żeby się o tym przekonać. Trzeba też pamiętać, że w powietrzu krąży niesprawdzalna już ilość przemielonych fejków. Moja koleżanka z pracy nie tak dawno temu opowiadała, że jak jej syn nie dostanie się do liceum do którego chciał trafić - to było w czasie tej "afery" wedle której PiS miał zrobić zamęt z listami kandydatów do liceów - to będzie zmuszony przez państwo do chodzenia do zawodówki. I ja takich historii ubranych w sensację słyszę codziennie mnóstwo. Internet jest nimi zalany po kokardę.
![]() |
grudeq @Marcin-K 25 listopada 2020 13:14 |
25 listopada 2020 13:23 |
Jak w Chinach zbudowali Szpital w ciągu 1 tygodnia. To wszyscy zachwyty... ach, och...
Jak My Szpital na Narodowym. Żałość, same problemy.
Domniemywam, że Szpital w Chinach był taki sam jak na Narodowym, z takimi samymi problemami z personelem, z zadaniami. Może jedynie co Chińczycy zrobili mądrze to nie nazwali go Szpitalem Narodowym, a Tymczasowym Szpitalem Rezerwowym, a do jego otwarcia nie oddelegowali Premiera, tylko ichniejszego Starostę.
W tym wszystkim to już chyba nie ma takiej piosenki, której nie przesłuchałbym przez Pandemię.
![]() |
SalomonH @olo 25 listopada 2020 11:32 |
25 listopada 2020 16:19 |
jakiej fali? W tym roku powinniśmy świętować wielki sukces, zachorowania na grypę spadły o 98%, zawsze już będzie jakaś fala.
Nieprawdopodobną siłą zmian, które dzieją się na naszych oczach jest ich absurdalność, akademicy Zdrowego Rozsądku są wobec nich całkiem bezradni.
![]() |
SalomonH @Marcin-K 25 listopada 2020 13:20 |
25 listopada 2020 16:29 |
Ludzie władzy i ludzie propagandy są obecnie dobierani na takiej zasadzie, jak obozowi kapo, niektórzy całkiem ludzcy potrafią być, jak nikt nie patrzy, ale bez przesady. Każdy rząd robiłby to samo, albo by ustąpił. Nikt nie zmusza do używania windowsa, ani wgl komputera, to z czym mamy do cztnienia, to drastyczne ograniczanie praw obywatelskich, bo czym innym są zakazy przemieszczania się, wykonywania pracy i przeróżnych aktywności? To się dzieje, bez względu na to, jak prawdziwe, czy realne jest zagrożenie, stanowi to doktrynalny problem, czy chcesz tego, czy nie.
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 25 listopada 2020 16:29 |
25 listopada 2020 16:35 |
Rozwój demokracji w rycie soc-liber musi nieuchronnie doprowadzić do totalizmu.
![]() |
olo @SalomonH 25 listopada 2020 16:19 |
25 listopada 2020 18:12 |
ja zrozumialem ze nie pisal o jakiejs fali, tylko o trzeciej fali covid'a
wiec dla mnie w tym sie nie myli
![]() |
SalomonH @olo 25 listopada 2020 18:12 |
25 listopada 2020 19:07 |
ja myślę, że nie było nawet pierwszej, więc nie wiem o co mnie pan pyta właściwie :)
![]() |
Paris @tomciob 25 listopada 2020 11:20 |
25 listopada 2020 19:53 |
To wcale nie pachnie...
... bo to juz jest PELZAJACY TOTALITARYZM... i BANKSTER VATeusz z ta tepa banda "dobrej zmiany" wlasnie go wprowadza, z "blogoslawienstwem" takich detych "szamanUF i aLtorytetUF" jak Niedzielski, Horban, Gut + reszta zaprzedanych kretynow, ktorzy non-stop PIERDZA u OSZUSTA SMOLENSKIEGO i w kurwizji...
... a "INTERES" jest robiony caaaly czas w tym detym i PUSTYM szpitalu stadionowym, gdzie juz zostaly PRZEWALONE MILIARDY zlotych...
... tylko to SKANDALICZNE ZLODZIEJSTWO RZADOWE jeszcze nie dotarlo do swiadomosci przecietnego Polaka !!!
![]() |
Paris @SalomonH 25 listopada 2020 16:19 |
25 listopada 2020 20:15 |
Voila...
... jeszcze troche, a GRYPE powinni wykreslic z rejestru chorob !!!
Absurdalne zmiany i nieograniczone zlodziejstwo panstwowe to MISTRZOSTWO SWIATA... tak, absurd absura absurdem pogania !!!... no i "sukces" bedzie jak ta lala !!!
![]() |
Paris @SalomonH 25 listopada 2020 16:29 |
25 listopada 2020 20:24 |
Dokladnie...
... to jest DRASTYCZNE ograniczanie naszych praw obywatelskich !!!
Gdyby ten "swirus" byl tak straszny to juz pol swiata, a przynajmniej 1/4 ludzkosci powinna wyzdychac... a tu SOROS urzadza rozne SZOPKI "strajk wscieklych kobit", w Ameryce "protesty", w Berlinie "protesty"... w Paryzu usuwanie "migrantow z obozu kampingowego" wokol pomnika Bastylii...
... a rotszyld siedzi w Bazylei i tylko "klika w laptopy" i struga te "fundusze" z d**y rotszylda wziete !!!
![]() |
SalomonH @Paris 25 listopada 2020 20:24 |
25 listopada 2020 20:55 |
Umieralność w Polsce wkrótce osiągnie 200% średniej z ostatnich lat i nie ma jak tego na covid przełożyć, nawet przy maksymalnie kreatywnym liczeniu jego ofiar, nie przebiją liczby ofiar teleporad, paraliżu opieki zdrowotnej, strachu, pozbawienia podstaw egzystencji i sensownego zajęcia.
![]() |
cbrengland @Marcin-K |
26 listopada 2020 07:50 |
Dla mnie miarą jakości tej produkcji jest to, że on tam założył dział o nazwie "Akademia zdrowego rozsądku".
Ja zacząłem swoją "działalność" intenetową u Rafała Ziemkiewicza. Tak można powiedzieć. Był luty 2010 i emocje sięgały szczytów w pluciu na wszystko, co w Polsce żyło, a nie opowiedziało się po stronie gówna palikotowego. To był przynajmniej konkret, a nie tuskowe i sikorkowe wygłupy, tragiczne w skutkach, zamachem w Smoleńsku, 10 kwietnia tego samego roku. To była "Rzeczpospolita" pod redakcją naczelnego wówczas, Pawła Lisickiego. Mój nick interenetowy, który stale jest jeszcze ze mną, miał swój rodowód zainspirowany właśnie Rzeczpospolitą w tamtym składzie. Oni potem zostali "sprzedani" przez Tuska na cmentarzu. Tam wtedy była cała plejada "niepokornych" do dzisiaj dziennikarzy, Semka, Janke, Feusette, Wildstein (ten stary), Magierowski (tak, ten sam to człowiek, który dzisiaj w Izraelu dowodzi polską ambasadą, wcześniej doradca prezydenta Dudy):
christopher bekiersz rzeczpospolita england
Można już ocenić, jak bardzo, nie tylko oni - gdyż my z nimi przecież, bowiem mogli pozostać z nami, jak wtedy, naprawdę w niemałym stopniu tak było - stracili swoją szansę. Dzisiaj już jest po nich. My dopiero się rozpędzamy ☺
A ja w akademi pejzażu i piękna, jak widać poniżej. Wystarczy. I nie jestem w tym sam, nawet, jak to w większości tubylcy. Też ludzie
![]() |
Szczodrocha33 @Marcin-K |
26 listopada 2020 16:35 |
Powiedziec o tej Michalik ze ma powazne niedobory to eufemizm.
Jej glupoty nie da sie zmierzyc w zadnej skali.
![]() |
Szczodrocha33 @SalomonH 25 listopada 2020 20:55 |
26 listopada 2020 16:43 |
"Umieralność w Polsce wkrótce osiągnie 200% średniej z ostatnich lat i nie ma jak tego na covid przełożyć, nawet przy maksymalnie kreatywnym liczeniu jego ofiar, nie przebiją liczby ofiar teleporad, paraliżu opieki zdrowotnej, strachu, pozbawienia podstaw egzystencji i sensownego zajęcia."
Wlasnie w tym problem, podnosi te kwestie coraz wiecej osob:
te wszystkie restrykcje, histeria w mediach, testowanie, zapychanie szpitali, rujnowanie ekonomii i ludzi - lekarstwo jest gorsze od samej choroby.
![]() |
SalomonH @Szczodrocha33 26 listopada 2020 16:43 |
26 listopada 2020 17:50 |
Dziś na WP przeczytałem tekst o coraz większej liczbie ofiar bez tzw chorób towarzyszących i jeden z lekarzy mówi, że łatwo odgaduje, komu się pogorszy - tym najbardziej przerażonym.
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 26 listopada 2020 17:50 |
26 listopada 2020 18:26 |
Ja nie przykadałbym wagi do tzw. statystyki zachorowań, zgonów czy wyleczeń. Po prostu "opłaca sie" klasyfikować kazde grypopodobne schorzenie jako "covidowe", bo za leczenie "korony" są wypłacane większe pieniądze.
Natomiast to sterowanie wskaźnikami "śmiertelności" ma dać wałdzom pretekst do wprowadzenia szczepień przymusowych, gdyby na dobrowolne zdecydowało się zbyt mało chętnych. A jak się zaszczepi odpowiednią ilość, to przyjdzie trzecia, i kolejne fale nawrotu pandemii. I ci zaszczepieni nie będą (w propagandzie wadz) umierać z powodu zaszczepienia, ale np. z powodu, że wirus w kolejnej fali "zmutowal" , zaś szczepionka byla obliczona na wcześniejszą jego odmianę, więc nie zadziałała.
I wszystko "pozamiata" pandemia, zś Bank Swiatowy,WHO i rządzący "technokraci" w państwach-dłużnikach bedą mieli z jej tytułu "żelazne alibi".
I za jakieś trzy lata, po przejściu kolejnych fal pandemii i akcji szczepień, ZUS-y w Polsce i w innych "rozwiniętych demokracjach" wreszcie odetchną z ulgą.
![]() |
SalomonH @stanislaw-orda 26 listopada 2020 18:26 |
26 listopada 2020 18:51 |
Za trzy lata to jak nie będzie Pan miał obowiązkowych szczepień, to Pana bramka nie wpuści do metra, automatycznie, a jak będzie podwyższona temperatura, to samo. Za trzy lata czipy będą obowiązkowe. Przeglądam od trzech dni ten dziwny patent Microsoft oznaczony trzema szóstkami, do niczego innego to się nie nadaje. Ani słowa o inplantach, nagradzanie kryptowalutą za dane aktywności ciała. Bezczelne są te k... i zuchwałe
![]() |
Paris @Szczodrocha33 26 listopada 2020 16:43 |
26 listopada 2020 20:23 |
Dokladnie...
... a BANKSTER VATeusz u OSZUSTA SMOLENSKIEGO Sakiewicza - wszem i wobec - znowu wys*al kolejny, pusty, z powietrza wziety "fundusz z Bazylei" wart 35.000.000.000 zlotych !!!
Tak, "lekarstwo" jest ZABOJCZE, a nie "swirus" !!!
![]() |
Paris @stanislaw-orda 26 listopada 2020 18:26 |
26 listopada 2020 20:27 |
100/100 !!!
![]() |
Paris @SalomonH 26 listopada 2020 18:51 |
26 listopada 2020 20:37 |
Na 99%, ze tak wlasnie bedzie !!!
To znane "modus operandi" - najpierw z kartofla "wystrugac problem", a potem "z nim walczyc"... i wszystkie ku**y-biurwy zarobione jak Emilewicz albo inne Moskale co to "pisali ustawe o norkach", i co to z predkoscia swiatla procedowala to g**no ustawowe ta cala Witkowa, szumnie zwana "marszalkinio" !!!
Zobaczymy ile NAGROD i PREMII przyzna sobie ta "zarobiona" banda KRWIOPIJCOW i ZLODZIEI !!!
![]() |
Szczodrocha33 @SalomonH 26 listopada 2020 18:51 |
26 listopada 2020 20:45 |
"Za trzy lata czipy będą obowiązkowe. Przeglądam od trzech dni ten dziwny patent Microsoft oznaczony trzema szóstkami, do niczego innego to się nie nadaje. Ani słowa o inplantach, nagradzanie kryptowalutą za dane aktywności ciała. Bezczelne są te k... i zuchwałe"
Mam nadzieje ze sie pan myli.
To co pan pisze jest straszne. Wizje Orwella to dziecinada przy tym.
![]() |
SalomonH @Szczodrocha33 26 listopada 2020 20:45 |
26 listopada 2020 22:09 |
Nie mylę się na pewno, przynajmniej o tyle, że takie są plany, a czy uda się je w takiej postaci w życie wprowadzić, czy w innej, to już zależy od różnych czynników i... tak, również od nas. Czy będziemy w stanie się im przeciwstawić. To wszystko jest jawne, nie pisze o tym mainstream w nagłówkach, ale do wszystkiego praktycznie da się dotrzeć, jak ten patent MS, różne raporty i rezolucje wysokich gremiów, symulacje, i popkultura, której rolą jest przygotowanie, wyuczenie pewnych reakcji, sposobów myślenia, memów. Jak ma Pan Netflixa, to proszę zobaczyć ile tam filmów, seriali ma w tle zarazę dziesiątkującą ludzkość i nieodmiennie każdy zarażony przestaje być istotą ludzką, a staje się zombie, chodzącym trupem, żywiącym się tymi, co nie zachorowali. W innych filmach motyw zarazy jest łagodniejszy, ot, wszyscy umarli, oprócz kilku osób. To jest format tak zwany, odgrywany obecnie na żywo.
![]() |
Szczodrocha33 @SalomonH 26 listopada 2020 22:09 |
27 listopada 2020 15:14 |
"To wszystko jest jawne, nie pisze o tym mainstream w nagłówkach, ale do wszystkiego praktycznie da się dotrzeć, jak ten patent MS, różne raporty i rezolucje wysokich gremiów, symulacje, i popkultura, której rolą jest przygotowanie, wyuczenie pewnych reakcji, sposobów myślenia, memów. Jak ma Pan Netflixa, to proszę zobaczyć ile tam filmów, seriali ma w tle zarazę dziesiątkującą ludzkość i nieodmiennie każdy zarażony przestaje być istotą ludzką, a staje się zombie, chodzącym trupem, żywiącym się tymi, co nie zachorowali."
Allen (right) studies a brain sample with Allan Jones, CEO of the Allen Institute for Brain Science, in 2011
Dom wampirow.
![]() |
stanislaw-orda @stanislaw-orda 26 listopada 2020 18:26 |
28 listopada 2020 10:41 |
https://www.youtube.com/watch?v=fLvi2HDZSmc