-

Marcin-K

Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie?

Zostałem w weekend zmuszony do patrzenia trochę w telewizor. Obłędu wylewającego się ze wszystkich otworów "informacyjnych" nie da się w zasadzie po ludzku komentować. Natomiast rzecz pewna, którą tam zobaczyłem, skłoniła mnie do pewnych, nazwijmy to szumnie, refleksji. Wciąż bowiem trwają te wszystkie dziwne zdarzenia na granicy polsko-białoruskiej. Ja tego staram się nie obserwować, bo wciąż mam nadzieję, że jest to wszystko jakiś rodzaj teatru rozdmuchiwany przez polityków i media, ale wciąż gdzieś tam pozostający pod czyjąś kontrolą. Są to wszystko przewidywania zapewne naiwne i bezzasadne, ale cóż, od pewnego czasu wyrobiłem sobie specyficzny mechanizm obronny, gdyż wystarczy chwila jedna, gdy człowiek się czymś podekscytuje, a potem okaże się że znów wybrał nieodpowiednią bramkę. Żadna bowiem narracja nie jest nawet choć trochę podszyta prawdą. Czas gdy dawało się mnie "kupić" pod jakiś temat z telewizora bezpowrotnie minął, a wraz z przesuwaniem się liczb w moim PESEL-u szanse na to, iż znów się coś takiego wydarzy, nikną dosłownie w oczach. Refleksje które do mnie napłynęły składają się z dwóch komponentów.

Pierwszy - któregoś dnia moim oczom ukazał się na portalu karnowskich jakiś przedziwny sondaż, badający gotowość społeczeństwa do "obrony ojczyzny". Nie zajrzałem tam nawet, ale zwrócił moją uwagę tytuł, gdyż twórca tejże informacji opatrzył ją hasłem "to optymistyczne", w sensie, że wciąż większość naszych rodaków taką chęć obrony wykazuje, przynajmniej przed tajemniczym przepytywaczem z sondażowni. No rzeczywiście - niesamowicie optymistyczne to jest. Nie o tym jednak chciałem. Patrzyłem na te sceny z granicy i na ten chyboczący się jak nieszczęście "mur" z prętów systemowych, wręcz tym swoim nieszczęściem prowokujący do demolowania go i wyłamywania, i patrzyłem też na wojskowych ze służb granicznych, kręcących się tam z jakąś taką zadziwiającą nieśmiałością, i nie potrafiłem w sobie wzbudzić wielkiego dla nich współczucia. Jedyne bowiem kontakty z tego typu służbami miałem podczas wizyt na lotniskach, czy to prywatnych czy służbowych. Moja opinia może będzie naznaczona jednostkową i małoduszną niesprawiedliwością - służby graniczne w polskim wydaniu, a mówię tu o czasie bezpiecznego pokoju i ciepłej kawy w kranie, potrafią się wykazywać czymś w rodzaju tępej służbistości. Byłem świadkiem pewnej sceny na lotnisku w Rzeszowie. Pogoda była wówczas zimowo-roztopowa. Na posadzce lotniska zalegała warstewka roztopionego śniegu wymieszana z błockiem. W kolejce do odprawy stała spora grupa ludzi, w tym ja. Odprawiali nas młodzi służbiści, w ładnych oliwkowych ciuszkach. Wśród nich była też pewna młoda blondyna z przypiętym do pasa bandoletem, na której twarzy od samego początku rysowały się różnorakie złe odcienie. Pewna starsza para ludzi, nie mogła tymczasem przejść przez bramki kontroli, gdyż temu panu coś cały czas pikało. Blondyna, pokrzykując wstrętnie i znakomicie wyczuwając nabrzmiewający u tych starszych państwa stres, wręcz smakując go z rozkoszą, urządziła tam perwersyjny spektakl. Pan ten musiał zdjąć buty i kilkukrotnie, brocząc w błocku, przełazić w te i we wte przez bramkę, która piszczała jakby ją kto zaczarował. Wszystko to do taktu prostackich napomnień oliwkowej blondyny, która to w tym czasie jeszcze się gdzieś odwracała i rzucała żartobliwe teksty do swoich braci od pagonów. Na szczęście w końcu puściła tego człowieka, a ja już byłem na skraju zrobienia tam awantury, ponieważ nie pierwszy raz zetknąłem się z chamstwem polskich służb mundurowych, którzy zapewne w życiu nigdy nie byli na żadnym prawdziwym poligonie. Kiedyś też wykonywałem pewne prace projektowe na pewnym dużym lotnisku pasażerskim i musiałem wchodzić na jego teren. Monty Python by się tego nie powstydził. Musiałem każdorazowo przechodzić pełną procedurę kontroli granicznej, a gdy łaziłem z przyrządami mierniczymi i mierzyłem jakieś pierdoły w pustych pomieszczeniach, na krok nie odpuszczał mnie pewien barczysty wojak, z dużym karabinem na piersiach. Wojak ten nie uznawał słów takich jak dzień dobry, do widzenia, ani też i dziękuje, czy proszę. Siedzieliśmy tam sobie prawie cały dzień, a on nawet na sekundę nie zdjął ze swego oblicza miny podobnej do tej, którą miał wypisaną na twarzy rosyjski bokser Ivan Drago z filmu Rocky IV. Innych historii, kiedy to kontakt ze służbami granicznych w sytuacjach bardziej niż prozaicznych, kończył się dla znajomych mi osób bardzo nieprzyjemnie słyszałem bez liku. Ok, ja to wszystko sobie wrzuciłem w to, że żołnierz musi taki być, bo po prostu "buractwo" jest jego narzędziem pracy. No dobrze - mam prawo chyba teraz się dziwić, że ci wszyscy nieprzyjemni i gotowi pomiatać każdym cywilem wojacy nie rozstawili tam na granicy ciężkich karabinów maszynowych i nie prują do każdego kto śmie choć tknąć ten niesamowity "mur" z giętych elementów stalowych (albo cholera wie z czego, bo ich giętkość jest zastanawiająca co najmniej). Bo mam też chyba prawo zastanowić się nad taką hipotetyczną sytuacją, gdybym to ja sam, tam w tym Rzeszowie na lotnisku, założył jakiś stary, wyciagnięty ze śmietnika kubrak, posmarował sobie twarz sadzą niczym Tomuś w pancerniakach i rzucił się na te bramki kontroli krzycząc, że jestem uchodźcą. Czy traktowany byłbym z podobną ostrożnością, co ci tajemniczy ludzie idący ku nam ze wschodu? Jak to mówią mądrale - zastanówmy się nad tym wspólnie.

I jeszcze komponent drugi - niestety również złośliwy. Chciałbym aby ta sama sondażownia od "optymizmu" zrobiła inne badania. Powiedzmy że taki, który sprawdziłby stan ilościowych licznych całkiem jeszcze do niedawna sympatyków pana Łukaszenki, zwanego tu i ówdzie Baćką. Nasłuchałem się bowiem w swoim czasie mnóstwo dobrych rzeczy na jego temat, a i z tysiąc razy byłem zmuszany niemalże siłą do pogodzenia się z faktem, iż nie ma ci bardziej fajnego i niezależnego polityka niż tenże Baćka, a już takiego bardziej przychylnego Polsce to już w ogóle. Naprawdę jestem ciekaw, czy te ostatnie wydarzenia graniczne nie naruszyły aby tegoż ilościowego stanu. A jeśli nie naruszyły, to równie mocno ciekaw jestem uzasadnienia stałości opisywanych tu namiętności. Bo ja nie wszystko szybko łapię i dam sobie to jakoś wytłumaczyć, jeśli ktoś użyje sensownych argumentów.



tagi: wojsko 

Marcin-K
8 listopada 2021 16:19
58     2151    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @Marcin-K
8 listopada 2021 16:31

Też się nasłuchałem. A strzelać pewnie nie mogą, bo mogliby tafić w dziecko. Zawsze znajdzie się jakieś postrzelone dziecko, nieważne z której strony nadleciała kula

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski 8 listopada 2021 16:31
8 listopada 2021 16:38

Pewnie i tak się w końcu znajdzie. Niewykluczone że rząd liczy, iż to ci którzy w sondażu odpowiedzieli, że chcą bronić ojczyzny, będą ochotniczo wyłapywać tych "uchodźców" już w głębi kraju.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Marcin-K
8 listopada 2021 17:03

Pogranicznik przy murze białoruskim wie, że na przeciw stoją osobnicy mający ogromne poparcie całej postępowej ludzkości, zaś pogranicznik na lotnisku może wszystko, bo ma do czynienia z osobnikiem obywatelstwa polskiego, czyli w jego mniemaniu nikim.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @chlor 8 listopada 2021 17:03
8 listopada 2021 17:07

Niestety - brutalnie prawdziwe stwierdzenie.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @koma06 8 listopada 2021 17:13
8 listopada 2021 17:14

Co to jest "towrzystwo" trollu?

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Marcin-K
8 listopada 2021 18:38

"Nasłuchałem się bowiem w swoim czasie mnóstwo dobrych rzeczy na jego temat, a i z tysiąc razy byłem zmuszany niemalże siłą do pogodzenia się z faktem, iż nie ma ci bardziej fajnego i niezależnego polityka niż tenże Baćka, "

Cóż, na tle naszych rządzących, którzy nie bez przyczyny oceniani są przez lud jako osobnicy beznabiałowi, gotowi do nadstawiania wszystkim wiadomej części ciała, taki Łukaszenka czy Putin jawią się jako twardzi i zdecydowani przywódcy, co to potrafią i dyktat kowidowy odrzucić, i prostym ukazem dewiacje okiełznać. Oraz, dziw nad dziwy, mimo bezceremonialnych reakcji wobec pewnego plemienia, nigdy nie oskarżanych o antysemityzm. Prawda, że można to uznać za racjonalne przesłanki zachowania niektórych naszych rodaków?

Co do tych ze straży, a dorzuciłbym jeszcze służby celne - pełna zgoda. 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Marcin-K
8 listopada 2021 18:51

"w sensie, że wciąż większość naszych rodaków taką chęć obrony wykazuje, przynajmniej przed tajemniczym przepytywaczem z sondażowni. No rzeczywiście - niesamowicie optymistyczne to jest."

Bo dokładnie tak jest - to niesamowicie optymistyczne, że nie brak w narodzie tej gotowości.

Jak jej zabraknie, kończy się co najmniej suwerenny byt polityczny, a czasem ulega całkowitemu zniszczeniu państwo i/lub naród.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 8 listopada 2021 16:31
8 listopada 2021 19:30

Pewnie,  ze...

...  znalazloby  sie,...  tak  samo  jak  "znalazlo  sie"  dziecko  "utopione"  jakies  7  lat  temu,  a  "wyrzucone"  rzekomo  na  plaze  !!!

Merdialnia  sFiatowa  toczyla  piane  chyba  z  miesiac,  a potem  sie  okazalo,  ze  ta  "wzruszajaca  slitfocia"  to  PIC  NA WODE  FOTOMONTAZ  !!!    

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 8 listopada 2021 17:03
8 listopada 2021 19:33

Gorzkie,...

...  ale  prawdziwe  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 8 listopada 2021 18:38
8 listopada 2021 19:40

Wielka  szkoda,  ze...

...  Backa  i  ten  zdziadzialy  "parkinson"  z  Moskwy  jawia  sie  jeszcze  ludziom  jako  "twardzi  i  zdecydowani  przywodcy",...  wielki  zal,  ze  ani  czesc  Polakow  ani  "nasza,  tepa  waadzunia"  nie  zna  swojej  nie  tak  odleglej  historii,...

...  ze  nie  wie,  ze  ROSJA  to  angolska  KOLONIA  !!!

OBLUDA  w  tym  temacie  i  tego  TEATRUM  na  granicy  z  Bialorusia  to  HIMALAJE  HIPOKRYZJI...  "naszej  wadzuni  i  naszej  merdialni"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 8 listopada 2021 18:51
8 listopada 2021 19:48

Pan  tak  serio,  czy  musi  ?!?!?!

A  bo  to  pierwszy  raz  w  historii  bedziemy  niszczeni,...  a  suwerennego  bytu  to  BANKSTER  Morawiecki,  za  poparciem  WARCHOLOW  SEJMOWYCH  zrzekl  sie  juz  prawie  rok  temu  w  Brukseli  !!!

zaloguj się by móc komentować

chlor @Alrus 8 listopada 2021 18:51
8 listopada 2021 19:54

Chęć obrony kraju (rozumiem ze z bronią w ręku) nie jest potrzebna do tego, by ocalić spokojne i dostatnie życie jego mieszkańców. Więcej, taka gotowość oddania życia skazuje kraj na klęskę. Ciekawsza byłaby odpowiedź na pytanie: "czy zgadzasz się na wyjście z UE jeśli realizacja jej rządań będzie prowadzić do kryzysu gospodarczego, społecznego, i zubożenia Polaków". Sądzę, że większość odpowiedziała by - nie.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @chlor 8 listopada 2021 19:54
8 listopada 2021 20:16

""czy zgadzasz się na wyjście z UE jeśli realizacja jej rządań będzie prowadzić do kryzysu gospodarczego, społecznego, i zubożenia Polaków". Sądzę, że większość odpowiedziała by - nie."

Boleśnie prawdziwe stwierdznie.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Paris 8 listopada 2021 19:48
8 listopada 2021 20:43

Serio. I nic do tego nie ma jakiś Morawiecki, ktorego, jak myślę, "kochamy" tak samo. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 8 listopada 2021 20:43
8 listopada 2021 20:57

Ma,  Panie  Alrus'ie,...

...  i  to  bardzo  duzo,  nawet  o  wiele  za  duzo,  ale  jesli  Pan  nie  widzi  tego  zwiazku,  to  ja  juz  nic  Panu  na  to  nie  poradze.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @chlor 8 listopada 2021 19:54
8 listopada 2021 20:59

"Chęć obrony kraju (rozumiem ze z bronią w ręku)"

Nie, no skąd. Miałem na myśli dziarskie rysowanie kredą po chodnikach.

"nie jest potrzebna do tego, by ocalić spokojne i dostatnie życie jego mieszkańców. Więcej, taka gotowość oddania życia skazuje kraj na klęskę."

Oczywiście. Tak rozumnie postąpiła szlachta pod Ujsciem oddając kraj Szwedom na splądrowanie, a później z tegoż powodu, aby "ocalić spokojne i dostatnie życie" pozwoliła aby Polskę rozebrali sąsiedzi. A znów po pierwszej wojnie Polacy byli już głupsi i zamiast poddać się od razu bolszewikom i wieść dostatnie życie, zupełnie niepotrzebnie wdali się w jakieś krwawe walki.

Hitlera oferty też nie przyjęli, a mogło być tak pięknie, prawda..?

zaloguj się by móc komentować

chlor @Alrus 8 listopada 2021 20:59
8 listopada 2021 21:09

No tak, ale wszystkie zrywy powstańcze trzeba było organizować z zewnątrz, bo ludność się nie rwała. Krytyka arystokracji słuszna, to tacy ówcześni europejczycy.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Marcin-K
8 listopada 2021 21:22

Wiele razy pisano tutaj o eNGieOsach i teraz prezeska Polskiej Akcji Humanitarnej Janina Ochojska stwierdziła dla interii, że "Straszenie uchodźcami i migrantami zakłada, że są to gorsi ludzie, którzy mogą nam uczynić zło, i to jest dla mnie bardzo bolesne, bo każdy człowiek zasługuje na szacunek."

Nie wiem czy pensja w euro, jako parlamentarzysty unijnego, spowodowała, że widząc w nagłówku tej informacji jej zdjęcie pomyślałem, że to Angela Merkel, tak ją unijna pensja upodobniła.

A tu jeszcze jedna fundacja zabrała głos https://ocalenie.org.pl/aktualnosci/rzadowa-konferencja-prasowa-czyli-podrecznikowy-przyklad-antyuchodzczej-propagandy

Z drugiej strony kretyńska polityka nachalnie wspierająca opozycję białoruską spowodowała, że nie ma zmiłuj ze strony Białorusi i daje napęd ichniejszej propagandzie.

Trafna uwaga co do trwałości tej naprędce stawianej przeszkody na wschodniej granicy budzi różne skojarzenia, to jak z pewną pandemią, bo można w codziennych serwisach podawać ile to metrów zasieków zostało zniszczonych kolejnej nocy i w jaki sposób.
 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Marcin-K
8 listopada 2021 21:31

Do tego co się dzieje na granicy przyczyniła się, co by nie mówić, polityka "pierwszych obrońców demokracji na Białorusi". napuszczano nas na nich a dzisiaj jakoś cisza. Może gdyby nie było Biełsatu i jazdy po Białorusi, uchodźcy szli by na Litwę.

Co z panią Romaszewską? 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Autobus117 8 listopada 2021 21:31
8 listopada 2021 21:51

Może raczej nie byłoby w ogóle problemu z imigrantami. Nie rozumiem dlaczego Polska zamiast puścić tych ''uchodźców' do Niemiec traci pieniądze i czas  na obronę granicy. Skoro to granica Unii, to niech Unia płaci za każdą godzinę pilnowania ,za każdy kłębek drutu kolczastego i za pracę przy jego rozciąganiu...Tymczasem jesteśmy na całym świecie obrzygiwani za ''znęcanie się nad biednymi uchodźcami''.Polska historycznie nie miała z Białorusią żadnych zaciachów;

 kto nas teraz pcha do konfliktu?

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @DYNAQ 8 listopada 2021 21:51
8 listopada 2021 21:54

wszystko to niestety racja. Pierwsza myśl  jak sie to rozpoczęło to podstawiać pociągi i do Niemiec Szwecji Dani no wszedzie gdzie się da. Czechom też.

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 8 listopada 2021 21:22
8 listopada 2021 22:13

Tak...

...  i  to  nam  daje,  ze  KRETYNI  POLITYCZNI,  czyli  cala  wadzunia  wraz  z  merdiami  "zarobione  so"  po  kokarde...

...  i  w  tym  obledzie  i  szalenstwie  jest  metoda  doprowadzenia  calego  narodu  do  ruiny  i  dziadostwa  !!!

zaloguj się by móc komentować

tadman @Autobus117 8 listopada 2021 21:31
8 listopada 2021 22:14

Agnieszka Romaszewska we wrześniu 2020 w PR24 powiedziała: "Jestem przekonana, że władza Aleksandra Łukaszenki się kończy, już nigdy nie będzie taka sama. Niezależna Białoruś będzie faktem. Prezydent Rosji nie jest wszechmogący, mamy do czynienia ze spontanicznym ruchem społecznym, a w mniemaniu Kremla kolorowe rewolucje są złym przykładem dla Rosjan."

A tu w PR2 u Mazurka w marcu tego roku: https://www.polskieradio.pl/8/8818/Artykul/2700024,Agnieszka-Romaszewska-Bielsat-TV-powstala-dzieki-doswiadczeniu-moich-rodzicow

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Autobus117 8 listopada 2021 21:54
8 listopada 2021 22:22

Z tymi Czechami to mi się podoba. W latach '80 w zakładach TESLA pracowało sporo Wietnamczyków.

 

P.S.

Jak w teleturnieju opisanym przez StOr słyszę zapowiedź:

dania

i

napoje,

to włącza się Dania.

:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @DYNAQ 8 listopada 2021 21:51
8 listopada 2021 22:22

A  "nasza  wadzunia"  nas  pcha...

...  i  "nasza  merdialnia"  z  Sakiewiczem  i  kurwizorem  na  czele,...  i  ta  DZIUNIA  wielce  zasluzona  po  tatusiu  Romaszewskim  !!!

I  oczywiscie  Cichanousta  wystrugana  z  kartofla  za  SOROS'owe  dziengi...  tak  sie  robi  dzis  USTAWKI...  i  "wojne  CHybrydowo"...

...  a  w  swiecie...  strugany  dym  w  Nikaragui,  w  Sudanie...  i  kolejne  "fale  migracyjne"  zmierzajace  do  Hiszpanii  i  slonecznej  Italii  !!!

Takze,  grajo  te  DYPLOMATOLY  na  wieeelu  fortepianach,...  a  narod  zaplaci.

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 8 listopada 2021 22:14
8 listopada 2021 22:25

Zabic  ja  smiechem...

...  tego  TLUMOKA  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @DYNAQ 8 listopada 2021 21:51
8 listopada 2021 22:30

Bo Polska podpisała z Niemcami w 1993 roku umowę o readmisji. Problem polega na tym, że Niemcy nie chcą przyjąć tych uchodźców i nie wpuszczą ich do siebie, odeślą ich na naszą stronę.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @chlor 8 listopada 2021 21:09
8 listopada 2021 22:32

Organizowanie powstań to złożona sprawa, z reguły, choć nie zawsze, wymaga wspomagania z zewnątrz, ale podstawą są dwie rzeczy - musi być przywództwo z miejscowych elit oraz "sytuacja powstaniowa", czyli przynajmniej część ludności na tyle mająca powód do powstania i zdeterminowana, aby wziąć w nim udział. Jeśli nawet jednego z tych czynników zabraknie, powstania nie będzie. Jak widać, zewnętrzne wspomaganie jest tylko jednym z czynników, niekoniecznie kluczowym dla samego powstania. Nie jest też nigdy tak, że powstanie, nawet przegrane, nie przynosi żadnych korzyści. Mogą być niewielkie, odłożone w czasie, ale zawsze będą.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @ewa-rembikowska 8 listopada 2021 22:30
8 listopada 2021 22:41

Teoretycznie można by przepchnąć ich po cichu pod niemiecką granicę, bez stempelków aby nie bylo podstaw do zwrotu do Polski, ale nie ma wątpliwości, że natychmiast uaktywniłaby się totalna opozycja z donosami do Berlina. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Alrus 8 listopada 2021 22:41
8 listopada 2021 22:47

Jakie to dziecięce !

Zabawa w przepychadła pod granicę.

Przepychadła.

A potem baah.

 

P.S. z ostatniej zabawy z wnukiem.

:)

zaloguj się by móc komentować

Alrus @MarekBielany 8 listopada 2021 22:47
8 listopada 2021 22:58

Sprawne służby bez trudu mogłyby to zrobić, ale takich służb nie mamy, za to mamy nie jedną, a kilka "piątych kolumn" w kraju. 

Inna rzecz, to pijarowe wykorzystanie całego zamieszania przez PIS, oraz niepokojące zaostrzanie retoryki. Pakowanie się w jakiekolwiek konflikty z Białorusią czy Rosją to coś, czego powinniśmy unikać teraz jak ognia.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @Marcin-K
8 listopada 2021 23:03

Mamy oddech od przymusu szczepień.

I to dobre.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Alrus 8 listopada 2021 22:58
8 listopada 2021 23:03

Służby są sprawne.

 

P.S.

też tak miałem, że mogłyby to zrobić. Ale nie robią.

Nie pracują ?

Służby są sprawne.

 

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @ewa-rembikowska 8 listopada 2021 22:30
8 listopada 2021 23:25

Nie chcą ich również wpuścić z powrotem Białorusini . Wpuścili ich między swój a nasz płot.Masakra.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @DYNAQ 8 listopada 2021 23:25
8 listopada 2021 23:46

Nie zapraszaliśmy ich. Niczego im nie obiecywaliśmy, a oni nie byli w sytuacji przymusowej. Znaleźli się tu z własnej woli, chcącemu krzywda się nie dzieje.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @tadman 8 listopada 2021 22:14
9 listopada 2021 00:02

rodzina Romaszewskich to to modelowe solidaruchy. Szkodnik na szkodniku.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @MarekBielany 8 listopada 2021 22:22
9 listopada 2021 00:04

Dania to efekt zimnej kolacji, po ciepłej idzie mi lepiej

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K
9 listopada 2021 00:47

"Wciąż bowiem trwają te wszystkie dziwne zdarzenia na granicy polsko-białoruskiej. Ja tego staram się nie obserwować, bo wciąż mam nadzieję, że jest to wszystko jakiś rodzaj teatru rozdmuchiwany przez polityków i media, ale wciąż gdzieś tam pozostający pod czyjąś kontrolą."

Ja odkąd zobaczyłem jak polskie slużby "łapały" biegającego wzdłuż granicy posła Franciszka Sterczewskiego to już omijam szerokim łukiem wszelkie doniesienia wschodniej granicy.

Ta scena ze Sterczewskim to Benny Hill w czystej postaci.

zaloguj się by móc komentować



tadman @onyx 9 listopada 2021 01:47
9 listopada 2021 09:03

Ciekawe jakie warianty działań przerabiało razem z Brytyjczykami  białoruskie wojsko w czasie wspólnych działań?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Szczodrocha33 9 listopada 2021 00:47
9 listopada 2021 09:05

Benny Hill był bardzo fajnym programem satyrycznym. Ja bym to raczej porównał z tymi polskimi żenującymi komediami....

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Ogrodnik 8 listopada 2021 23:03
9 listopada 2021 09:06

Na szczęście, aczkolwiek bardzo rząd pod tym względem obserwuję. Jeśli zrobią fałszywy krok w tej sprawie, to już naprawdę się pożegnam z nimi na zawsze. Choć i tak mój głos wisi na cieniutkim włosku.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Alrus 8 listopada 2021 18:38
9 listopada 2021 09:08

Łukaszenka nie jest twardym i zdecydowanym przywódcą, a już mam nadzieję że skończą się te zachwyty jaki on pro-polski. Sraczka cowidiańska w Rosji jak najbardziej też funkcjonuje.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tadman 8 listopada 2021 21:22
9 listopada 2021 09:10

Ach ta Ochojska...

No właśnie - mnie zawsze jak widzę ten "mur" z pręcików giętych to pusty śmiech ogarnia. Pogranicznicy zaś są bardzo groźni wobec starszych ludzi na lotnisku, a jak przychodzi do prawdziwego zagrożenia, to wtedy tracą rezon. Coś jak duża część polskiej policji, której na pewno w końcu poświęcę jakiś tekst.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 8 listopada 2021 22:32
9 listopada 2021 09:11

Jaka  "zlozona  sprawa"  ?!?!?!   

Z   ktorej  strony  widzi  Pan  te  "zlozonosc"  ?!?!?!   Ustawka  goni  ustawke  i  to  juz  od  dziesiatek  lat  !!!  Te  ostatnie  "glosne",  a  raczej  "naglosnione"  przez  merdialnie  to  chocby  "zolte  kamizelki",  mialy  byc  jeszcze  "rozowe",  ale  jakos  ten  poroniony  "projekt"  zdechl,... 

...  a  u  nas  to  lepiej  nie  mowic  jak  "nasza  wadzunia"  WKRECA  wlasnie  narod  w  ZADYME  z  Bialorusia,  o  ktorej  juz  "obszernie"  informujo  wszystkie  merdia  we  Francji  !!!

A  OSZUST  SMOLENSKI  Sakiewicz  na  albinosie  i  w  kurwizorze  "wzywa"  do   "wywieszenia  flag"  przez  Polakow  i  podziekowania  straznikom  granicznym  !!!   A  co  robi  ten  FOLKSDOJCZ  Romaszewska,  co  to  za  kase  od  Angoli  -  sojusznika  -  Bielsat  "organizowala"  na  Bialorusi,  zeby  Backe  obalic...

...  pare  lat  temu  cala  ta  "nasza  nedza  polityczna"  robila  MAJDAN  na  Ukrainie,  a  teraz  na  Bialorusi...

...  przestanie  Pan  wypisywac  glupoty,...  ile  Pan  ma  lat...  15  ???

 

A  gdzie  mowa  o  tych  SKANDALICZNYCH  PODWYZKACH  co  sie  wlasnie  w  Polsce  dzieja  i  dziac  beda...  o  podwyzkach  o  100,  200  procent  na  weglu,  na  gazie,  na  energi  elektrycznej,  w  koncu  na  zywnosci  !!!   Polakow  NIE  INTERESUJE   obalenie  Backi  na  Bialorusi,  to  ich  problem,  ewentualnie  wszystkich  "naszych  sojusznikow"  !!!     

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Autobus117 8 listopada 2021 21:31
9 listopada 2021 09:11

Pani Romaszewska... Jak to gdzie, pewnie lata po telewizjach:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 8 listopada 2021 23:46
9 listopada 2021 09:22

Wreszcie  napisal  Pan  cos  z  sensem...

...  oni  wszyscy  dobrze  wiedzo  co  robio,...  wszyscy  to  wiedzo  -  SOROS  to  wie,  Makrela  z  Ursulo  to  wiedzo,...  i  tzw.  "opinia  publiczna"  we  Francji  czy  w  Niemcach  tez  to  wie,  ze  to  JEDNA,  DETA  USTAWKA  i  SCIEMA,...

...  no  i  Polacy  tez  to  juz  znaja...  ten  zlodziejski  "modus  operandi",  bo  te  "protesty  i  demonstracje"  to  naprawde  OGROMNIE  KOSZTOWNE  IMPREZY  sa  i  narod  za  te  CHUCPY  "panstwowe,  narodowe  i  patriotyczne"  placi  CIEZKIE  PIENIADZE  !!!   

Tylko  po  to  zeby  te  same  SWINIE  przy  korycie  mogly  sie  "przegrupowac  i  zmienic  szyldy",  czyli  ZEROWISKA  wystrugac  "nowe"  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 9 listopada 2021 09:08
9 listopada 2021 09:27

Teraz  zaczela 

...  "funkcjonowac"  we  Francji  !!!

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Paris 9 listopada 2021 09:27
9 listopada 2021 09:33

A co ona tam robi?

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Marcin-K 9 listopada 2021 09:33
9 listopada 2021 09:38

Podobno funkcjonuje.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Marcin-K 9 listopada 2021 09:08
9 listopada 2021 12:43

"Łukaszenka nie jest twardym i zdecydowanym przywódcą" 

A dlaczego? "Bo tak!"..? Napisałem dlaczego spora część Polaków uważa go za takiego, podałem też argumenty. Gołosłowne zaprzeczenie nic nie znaczy. 

Łukaszenka jest od początku w położeniu znacznie gorszym niż nasi "mężowie stanu", zależność od Moskwy jest tak duża, że być może Białoruś ma tylko fasadową suwerenność, mimo to, jak wykazałem na przykładach, nie uległ tam, gdzie uległy nasze orły. 

Zachwyty jego "propolskością" są już znacznie rzadsze i zapewne większość z nich to wpisy białoruskich czy ruskich trolli. 

" Sraczka cowidiańska w Rosji jak najbardziej też funkcjonuje."

Bez lockdownów i przymusów, widać gołym okiem że wprowadzona i kontrolowana przez Putina (czy Łukaszenkę na Białorusi) na SWOICH WARUNKACH. Albo dla celów wewnętrznych, albo jako część dealu za który druga strona musiała zapłacić. Nie mam złudzeń -  na takie zachowanie Kaczyńskiego nie stać. Więc nie "też".

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Paris 9 listopada 2021 09:11
9 listopada 2021 12:54

" ile  Pan  ma  lat...  15  ???"

Chcielibyśmy, nie..? :-) 

Pisałem ogólnie o naturze powstań, nie o teatrze pisowskim, czy tej "nędzy politycznej" i dzisiejszej bieżączki. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 9 listopada 2021 12:54
9 listopada 2021 15:50

Nie  ma  co  pisac...

...  o  "naturze  powstan",  bo  juz  dawno  wyjasnilismy  sobie  na  SN,  ze  sa  one  ZAWSZE  "inspirowane"  z  zewnatrz  przez  "naszo  wadzunie  i  merdialnie"...  i  to  nie  ulega  ZADNEJ  WATPLIWOSCI  !!!

A  na  granicy  bialoruskiej  dzieje  sie  CYRK  MAJDANOWY  przy  wybitnym  udziale  "uHoCcUF  czy  migrantUF",...  to  jest  TO  SAMO  co  dzialo  sie  w  Kijowie,  co  Polska  na  tym  "wygrala"  to  wlasnie  zaczynamy  DOTKLIWIE  odczuwac,  ale...

taki  OSZUST  SMOLENSKI  ze  swoimi  "bojcami"  Dawidkiem  Wildsteinem,  Pereira,  czy  Rachoniem  to  ugrali  -  cieple  etaty  w  kurwizorze  i  propagowanie  debilnej  "narracji"  dla  ciemnego,  polskiego  luda  DO  DNIA  DZISIEJSZEGO  !!!

A  taki  DARMOZJAD  jak  ta  cala  Romaszewska  jeszcze  tylko  wiecej  MACI...  za  rzekomo  kase  angolskiego  "sojusznika"...

...  czas  najwyzszy  zebysmy  przestali  "wierzyc"  w  te  wszystkie,  dete  i  patriotyczne  sciemy  odgrywane  przez  debilna  waadze  i  merdialnie...  chocby  takie  jak  ta  dzisiejsza  z  "wywieszaniem  flag"  dla  TARGOWICY  !!!

Rzeczywiscie  "teatr",  ktory  dzis  jest  odgrywany  na  naszych  oczach  przez  CALUSIENKA  scenke  polityczna  nie  tylko  w  Polsce,  ale  takze  w  Bialorusi,  we  Francji  czy  Niemcach  -  JEST  WON  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K 9 listopada 2021 09:05
9 listopada 2021 16:15

Beny Hill tak.

A ta scena znad granicy jest tragikomiczna.

Komiczna bo poseł lata z tymi siatkami jak nie przymierzając obłakany, który pojawił sie nagle na skrzyżowaniu w ruchliwym punkcie miasta.

A biegający za nim funkcjonariusze wyglądają jakby usiłowali jelenia zagonić do przygotowanej zagrody.

I pomyśleć że mamy trzecią niepodległą.

Za podległej Polski Ludowej po krótkiej komendzie rąbneliby gościa, i potem albo do szpitala albo do kostnicy.

Oczywiście poseł by nie biegał jak głupi przy granicy w PRL, bo i po co.

Teraz w niepodległej gdyby tylko tego idiotę postrzelili, proszę sobie wyobrazić jaki klangor [określenie Michalkiewicza] wzbiłby się pod niebiosa.

Protesty, wypowiedzi autorytetów i noblistek, pierwszych dam.

Sprawę zaczęłyby badać wnikliwie niezawisłe sądy, a znając polskie sądownictwo przypuszczam ze ciągnęłoby się to chyba z 15 lat, i kolejne postanowienia i wyroki

sądów sypałyby się jak w kalejdoskopie, w miarę jak zmieniałyby się ekipy rządzące.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować