-

Marcin-K

Czy Jarosław Gowin wymyśli na nowo Polskę?

Pod moim poprzednim tekstem, który poświęciłem sprawie tego, jak to bardzo nic nie zrobiono ze Smoleńskiem, zdarzyło się kilka uwag - może nie wyrażonych wprost, że ja robię sobie żarty z poważnych spraw. Na szczęście większość komentatorów właściwie odczytała moje intencje. Nie wiem ile osób, które przeczytało ten tekst, pomyślało choćby przez sekundę, że jego sednem są kpiny z ofiar, mam bardzo dużą nadzieję, że były to przypadki nieliczne. Ze mną jest już tak, że jak coś mnie zaczyna naprawdę irytować, i chcę o tym napisać, to sięgam wtedy po - w moim rozumieniu - najcięższą możliwą broń, czyli enerdowską w duchu satyrę. Tak już mam i - jak to kiedyś z właściwą sobie egzaltacją powiedział Ziemkiewicz - takiego mnie już macie. Zawsze w podobny sposób rozbrajałem wszystkie miny i przeciwności stojące na mojej drodze, a im bardziej wydawały mi się one przerażające tym gładziej szło mi z nimi, jeśli przed nimi ani nie uciekałem, ani nie próbowałem się szarpać czy rzucać na widły, tylko po prostu obśmiewałem. Kilkukrotnie próbowałem w swoim życiu pisać poważnie, ale te próby się nie powiodły, a w większości przypadków wychodziły mi, tak czy siak, teksty wysoce zabarwione przywołana już tu enerdowską satyrą. Jest jeszcze tak, że - to moje obserwacje z wielu lat - ci autorzy, którzy siadają do pisania z zamiarem tworzenia tekstów sieriożnych do bólu mają najczęściej bardzo złe intencje, i zdaje mi się, że nawet tutaj, na SN, mieliśmy do czynienia z dość jaskrawym przykładem.

Tu zrobię jeszcze mały wtręt, taki trochę organizacyjny, i zaraz wracam do tematu głównego. Co jakiś czas czytam jakiś komentarz, że to o czym ja piszę, to są głupoty i nic nie wnoszące szmoncesy, które każdy doskonale ma już przerobione od a do z. Albo też komuś przyjdzie do głowy próbować suflować mi tu kierunek o czym powinniśmy rozmawiać. Jeżeli ktoś robi to z jakimś tam urokiem, to ja to potrafię puścić mimo uszu, natomiast zdarza się, że te komentarze bywają dość stanowcze. Ja jestem osobą generalnie wciąż mającą problem z asertywnością, zwłaszcza w stosunku do czytelników i komentatorów, choć zapewniam też, że jeśli już zostanie przekroczona pewna linia, to ja potrafię być okropną mendą. Nie chciałbym wracać już więcej do tego tematu, ale na wszelki wypadek doprecyzuję swoje stanowisko: jedyną osobą od której mogę przyjąć uwagi, co do treści moich tekstów, albo też przyswoić informację o możliwości lub jej braku jeśli chodzi o moje pisanie tutaj, jest tylko i wyłącznie Właściciel portalu. Wszystkie inne opinie będę traktował obcesowo i to w najlepszym razie. Każdy to wie, kto tu oczywiście czasem bywa, że ze mną można się nie zgadzać i można mi o tym normalnie napisać, natomiast nie jest to dobre miejsce, jeśli komuś przyjdzie do głowy, by mnie tu sobie strofować, bo go coś tam w moim tekście ukłuło w piętę. Moje teksty się nie zmienią, ani poruszana w nich tematyka, więc tych którym brakuje w mojej pisaninie jakiegoś dodatkowego ciężaru proponuję po nie nie sięgać, oferta na SN jest dosyć szeroka i ciekawa, a ja stanowię tu tylko i wyłącznie mały kącik rozrywkowy, nic więcej tu nie ma. Ja nikomu na blogi nie wchodzę i nie mówię, co ma tam kto pisać. Tyle na ten temat, jak to mówią dzieciaki.

Wracam do Smoleńska. Napisałem ten poprzedni tekst, który - przypomnę - traktował w rzeczy samej o tym, jak perfidnie i cynicznie zaprzęga się nasze emocje do - tak by to zapewne określił Agaton Koziński - "rydwanu polityki". Nie posiadam jeśli chodzi o politykę jakiejś przerośniętej intuicji, ale trochę jej jednak mam. Coś mi te wszystkie ostatnie obertasy na prawicy, którą "tamci" lubią nazywać smoleńską, pachniały dziwnie. No i bach, dosłownie wczoraj zalały media pro-rządowe wyciągniętymi z bliżej mi nieznanej pazuchy zdjęcia - jak to mówi moja siostra - uchachanej Kopaczowej, która to dorobiła się w swojej własnej paczce ksywki "Fadroma", a która na innym jeszcze zdjęciu trzyma plastykową filiżankę z klasycznie odgiętym małym palcem, stojąc tuż obok leżących w worku zwłok, a cała ta sesja fotograficzna miała miejsce rzecz jasna w Smoleńsku, w czasie wiadomych wydarzeń. Zdjęcia te zostały przez media lubiące z wzajemnością władze obudowane odpowiednią emocjonalną orkiestracją. Pokazano w tvp te zdjęcia kokietowanemu już przecież przez owe media od dawna posłowi Gduli z "ezelde", a Gdula tam coś pobrzęczał. Zdjęcia skomentowała też cała śmietanka z PiS-u z Dominikiem Tarczyńskim na czele, padły rytualne hasła o zbliżającej się wielkimi krokami celi dla Donalda Tuska. A ja patrzyłem sobie na to i się zastanawiałem, kto tam tak naprawdę trzyma za propagandowe lejce i jakie jest - tak się mówi w korporacjach - jego "nazwisko i funkcja". Bo przecież to jest nieprawdopodobne. Mamy rząd, który - nie ma tu złośliwości tym razem - rządzi od, czekajcie, spojrze w kalendarz: od bez mała sześciu lat. Ja właściwie już z trudem potrafię sobie przypomnieć czasy sprzed tych rządów. Co mi ktoś nie przypomni jakiegoś wydarzenia, nawet i prywatnego, to ja myślę sobie, że to było sto lat temu, a tu się okazuje, że już wtedy dobra zmiana wypłynęła z portu. Gdy owa dobra zmiana brała się do roboty, to ja jeszcze byłem w stanie przejechać dwadzieścia kilometrów na rowerze i dopiero się rozgrzać, a dziś z ledwością w ogóle na ten rower wsiadam. W jakim stanie jest ten rząd, co się z nim dzieje, jakie sa jego niewątpliwe zasługi w minionych latach i jakie toczą go problemy, to wydaje mi się że każdy, kim nie targają jakieś przesadnie maniackie nastroje, wie. Wiemy co ten rząd obiecał, do czego się gorąco zobowiązywał i co mu się udało, a co nie. Nie mam więc zielonego pojęcia, co ma w głowie ten ktoś, kto tam zarządza prop-agitem, że sięga wciąż, mimo upływu lat, po tak niesprawdzone i nieadekwatne narzędzia jak te zdjęcia z Kopaczową, starą i wyautowaną dawno temu nic nie znaczącą pchłą, której Tusk dał stołek premiera tylko i wyłącznie dla żartu, a musimy pamiętać o jego bardzo specyficznym poczuciu humoru. Ja zapytałbym się jeszcze, czemu te zdjęcia przeleżały sobie tyle lat i w jakim to klaserze spędzały ten długi czaso-okres. Czy ktoś, kto jest właścicielem klasera ma takich zdjęć więcej, tyle że nie chce się ze wszystkiego wystrzelać, bo rocznic przecież jeszcze przed nami - zanim "poznamy prawdę" jeszcze całe morze. Trudno powiedzieć. Przeczytałem też, że w dniach około-rocznicowych puszczono w tvp film robiącej na mnie coraz bardziej dziwne i niedobre wrażenie pani Stankiewicz pod tytułem "Stan zagrożenia". Nie ma takiej ludzkiej możliwości, by mnie ktoś do oglądania pięćdziesiątego filmu o smoleńskiej traumie i strasznych żołdakach Putina oraz - to najważniejsze - "winie Tuska" zmusił. Ja te filmy kiedyś oglądałem, ale teraz nie mam zamiaru. Zaczynam bowiem już nie podejrzewać, a popadać w absolutną pewność, że te filmy służą zupełnie czemu innemu niż komuś naiwnemu może się wydawać. To że co rok pokazuje się w tvp kolejne drewniane dzieło wyposażone w jakieś "nieznane i wstrząsające" oraz rzecz jasna "cudownie odnalezione" fotografie, przepytuje się potem całą wierchuszkę PiS-u na okoliczność owych zdjęć, a na koniec podsumowuje się to tym, że albo Tarczyński albo Rzymkowski zapewnia nas, że ten straszny Tusk za to wszystko zapłaci, zaczyna mi pachnieć próbą przerzucenia na nas (i na nasze emocje) kosztów za całą tę coraz bardziej śmieszną walkę pomiędzy Tarczyńskim a Gdulą, która ma jak pewnie wymyślili sobie obaj panowie, gdzieś na samym dalekim końcu doprowadzić nas do poziomu życia jak u Niemców albo innych Szwajcarów. Ale aby tam dojść musimy mieć tutaj tę tak zwaną "polaryzację", bo oni tam, w Niemczech i Szwajcarii taką mają od stu lat. Czyli w skrócie - my mamy się pozłościć na nich, a oni na nas. Że też nikomu nie przyjdzie do głowy pytanie do tych wszystkich właścicieli klaserów - dlaczego wy co roku puszczacie kolejne filmy o tym, jak pisowska dziennikarka przemyka się nocami przez druty kolczaste na lotnisku Siewiernyj, zamiast posadzić za stołem całą tę komisję smoleńską i tych wszystkich ekspertów i zapytać konkretnie: co zrobiliście przez te wspomniane tu już sześć lat. Nie, nikomu to tam nie przyjdzie do głowy, ale nie wcale z powodu małej domyślności. Poza tym każdy zna odpowiedź na to pytanie. Nie zrobiliście nic. Słownie i dosłownie. A owe nic, szpachlowane i umajane jest właśnie telewizyjnymi produkcjami spod znaku płaszcza i szpady.

Nie wiem zupełnie, co dalej będzie z tym PiS-em, ale obawiam się że nic dobrego. Piszę, jako wyborca tej partii, to bez radości na ustach, jak śpiewał kiedyś Rewiński w piosence o ciężarówkach Star: sercem mym targa skarga i żal. Po czym poznaję, że jest bardzo źle? Ano po tym, że wszyscy ludzie reprezentujący antypisizm resortowy juz PiS-u nie krytykują, mam tu na myśli te codzienne antypisowskie żarciki. No i po tym, że Prezes dyskutuje za zamkniętymi drzwiami z Kukizem. To że Jarosław Gowin zapowiedział iż "Polskę trzeba wymyślić na nowo" to już właściwie tylko i wyłącznie naturalny dla moich pustych i jałowych tekstów szmonces. Nawet śmiać się z tego nie za bardzo już mi chce.

Naprawdę nie wiem, czy chce mi się przykładać ręki do kolejnych czterech lat takiej rządowej wegetacji. Nie bardzo chce mi się też kolejne cztery lata świecić twarzą za wyczyny pisowskich "dziennikarzy", a jednocześnie futrować wilanowskie kieszenie "pińcet plus". Jeszcze chyba się zastanowię. Tak, wiem, wiem. Jak nie, to przyjdą tamci i będzie źle. A jak będą ci, to może nie będzie lepiej, ale i nie będzie gorzej. No i może Kurski puści w telewizji Superligę?

Przy okazji bardzo ciekawych kociokwików w temacie wojen futbolowych na Superligi i Ligi Mistrzów padła gdzieś w mediach ciekawa informacja, że istnieje ponoć jakiś dynks prawny zgodnie z którym, gdy korona brytyjska uzna, że dana firma działająca na jej terenie (może to być np klub piłkarski z historią sięgającą XIX wieku, co tam jest normą) działa na szkodę rzeczonej korony, to wtedy ona ma najzupełniej legalne prawo, by tę firmę albo ukarać, albo rozwiązać, albo przejąć. Próbowałem trochę poszukać informacji o tym w necie, ale poległem. Najwyraźniej nie nadaję się na dziennikarza śledczego. 



tagi: smoleńsk 

Marcin-K
20 kwietnia 2021 10:15
113     2888    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @Marcin-K
20 kwietnia 2021 10:29

Ale nie trzeba sie z tego w ogóle tłumaczyć

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K
20 kwietnia 2021 10:36

Kurski kazał ten film puścić jeszcze raz. Dzisiaj czy jutro. Będzie, będzie zabawa, będzie się działo....Wilk zaś, z Konfederacji powiedział, coś w sensie - odpie...olcie się od pani Kopacz, ona jest profesjonalistką. Wygląda więc na to, że jesteśmy otoczeni przez ludzi trzymających w rękach lustra. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Marcin-K
20 kwietnia 2021 11:50

> to przyjdą tamci i będzie źle

Oj tam, zaraz zle... ;) Na scene wejda "konserwatysci",  Chadecja z Holownia ;)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K
20 kwietnia 2021 11:52

Niby jestes przekonany, iz wiesz to i owo, a nadal traktujesz serio cały ten propagandowy cyrk.

Juz to tutaj i gdzie indziej pisałem niejednookrotnie. Telwizja to nie jest "instytucja" przeznaczona dla widzów, czyli do zaspokajania ich jakichś , mniej lub bardziej wydumanych potrzeb, ale jest to korporacja, której celem jest zarabianie przez osoby tam zatrudnione lub sprzedające tejze instytucji swoje produkcje (tzw. zespoy producenckie na własnym rozrachunku). Dlatego zawsze będa eksploatowane tematy-samograje i z dowolnego byle jakiego badyla, zawsze juz będą klecone widły, a jak zajdzie potrzeba, to nawet  i dubeltówka.

Zatem wywenetrzanie sie, że programy propagandowe są głupie i nakierowane na najniższe instynkty, jest stawianiem sprawy na głowie. Takie one są i nadal będą, bo takie najłatwiej zmontować. Nie ma to związku z tym, jaka zbieranina politycznych amatorów akurat dzierży tzw. władzę. Wszyscy ludzie mediów (niech będzie, że 98 procent) sa po "jednych szkołach i jednych pieniadzach". To są najemnicy, psy wojny ideolo. Oni to wiedzą, wiec te swoja chałturę chca opedzic jak najniższym kosztem. Patent pokazania jakiegoś ujecia na fotografi, ze spotkania, np. godzinnego, gdzie człowiek wykonuje rozmaite gesty i mimikę twarzy i budowania na tej podstawie "hagady", która przez tydzień zajmuje czas antenowy, to "złota żuyła" dla ludzi medió. Niczego w zamian nie muszą szkac ani "kombinować". TJest temat i go sieroluje , jak to mówia "do porzygu", potem bedzie inny, podobny, ale póki co, nie musimy sie wysilać, bo samograj sam złatawia tzw. narrację.

Honoraria wszak za to lecą, a my (ludzie medió) we włąsnym gronie ustalamy, co wgrać w eter w przszły weekend. Moze powie cos prowokacyjnego  p.Czarzasty, a może p. Scheurig-Wielgus, i będziemy to rolowac przez kolejne dni. No to jak, umawiamy sieco kto tym razem powie?

Z "naszej" strony tez mamy "harcownikó", którzy daja temat "zanieprzyjaźniionym" mediom. I tak to sze kręci.

A gdyby ktos miał jakies "ale", to proponuje, aby postarał sie dowiedzieć, gdzie pracuja dzieci i wnuki njbardziej "zajadłych" harcowników, ale nie tylko. Którzy w TVP, a którzy w TVN i Polsat.

Zdziwi sie tak, że przez pól roku nie domknie opadnietej z wrażenia szczęki.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2021 10:29
20 kwietnia 2021 12:32

Ale nie trzeba sie z tego w ogóle tłumaczyć

Wiem, ale uznałem, że muszę pewne sprawy zwerbalizować, bo niektórzy  przesadną uprzejmość i otwartość traktują jako zaproszenie do wchodzenia na głowę.

Kurski kazał ten film puścić jeszcze raz. Dzisiaj czy jutro. 

Nie dziwi to. Oni musze mieć pewność, że ten młotek odpowiednio uderzy w potylice ciemnego ludu. Niektórzy być może nawet uwierzą, że Tusk już siedzi w więzieniu, skoro narobił takich strasznych rzeczy.

Dramatycznie to wszystko wygląda.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @zkr 20 kwietnia 2021 11:50
20 kwietnia 2021 12:33

A tak, chadecja. Miałem coś o tym wspomnieć, ale mi wyleciało z głowy. Jak usłyszałem, że peezel ma robić z Gowinem chadecję, to już naprawdę nie wiedziałem, czy mam usiąść i się rozpłakać, czy się smiać z tego.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @stanislaw-orda 20 kwietnia 2021 11:52
20 kwietnia 2021 12:35

Ty na szczęście wszystko wiesz i wszystko wszystkim wyjaśnisz.

zaloguj się by móc komentować

lch @stanislaw-orda 20 kwietnia 2021 11:52
20 kwietnia 2021 13:05

+++Zatem wywenetrzanie sie, że programy propagandowe są głupie i nakierowane na najniższe instynkty, jest stawianiem sprawy na głowie. Takie one są i nadal będą, bo takie najłatwiej zmontować. Nie ma to związku z tym, jaka zbieranina politycznych amatorów akurat dzierży tzw. władzę. +++

Postawieniem sprawy na głowie jest raczej przekonanie, że "dobra zmiana" takie nastawienie na najniższe instynkty toleruje i raczej zachęca niż się temu przeciwstawia.
Jacek Kurski i osoba za nim stojąca i sposób załatwnienia sobie tej nominacji po obiektach Prezydenta i danie mu prztyka w nos, to przecież symptom choroby trawiące to tzw. narodowe medium. I nie chodzi oczywiście tylko o fuchy które dumna, walcząca o powstanie z kolan TVP zapewnia, ale o wysunięcie politycznych celów na pierwsze miejsce w realizacji celów stojących przed tym medium.

Szkody czynione w głowach Polaków są niedoceniane, a popieranie ich przez obecnie rządzących jest jedną z większych szkód czynionych na żywej tkance Narodu. Będzie to oczywiście wykorzystywane w przyszłości, niezależnie od rodzaju władzy. Kierunek wyznaczył obecny polityczny mainstream i pokazał, że ogłupianie własnego społeczeństwa nie musi być kierowane w Brukseli czy Berlina. Nasze kadry państwowo-rządowo mogą to robić lepiej i dosadniej a pieniądze pochodzące z naszej kieszeni są tak samo dobre jak Sorosa czy innych "demonów".

 

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Marcin-K
20 kwietnia 2021 14:08

Nie wiem o czym mowa z działaniem na szkodę korony i nie jestem prawnikiem, ale jedną z najbardziej fundamentalnych zasad brytyjskiej (niepisanej) konstytucji jest to, że parlament jest suwerenny i posiada władzę najwyższą i absolutną, nieograniczoną żadnym prawem, umowami międzynarodowymi, czy wcześniejszymi głosowaniami parlamentu. Czy brytyjski parlament ma prawo przegłosować, że jakąś firmę należy ukarać, rozwiązać, albo przejąć? Z pewnością; brytyjski parlament ma prawo przegłosować wszystko.

Nie istnieje w brytyjskim ustroju instytucja analogiczna do europejskich trybunałów konstytucyjnych; przeciwnie, najwęższe rozumienie powyższej zasady o parlamentarnej suwerenności jest właśnie takie, że żaden sąd nie ma prawa kwestionować legalności decyzji parlamentu.

Ale to są najcięższe działa w arsenale. Dużo rozmów w kuluarach musiałoby nie wypalić, żeby ktoś w ogóle pomyślał o ich wytaczaniu.

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @Marcin-K 20 kwietnia 2021 12:35
20 kwietnia 2021 14:15

A w najbliższych wyborach odda głos nieważny, a odda go tylko dlatego, żeby mu w domu niewiasty nie truły, że nie głosuje. Taki to mędrzec.

zaloguj się by móc komentować

onyx @lch 20 kwietnia 2021 13:05
20 kwietnia 2021 14:15

No tak, bo za komuny to samą prawdę w mediach podawali. Albo w latach 90tych kiedy w terenie rządziła mafia.

zaloguj się by móc komentować


onyx @Marcin-K
20 kwietnia 2021 14:20

Tusk nie mianował Kopacz na premiera dla żartu ale dlatego że była najbardziej zaufana i lojalna. Sprawdziła się z boju co widać na obrazkach więc mogła grać na czas robiąc za bufor władzy pod którym służby mogły czyścić zaplecze z niewygodnych artefaktów i ludzi.

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 20 kwietnia 2021 14:15
20 kwietnia 2021 14:21

Tak się wykuwa przyszły nowy ład po obaleniu PiSu. Nic tam więcej nie ma. A my jak zwykle trafimy z deszczu pod rynnę.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @lch 20 kwietnia 2021 13:05
20 kwietnia 2021 14:24

alez sprawa jest od dawna tak postawiona (na głowie), zatem  tłumaczenie i uzasadnianie, że, o popatrzcie? przeciez  ona stoi na głowie, nie jest żadnym odkryciem Ameryki, a ponadto   jest punktem widzenia z "drugiej strony lustra (ekranu)".

Ludzie pracujący w mediach, że względu na bardzo wysoki odsetek bezrobocia wsród adeptów rozmaitych kierunków dziennikarskich jest od dawna zglajszachtowane, zastraszone i spisałe. Niczego innego nie można od nich oczekiwać ani, zresztą,  wymagać.

To są pretensje do garbatego, że nie gra w koszykówkeę

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tomasz-kurowski 20 kwietnia 2021 14:08
20 kwietnia 2021 14:25

To zagadnienie padło - nomen omen - w kontekście m.in klubu Arsenal FC, który wraz z sześcioma innymi najbogatszymi klubami dołączył do Superligi wymyślonej przez właścicieli europejskich klubów (tych najbogatszych) do spółki - to też ciekawe - z JP Morgan, wzbudzając w tym ogólnobrytyjską wściekłość. Wypowiadał się w tej kwestii sam premierro Johnson, mocno krytykując ten krok. Ktoś więc nawiązał do tego istniejącego rzekomo instrumentu jaki ma korona na takie sytuacje. Po tym wyjasnieniu jak widać ma to swoje odbicie w rzeczywistości. Ciekawe jak to się rozwinie, bo ta sprawa wykracza poza sport jak można się domyślać.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @onyx 20 kwietnia 2021 14:20
20 kwietnia 2021 14:26

Ja nie wiem, czy oni tam są aż tak przemyślni.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Pioterrr 20 kwietnia 2021 14:15
20 kwietnia 2021 14:27

A i owszem, własnie taki.

A to się nazywa "mądrość życiowa".

Z czasem i ty może jej nabierzesz, czego ci życzę.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @onyx 20 kwietnia 2021 14:20
20 kwietnia 2021 14:30

Pani K. miała syndrom choroby, polegający na uzaleznieniu od używki zaczynającej sie na literę "a".

Wszyscy to wiedzieli, a Tusk to wykorzystał. Wiadomo było, że nie ma takiej bredni, której by pani K. nie zafirmowała.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 20 kwietnia 2021 14:21
20 kwietnia 2021 14:32

O, znowu włączyłeś się chóru wujów.

 

zaloguj się by móc komentować

lch @onyx 20 kwietnia 2021 14:15
20 kwietnia 2021 14:33

Jeżeli przyrównujesz obecną TVP do czasów komuny lub tej z lat 90-tych, to pewnie masz rację. Chociaż niektórzy mówią, że jest gorzej.
Ja tylko myślałem, że hasła na ustach "dobrej zmiany" do czegoś zobowiązywały.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Marcin-K
20 kwietnia 2021 14:39

Jeżeli prawdą jest ,że tajne instrukcje dla Hermana Karla von Keyserlinga i Nikołaja Repnina z dnia 6  listopada 1763r ,są autentyczne,to ja znajduję wiele podobnych analogii do sytuacji jaka nastąpiła odnośnie katastrofy smoleńskiej. Jednakże wiele czynników wskazuje,że" ta instrukcja posiada roztropność i znajomość prowadzenia polityki twarzą w twarz z "innymi państwami"... Przyjdzie nam zmagać się jeszcze przez wiele,wiele lat zanim ktokolwiek waży się ją oddtajnić... Plus panie Marcinie i dobrego jak zawsze "pióra"..........

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @stanislaw-orda 20 kwietnia 2021 11:52
20 kwietnia 2021 14:44

Jest jeszcze ktoś, kto szczuje tę psiarnię i akceptuje faktury. To jest ważna praca i nie robi się tego nikt bez odpowiednich pełnomocnictw. Po drugie, utrzymywanie dramaturgii na odpowiednim poziomie, by biomasa była odpowiednio podekscytowana wymaga wiedzy i materiału. Istnieje więc drugi plan tej ustawki, zdecydowanie ważniejszy od poszczególnych scenek.

Pokazanie słynnego zdjątka pani doktor to tylko zajawka, tego co my tu jeszcze mamy w albumie. Ciekawe, czy autor tego zdjęcia został już wskazany? Pani Ewa pewnie wie, kto w tamtych okolicznościach chodził z aparatem czy kamerą. Jak nie pamięta to pan/brat/ambasador Turowski z pewnością przypomni. A może ktoś inny?

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @przemsa 20 kwietnia 2021 14:26
20 kwietnia 2021 14:48

Możemy zrobić to co zawsze, czyli nie dołożyć do tego cegiełki idąc na wybory i oddając głos na PiS.

Ja to robię od kilkunastu lat, i jak wielokrotnie tu zapowiadałem, zrobię tak czy siak raz kolejny, bo nie ma żadnej innej dla mnie alternatywy. Nie oznacza to jednak, że mam milczeć jak mi się coś niepodoba. Dodatkowo widzę z każdym niemal miesiącem jak w PiS-ie zaczynają się przyzwyczajać do tego, że ich wyborcy zagłosują co by się nie działo.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Marcin-K 20 kwietnia 2021 14:25
20 kwietnia 2021 14:53

Sprawę kojarzę, bo tu strasznie o tym trąbią, ale zastanawiałem się, o które konkretnie "działo" mogłoby chodzić na tym etapie. Z tego co rozumiem na razie zapowiedzieli, że będą próbować powstrzymać powstanie nowej ligi współpracując z UEFA i FIFA, a dopiero gdyby to miało nie wypalić będą sięgać po własne środki nacisku by chronić tak ważny element brytyjskiego "soft power" w świecie. Dobrze przypomnieć, że i obecna Premier League powstała na skutek "buntu" czołowych drużyn, które oderwały się w latach 90 od EFL (dziś zawiadującej niższymi ligami) by założyć sobie własną ligę. Są to do dziś osobne organizacje, choć dogadały się i współpracują. Niewykluczone, że i dojdzie do jakieś ugody.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Wrotycz1 20 kwietnia 2021 14:44
20 kwietnia 2021 14:54

Panią E. częstowano  herbatę z "prądem", pewnie w ogóle nie zwracała uwagi na takie drobiazgi.

Zresztą,  istnieją tak wyrafinowane techniki wykonywania fotek, ze byle sygnetem na palcu mozna to załatwić.

Byc może  ta "demonstracja"  na razie wystarczy . Jestem zdania, że to może być "danie do zrozumienia" gaulaiterowi D.T., ze jak się nie uspokoi, to czeka go  bolesna rekontra.

zaloguj się by móc komentować

lch @stanislaw-orda 20 kwietnia 2021 14:24
20 kwietnia 2021 15:25

Nie wiem czy to wina garbatego czy bezrobocia wśród dziennikarzy.

Wiem natomiast, że postawienie Kurskiego na czele tej organizacji to było jej zaszlachtowanie na życzenie decydentów.
I nikt mnie nie przekona, że nie ma w Polsce fachowców od robienia w informacji, kulturze, publicystyce, filmie dokumentalnym czy rozrywce na potrzeby telewizji, produktów na miarę potrzeb człowieka myślącego.

 

zaloguj się by móc komentować

lch @Marcin-K
20 kwietnia 2021 15:46

Ciesz się więc, że jest jak jest.
I pocieszaj, że inni są gorsi.
A za dewizę przyjmij: równamy do tych gorszych a nawet staramy się ich przegonić.

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @lch 20 kwietnia 2021 15:25
20 kwietnia 2021 16:15

Telewizja to oferta dla mas. Inercyjnych w sensie własnego światopoglądu,  zbyt leniwych, aby sięgnąć za ofertę spoza ekranu tiwi.

Dla myślących jest samouctwo.

Czyli, albo jesteś samoukiem (jak np. ja), albo nieukiem, czyli papugą powtarzającą mądrości za którąś ze stacji tiwi.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Marcin-K 20 kwietnia 2021 14:26
20 kwietnia 2021 16:25

Jakoś nikomu włos z głowy nie spadł, Polska zdała egzamin, medale i nagrody rozdano. Krasnoludki tego nie zrobiły. Niepotrzebnie dodajemy do tego rubaszny ton skoro ludzie ginęli. To jak w tej bajce o żabach z tym, że to nie my rzucamy kamieniami choć może się tak czasem wydawać. Moim zdaniem Tusk i Kopacz przekazują Moskowii odpowiedzialność za wszystko chcieli tymi gestami dołączyć do tej załogi z piekła rodem ale jak to zwykle bywa zostali użyci i wystawieni do wiatru.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tomasz-kurowski 20 kwietnia 2021 14:53
20 kwietnia 2021 16:32

No właśnie - będzie ciekawie obserwować, czy da się po prostu tak sobie wziąć element soft-power korony i zaczać nim sobie zarządzać bez jej plenipotencji. Obstawiam, że się nie da, a te 6 klubów się o tym przekona.

zaloguj się by móc komentować

onyx @stanislaw-orda 20 kwietnia 2021 14:30
20 kwietnia 2021 16:33

Oczywiście, wariatka, alkoholiczka i satanistka. Bardzo dobry materiał na stanowisko i moment w którym została powołana. Ten "metr w głąb" to też nie jest jej pomysł moim zdaniem.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @BTWSelena 20 kwietnia 2021 14:39
20 kwietnia 2021 16:34

Ja przyznam sie szczerze, że nie przypominam sobie, by coś "odtajniono" co dotycznyło rzeczywiście waznych spraw. Być może za dwieście lat, ktoś - jakaś SN tamtych lat - coś sobie z poszczególnych poszlak złoży. Albo jakiś londyński milord opisze to ze szczegółami w jakiejś notce i też nikt tego nie będzie czytał, bo i po co, a naukowcy powiedzą że to jest zmyślone i nieprawda. Dzięki za plusa.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 20 kwietnia 2021 15:40
20 kwietnia 2021 16:36

Ale tu już nie chodzi o robienie z TVP medium dla wymagającego człowieka, ale dla tylko i wyłącznie dla człowieka który posiada odrobinę rozumu i godności człowieka. Nie mów mi, że Tobie odpowiada to, jak rozumie Kurski komunikacje między państwem i rządem a Tobą jako obywatelem, że już o tym, że jesteś wyborcą tej partii to nie wspomnę.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 20 kwietnia 2021 14:55
20 kwietnia 2021 16:37

А на неделе хозяйка велела мне почистить селедку, а я начал с хвоста, а она взяла селедку и ейной мордой начала меня в харю тыкать.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @lch 20 kwietnia 2021 15:46
20 kwietnia 2021 16:38

Ciesz się więc, że jest jak jest.
I pocieszaj, że inni są gorsi.
A za dewizę przyjmij: równamy do tych gorszych a nawet staramy się ich przegonić.

Ty to do mnie kierujesz, czy ci się coś pomyliło?

zaloguj się by móc komentować

marnota @stanislaw-orda 20 kwietnia 2021 16:37
20 kwietnia 2021 17:18

Ты, Станислав, можешь пинать меня по заднице, пока я не отойду от дыхания, и ты говоришь, что это массаж копчиков. :)

zaloguj się by móc komentować

lch @stanislaw-orda 20 kwietnia 2021 16:15
20 kwietnia 2021 17:30

Zawsze mnie mierzwiło stawianie spraw, tylko i wyłącznie, jako czarno-białych. Takoż i w tym wypadku. Można oglądać wiele stacji TV (w slangu: tiwi) i wyrabiać sobie o nich opinie na podstawie swoich własnych wartości. Jedne są lepsze, inne gorsze, innych nie da się oglądać, w zależności oczywiście od programu. W PRL-u oglądało się gomułkowską, gierkowską czy jaruzelską TV, ale nie wydaje mi się, aby ludzie stawali się od tego głupsi. Każdy wiedział jak jest. W tej chwili mnóstwo osób przekonuje, że TV Kurskiego to jest to, gdyż inne stacje są gorsze i nie przyjdzie im do głowy, że propaganda zawsze ma to do siebie, że wierzy się w rzeczy w które chce się wierzyć.
Tak i w przypadku TVP. Autor tego bloga ma rację mówiąc, że chce się rzygać oglądając po raz 500+ coraz mniej smaczne balety wokół smoleńskiej katastrofy, kiedy PODSTAWOWY problem jakim jest raport to wisielczy humor wszystkich możliwych niedociągnięć, absurdów, błędów i kłamstewek. I wtedy oczywiście przydaje się sprawa zdjęć sprzed  10 lat kamuflujących inny, podstawowy problem.
Publika bije brawo, podnieca się tym czy pewna pani się uśmiechała czy nie, czy Tusk przybijał piątke z Putinem czy nie a następnym razem, jak aplikowane nam rewelacje trochę osłabną i znieczulenie zadziała, będziemy oglądali pofragmentowane szczątki ofiar na stołach prosektorium podesłane nam znowu przez ruskich.

Telewizja to rzeczywiście towar dla mas. Ale nie widzę najmniejszego powodu, aby odpowiedzialne władze robiły z tego jeszcze większe g.... niż w przeszłości bywało. Używając argumentu: dostosowujemy się do tego co robią inni.

Kompletny brak odpowiedzialności, tym bardziej przecież, że inni to ta parszywa komercja, zdrada i agentura, a u nas przecież to Bóg, Honor i Ojczyzna za pieniądze podatników.

A Ty możesz teraz wydukać, że powtarzam jak papuga za którąś ze stacji tiwi.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K
20 kwietnia 2021 17:42

"To że Jarosław Gowin zapowiedział iż "Polskę trzeba wymyślić na nowo" to już właściwie tylko i wyłącznie naturalny dla moich pustych i jałowych tekstów szmonces. Nawet śmiać się z tego nie za bardzo już mi chce."

Pewnie niedlugo oglosi konkurs Jaroslaw Pobozny.

"Kto ma pomysl na Polske?"

Taki ogolnopolski. Sakiewicz bedzie zachecal w Gazecie Polskiej zeby ludzie listy pisali, zwykle i polecone.

A dla zwyciezcy nagroda - 1000 zlotych i zwolnienie od obowiazku noszenia maseczki na okres jednego miesiaca.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @marnota 20 kwietnia 2021 17:18
20 kwietnia 2021 17:49

не искай приключений на свою жопу 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 20 kwietnia 2021 14:54
20 kwietnia 2021 17:55

"Panią E. częstowano  herbatę z "prądem", pewnie w ogóle nie zwracała uwagi na takie drobiazgi."

Kopacz jest niedorozwinieta.

Jedyne co mnie niepokoi to fakt ze w 2015 roku magazyn Forbes uznal ja za czterdziesta najbardziej wplywowa kobiete swiata.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @lch 20 kwietnia 2021 17:30
20 kwietnia 2021 17:57

" ... a u nas przecież to Bóg, Honor i Ojczyzna  ..."

Boga j fartuszkowi uz dawno wyrzucili, także ze sztandarów.
(vide: napis nad wejsciem do Kancelarii URM w Alejach Uajazdowskich.

A i komediant Pietrzak nie znalazł dla Niego miejsca w swoim przeboju "Żeby Polska  ..."

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @marnota 20 kwietnia 2021 17:18
20 kwietnia 2021 17:58

не искай приключений на свою жопу 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 20 kwietnia 2021 17:55
20 kwietnia 2021 18:00

Magazyn "Forbes" to "Wysokie Obcasy" w wersji dla tamtejszych  (na Zachodzie) aspirujących do ilorazu.

Ma im poprawiać samopoczucie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 20 kwietnia 2021 18:00
20 kwietnia 2021 18:09

Tak panie Stanislawie, wiem.

Zreszta podalem te informacje za nasza niezawodna wikipedia.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 20 kwietnia 2021 10:36
20 kwietnia 2021 18:46

Dokladnie...

...  to  sa  nawiedzone  DEBILE,...  dlatego  tez  nalezy  ich  omijac  szerokim  lukiem...  widocznie  obajtkowa  "repolonizacja  merdialna"  lezy  i  kwiczy  !!!  

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Marcin-K 20 kwietnia 2021 16:32
20 kwietnia 2021 18:49

Tu mówią na razie, że rząd robi przegląd sposobów, na które kluby polegają na krajowym wsparciu - może zawodnicy nie będą dostawać wiz, stadiony ochrony policyjnej i co tam jeszcze się znajdzie. No i że Borisowi Johnsonowi to z nieba spadło i ma okazję zostać bohaterem całego pokolenia klasy pracującej. Będzie ciekawie. Więcej nie śmiecę, w sumie skomentowałem głównie po to, żeby wskazać ile więcej mocy sprawczej (w porównaniu na przykład z polskimi) przypisują sobie brytyjscy włodarze, którzy zawsze twierdzą, że mogą, zawsze mogli i zawsze będą mogli wszystko, a jak czegoś nie zrobili, to tylko dlatego, że są mili.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 20 kwietnia 2021 12:33
20 kwietnia 2021 18:54

Tak...

...  danse  makabre...  dla  ubogich  idiotow  !!!

No  i  jeszcze  "strateg"   Kaczynski  "negocjujacy"  z  tym  KRETYNEM,   pijaczyna  Kukizem  !!!

Ani  Kaczynski  ani  PiS  z  tego  UPADKU  juz  sie  NIE  PODZWIGNA  !!! 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Marcin-K 20 kwietnia 2021 12:33
20 kwietnia 2021 19:28

W PL, jak wrzuca docent.de już istnieją trzy partie z odwołaniem do wartości chrześciańskich:

 

 

znaczy się z jaja węża wykluwa się w tych dniach i tygodniach nowa, najnowsza forma patriotyzmu polskiego pozwalająca ośmieszyć 'C' = chrześciański do cna.

 

Chadecja nie ma lekko jak to obecnie jest w D ćwiczone. Ujmująca kobieca twarz i wybieramy przyszłość, przypadek Annaleny B. z partii Zielonych.

 

W F rozwalono skutecznie stare struktury partyjne. Efemerydy z prezydentem Emmanuelem M. i inne młode jeszcze niezużyte twarze. Zgrzytanie zębów w starych utrąconych strukturach. Czy dla tego 'plandemia' nie ma takiego brania w populacji jak w PL?

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 20 kwietnia 2021 14:39
20 kwietnia 2021 19:38

NIKT...

...  nie  bedzie  sie  zmagal  z  "odtajnieniem"  tej  chucpy,  Pani  Seleno  !!!

To  jest  juz  tak  ZAORANE,  ze  nie  ma  nawet  o  czym  mowic...  KORYTOWCY  doskonale  wiedza  kto-zacz  to  zrobil...  szkoda  tylko  naszej  energii  i  zdrowia.  Mnie  osobiscie  nie  interesuje  JUZ  ten  "zamaH"  -  wiem,  to  co  wiem  i  to  mi  wystarcza...  

...  natomiast,  kazda  ekipa,  ktora  bedzie  zajmowac  sie  "wyjasnianiem"  tej  tragedii  jest  juz  "na  dzien  dobry"  ZAORANA...  naprawde  szkoda  tych   SETEK  MILIONOW  naszych  pieniedzy  panstwowych  ladujacych  w  przepastnych  kieszeniach  tych  wszystkich  OSZUSTOW  i  HIPOKRYTOW  !!!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Marcin-K
20 kwietnia 2021 23:13

Gowin to wyautowana opcja PO w PIS, który teraz chce przejąć stołki, w całym kraju, które zwolnili Gowinowcy.  Wszyscy są zawieszeni na jakiś nitkach. Nitka amerykańska PIS sie teraz przeciera i mogą spaść . Siedzą okopani i walczą z covidem. Mają nadzieję że covid potrwa jakieś 10 lat jeszcze. Tak szczerze wygląda na to, że jedynym facetem który coś tam robi to Obajtek.  Jedni czekają na to co Biden powie z Kamalą a inni co powie nowy kanclerz.  Programu nie mają bo po co - może się nie podobać albo Kamali albo kanclerzowi. Życie "na Unii" stołeczek w Unii , dotacja , granty. Nawet nie miał kto dopuścić szczepionek do obrotu tylko ...unia da unia sprawdziła itp. Profesura wisi na nitkach koncernów famaceutycznych i blokuje jakiekolwiek formy leczenia jakby szczepionki miały zastąpić leczenie. Izby lekarskie straszą lekarzy . Ludzie leczą sie na własną ręke i przemycają amantadynę w mydle. Dopiero teraz wymusili badania kliniczne. Jakoś to wszystko jeszcze działa z rozpędu ale wisi na cienkiej nitce... 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 20 kwietnia 2021 19:38
20 kwietnia 2021 23:43

Każdy orze jak może madame Paris ,a ja sądzę że to będzie tkwiło w nas wszystkich Polakach jeszcze długo i trochę.11 lat aktu bezsiły ,podłości i kapitalacji jest sygnałem ,że sprawa nie będzie calkowicie zaorana. Zmowa milczenia na śmiertelne samobójcze żniwo,jakie nastąpiło po katastrofie jest sygnałem,że wiemy co wiemy....

Lecz może tak być ,że z woli Rządzących III RP pozostanie to okryte tajemnicą w tym stuleciu i pozostaniemy już pariasami Europy...Bo to pozwoli trzymać mocodawcy - za pysk- tych co są współwinni. To są chyba najbardziej perfidne ,paskudne "haki". Myślę ,że to już wszystko co możemy sobie powiedzieć.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 20 kwietnia 2021 16:55
21 kwietnia 2021 06:21

TVPis to jest poważne traktowanie wyborcy. Swojego. Z licznymi przegięciami, ale z grubsza po kursie i ścieżce. Dokładnie tak samo poważnie traktuje swojego wyborcę TVN, i takie same żeni im gnioty, tylko z odwrotnym wektorem. To generalnie jest przekaz, w obu wypadkach, dla odbiorcy pośrodku krzywej Gaussa, co jest logiczne. Różnica jest w relacji ośrodka medialnego z reprezentacją polityczną. I PiS będzie przy władzy, dokąd zaplecze polityczne TVN nie będzie swojego wyborcy traktować tak poważnie, jak PiS swojego (albo PiS zacznie być tak niepoważny jak PO, co przed śmiercią JK nie nastąpi raczej).

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @peter15k 20 kwietnia 2021 23:13
21 kwietnia 2021 09:13

No niestety - ładnie się wzbili w powietrze, ale te skrzydła z papieru już się prawie całe spaliły. No i tu oczywiście Przemsa przyjdzie i nas nastraszy znów, że tamci to dopiero... I najgorsze że będzie miał rację. Zresztą ja z każdym już teraz miesiącem życia coraz bardziej się dystansuję od pewnych spraw i coraz mniej chętnie chcę sobie zakładać na barki kolejne fikcyjne brzemiona. I tak wrzucę głos na PiS, bo niegłosowania nie uznaję - przynajmniej na razie, ale jak jutro wstanę z łóżka nie ta nogą co trzeba, to i to jest możliwe. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @saturn-9 20 kwietnia 2021 19:28
21 kwietnia 2021 09:14

Ja na samo słowo chadecja to ja na wzór i podobieństwo mało chlubnego klasyka instynktownie chwytam za kolbę mojego nieistniejącego rewolweru.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Paris 20 kwietnia 2021 18:54
21 kwietnia 2021 09:16

No niestety - w pewnym momencie człowiekowi odechciewa się na to patrzeć. Żyrowało się rozmaite pachty jakie zawierał PiS z różnymi szumowinami, 

no ale jest jakaś granica. A Kukiz jest w moim umyśle tą granicą. Jak może być Kukiz, to i kto może być następny? Pijak z przystanku?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tomasz-kurowski 20 kwietnia 2021 18:49
21 kwietnia 2021 09:17

Udało mi się wreszcie coś przewidzieć. Angielskie kluby już się ładnie ze wszystkiego wymiksowały. Po raz kolejny na kilka chwil zmaterializowały się te niewidzialne nitki....

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Szczodrocha33 20 kwietnia 2021 17:42
21 kwietnia 2021 09:18

Proszę nie podpowiadać tym ludziom takich pomysłów, bo oni przecież gotowi są by je realizować:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 20 kwietnia 2021 16:55
21 kwietnia 2021 09:20

Nie wiem czy to jest przeciwwaga. Nie bardzo mi się chce akceptować sytuację w stylu: robimy tak samo jak tamci gangsterzy. Pachnie mi to krypto-darwinizmem, a jak się człowiek raz da tak ugiąć, to potem leci. Nie można nazywać - cytuję klasyka - szamba perfumerią.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 21 kwietnia 2021 09:47
21 kwietnia 2021 10:13

no właśnie.

Takie mnóstwo kanałów i portali netowych, a wszyscy skupiaja się na TVP Info albo TVN24.

To przeciez chocholi taniec i nigdy inny nie będzie.

Pluralizm w wersji dla leniów (badź kastratów)  intelektualnych.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 21 kwietnia 2021 09:40
21 kwietnia 2021 10:25

A może spróbuj spojrzeć na to tak - ile osób mógłby PiS jeszcze pozyskać, gdyby zaoferował w mediach i kulturze coś lepszego i poważniejszego. przypominam Ci że w Polsce połowa ludzi nie głosuje. Ja jestem gotów się założyć  - o przekonanie rzecz jasna - że jakby PiS wyłączył tę kurską szczekaczkę na pół roku i swoją propagandę zaczął uprawiać na nieco bardziej finezyjnym poziomie niż małpa po wylewie z brzytwą, to nawet jeśli by dużo na tym głosów nie udalo się pozyskać, to i pewnie nic by nie stracił. Nie znam nikogo, kto dałby się ta propaganda do czegoś przekonać, i wątpię że takowe osoby istnieją. Pozostańmy przy swoich opiniach. Ja uważam, że każde dostosowywanie się poziomem do czegoś brukowego w długiej perspektywie nie przynosi nic dobrego. PiS przegra w końcu wybory, straci TVP i wróci znów do "blogerów". 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @przemsa 21 kwietnia 2021 09:40
21 kwietnia 2021 10:39

To świadczy tylko o jednym, PIS nie ma argumentów, ani doktryny. Nawet przyjmując, że jakieś argumenty by się znalazły, to okażą się obosieczne. Nie przemawia Panu,jak szkolicie i wychowujecie, tak macie.

zaloguj się by móc komentować

klon @Marcin-K 21 kwietnia 2021 10:25
21 kwietnia 2021 11:00

>>>Ja jestem gotów się założyć  - o przekonanie rzecz jasna - że jakby PiS wyłączył tę kurską szczekaczkę na pół roku i swoją propagandę zaczął uprawiać na nieco bardziej finezyjnym poziomie niż małpa po wylewie z brzytwą, to nawet jeśli by dużo na tym głosów nie udalo się pozyskać, to i pewnie nic by nie stracił. <<<

Tylko skąd pewność, że ekipa PiS chce traktować wyborcę podmiotowo?  Twierdzenie, że "inaczej nie można" nie przemawia do mnie. TVP ma więcej niż jeden kanał / pomijam TVP Kultura :) /. 

zaloguj się by móc komentować

lch @Marcin-K 20 kwietnia 2021 16:38
21 kwietnia 2021 11:14

Przepraszam za pomyłkę.

To było oczywiście do "przemsa".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @klon 21 kwietnia 2021 11:00
21 kwietnia 2021 11:49

ja nie mam zielonego pojęcia "czego chce PIS". Prewnie nie ma jednej klarownej odpowiedzi na to pytanie. Prezes dał walizkę z guzikiem Kurskiemu i to pewnie dużo mówi. Nikt pewnie inny nie wykonałby takiej roboty tak jak Kurak, on przecież nie ma w słowniku swoim takiego pojęcia jak "cień refleksji". Prezes chciał mieć nawalatora, więc nawalator nawala. To wskazuje na intencje, o których mówi Przemsa. Ma być odpowiedź ogniem na ogień. I tak pewnie tam się kalkuluje. A zapewne nawet gdyby prezes któregoś dnia wstał i pomyślał -= wywalam Kuraka, od dzisiaj TVP będzie działała inaczej, mniej że tak powiem Kurakowo, to kto miałby to robić? Selin? Suski? Lichocka? Tam nie ma kadr które moglibyśmy podejrzewać o coś więcej niż susłowanie. To jak już mają robić nieudaczną propagandę "ambitną", to niech może rzeczywiście nawalają, może to będzie mniejsza szkoda. Jak mówił klasyk - tyle pytań i żadnej odpowiedzi.

zaloguj się by móc komentować

lch @Marcin-K 21 kwietnia 2021 11:49
21 kwietnia 2021 11:58

+++To jak już mają robić nieudaczną propagandę "ambitną", to niech może rzeczywiście nawalają, może to będzie mniejsza szkoda.+++

No, no, no!

To już na taki poziom zeszliśmy??

A jaki będzie następny poziom?

 

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @lch 21 kwietnia 2021 11:58
21 kwietnia 2021 12:32

Nie wiem. Ja nigdzie nie zszedłem. Wiadomości w telewizji, takiej czy śmakiej oglądam ze trzy razy góra w ciagu roku, jak jestem u rodziny w odwiedzinach.

zaloguj się by móc komentować

klon @Marcin-K 21 kwietnia 2021 11:49
21 kwietnia 2021 12:42

W zasadzie, to trochę się czepiam. :) 

Politykę "robiło" zawsze wąskie grono ludzi, którzy mieli realną władzę. I tak jest nadal. Jako elektorat, nie bez przyczyny zwany "biomasą" , nie mamy wpływu na znaczące wydarzenia. Bez emocji zatem możemy  podumać nad losem Świata. :D

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 21 kwietnia 2021 10:25
21 kwietnia 2021 14:29

Chodzi o 2% całej populacji dorosłej - bo tyle jest z grubsza ludzi intelektualnie powyżej dwóch odchyleń standardowych od średniej. Z czego połowa nie głosuje, a połowa pozostałej połowy z różnych powodów nie zagłosuje nigdy na PiS. Warto? 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 21 kwietnia 2021 14:29
21 kwietnia 2021 16:04

To moja zbiorcza odpowiedź do Grzeraltsa i Przemsy.

Ale ja nie wiem, czy to chodzi o jakieś 2%. To są jakieś dane statystyczne, ale wiadomo jak jest ze statystyką. To ładnie i spójnie brzmi, ale ja jestem zdania, że życie to nie statystyka. Gdyby iść tym tropem to w ogóle można by przyjąć zasadę, np w swoim zawodzie. Np ja zacznę robić projekty architektoniczne takie jak robią w Polsce powiatowej "leśne dziadki" odwalając byle co za jedną piątą normalnych rynkowych cen. "Bo tak robią inni". I ludzie to biorą. Ale jednak nawet w zyciu prywatnym sporo ludzi ma jednak jakieś ambicje, chce czegoś więcej od świata, nawet jeśli to nie przynosi szybkich i łatwych zwrotów. Np Coryllus mógłby wydawać chłamowate kryminały pod szwedzkim pseudonimem. No ale jednak tego nie robi, tylko idziew stronę wprost przeciwną. I nas to tutaj zainteresowało. I wielu innych ludzi też to interesuje. Nie kupuję i nie akceptuję tego w jaki sposób PiS obudowuje się medialnie. Mogłem na to przymknąć oko na samym początku, jak odbijali władzę po tych wszystkich dziadostwach PO. Ale tam jest tak samo albo i gorzej. To trochę jak z piłką. Jeśli drużyna gra słabo, w kiepskim stylu, gra na chaos, laguje, przeszkadza i czeka na kontrę to w dłuższej perspektywie zawsze będzie słaba. Nawet jak taka Grecja. Raz im się tym stylem udało. A tak to są, byli i będa dziadami piłkarskimi. Z naszą kadrą jest tak samo. Jak się nie szuka rozwoju, to się cofamy a na dodatek sami się degradujemy.

Teorię o tym, że taka prymitywna propaganda jest potrzebna, bo "tamci mają taką samą" wykreowały media okołopisowskie plus pisowscy propagandyści. Ba, nie to jest najgorsze. Oni wykreowali jej rzekomą skuteczność. Nawet moja mama, która jest emerytką i żelazną elektorką pisowską się śmieje nieraz jak oglądamy wiadomości w TVP i mówi: co za bzdury. 

Naprawdę, nie brońmy czegoś, co jest tragiczne i szkodliwe.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olekfara 21 kwietnia 2021 10:39
21 kwietnia 2021 17:22

A jaka to  opcja w polityce polskiej  ma doktrynę i argumenty ją konstruujące?

Wymień bodaj z jedną.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K 21 kwietnia 2021 10:25
21 kwietnia 2021 17:34

To jest teoretyzowanie sfrustowanego inteligenta (ewentualnie pół).

Zadna fiznezja w propagandzie nie popłaca. Ludzie nałogowo oglądający telewizje i myslący madrościami ztam zasłyszanymi nie sa w stanie wybierać między rozmaitymi opcjami. Muszą mięc podane "jak krowie na rowie", kto jest dobry, a kto zły, bez cieniowania i niuansowania. Jesli przedstawisz im cztery mozliwe opcje to mbeda wybierać na chybił-trafił. Rozrzut głosów obniży poparcie dla tej jednej opcji, która propagandysta wskazuje,  że naleąż ją  poprzeć. Zatem logika propagandy jest pochodna systemu wyborczego (ordynacji wyborczej). Reguła zero-jedynkowa. Czyli jedna patologia generuje drugą.

A ty chcesz zaczynać prostować sprawę od d .. strony , tj. od ogona. To niewlaściwa   kolejność.

Najpierw nalezy zmienic ordynacje wyborczą. Obnizyć liczebnośc izb parlamentarnych. Na poczatek do połoyw stanu obecnego oraz wprowadzić przepis , że liczba posłow i senatorów może liczyć maksymalnie (podkreślam ; maksymalnie) ich tylu to. a tylu.  I można uewentualnie uzupełnić stan danej izby z powodu jego zmniejszenia, tylko w pierwszej połowie kadencji, przy enumeratywnym wymienieniu powodów skutkujących taką koniecznością.Czyli nie w kazdym wypadku. Tyle tylko że takimi zmianami  nikt nie jest w partiokracji zainteresowany. Pozostaje taniec pijanego (wyborcy)  od ściany do ściany w rytm propagandy medialnej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 21 kwietnia 2021 09:16
21 kwietnia 2021 18:01

Mnie  sie  odechcialo  definitywnie...

...  po  10.04.10.,   a  scislej  po  wyborach   prezydenckich  '15,  w  "wyborach  samorzadowych"  juz  nie  wzielam  udzialu  i  juz  tak  zostanie.

Po  prostu  -  jest  jakas  granica  lykania  sciemy,  czyli  naiwnosci...  czy  to  PO  czy  PiS  czy  pozostale  "nadbudowki"  z  nich  wystrugane  -  ich  ZDRAJCOW  i  OSZUSTOW  dla  mnie  JUZ  NIE  MA...

...  a  kurwizor  moze  sobie  plesc  co  mu  sie  zywnie  podoba...  to  nie  ma  dla  mnie  i  tak  najmniejszego  znaczenia...

...  dziekowac  Panu  Bogu  -  sa  i  mam  inne  priorytety  w  zyciu  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 21 kwietnia 2021 16:04
21 kwietnia 2021 18:06

Nie bronimy. Akceptujemy stan zastany. Gdyby nie było innej oferty, to co innego. Ale jest. Tak samo, jak z projektami. Skoro są chętni na badziewie za 1/5 ceny, nie możesz ich uszczęśliwiać na siłę.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 21 kwietnia 2021 16:35
21 kwietnia 2021 19:55

Jasne , ze masz rację.

Autor notki ma jakies ambicje, aby wykazać, że jest "ponad", widzi lepiej, więcej i rozumie "głebiej"

Troche mnie to dziwi, ze konsekwentnie ktorąs juz notką promuje tę swoja utopię, a na argumenty, ze to akademickie sofizmaty, nie mające styku z realiami, jest całkowicie impregnowany.

Moze musi te swoje teksty pokazywać jakims korpoludom, aby nie uchodzic w uicvh oczach  za PiS-dzielca?

zaloguj się by móc komentować

olekfara @przemsa 21 kwietnia 2021 16:35
21 kwietnia 2021 22:13

Te masy, to skąd się wzięły, nie pojawiły się czasami z chwilą wybuchu kolejnych rewolucji. Co się z masami robiło, nie będę tłumaczył. Rzeczywiście, po co walczyć o widza ambitnego! Taki to tylko problem.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @stanislaw-orda 21 kwietnia 2021 17:22
21 kwietnia 2021 22:38

Nie ma czegoś takiego, jak polityka polska. Proszę uzasadnić, że coś takiego istnieje. Proszę też omijać takie rafy, jak przekop mierzeji wiślanej, sam przekop finansuje państwo, droge wodną do Elbląga scedowano na urząd morski w Gdyni, zaś spółka miejska w Elblągu, której własnością jest port, ani chce słyszeć o finasowaniu portu w Elblągu przez państwo. jakaś polityka w tym jest, pytanie czyja?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olekfara 21 kwietnia 2021 22:38
21 kwietnia 2021 22:46

Może coś sobie wyjaśnijmy. Wyciąganie z kontekstu jednego zdania  z komentarza, który odnosi się do innego komentarza  niejako  podważając sens tegoż,  doprowadza do sytuacji, że imputujesz mi pogląd komentatora, z którym właśnie polemizuję.

Pytanie moje było bowiem z gatunku tzw. retorycznych.

A wygląda chyba na to, że nie wiesz jaki sens posiada  tego rodzaju  konstrukcja  zapytania.

Reasumując, nie należy poprzestawać na przeczytaniu jednego zdania.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Marcin-K
21 kwietnia 2021 23:39

Kogo to obchodzi ?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @stanislaw-orda 21 kwietnia 2021 17:34
22 kwietnia 2021 06:52

To byl twoj ostatni komentarz na tym blogu

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @olekfara 21 kwietnia 2021 22:13
22 kwietnia 2021 07:02

Nie jest to problem mas. I nie do mas jest kierowany przekaz TVPis oraz TVN. To jest przekaz do elit, tyle że, powiedzmy, trzeciorzędowych. Management średniego szczebla nowomową mówiąc. Masy mają zasadniczo w tylnej części politykę, propagandę, itp.

Żeby nie było niedomówień: ja się zgadzam z @Marcin-K, że to jest straszne, i zgadzam się, że dobrze byłoby ten przekaz nieco uszlachetnić. Ale to krew w piach, kompletnie nie ma takiej potrzeby, bo efektu to nie da żadnego z punktu widzenia sytuacji politycznej i wyników wyborów. To po co się męczyć? Minimum produkcji entropii.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 22 kwietnia 2021 08:44
22 kwietnia 2021 09:01

Myślę, że błąd autora notki polega na tym, że chciałby móc być targetem mediów głównego nurtu, którym to targetem nigdy im nie będzie.

Że co proszę?

Fantastycznie. Najpierw pośrednio milcząco akceptujesz określenie większej cześci tego społeczeństwa jako tumanów, którym nic więcej się nie nalezy niż napieprzanie ich po głowie bejsbolem przez Kurskiego, a teraz jeszcze mi dopisujesz jakieś niespełnione ambicje zostania widzem głównego nurtu? Co tu się dzisiaj dzieje... Ok, czyli nie możemy niczego od tego rządu oczekiwać, a jedynie dziękować mu że istnieje. A dlaczego? Ano dlatego, że jak się nie podoba, to przyjdą ci jacyś "tamci" i nas zjedzą. 

Po ostatnie - ciągle słyszę o jakiejś "ambitnej telewizji". Nie potrzebuje nikt ambitnej telewizji. Wystarczy żeby nie sprowadzała widza do poziomu dna. Pomiędzy "ambitną telewizją której nikt nie będzie oglądał, a kupą w srebrnym papierku jest jeszcze coś pomiędzy. Wystarczy mi na początek aby prezenter prowadzący Wiadomości pomiędzy podawaniem informacji nie uprawiał najnędzniejszej publicystyki świata, której wstydziłby się nawet Sakiewicz. Rozumiem że ci marni publicyści przebrani za prezenterów wychwalających "kolejne epokowe działanie rządu, w odróżnieniu od opozycji, która przez osiem lat..." to strażnicy naszej wolności i heoriczni spartanie chroniący nas przed zalewem platfusiarskich hunów? Ok, niech będzie...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 21 kwietnia 2021 18:06
22 kwietnia 2021 09:02

Akceptując taką nędzę sam się godzisz na to, by Cię traktowano coraz gorzej i gorzej. Nie mam już innych argumentów. Ja jako wyborca PiS-u od lat, nie godzę się na taki syf, i dzień w którym tego całego Kurskiego prezes wywali wreszcie (nie wiem czy doczekam) na zbitą mordę, będzie dla mnie świętem. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Paris 21 kwietnia 2021 18:01
22 kwietnia 2021 09:08

Każdy ma oczywiście wybór. Ja jednak widzę różnicę pomiędzy PiS i PO. Pomimo wielu słabości wolę żeby rządził PiS. Muszę znosić Kurskiego, ale za to przynajmniej nikt mi nie podnosi w nocy wieku emerytalnego i nie każe pracować do końca życia. Co oczywiście nie oznacza, że daję im immunitet na wszystkie świństwa. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 22 kwietnia 2021 09:07
22 kwietnia 2021 09:54

A co mnie obchodzi że tobie się czegoś nie chce. Oglądaj dalej TVP po samą kokardę i się tym zachwycaj, bo banda baranów zwana społeczeństwem na nic innego nie zasługuje.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 22 kwietnia 2021 10:09
22 kwietnia 2021 10:21

Chłopie, daj sobie spokój - wchodzisz mi na blog, rzucasz jakieś ironiczne zarzuty, wytykasz płaczliwość, chęć zostania odbiorcą mainstreamu, czy co tam jeszcze, a jak ci sie odpowie w takim samym stylu to zgrywasz obrażone dziecko. Wiem że fajnie jest sobie być takim zawiadiackim i pewnym siebie komentatorem, ale są jakieś granice. A twoja linia obrony TVP przypomina tę, wedle której prostytucja jest ok, bo pozwala się rozładować potencjalnym gwałcicielom. Poza tym chyba musisz się zachwycać skoro tego tak bronisz. No chyba nie jest tak, że sam osobiście nie chcesz konsumować tego, co polecasz innym do konsumpcji. Brawo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 22 kwietnia 2021 09:02
22 kwietnia 2021 16:25

Nie  wywali  tego  BARANA...

...  z  kurwizora,  byl  na  jego  detym  "slubie  koscielnym"  i  sam  podpisuje  sie,  czyli  UWIERZYTELNIA   OD  LAT  ten  SYF  !!!

Ale,  kazdemu  wolno  marzyc,  Panie  Marcinie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 22 kwietnia 2021 09:08
22 kwietnia 2021 16:36

Naturalnie,  ze...

...  kazdy  ma  wybor...  i  sie  wyspi  jak  se  posciele  !!!

Jeszcze  kiedys,  ladnych  pare  lat  temu  TEZ  widzialam  te  "roznice",  ale  dzis  z  biegiem  czasu  i  doswiadczenia  zyciowego  tej  "roznicy"  juz  NIE  WIDZE,  a  "zgnile  kompromisy"  nie  wchodza  w  gre...

...  i  ciesze  sie  bardzo,  ze  nauka  idzie  do  mnie,  a  nie  kolo  mnie,  ze  patrze  i  widze,  co  nie  u  kazdego  jest  takie  oczywiste.  

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 22 kwietnia 2021 09:02
23 kwietnia 2021 11:55

Jedyne, co możesz zrobić to na nich nie zagłosować. Jako i ja. Oni to wiedzą, my to wiemy. Póki nie ma realnej alternatywy (to bardzo źle, że nie ma) mamy trochę związane ręce.

Naszym problemem nie jest Kurski, ani PiS. Naszym problemem jest, że żyjemy na ziemi wielokrotnie podbijanej i fizycznie pozbawianej społecznych elit. Stąd nadreprezentacja zawistnych pariasów, których nie interesuje, żeby dobrze zrobić komukolwiek oprócz "swoich". Z oczywistych powodów nie pozbędziemy się ich. Możemy jedynie konsekwentnie nie głosować na najbardziej agresywnych oraz nie promować takich w naszych środowiskach, zwłaszcza jeśli mamy nad nimi jakąś władzę (tylko sprytnie, bo to mściwe skurczybyki). I modlić się, żeby pokój trwał dostatecznie długo, aż ten mechanizm zadziała - od jakichś 300 lat nigdy nie trwał dostatecznie długo, więc warto nie robić nic w kierunku jego skrócenia, nawet w dobrej wierze.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować