-

Marcin-K

Czy prezydent Duda kupi od Chin podwójną partię chińskich zupek?

Przemsa ostatnio powrócił na tak zwane łono i wyraził swoje zdenerwowanie skalą i natężeniem krytyki poczynań rządu Prawa i Sprawiedliwości, w swoim stylu, bez żadnych zahamowań, spostponował owych krytyków, a tym którzy odszczekiwali mu się w komentarzach, po prostu pokazał "middlefinger" chciałoby się rzec i - niczym bohater dobrego kina akcji - bezszelestnie rozpłynął się w powietrzu. Ja podziwiam - i piszę to bez ironii - taką dezynwolturę. Ja, kiedy napiszę jakiś tekst, w którym wspomnę ledwie żeby tego PiS-u aż tak nie szarpać za fraki, to w najlepszym razie towarzyszy tym wyznaniom lodowata obojętność. Przemsa przywalił z grubej rury i jeszcze zebrał kilkanaście plusów, a ci którzy z nim próbowali polemizować, na drugim oddechu stwierdzali, że dobrze iż powrócił na wspomniane już łono. Przemsy bowiem nie lubić się nie da, ten typ po prostu tam ma, i ja tego w pewien sposób zazdroszczę, bo daleko mi do tak naturalnego i bezpretensjonalnego stylu bycia, i bardzo chciałbym tak umieć.

Do rzeczy jednak. Ja jednak chciałbym Przemsę nieco uspokoić. Bo widzisz, to jest tak, że gdyby tak oceniać preferencje wyborcze Polaków po tym, w jaki sposób wyrażają na co dzień swoje polityczne przekonania to sprawa byłaby jasna i oczywista - naprzemiennie powinna rządzić Konfederacja z Wiosną. Tak jakoś się nie dzieje. Pójdę dalej. Ja na przykład nie spotkałem w moim - czerwonym niczym pamiętny płaszcz tej pani, co podobno miała nie tak dawno temu przejąć PiS i poprowadzić go ku świetlanej przyszłości, i w którym nawet za komuny ulice były ponazywane imieniem starych pepeesowskich działaczy - ani jednej osoby, która by powiedziała o PiS-ie choćby jedno najmniejsze, malusieńkie zupełnie ciepłe słowo. Wręcz przeciwnie. Mam tam do czynienia z najbardziej agresywną w sensie bezradności intelektualnej antypisowską sektą, tyle że utrzymaną w duchu raczej kodowsko-lemparcim. Na drugą nóżkę - w moim jak wspomniałem bordowym niemal mieście, wywodzący się z nikąd indziej kandydat na prezydenta, Bąkiewicz Robert, wybitny działacz narodowo-radykalny, jak opisują go prawicowo-prawicowe media narodowo-radykalne rzecz jasna, uzyskał całkiem dobry wynik, bo takowym trzeba nazwać te cztery i pół "punktów procentowych". No ale jakimś cudem PiS i tak w tymże purpurowym miasteczku powiatowym i tak gdzieś tam się zawsze kręci koło 30%. Gdzież więc są ci wszyscy ludzie, którym - jak to się czasem słyszy - mózgi wyżarła kurska propaganda? Ok, ja rozumiem - emeryci. Oni pewnie siedzą w domach, więc ciężko z nimi mieć kontakt. Ale czyżby 30% społeczności mojego uroczego grodu było emerytami? No chyba nie. I ta sytuacja się powtarza. Weźmy Warszawkę. Pracuję tutaj od dwudziestu lat. I powiem tak - nie spotkałem nigdy ani jednej osoby, która przyznałaby się, że głosowała na PiS. I znów - nawet ten cienki jak sik węża Jaki nabił trochę punktów w wyborach. Gdyby ten kandydat był lepszy, nawet odrobinę, to być może doszłoby do drugiej tury. No ale kogo by tu nie zapytać o PiS, to zaczyna się jeden wielki lament, a i uważać trzeba, bo jak się zapyta w złym miejscu, to można dostać nawet w przysłowiową mordę.

A więc - jak mawia klasyk - stawiam hipotezę roboczą. Ludzie głosują na PiS, ale się do tego nie przyznają. Nie ma innego wytłumaczenia. Dlaczego to robią? Nie wiem. Skąd mam wiedzieć? Oczywiście zaraz ktoś powie: bo głosuje patologia, debile, kretyni, sprzątaczki i nieroby. Ok, można tak powiedzieć o mnie, ja się tym nie przejmę. Ale jak nazwać w takim razie pewnego człowieka, właściciela firmy, osobę bardzo dobrze sytuowaną i wykształconą, która na co dzień zamiast używania przekleństw posługuje się skrótem "PiS", ale kiedyś, w chwili słabości, po jednej z wielu sprzeczek jakie zaliczyliśmy, przyznał mi się, że tego Kaczyńskiego - tu wstaw co chcesz - takiego owakiego nienawidzi, ale u siebie, w swoim mieście powiatowym zatyka nos palcami, zakłada takie specjalne rękawice do czyszczenia kibli i głosuje w wyborach samorządowych na PiS właśnie. Dlaczego to robi? Odpowiada: a na kogo mam zagłosować, jak reszta to jeszcze gorsze kanalie?

Żeby tego tematu już długo nie ciągnąć. Przemso drogi. Nie przejmuj się tak tym, że ludzie PiS krytykują. To nie ma nic wspólnego z wyborami. Wiemy dobrze obaj, że nie ma na kogo innego zagłosować, po prostu nie ma. Gdyby tak było, to znów powtórzę. Wiosna zmieniałaby się rządami z Konfederacją. I tutaj tylko należałoby sobie zadać pytanie - czy to aby na pewno dobrze że tak jest? Mam tu na myśli sam PiS i jego dalsze wobec nas plany i postanowienia. Ja pozwolę sobie mieć tu pewne wątpliwości, co wyraziłem w komentarzu.

Reasumując. Mniej stresu i emocji zalecam w tej kwestii. PiS sobie poradzi, zapewniam, a już na pewno jego notable. To nie są dzieci specjalnej troski. Jak to powiedział kiedyś bodajże Boniek do któregoś z selekcjonerów, którego zatrudnił, a który nie robił odpowiednich wyników i skarżył się jeszcze że ciągle jest ostrzeliwany - masz rower, to pedałuj. PiS dostał rower i jego w tym głowa, by z tego roweru nie poleciał i sobie - jak to było w jakimś memie - głupiego łba nie rozwalił. Ba, ja sądzę, że PiS krytykę lubi i jej potrzebuje. A z tymi niepozałatwianymi przez PiS sprawami, i tymi które on po prostu olał, to jest tak, że nawet jak PiS pójdzie w odstawkę do opozycji, to i tak nikt ich ani nie naprawi ani już bardziej nie popsuje.

Ja tam dalej - jak niemal zawsze - zamierzam na PiS głosować i symultanicznie sobie z niego drzeć łacha, bo mi to po prostu sprawia przyjemność. Wydaje mi się że to jest w jakiś tam sposób zdrowe. Na przykład wczoraj sam się z siebie zaśmiałem po informacji przeczytanej u Karnowskich, że prezydent Duda rozmawiał telefonicznie z prezydentem Xi-Pingiem i że "wyraził zainteresowanie" chińskimi szczepionkami. Zaśmiałem się bo mój własny mózg podstawił mi inny skrypt, wedle którego prezydent Duda "wyraził zainteresowanie" zakupem ogromnej ilości zupek chińskich. Wiem, to brzmi głupio, ale co ja poradzę że udało mi się samemu siebie rozbawić. No albo powiedz - czy kiedy pan Suski zapewnia, że radio publiczne nad którym objął pieczę ma być "naszym przyjacielem", to to nie jest jednak zabawne, choć troszkę? Tylko co to zmienia w kwestii którą nakreśliłem powyżej? Nic. PiS nie przegra wyborów, ani też nie zacznie lepiej rządzić od ilości krytyki, która się wobec niego sączy w "przestrzeni publicznej". gdyby tak było, to ta partia nigdy by nie wyszła poza pięć procent. Taka już jej natura.



tagi: pis 

Marcin-K
2 marca 2021 09:28
86     2822    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @Marcin-K
2 marca 2021 09:47

Ja może powiem wprost o co mi chodzi. Rządy PiS rozpoczęły sie dla mnie od półrocznego zablokowania mi bloga, choć byłem znanym propisowskim autorem. No, ale skrytykowałem książkę Jankego "Twierdza" i okazało się, że nic sie ponad to nie liczy. Ani moje zaangażowanie, ani to że sam jeden generowałem pół klikalności całego salonu24. Po prostu nic. Uznałem więc, że nie ma najmniejszego powodu, by w jakikolwiek sposób chronić propagandowo poczytania rządu w sieci. Oni tego nie chcą, a wszystkich, którzy tak czynią uważają za durniów. Przemsę też, a toyaha to już z całą pewnościa, na co on sam dostarczał wielokrotnie dowodów. No więc ja, żeby się dobrze czuć i zamierzam pozwolić na to, by traktowano mnie jak durnia. A w dodatku, by mówił, że to dla dobra Polski, bo ani ja, ani ludzie mi podobni nic nie rozumieją. Stąd właśnie przyzwolenie na krytykę i jej akceptacja. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski 2 marca 2021 09:47
2 marca 2021 09:56

Dlatego też przestrzegam Przemsę przed zbytnim uzależnieniem swojego poparcia bez względu na wszystko. Ja ze strony tego rządu niczego złego w sensie osobistym nie zaznałem, wręcz przeciwnie, zawsze kiedy oni rządza to w mojej branży, czyli budownictwie, zaczyna się dziać trochę lepiej. No ale przecież widzę, że wielu ludziom mieli prawo zajść za skórę i nie ma co ślepo bronić każdego ich kroku. Tym bardziej że zapewne każdy kto choć przez chwilę zaznał jakiegokolwiek kontaktu osobistego z nawet najbardziej terenowym działaczem PiS-u (o tych wyższego stopnia samurajach to nawet nie wspominam) to wie z jakiego typu ludźmi w sensie intelektualnym i emocjonalnym ma się wtedy do czynienia. 

Swoją silną wciąż - ciekawe jak długo jeszcze - pozycje sondażową mają moim zdaniem tylko dlatego, że  - wracam do tego jak Przemsa do swojego "bo inni będą jeszcze gorsi" - nie ma ani jednej sensownej alternatywy. Bo chyba partia Dudy i Gowina takową nie będzie. Ja o tym, czy "ten jeden jeszcze raz" zagłosuję na PiS decyduję de facto w dzień wyborów. Ale z wiekiem robię się coraz bardziej leniwy i wybredny, więc niewykluczone że w końcu któregoś razu nie pójdę. A jak mnie doszczętnie zirytują, to dla żartu wrzucę głos na Konfederację, żeby bardziej zabolało.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 2 marca 2021 09:56
2 marca 2021 10:00

Ja na konfederację na pewno nie wrzucę, albowiem oni sie odklejając od głoszonych przez siebie haseł szybciej niż mentos od poniebienia. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Marcin-K
2 marca 2021 10:43

Witam. Bardzo przyjemna notka bo jest co skomentować. Zacznę może od tytułowej chińskiej zupki, chińskiej, wietnamskiej czy japońskiej, kto to tam wie. Leży na półce w każdym markecie spożywczym. Żarcie z taśmy w plastiku, wielokrotnie spreparowane. Taki strzał na obiad w trzy minuty. Jest taki program w Natgeo "Jak to jest zrobione" i tam pokazują jak robi się przekąski. Mnóstwo półproduktów, taśmy, ale nie zawsze, roboty mieszająco-pakujące, obróbka termiczna, a na końcu chińska zupka czy coś w podobne. Właściciel zawsze bogaty i zadowolony bo produkt z jednego miejsca na świecie może trafić na drugi koniec świata. A to jedynie gówniana zupka z plastiku. Gdyby jednak spróbować żywić się jedynie ową zupką myślę, że dość szybko trzeba by powiedzieć pass. Wątroba nie da rady i to o wiele szybciej niż przy trującym alkoholu. Takie to świetne danie. 

Ale ta zupka kojarzy mi się raczej z lotem samolotem naszego pana prezydenta, a tak na początku swojej działalności. Do Chin. Jakież to były zdjęcia z tego lotu. Bluza i koszulka patriotyczna, markowa krajowej polskiej firmy. Ja to myślałem że Kędryna, były już mistrz soszialpijaru robił te fotki i online przesyłał gdzieś z dziesięciu tysięcy metrów na ziemię ale fotki były profesjonalne robione poważnym aparatem przez solidnego fotografa takie jak pod kinem "Moskwa" z "Czasem Apokalipsy." I nawet już nie pamiętam po co tam wtedy ten nasz pan prezydent poleciał ale fotki pamiętam. Teraz jednak jest inaczej. To oczywiście niby oficjalnie nie wiadomo ale wieść cicha się niesie, że poleciał załatwić chińską szczepionkę na Covid. Gdzie mu tam jednak do Orbana który już dawno kupił ich ponad milion, a i w dodatku ze dwa dni temu zaszczepił się. Andrzej Duda jest co tu dużo nie mówić delikatnie z tyłu. Może i dobrze. Co ciekawe bowiem ta szczepionka ma inny "bardziej tradycyjny" sposób oddziaływania. Nie taki jak najnowocześniejsze hamerykańskie szczepionki, którymi Izrael już wyszczepił większość populacji, oparty na kodzie mRNA i stymulujący przez organizm właściciela produkcję białka, które organizm rozpoznaje za chore i produkuje przeciwko temu białku przeciwciała, lecz taką "bardziej tradycyjną" opartą na martwym wyizolowanym białku wirusa. Podobnie działa szczepionka rosyjska. A wszystko to ze swadą i znastwem opisuje wczorajsza prasa internetowa należąca do jednego z niemieckich koncernów medialnych w Polsce. Ta chińska szczepionka bardzo jest podobna do szczepionek przeciw grypie, które mieliśmy do tej pory, a które zniknęły z rynku bo przecież grypa została pokonana.

Myślę że pora już kończyć i tu nawiążę do tytułu. Pierwsze informacje o tych chińskich szczepionkach rzeczywiście podawały jako zaletę jednokrotność szczepienia, tak jak było przy grypie. Jednak wczorajsze informacje mówiły już o konieczności dwóch dawek. Tak czy siak mogą być łatwiejsze do strawienia niż chińskie zupki ale czy zostaną kupione? Ze źródła epidemii? Czas pokaże. Ja idę gotować zupę na obiad, taka swoją własną, z gara. Pozdrawiam

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tomciob 2 marca 2021 10:43
2 marca 2021 10:49

No Xi Ping zaprosił Andrzeja Dudę na ponowną wizytę - teraz jednak zalecałbym wzięcie ze sobą jakichś traperek, bo on chyba tam się ajakoś ślizgał na tym wielkim murze. Coś takiego pamiętam - były relacje z tego w telewizji. 

Jednym słowem mamy jeden wielki event farmaceutyczny a świat występuje jako Międzynarodowe Targi Szczepionkowe. Ciekawe cz da się wystawić tam stanowisko i sprzedawać swój produkt. Np. taki domowy, oparty na naturalnych środkach. Powiedzmy mogłoby być stanowisko białoruskie a tam wódka i ogórki:)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Marcin-K
2 marca 2021 11:08

Moja krytyka PIS wynika z rozczarowania.

Troche w tym mojej winy bo miałem nierealne oczekiwania.

Jestem z tych, którzy się przyznają do głosowania na PIS w parlamencie i na urząd prezydenta.

Szczerze mówiąc nadal zagłosowałbym za PIS przeciw PO.

Tylko własnie dwuprtyjność w demokracji uważam za pułapkę. 

Skoro zawiodła opcja A B C no to co mnie szkodzi dać głos opcji D? 

I te opcje D są zawsze przygotowywane - Nowoczesna Kukiz Hołownia Konfederacja - dla kazdego coś miłego :P

Albo nie iść na wybory bo to też jest wg mnie forma protestu.

Bo mimo, że może i PIS jest "lepszy" od PO to nadal to nie jest ktoś kogo chce popierać.

 

  

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @betacool 2 marca 2021 11:36
2 marca 2021 11:46

Nie wierzę....no, ale przeżyłem...czyli jestem wzmocniony

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 2 marca 2021 11:46
2 marca 2021 11:47

To szczepionka była. Zaaplikuj sobie cały film to się przekonasz.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 2 marca 2021 11:47
2 marca 2021 11:58

Jakie mamy szczęście, że on konno nie jeździ.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ThePazzo 2 marca 2021 11:08
2 marca 2021 12:02

"Szczerze mówiąc nadal zagłosowałbym za PIS przeciw PO."

Dlatego napisałem ten tekst. Ten mechanizm utrzyma PiS przy władzy jeszcze być może w następnych wyborach. Na początku kadencji miałem o to lekkie obawy, ale teraz - widząc jak opozycja próbuje nadal rozwalić sobie głowy własnymi grabiami - jestem już prawie pewien, że ludzie w swej masie nie oddadzą im władzy, nawet jak Suski zostanie sułtanem, a Mularczyka będą wozić w lektyce. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @betacool 2 marca 2021 11:36
2 marca 2021 12:04

Oniemiałem. Że też premier ma tyle czasu na takie produkcje. No ale jak miał czas żeby chodzić z siatkami po klatce shcodowej i przynosić seniorom zakupy, to i w aktorstwie mógłby się sprawdzić. Choć ten moment gdy jest już na górze i trzyma ręce na balustradzie jest niepokojący. Ma premier bowiem minę człowieka, któremu po głowie krąży gdzieś myśl: a może by tak spróbować skoczyć?

zaloguj się by móc komentować

betacool @Marcin-K 2 marca 2021 12:04
2 marca 2021 12:07

Słysząc takie historie o sobie to chyba też bym to rozważał.

zaloguj się by móc komentować

klon @ThePazzo 2 marca 2021 11:08
2 marca 2021 12:14

>>>Moja krytyka PIS wynika z rozczarowania.

Troche w tym mojej winy bo miałem nierealne oczekiwania<<<

Tak, jak spora grupa głosujących. Na kogokolwiek.  System partyjny został zabetonowany, zatem pozostaje głosowanie na "mniejsze zło" lub "przeciw komuś".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 2 marca 2021 12:23
2 marca 2021 12:38

To ja mam odwrotnie. W necie jestem skłonny do dzielenia włosa na czworo, a z nerwowych reakcji wobec czyichś opinii lub uwag jakoś się wyleczyłem. W realu jest gorzej. Jak mi się odkręci śmigło, a potem włączy "Mirosław" (czyli mój ojciec który potrafi bć autentycznym furiatem) to jest już koniec. Już część moich znajomych wie, że lepiej przy mnie nie zaczynać antypisizmu, bo będzie awantura. Ale ja niestety mam w sobie tę dziwną przekorę, że jak kiedyś jeden raz w życiu gadałem z autentycznym pisiorem, to mnie zdrażnił tym swoim ślepym podziwem:)

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Marcin-K
2 marca 2021 12:50

Dobra,dobra jak zaczna Bieruta wykopywac to najtwardsze prawicowe serduszko zmieknie,w rece splunie dlugopis wezmie i ten... zaglosuje. Ze co ? ze nie wykopia ? No jasne ze nie, ale ile sie piany natoczy to, ho ho, tak tak. Slomka z Kaczynskim pod pache na powiazki pojda droge buldozerom torowac, bo przeciez tak byc nie moze by w wolnej Polsce….itd itp.Na koniec Trzaskowski uruchomi konserwatora zabytkow i sie rewolucja rozejdzie do swoich spraw codziennych. Lepsze to jednak niz cieszacy sie z 16% podatku Janusz Korwin dracy ryja Vivat REX Polonia Wladymir wladymirowicz…...ukoronowanie nasze monarchistyczne

Krotko mowiac… PIS ich mac.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 2 marca 2021 12:50
2 marca 2021 13:37

Ja długo działałem na zasadzie "będę cicho, to będzie dobrze". Niestety - było coraz gorzej. Dlatego co jakiś czas wydrę mordę tu i tam i potem mam na pewien okres spokój. Ale mam nawet kilkoro bliskich znajomych z którymi się już nie spotykamy. Ja nie mam problemu z tym że ktoś tam sobie na kogoś głosuje i nigdy nie zaczynam rozmów politycznych, bo i po co. No ale jak mam siedzieć i słuchać co i raz narzekań na "debila Kaczyńskiego", to po co mam sobie psuć nerwy? Do tego doszedł mój kumpel konfederacjonista, który całkowicie zgłupiał od pogadanek Korwina, Menzena, Brauna i Michalkiewicza - bo niczego innego już nie dotyka. Co ciekawe - widzę u niego wraz ze wzrostem radykalizacji przekonań coś na kształt rodzącego się antyklerykalizmu. Nie wiem, ale chyba tam to musiał złapać, bo jak mówię - niczego innego nie tyka.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Brasil 2 marca 2021 12:50
2 marca 2021 13:41

Ja myślę, że nie "prawicowcy" utrzymują PiS wysoko w sondażach. True rights poszli do Konfy, a ta górka dzięki której PiS wyskoczył poza swój żelazny elektorat to sa tak zwani "normalsi". Czyli np moja znajoma, która się polityką w ogóle nie interesowała, ale dostała mocno w de (upadła jej firma) za PO. Czasami opowiada niezwykle śmieszne żarciki o małym Kaczyńskim i "popierała kobiety", ale ostatecznie głosuje na PiS, bo raz że boi się biedy w jaką popadła za PO, plus do tego "pińcet" bardzo jej pomaga, bo mają dwójkę dzieci. Jak tacy ludzie się odwrócą od PiS-u to dopiero on przegra wybory. Ja, Przemsa plus Grudeq jesteśmy jak ci stali klienci w sieciach komórkowych. Mamy najgorsze abonamenty i mają nas tam w de. Najlepszy jest nowy klient, albo ten który robi jakąś różnicę.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Marcin-K 2 marca 2021 12:38
2 marca 2021 14:04

Ja ma to samo. To chyba takie ktolickie jest.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Marcin-K 2 marca 2021 13:41
2 marca 2021 14:12

My tu na Podkarpaciu bez wzgledu na wszystko, z pincet czy bez, to jakos tak zawsze bylo ze sie na "dziwadla" nie glosowalo.

 To jest spora grupa elektoratu, naprawde bezinteresowne....

Ale teraz widac zmeczenie tym sposobem rzadzenia i tutaj, trudno. Ale niech wiedza ze to czysta kalkulacja ludzi bedzie.

I tak jak zawsze,  to te doly marudza bo niedorosly....

 

 

zaloguj się by móc komentować

lch @przemsa 2 marca 2021 12:43
2 marca 2021 14:39

+++Śmiało mógłbym więc przyłączyć się do chóru cynicznych kpiarzy punktujących poczynania rządu Morawieckiego. Po jaką jednak cholerę miałbym to robić? +++

Mocny punkt.
I dlatego trzeba optować za skasowaniem wyborów, bo przecież PiS i tak jest lepszy. I absolutnie nie przyłączć się do chóru kpiarzy, bo z krytyki to nic dobrego nie wynika a tylko głowa boli.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Marcin-K
2 marca 2021 14:43

> Ludzie głosują na PiS, ale się do tego nie przyznają.

Czesc osob zapewne chce miec swiety spokoj i nie chce sie wdawac w pyskowki. Nie chce tracic czasu.
Jednak w przypadku wielu osob moze dzialac prosty ale bardzo silny mechanizm: strach przed odrzuceniem przez "stado".
Podobnie jest "z dawaniem na Owsiaka", czy mowieniem o tym z jakich mediow sie korzysta.
Czy ktos w korpo sie przyzna, ze wchodzi na przyklad na www.radiomaryja.pl albo ze wsparl Ordo Iuris ? :)

Ten sam mechanizm dziala w przypadku czesci osob (pomijam zadeklarowanych wrogow), ktore nie glosuja na PiS. Ida za stadem, glosuja na tych, ktorzy sa "cool", nie sa "obciachowi". No bo jak tu glosowac na "Adriana" ?

zaloguj się by móc komentować

zkr @przemsa 2 marca 2021 12:43
2 marca 2021 14:44

> A ja uważam, że obecna sytuacja w Europie i na świecie jest zbyt poważna, by pozwolić na oddanie władzy tym, którzy zrobią nam taki powrót do - nazwę to oględnie - ideałów państwa neutralnego światopoglądowego, że się nie pozbieramy. Dlatego właśnie uważam, że trzeba ważyć słowa i sprowadzać na ziemię fantastów.

"+" za komentarz

zaloguj się by móc komentować


Brzoza @Marcin-K 2 marca 2021 12:38
2 marca 2021 14:50

:)

> Ja, Przemsa plus Grudeq jesteśmy jak ci stali klienci w sieciach komórkowych. Mamy najgorsze abonamenty i mają nas tam w de.

:)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 2 marca 2021 14:43
2 marca 2021 15:05

i dlatego prawa wyborcze powinny dotyczyc wariamtowo osób: 1/ które ukończyły  26 rok życia, albo maja lat mniej ale co najmniej od dwóch lat składają włąsne roczne rozliczenie (deklaracje) podatkowe.

Cała reszta świezo upieczonychmaturzystów, studentó lub wiecznych studentów pozostających na utrzymaniu rodziców ze wspomaganiem babć rencistek, to nie są osoby wystarczajaco odpowiedzialne  za siebie i swoje wybory życiowe, w tym, rzecz jasna, wybory polityczne.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 2 marca 2021 09:47
2 marca 2021 15:20

 I. Janke to hybryda michnikowo-gowinowa

zaloguj się by móc komentować

lch @przemsa 2 marca 2021 14:50
2 marca 2021 15:28

Miło mi, że odpowiadam Twoim stereotypom.

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @przemsa 2 marca 2021 15:09
2 marca 2021 15:35

> W przypadku partii Kaczyńskiego nie ma wybacz. Wyszydzą, zbluzgają i oplują po równo lewico-centryści z PO, jak i prawdziwi-prawicowcy z Konfy.

Średnio fajne daje pan obrazowania centertelowe i drogokrzyzowe, które po Toyahowemu - oooooooczywiście nie sugerują tego co sugerują - a jeśli już, to przypadek znowu, albo oznacza małą szlachetność komu takie, a nie inne połączania się zrodziły. Kto nie czytał postów p Toyaha ten nie będzie widział ococho.

Wie pan, że jak jest gdzieś plucie, szydzenie, bluzgi, to nie oznacza automatycznie, że tam jest Świętość/prawda/naśladowanie Chrystusa ?

Żona czyta fajne książki, między innymi państwa Gajdów, o usuwaniu fałszywego ja - tam jest hardkowrowy opis mega frajerskiego zachowania męża, któremu wydawało się, że jego heroizm ma coś z świętością, a było odwrotnie (panu by się to przydało :) )  - zdradziła go żona, a on zawsze otwierał jej drzwi i ją przyjmował. Dzieci broniły go, bo żona lubiła czasem go bić, ale potem wracała do jakichś fagasów. I było coraz gorzej - aż jakiś dobry człowiek powiedział mu, że to nie jest katolickie, nakazana jest wtedy separacja i robi źle sobie, swojej żonie, dzieciom tak czyniąc.

Może Pana głosowanie na PIS jest tym samym.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @przemsa 2 marca 2021 15:50
2 marca 2021 15:53

Chyba bardziej środkowy ?

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @ThePazzo 2 marca 2021 11:08
2 marca 2021 16:35

Pan uważa dwupartyjnośc w demokracji za pułapkę a ja uważam samą demokrację za pułapkę.

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @stanislaw-orda 2 marca 2021 15:05
2 marca 2021 16:41

Oczywiście! W końcu kryterium dorosłości to zdolność do opłacania samodzielnie własnych rachunkow, a nie wiek delikwenta.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Marcin-K 2 marca 2021 12:04
2 marca 2021 16:56

Tak jest! Miałem podobne odczucie, że Premier z ponurą miną idzie wysoko po schodach aby znaleźć dogodne miejsce na ostateczny krok. Jednak kawałek który obejrzałem wzruszył mnie. Nie wiedziałem że mieszkam w tak pięknym kraju.

 

zaloguj się by móc komentować

darkforce @Marcin-K
2 marca 2021 16:58

Dla mnie teksty Przemsy kojarzą się z kimś, kto nie ma nic do powiedzenia a mówi.

Dlaczego PiS dostaje więcej głosów niż na to zasługuje?

Jest taka hipoteza: w demokracji jaki wyborca- taka władza,

w systemie autorytarnym- jaki władca, tacy poddani.

 Dlatego u nas krytyka władzy daje krytykującemu poczucie wyższości (nad wybraną nędzą i jej wyborcami)

Z PO jest inaczej. Zuchwałe złodziejstwo budzi szacunek (vide: legenda Janosika u górali) i respekt. 

Z takich nie wypada drwić. Poza tym ci złodzieje mają poparcie zagranicznych możnych, więc tym bardziej nie wypada. 

Dlatego obserwuję ten kabaret, uśmiecham się i robię swoje.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @darkforce 2 marca 2021 16:58
2 marca 2021 17:42

> Dla mnie teksty Przemsy kojarzą się z kimś, kto nie ma nic do powiedzenia a mówi.

Nie, pan Przemsa najpewniej udaje kogoś kim nie jest - Toyaha młodszym bratem do bicia np.

Mówienie prawdy, to czynienie miłosierdzia. Pan Przemsa jest niemiłosierny.

Ja, gdy czytam, a raczej nie czytam posty darkforce mam takie wrażenie.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Marcin-K
2 marca 2021 17:59

Strywializuję tą dyskusję: Krytyka Tak, Krytykanctwo Nie. 

Dam jeszcze jedną paralelę. Jesteśmy na Statku i wszyscy pasażerowie widzą kapitana i na żartach do niego: ej mistrzu, ale dzisiaj nie utoniemy heheh.. no a kapitan uśmiecha się słodko, bo przecież pasażerowie i musi być miło. Niektórzy pasażerowie idą więc dalej z tymi żartami (bo np nie podoba im się serwowane śniadanie) i zaczynają twierdzić, że kapitan to w ogóle sierota itd. I teraz wyobraźmy sobie, że ten statek uderza w górę lodową i ten kapitan nagle zarządza ewakuację i wydaje jakieś dyspozycje, a te wszystkie mądrale mówią, że kapitan bredzi i mamy dwa ośrodki decyzyjne. 

Jeżeli oglądałeś film "Sally" Eastwooda to wiesz co mam na myśli mówiać, o tym że w trudnej sytuacji musi być jeden ośrodek decyzyjny.

Druga rzecz jest w tym, że ja bym nawet i z częścią złośliwców zgodził, którzy harcują do PIS, ale pod warunkiem, że oni te swoje komentarze czymś podbudowują. Z Valserem się absolutnie nie zgadzałem, ale wiem kim jest, co robi i z czego wynika co pisze. A tak to wpadnie jakiś komentator co to robił wszystko, widział wszystko, wiedział wszystko (ale co dokładnie to nie wiadomo, bo tu nie za bardzo wyszło, tam ktoś przejął, tu coś zabrał, a tam nie do końca był, a w ogóle to on słabo widzi) ale ględzi tymi komentarzami, jak to PiS wiedzie nas na katastrofę. Klinika Języka wydaje jakąkolwiek książkę, a ja z komentarzy dowiaduje się, że już 100 lat temu przewidywano, że PiS doprowadzi nas do katastrofy... i to wkurza. 

A i jeszcze wypomnisz takiemu gagatkowi, że się z nim nie zgadasz, a on krzyczy Gabriel! Gabriel! Kogo tu na ten portal wpuściłeś...

zaloguj się by móc komentować

grudeq @darkforce 2 marca 2021 16:58
2 marca 2021 18:00

A co Pan tak konkretnie robi?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Perseidy 2 marca 2021 16:35
2 marca 2021 18:23

czyli mamy tutaj pułapkę w pułapce. Znikąd nadzieji. 

zaloguj się by móc komentować

darkforce @grudeq 2 marca 2021 18:00
2 marca 2021 18:34

Oceniam wypociny. Nie pańska sprawa co robię.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @darkforce 2 marca 2021 18:34
2 marca 2021 18:39

fiu fiu... toć poważna szycha z pana. Bez odbioru. 

zaloguj się by móc komentować

darkforce @Marcin-K
2 marca 2021 20:00

Nie pytałem kim waść i nie będę pytał. Po co?

zaloguj się by móc komentować

tadman @Marcin-K 2 marca 2021 12:04
2 marca 2021 23:40

Nie jesteśmy w stanie zrozumieć NUP, bo przypominam iż nie poprosił gospodynię o kanapkę z żółtym serem, a ogryzł falbanki z pierogów z mięsem, bo był/jest wierzący i był to piątek. Eh, legendy. A o porwaniu to jakoś nie pamiętałem.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Marcin-K
3 marca 2021 08:25

Oceny rządów PiS trzeba będzie dokonać za jakieś 5 lat. I będzie to ocena negatywna, ponieważ następstwa rządów PiS będą dalekosiężne:

 - utorowanie drogi dla lewicy. PO było jakie było, ale skrzętnie unikało tematów światopoglądowych. Dzięki PiS będziemy mieć wojnę cywilizacyjną. Którą strona konserwatywna (PiS to żadna prawica) przegra

- socjalizm: PiS wprowadził zasiłki, dodatki itp., z których żadna partia już się nie wycofa. Będzie to skutkować dalszym zadłużaniem.

- etatyzm: PiS wprowadza państwo w kolejne dziedziny gospodarki. Niestety managerowie z nadania partyjnego są raczej antymidasami.

- redefinicja pojęć: w "Dziennikach" Sandora Maraia jest fragment o powojennych Włoszech, gdzie podaje się podłą kawę i ta kawa nazywa się "cafe nazionale" - kawa narodowa. Dziś przydomek "narodowy" budzi w Polsce skojarzenia z tandetą i badziewiem.

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Strikt 3 marca 2021 08:25
3 marca 2021 08:48

Skoro będzie trzeba dokonać za pięć lat, to czemu już Pan wydaje wyroki? PiS wprowadził zasiłki???? A ja głupi myślałem, że one były "od zawsze".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @grudeq 2 marca 2021 17:59
3 marca 2021 08:58

Krytyka tak, Krytykanctwo Nie (i to stanowczo:)) Podoba mi się.

I właściwie trudno tu coś dodać. Oczywiście trzeba uważać na jedną rzecz - aby nie pozwolić tej partii i tym ludziom na dosłownie wszystko, bo to mi się bardzo kojarzy z ludźmi, którzy pogłosowali przez lata na wszystkie odmiany platfusiarni. Oni prędzej sobie nogę odgryzą niż skrytykują "swoich". Będa ich kryć i tłumaczyć - choć oni z natury mają tak, że z niczego nigdy nie chcą się tłumaczyć za bardzo - na wszystkie możliwe sposoby. Co jest na końcu takiego myślenia, to wiemy i widzimy po dalekosiężnych skutkach. Jak się zachowuje ten tzw żelazny elektorat PiS-u to nie mam pojęcia, bo - jak pisałem w tekście - nie mam wśród znajomych, nawet dalekich i w rodzinie (oprócz mamy) osoby, która w jakikolwiek sposób wyraziłabhy się o PiS przychylnie. Takie coś nie występuje w moim otoczeniu. Stąd moja teza że najwyraźniej ludzie, kiedy już sa w kabinie i trzymają długopis na lince, odwracają się nierwowo patrząc czy nikt ich nie podgląda i stawiają ptaszka na PiS. Może to być nawet tak, że oni nie chcą, ale jakaś wewnętrzna siła przejmuje ich rękę i dokonuje wyboru za właściciela. Serio mówiąc - być może podświadomie sobie ci ludzie kalkulują w kabinie całkiem na zimno - zagłosowałem na tamtych, to mi VAT podnieśli i firma mało nie padła, a córka wyjechała zagranicę do pracy przy pomidorach. Bo często do takich rozkminek sprowadza się rozważanie polityczne tego tzw przeciętnego człowieka. 

A ta krytyka PiS-u. Tak jak tez napisałem - to taka immanentna cecha tej partii, że złorzeczą na nich nawet najbardziej zatwardziali wyborcy. Jakoś łatwo i przyjemnie się ich krytykuje, jakby samo to się dzieje. Często - zwłaszcza na prawicy - ta krytyka staje się przeraźliwie histeryczna. Nie wiem dlaczego tak jest. Ze mnie zeszło powietrze po tym, jak w końcu za tych rządów udało się wreszcie zaostrzyć ustawę aborcyjną. Co na to ideowa prawica, która przez ostatnie lata na pierwszym miejscu niemalże stawiała zarzut PiS-owi, że nic w tej sprawie nie robi. Ano to - ee tam, to się nie liczy, a poza tym odwracają tym naszą uwagę od spraw naprawdę ważną. Czy to jest jakkolwiek poważne? TAk czy siak - dużo osób krytykuje, mniej lub bardziej mądrze czy zasadnie, ale sondaże trzymają się niemal jak chińcyki. Jak długo tego się wkrótce dowiemy.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 3 marca 2021 08:48
3 marca 2021 09:01

Komentarz Strikta jest tak celny, że tylko do tych zasiłków można się przyczepić, ja uważam, że państwo powinno mieć mechanizmy wspomagające osoby ubogie i życiowo bezradne, w interesie reszty społeczeństwa, w przypadku PiS nie podoba mi się zbiurokratyzowanie i użytek polityczno-propagandowy, jaki z tego robią.

To co napisał Strikt widać już dzisiaj, ale trzeba mieć odrobinę przytomności i odwagi, żeby to zobaczyć i przyznać. Za 5 lat tylko Osiejuk będzxie temu zaprzeczał.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K 3 marca 2021 08:58
3 marca 2021 09:02

 Zaczął się nowy wiek i z Anglii w Polskę nasyłają samych bankierów stek.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @darkforce 2 marca 2021 16:58
3 marca 2021 09:04

Ta diagnoza w pewien sposób może jest i trafna, ale odnośnie tekstów Przemsy to się nie zgodzę. Tutaj odpowiedzią jest ta zawsze duża klikalność i "plusowalność". Najwidoczniej więc ludziom się to podoba. Ja oczywiście trochę nie rozumiem tej jego pasji z jaką chce walczyć z wszystkimi, którzy nie chcą na ten PiS głosować, bo moim zdaniem jest to trochę robota jałowa. Dlatego też zasugerowałem mu, że najpewniej, tak musi wynikać ze statystyki i matematyki, spora część tych przeciwników werbalnych głosuje ostatecznie na ten PiS. Niewykluczone, że ci najbardziej gardłujący robią to najbardziej konsekwentnie. Innej rady nie ma. Gdyby antypisizm przekładał się matematycznie na głosy, to piS powinien mieć góra 11 procent,a  i to być może gdzieś na obrzeżach Podkarpacia.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @chlor 2 marca 2021 16:56
3 marca 2021 09:04

A podobno my Polacy jesteśmy negatywnie nastawieni do świata - zawsze jednak znajdziemy coś pozytywnego:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 2 marca 2021 15:09
3 marca 2021 09:08

W środowiskach samozwańczych elit czeciej erpe głosowanie na PiS jest synonimem obciachu i tępoty. To już sto razy bardziej cool jest się zadeklarować jako wyborca Konfederacji. Ostracyzm zdecydowanie mniejszy, najwyżej wyjdziesz na oryginała i luzaka. W najgorszym razie potraktują cię z przymrużenie oka. W przypadku partii Kaczyńskiego nie ma wybacz. Wyszydzą, zbluzgają i oplują po równo lewico-centryści z PO, jak i prawdziwi-prawicowcy z Konfy.

Niby tak - ale jak widać w wyborach to nie pomaga. Nawet choćby kot Kaczyńskiego się zes..ał. Nie pomaga i już. Gadają, gadają, dziamgają, dziamgają, puszą się, a tu nic - trzydzieści z górą procent w sondażach jak byk. Być może z tą krytyką jest jak z tą teorią o potrzebie istnienia prostytucji (żeby była jasność, nie podzielam jej) - że pomaga rozładować nadmiar negatywnych emocji i pożądań. Może z punktu widzenia spoęłcznego dobrze jest, jak ludzie mają na co ponarzekać, nie musząc martwić się że coś za to może człowieka złego spotkać? 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @SalomonH 3 marca 2021 09:01
3 marca 2021 09:16

Ja słyszę ten argument po raz któryś, i ja oczywiście się z nim jakoś tam zgadzam. Też nie lubię biurokracji,a pracuję w branży gdzie mam styczność z najbardziej czarną stroną biurokractwa w Polsce, czyli w budownictwie. Tyle że Ty możesz narzekać, aja widzę że - może przypadek, może nie, może po prostu akurat padło na ich kadencję - znacznie uproszczono pewne procedury projektowe w Prawie Budowlanym, a za chwilę będzie można składać uproszczoną dokumentację do pozwolenia na budowę on-line. Panie, w naszej branży to był od wieków temat śmiechu numer jeden - że kiedyś nawet w Afryce będzie można to robić, a u nas nadal będa panie z pieczątkami. A jednak się udało. Jest. Donald obiecywał impotentnie, że on skróci czas oczekiwania na pozwolenie na budowę, który u nas był jednym z najdłuższych w Europie. Wyszło z tego tyle, że było jeszcze dłużej. A te zmiany - bo obserwuję je z praktyki - już przyśpieszyły pewne procedury i to znacząco. Zapewniam, że to wszystkim wyjdzie na zdrowie i portfele będą zadowolone, bo chyba się zgodzimy że budownictwo to ważna gałąź życia. Dlaczego ja mam więc mówić że "PiS-PO, jedno zło?" Ja oczywiście widzę że durnoctwa i pewnie i złej woli jest tam jeszcze dużo. Ale ja mam opierać swoje wybory na podstawie jakichś emocji internautów? Nie, dziękuję. Poza tym już z tak czysto ludzkiego punktu widzenia - postawa: wszystko jest źle i do dupy jest bardzo toksyczna. Ja zresztą się nie uperam - jak ten rząd upadnie, to będę zył dalej. Niech inni pokazują co potrafią. Jak im się uda, to będe bił brawo. Ale jak w ciągu pięciu lat nie zlikwidują wszystkich możliwych patologii z tego świata, to będę jak Oleksy - "k...a ostry jak brzytwa".

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Marcin-K 3 marca 2021 08:48
3 marca 2021 09:27

"Zasiłki" to skrót myślowy. Chodzi np. o 500+ na pierwsze dziecko mimo widowiskowej porażki tego programu. Nie miałbym problemu, gdyby to był program prodemograficzny, nie miałbym problemu, gdyby to był program socjalny. Ale brak jakiegokolwiek kryterium dochodowego sprawia, że jest to po prostu bezsens.

Oceny będzie można dokonać za 5 lat z prostej przyczyny: wiemy, że jest kilka źródeł pożaru. Nie wiemy tylko czy spali się jedynie spiżarnia, czy całe gospodarstwo.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 3 marca 2021 09:16
3 marca 2021 09:37

"u nas w budowlance lepiej jest" - OK, głupio mi to pisać, ale niemieckie władze okupacyjne również wprowadziły trochę sensownych zmian względem przedwojennego prawodawstwa i zrealizowały kilka mądrych inwestycji. Nawiązując do komentarza Strikta, który jest wart więcej, niż cała ta dyskusja: spustoszenie, jakie robi PiS, jest podobnego rodzaju, jak to, które uczyniła prezydentura Wałęsy - otworzyła drogę do dwóch kadencji Kwaśniewskiego i rządów SLD. Bez Wałęsy nie byłoby na to szans. Przypomnę tylko, że pomysłodawcą tej kandydatury był Wielki Strateg i Naprawca.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Strikt 3 marca 2021 09:27
3 marca 2021 10:05

Widowiskowej porażki? Na czym ona mianowicie polega? Ja znam osoby, które sobie nieźle dają rade zawodowo, a i tak przyznają, że ten tysiak na dwójkę dzieci bardzo im ulżył. Jeśli wprowadzi Pan kryterium dochodowe, to będzie miał Pan to, co w Holandii - aferę związaną z tym jak urzędnicy sobie wybierali ofiary wśród najbardziej bezradnych by ci płacicli grzywny w cenie mieszkania za nieprawidłowe składanie wniosków. A potem jeszcze lata sporów pt. "a czemu un dostał a jo nie dostał?". Ja też bym chciał żyć w państwie z niskimi podatkami i autostradami jak w Niemczech. No ale na razie to się szybko nie stanie. 

Nie o "pińcet" tu zresztą chodzi. Za chwilę ja tu będę robił za rzecznika rządu i tłumaczył się z ich porażek i chwalił ich sukcesami, a to przecież nie o to biega w tym tekście i tej dyskusji. Jeśli komuś działania PiS nie odpowiadają, to ja jestem ostatnią osobą która będzie chciała na kimś wymusić zmianę zdania. 

zaloguj się by móc komentować


Strikt @Marcin-K
3 marca 2021 10:20

Kiedyś Ziemkiewicz pisał, że mamy w Polsce wybór między mafią a sektą  ludzie w dłuższej perspektywie wybiorą mafię, bo jest bardziej przewidywalna.

Dziś uzupełniłbym to stwierdzenie o to, że w sekcie jest zdecydowanie niższy poziom intelektualny, bo w mafii cwaniactwo wymaga jednak aktywizacji szarych komórek.

PiS ma skrajnie krótką ławkę, a kryteria doboru pracowników opierają się już nie tylko na starym, dobrym byciu aparatczykiem, ale np. na genach - np. dziadek był znanym "Wyklętym".

PFN, CPK itp pokazują, że z takim potencjałem kadrowym nie ruszymy.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 3 marca 2021 10:49
3 marca 2021 11:00

Nie wiem czy się dobrze rozumiemy - Ja napisałem, że to że ileś tam ludzi w Polsce narzeka na PiS, często po prostu maniakalnie, nie pomaga opozycji w wygraniu wyborów i  jak widać kompletnie nie przekłada się na ostateczne głosowanie. Np jak prześledzić moje teksty to pewnie by wyszło, że większość z nich zawiera jakiś prztyczek we władzę. Tyle że co z tego, skoro jak na PiS głosuję od lat i pewnie znów zagłosuję. Dlatego ja już nigdy nikogo nie będę przekonywał do głosowania na PiS - bo skąd ja mogę wiedzieć co ten ktoś ma w głowie i co tak naprawdę robi w kabinie wyborczej. Skoro ktoś mówi, że Polska się zawali za pięć lat, to co ja mogę tu zdziałać. Ma do tego prawo. A najpewniej i tak ten ktoś pójdzie zagłosuje na PiS. Na to wskazuje arytmetyka. Jeśli chodzi o produkty okołoprawicowe sytuacja jest prosta - PiS okolice 40% w chwilach wyborczych, Konfederacja ślizga się po progu wyborczym.

Natomiast jestem zdania, że PiS trzeba dociskać i nie dawać im na tyle na ile się da oddechu. Bo są dziedziny, w których oni rzeczywiście robią więcej szkody niż pożytku. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @przemsa 3 marca 2021 10:49
3 marca 2021 11:25

Ja w następnych wyborach prawdopodobnie nie zagłosuję wcale, a już na pewno nie na "mniejsze zło". I uważam, że to bez znaczenia, kto zdobędzie władzę. PiSowi i jego wyborcom nakleży się solidny kop w dupę i prawdopodobnie go dostaną. Marcin może spać spokojnie, chore przepisy budowlane nie wrócą na pewno, nikt nie odbierze 500+, chyba że zrobi to PiS jeszcze w tej kadencji. W nowym rządzie na pewno znajdzie się miejsce dla Gowina, a pewnie też dla Morawieckiego i Glińskiego. Państwo dalej będzie finansować antypolskie filmy i propagandę wstydu. Być może nowi rządzący będą przez jakiś czas się starać. Biznes Sakiewicza będzie kwitł jak kwitnie, a bracia Kurscy też nie zginą. Nikt nie pójdzie siedzieć. Może przestaną kopać w tej Mierzei, bo ten rząd na pewno tej inwestycji nie zakończy, ani nie uczyni jej uzasadnioną gospodarczo, ale czym jest zaniechanie kopania wobec dwukrotnego odrzucenia przez Polskę oferty przejęcia Obwodu Kaliningradzkiego? Nikt nie otworzy zamkniętych kopalni, ani zamkniętych stoczni. Tak naprawdę niewiele się zmieni, nie ma się czego bać. Są sprawy ważniejsze.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 3 marca 2021 11:00
3 marca 2021 11:28

Jakbyś tak dał mi jakieś przykłady, jak dociskać PiS, będąc jednocześnie wiernym i bezkrytycznym wyborcą, serio, będę zobowiązany.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Marcin-K 3 marca 2021 10:05
3 marca 2021 11:39

Widowiskowej porażki, bo to miało pobudzać dzietność. Nie pobudziło. Nie pobudziło w kolejnym roku. A nadal jest wypłacane, bo rezygnacja z tego równałaby się śmierci zawodowej.

Ja też sobie radzę nieźle zawodowo, a tysiaka chętnie bym przygarnął.

Na dzieci? Tak te pieniądze są wydawane na dzieci, że trzeba było za pierwszej pandemii dać kasę na komputery dla dzieci.

No i sam sposób: zamiast te 500 od podatku, tworzy się aparat rozdający.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @SalomonH 3 marca 2021 11:25
3 marca 2021 11:41

Oferta przejęcia Obwodu Kaliningradzkiego?? Od kogo ona wyszła? Od Dugina?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 3 marca 2021 11:33
3 marca 2021 11:47

Nie przywrócą. Bo "oni" albo nie głosują w ogóle, albo po cichu głosują na PiS. To że Mentzen sobi robi zdjęcie w knajpie, na którym debilnie się uśmiecha do aparatu, a jakiejś grupce ludzi to imponuje, to jeszcze ich nie jest na tyle żeby przeważać w wyborach. Myślę, że za bardzo się tym przejmujesz. W końcu kiedyś PiS straci władzę - z powodów które pewnie da się zliczyć w setkach. Trzeba będzie z tym żyć. A póki co to wygląda tak, że wszystko co PiS robi nędznie jest i tak przykrywane przez kłamliwą, głupią i prymitywnie antypolską opozycję. Skoro PiS  utrzymał sondaże przez rok pandemii, gdzie ludzie faktycznie ucierpieli przy mniejszym lub większym udziale rządu - a ten Matka Kurka "prorokował" już w kwietniu zeszłego roku, że PiS zaraz straci władzę - to znaczy że efekt opozycji jeszcze długo go utrzyma w siodle. Ja nie wierzyłem do końca, że PiS wygra II kadencję. Potem wydawało mi się, że zaraz się to rozleci, a o III nie ma co marzyć. No ale jak patrzę na kontrpropozycje jakie się oferuje Polakom, to zaczynam jednak zmieniać zdanie.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 3 marca 2021 11:33
3 marca 2021 11:47

Nie przywrócą. Bo "oni" albo nie głosują w ogóle, albo po cichu głosują na PiS. To że Mentzen sobi robi zdjęcie w knajpie, na którym debilnie się uśmiecha do aparatu, a jakiejś grupce ludzi to imponuje, to jeszcze ich nie jest na tyle żeby przeważać w wyborach. Myślę, że za bardzo się tym przejmujesz. W końcu kiedyś PiS straci władzę - z powodów które pewnie da się zliczyć w setkach. Trzeba będzie z tym żyć. A póki co to wygląda tak, że wszystko co PiS robi nędznie jest i tak przykrywane przez kłamliwą, głupią i prymitywnie antypolską opozycję. Skoro PiS  utrzymał sondaże przez rok pandemii, gdzie ludzie faktycznie ucierpieli przy mniejszym lub większym udziale rządu - a ten Matka Kurka "prorokował" już w kwietniu zeszłego roku, że PiS zaraz straci władzę - to znaczy że efekt opozycji jeszcze długo go utrzyma w siodle. Ja nie wierzyłem do końca, że PiS wygra II kadencję. Potem wydawało mi się, że zaraz się to rozleci, a o III nie ma co marzyć. No ale jak patrzę na kontrpropozycje jakie się oferuje Polakom, to zaczynam jednak zmieniać zdanie.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 3 marca 2021 11:41
3 marca 2021 11:59

A widzisz jak mało wiesz? Pierwsza była od Jelcyna, w ramach rozpadu ZSRR. Odrzucona przez Wałęsę za sprawą jego doradców, którzy twierdzili, że nas na to nie stać. Potem była druga, nie znam zbyt wielu szczegółów, jak cię ciekawi, to poszukaj.

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 2 marca 2021 15:05
3 marca 2021 12:17

> co najmniej od dwóch lat składają włąsne roczne rozliczenie (deklaracje) podatkowe.

Zgodze sie.
Dobrze napisala Perseidy:

"W końcu kryterium dorosłości to zdolność do opłacania samodzielnie własnych rachunkow, a nie wiek delikwenta."

Ja bym jeszcze bardziej zawezil kryterium - do osob posiadajacych nieruchomosc. :)

zaloguj się by móc komentować


SalomonH @stanislaw-orda 3 marca 2021 14:43
3 marca 2021 15:19

Kiedy powstawały Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś i Ukraina, że się ograniczę do byłych republik naszego regionu, to jakoś podpucha nie była. Tylko oferta przejęcia Kaliningradu nią była? 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @zkr 3 marca 2021 12:17
3 marca 2021 15:23

To może pójdźmy dalej i ustalmy, że ta nieruchomość będzie musiała mieć minimum 200 hektarów. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @SalomonH 3 marca 2021 15:19
3 marca 2021 16:03

Nie mój problem czemu dajesz wiarę.

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @SalomonH 3 marca 2021 11:59
4 marca 2021 08:52

No ja cię nie mogę, ale ja kurna olek mało wiem... Ty rozumiem siedziałeś obok Jelcyna i to słyszałeś? Chłopie, Ty naprawdę wierzysz w takie bajdurzenia?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @stanislaw-orda 3 marca 2021 14:43
4 marca 2021 08:53

Jeśli ta "propozycja" była faktem, to tylko i wyłacznie podpucha. Podobna do tej którą "sprzedał" nam Sikorski - że niby Putin nam chciał dać pół Ukrainy...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K 4 marca 2021 08:53
4 marca 2021 10:36

Oczywistość. Któż mogłby brać to serio.

Wygląda na to, że na Kremlu mają naszych polityków wyłącznie za trefnisiów i pajacyków.

Czyżby byli w posiadaniu ich kompletnych dossier?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @stanislaw-orda 4 marca 2021 10:36
4 marca 2021 11:16

Myślę że na pewno mają specjalną szafę a może nawet i cały pokój z napisem "Paljaki".

zaloguj się by móc komentować

Janko @przemsa 2 marca 2021 12:43
7 marca 2021 12:59

Jak zwykle niezły ubaw.

zaloguj się by móc komentować

Janko @zkr 2 marca 2021 14:43
7 marca 2021 13:06

Skad ta naiwność że ktos na kogos głosował. U władzy zawsze sa Ci którzy maja być.
Nie ma to nic wspólnego z głosowaniem. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować