-

Marcin-K

Jedenasta okrągła rocznica kontra Miecz Domestosa

Kilka dni temu, zupełnym przypadkiem zauważyłem komentarz, bodajże BTW Seleny o tym, że nikt na SN nie porusza tematu Smoleńska, a przecież mija jedenasta rocznica tegoż tragicznego wydarzenia. Najpierw pomyślałem, że rzeczywiście, nikomu już nie chce się tej sprawy nie tylko komentować, ale i w ogóle dotykać, a potem niemal od razu przyszła mi do głowy myśl, że skoro nikt nie chce, to w takim razie najwyraźniej jest to idealna robota dla mnie. Smoleńsk, a właściwie to wszystko co działo się wokół niego przez te jedenaście lat, to moim zdaniem rzecz super-ciekawa. Jak to mawiają gadające głowy w telewizorach: pogadajmy o tym, podyskutujmy.

Ostatecznym zapalnikiem w mojej percepcji, by o Smoleńsku coś napisać, stała się wypowiedź fantastycznego wręcz jegomościa o nazwisku Rzymkowski, który na zdjęciach prezentuje się jak jakiś zaginiony młodszy brat Terlikowskiego. Cóż nam tu prawi imć Rzymkowski? Ano to, że na Tuska - niczym pamiętny sznycel - oczekuje kara za jego smoleńskie i około-smoleńskie przewiny i są one dla niego, niemalże cytuję, zawieszonym w powietrzu mieczem, jak to mówił mój dawny sąsiad, Domestosa. Sprawiedliwość, zdaniem Rzymkowskiego, zatriumfuje. Rzymkowski jest akurat o tyle uczciwy, że nie podaje już żadnych dat, więc nikt z nas nie musi się już nastawiać na to, że - przykładowo - sprawiedliwość i prawo zapanują dokładnie za cztery lata i trzydzieści dni. Nie, Rzymkowski zostawia nam tu pewnego rodzaju swobodę. W odróżnieniu od Antoniego Macierewicza, który niemalże w każdym wywiadzie dla właściwych mediów mówi to samo - wszystko już jeśli chodzi o Smoleńsk wiadomo. Wzięło i pieprznęło dwa razy gdzieś w skrzydle. Ktoś jeszcze czegoś nie rozumie? Jacyś Włosi podobno to potwierdzają, to musi być chyba prawda, c'nie?

Tknięty jakimś niedobrym przeczuciem zajrzałem do Karnowskich i zauważyłem, że oni tam trzymają wciąż zakładkę "Smoleńsk" i kształt owej zakładki, oraz jej forma lub też po prostu brak formy  mówią nam o tym, jak się traktuje dziś kwestię KS więcej niż armatni huk. Mamy tam rzucony w kąt cały ten po-smoleński, przepraszam, folklor, który miał w założeniu doprowadzić nas do tej wspominanej już prawdy, a stał się jedynie trampoliną do karier dla rozmaitych dziwnych osobników. Kogóż tam nie ma? Jest i pani Czerwińska, która to w krótkiej wypowiedzi okolicznościowej przekonuje nas, że wtedy, w ten straszny dzień "nikt nie miał czasu płakać, trzeba było działać". Ta fraza jest w ogóle bardzo charakterystyczna, bo pewne emocjonalne nuty brzmiały te dziesięć, osiem lat temu zupełnie inaczej niż dziś, kiedy wiemy, że nie tylko nic nie wiemy, ale też już się najprawdopodobniej nie dowiemy, co na swój sposób stanowi jakiś tam wkład w rozwój znanej dobrze sentencji, i to trzeba "badaczom" smoleńskim oddać. Wracając do emocji. Nie mogli też badacze dać spokoju wdowie po Tomaszu Mercie, z którym zresztą miałem króciutki kontakt osobisty, gdyż prowadził przez moment - było to sto lat temu - temu zajęcia na uniwerku, na którym wtedy to zdarzyło mi się niegdyś próbować studiować. Ponieważ jednak nic poza kretynizmami opowiadanymi przez Macierewicza i Czerwińską wspieranymi flankowo przez Rzymkowskiego badacze nie mają do zaoferowania, każdą kolejną rocznicę zapełnia się pełnymi bólu wypowiedziami pani Merty, która mówi bardzo specyficznym językiem i sięga po pewne semantyczne instrumenty, które niegdyś mogły gdzieś tam człowieka przejąć, dziś jednak, po dziesięciu, jedenastu latach, brzmią... Szukam jakiegoś sformułowania, które nie sprawią, iż ktoś może pomyśleć, że ja nie mam serca. Nie znajdę chyba odpowiedniego patentu na to. Z punktu widzenia mnie samego, jako obserwatora wielkości łebka od szpilki, czytanie po raz tysięczny o tym, że w Smoleńsku bezczeszczono zwłoki i to jest gorsze niż śmierć, nie wnosi już nic, wzbudza jedynie tępą irytację. Ale przecież nie jest to winą pani Merty. Ktoś do niej dzwoni z czystą premedytacją, wiedząc że dostanie kolejną porcję smoleńskiego bólu, którym poupycha się dziury we wszystkich dętych teoriach, tak jak kiedyś mój ojciec uszczelniał nasze stare okna watą.

Jest jeszcze trzecia albo i czwarta strona tego kapitalnego medalu. Mam tu na myśli wszystkie te około-komisyjne dramy w trójkącie pani Stankiewicz - jej duński faworyt - "Maciarewicz". O co tak naprawdę się ci biedni ludzie kłócą i sprzeczają, to nie mam zielonego pojęcia. Widziałem kątem oka że pani S. udzieliła radiu Wnet jakiegoś kolejnego wywiadu, w którym żali się na różne sprawy, ale nie byłem w stanie już tego słuchać.

Prawda bolesna jest taka, że PiS nie zrobił w sprawie Smoleńska nic, co można by nawet po zmrużeniu oka nazwać mądrym. Mając do dyspozycji niemal cały aparat państwa, z jego instytutami, politechnikami, ekspertami, a w końcu politykami i dyplomacją, nie kiwnął nawet palcem w bucie, by zrobić to, co należało zrobić od razu, czyli uczynić z wyjaśnienia katastrofy sprawę rangi państwowej. Nie stało się to oczywiście za Tuska - jego ekipka zrobiła to w czym do dziś się specjalizuje. Rzuciła Smoleńsk prosto w ramiona kabaretów, zamieniając kolejną ważną sprawę w żart z poziomu Soku z Buraka. Nasi czym odpowiedzieli? Ano na odlew. Jak sobie ciemny lud przypomni, że kiedyś obiecywano nam chociaż zwrot tego nieszczęsnego wraku, to wypuszcza się jakiegoś Mularczyka albo innego Szymańskiego tudzież Rzymkowskiego żeby znów owemu ludowi przypomnieli, że to "nie oni, to Tusk". Ale, ale. Nie mogę powiedzieć że państwo za PiS-u zupełnie nic nie zrobiło. Zrobiło. W rocznicę puszczają zawsze jakiś "wstrząsający" materiał w dobrej porze na TVP. To że jest on "wstrząsający" przypominają ciemnemu ludowi na drugi dzień media Karnowskich, bo normalny człowiek nie widzi w tych odgrzewanych kotletach nic co mogłoby wstrząsnąć niezbyt okazałą myszą.

Jakie z tego płyną sygnały? Otóż w Polsce politycy nie mogą czuć się bezpiecznie, tak chyba by należało je odczytać. Jedni wychodzą z więzień na sygnał z Brukseli, inni spadają na ziemię a potem bezcześci się ich zwłoki. Nie jest wcale powiedziane, że role mogą się nie odmienić. Pozorna bezkarność oraz możliwość szermowania bezczelnością nie jest nikomu dana raz na zawsze, a jeśli ktoś będzie chciał później czegoś dochodzić, to się zrobi z niego, albo rękami czyimiś albo tego kogoś własnymi, durnia. I z wszystkich tych, którzy się owymi losami polityków przejmą.

Trudno powiedzieć, co było ładniejsze i bardziej efektowne - pogrzeby, czy może "niepokorne" i "wstrząsające" produkcje w TVP w których Anita Gargas fotografuje wrak zza płotu z desek.

W ogóle wokół Smoleńska panuje jakaś dziwna aura niemożności. Bo spójrzmy - nikt nie może wywiązać się ze swoich zobowiązań. Trzaskowski zbuduje ósmą linię metra, ale tej ulicy Lechowi Kaczyńskiemu nie da. Prezes obiecywał, że poznamy prawdę - nie poznaliśmy, no chyba że za prawdę przyjmiemy mózgową eksplozję Sakiewicza. Wraku nie ma. Skrzynek chyba też. A i nawet ten cały Pan Nikt też chyba nie napisał tej zapowiadanej już od lat książczyny o Smoleńsku, w której - a jakże - miał nam wszystko wyjaśnić. Nic się nie da zrobić. A jeśli ktoś by chciał coś zrobić, to i tak zaraz znajdzie się inny, który powie żeby dać sobie spokój bo i tak - niczym w klasycznej wypowiedzi Pudzianowskiego - "nic by to nie dało".

 



tagi: smoleńsk 

Marcin-K
14 kwietnia 2021 09:29
74     2875    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @Marcin-K
14 kwietnia 2021 10:02

Ci co mają wiedzieć, czyli wywiady państw poważnych, to wiedzą a reszta może sobie tylko urządzać grę polityczną na tymże zdarzeniu, czyli gonić króliczka. 

Anglicy zdaje się utajnili na kolejne lata archiwum dotyczące katastrofy z gen. Sikorskim, więc Smoleńsk ma być takim samym wydarzeniem jak Gibraltar, zamach na prezydenta Kennedy'ego i parę innych wydarzeń.

Pewnie za 50 lat młodzież wykształcona na zdalnym nauczaniu spyta a kto to był Kaczyński? Swoją drogą, czy wie Pan kim był Henryk Jabłoński, którego portret niegdyś wisiał w każdej klasie wraz z porteretem Gomułki i Cyrankiewicza? 

Jak już ludzie zapomną, to może otworzą archiwa i może jakiś zgrzybiały naukowiec będzie mógł przeprowadzić badania, których wyniki i tak już nikogo nie będą interesować.

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ewa-rembikowska 14 kwietnia 2021 10:02
14 kwietnia 2021 10:11

Ja myślę, że nigdy się nie dowiemy niczego w tej sprawie. Takie rzeczy się nie wydają. 

Ale mogliśmy chociaż spróbowac tyle ugrać, ile Holendrzy. Wrak chociaż sobie zabrali. Nawet to nam się nie udało.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K
14 kwietnia 2021 10:13

Bredzisz niepoczytalnie.
Czy ktoś cię do tego zmusza ?
A jeśli nie, to po co to robisz?
Przecież niczego na ten temat nie wiesz, to po obwieszczasz wszem i wobec o tym swoim niewiedzeniu ?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @stanislaw-orda 14 kwietnia 2021 10:13
14 kwietnia 2021 10:16

Proszę tu nie wprowadzać barowej atmosfery, ok? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 14 kwietnia 2021 10:02
14 kwietnia 2021 10:28

Dokladnie  tak...

...  obce  wywiady  wiedza,  natomiast  "dobra  zmiana"  wraz  z  narracja  Sakiewicza  zrobila  z  tej  tragedii  narodowej...  PARODIE  !!!

Nawet  w  swoich  11-letnich  rocznicowych  pSZygnebiajacyH  PIERDACH  merdialna  swolocz  sakiewiczowa  te  same  slowa,  komediowe  slowa  "nikt  nie  mial  czasu  plakac,  trzeba  bylo  dzialac"  u  pajacow  Karnowskich  sa  przypisane  "miesiecznicy"  Czerwinskiej,  a  na  portalu  niezaleznej  od  rozumu  identyczne  slowa  sa  przypisane  dziuni  "srodkowy  paluszek"  Lichockiej...

...  taka  to  ich  "rzetelnosc  dziennikarska",...

 

...  a  jutro  bedzie  "gala"  z  udzialem  Kaczynskiego,  ktory  juz  dzis  PIERDZI  o  "jego  pieknym  dniu"  !!!

 

Zeby  tak  UPASC  -  to   sie  nie  miesci  w  glowie...  po  prostu  MARIONETKA.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K
14 kwietnia 2021 10:36

Powtórzę raz jeszcze: ktoś, kto aranżuje jakieś wydarzenie, ma prawo do wszystkich jego owoców. Żeby mu je odebrać naprawdę poważnej organizacji. Oni nas degradują tymi smoleńskimi gawędami, to było już widać na samym początku, w nagraniu gdzie widać prezesa, w złotych okularach przemawiającego do Rosjan. Do Rosjan.....!? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2021 10:36
14 kwietnia 2021 10:53

Dokladnie  tak...

...  to  jest  DEGRADACJA  calego  narodu  tymi  oszukanymi  zagrywkami  smolenskimi  !!!

zaloguj się by móc komentować

lch @Marcin-K
14 kwietnia 2021 10:56

Fakt, że 11 lat po katastrofie, POLSKIE PAŃSTWO nie ma ŻADNEGO oficjnego raportu o śmierci 96 obywateli z 2 Prezydentami na czele, jest nie tylko bulwersujący ale szokujący każdego Polaka. Jedyny, mający jakiś sens raport Macierewicz kasuje, innego nie prezentuje a prokuratura 11 lat prowadzi dochodzenia. To się w głowie nie mieści, ale 11 lat publika się podnieca czy brzoza miała gruby pień czy nie, czy wybuchów było dwa czy tylko jeden, czy to Tusk czy Rosjanie włożyli trotyl itp.

Czy jakiekolwiek w miarę normalne państwo może funkcjonować z takimi bredniami? Czy można czegokolwiek normalnego oczekiwać od polskiego państwa na innych polach, kiedy narodowa trauma kończy się kabaretem w wykonaniu rządowych, partyjnych czy państwowych działaczy?

I tylko pozostaje pytanie. Czy naprawdę już lata temu, widząc działania Macierewicza, ale też przdewszystkim głownego zakulisowego dyrygenta czyli Kaczyńskiego nie można było przewidzieć czym to się skończy? Czy nie można było już przed laty ocenić, że takie działania prowadzą do innej, ale nie mniej poważnej katstrofy kompromitującej w całości polskie państwo?

Zdolnośc przewidywania i oceny przed laty działającej na pełnych obrotach szopki była możliwa tylko u nielicznych. A dzisiaj są całe zastępy mądrali wytykających palcami to, co można było z pewnością przewidzieć.

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Marcin-K
14 kwietnia 2021 11:04

Smoleńsk to była najbardziej ostentacyjna operacja zastraszenia tzw. elit politycznych jednego państwa przez inne państwo/państwa/organizacje. Państwo jako takie jest faktycznie sparaliżowane a przerażone figurki odgrywające role "przywódców państwa" pokornie spełniają polecenia.Stąd tyle zaniechań, niemożności a jednocześnie brutalności wobec "szarego człowieka".  I tym więcej pustej gadki o tzw. patriotycznej.  Zmowa milczenia dotyczny też tzw. mediów również "wolnych".

Żadne normalne państwo nie może przez 11 lat mieć na koncie tyle zaniechań w śledztwie w sprawie śmierci 96 swoich obywateli. Za to wyprodukowano tyle zgiełku medialnego, ile tylko się dało.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2021 10:36
14 kwietnia 2021 11:14

Tak, a później jeszcze był Palikot u Olejnik w okularach a'la Kaczyński ze stłuczoną jedną szybką...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @pink-panther 14 kwietnia 2021 11:04
14 kwietnia 2021 11:18

I niesamowita jest ta konsekwencja w wyprowadzaniu odpowiedzialności za wyjasnianie tej sprawy poza jakiekolwiek instytucje państwowe. Czy to za rządu czy za opozycji. Ciągle jacyś dziennikarze, blogerzy, trotyle, jakieś raporty bez pieczątek administracyjnych. Zresztą w przypadku tego rządu to może i dobrze, bo jak znam życie to pierwsze co by zrobili to powołali Narodowe Centrum Badania Katastrofy Smoleńskiej z ładnym logiem na niebieskiej ściance, z pięćdziesięcioma dyrektorami i sekretarkami, oraz z kimś a'la Suski na kierownicy. 

Na ten moment cała katastrofa została obrócona w sit-com i jedną wielką niemożność, więc pewnie nic się już tu nie wydarzy...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @lch 14 kwietnia 2021 10:56
14 kwietnia 2021 11:20

No i nie zapominajmy że niemal w samą rocznicę wypuszcza się z więźnia przydupasa Tuska z jego "złotych" smoleńskich niemalże czasów. Może to przypadek, może nie, ale jak wiemy przypadki na tym świecie zdarzają się rzadko.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 14 kwietnia 2021 11:20
14 kwietnia 2021 13:06

No  wlasnie...

...  czyz  to  nie  jest...  KOLEJNA  "piekna  katastrofa"  PiS'owego  "panstwa"  !!!

Oczywiscie,  ze  zadnego  pSZypadku  w  tej  ustawce  nie  ma...  cala  ZGRAJA  pomagdalenkowa   WIE  CO  ROBI...  i  W  CO  GRA,  takze  TEATRZYK  "emocji"  dla  ciemnego  luda  sze  kreNci...  "emocji"  mocno  pApowanych  i  grzanych  przez  sakiewiczowe  presstytutki  i  kurwizor,...

...  a  pod  tym  "przykryciem"   JUDASZOWCE  OKRADAJA  NAROD  na  zywca  !!!

 

Bo  im  gorzej  dla  narodu  -  to  tym  lepiej  dla  nich...  c'nie  ?!?!?!   

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K
14 kwietnia 2021 13:21

Sprawa Nowaka pokazuje jaką słabizną jest PiS, a dla Ziobry to jest klęska .  Nie wystarczy sformułować zarzutów, trzeba przedstawić dowody. Pewno one są , a Nowak ma silny parasol ochronny oraz kwity na innych. Wszak ktos Nowaka polecił Ukraińcom. Dodam ,że Nowak perfekcyjnie mówi po rosyjsku.  :) 

Nasze służy to sa chłopcy od przynieś,  podaj , pozamiataj. 

Szopka z Giertychem i Nowakiem to jedna wielka klęska dla PiSu. Wczoraj w mediach  dukali , właściwie nie widzieli co powiedzieć w sprawie wypuszczenia Nowaka. Jedynie co potrafili nawijac jak zdarta płyta to .. Kasat sędziowska jest zła i niedobra. Mizeria , totalna porażka.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Marcin-K 14 kwietnia 2021 11:18
14 kwietnia 2021 13:21

Konsekwencja jest, ale krew woła o pomstę i sprawiedliwość.  Kiedyś wszystko wyjdzie na jaw, bo zagraniczne i tutejsze służby oczywiście WSZYSTKO WIEDZĄ, I trzymają chłopaków i dziewczęta z polityki - w kleszczach.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Draniu 14 kwietnia 2021 13:21
14 kwietnia 2021 13:31

Niedawno gauleiter Donald T. pogroził paluszkiem,że w sprawie Smoleńska przestanie być dyskretny i "grzeczny". Puscili to w przeddzień publikacji ""raportu" komisji ds Smoleńska, co to będzie jeszcze dopracowywany do konca tehgo roku. Czy tym razem jest to ostateczny termin, to się zobaczy.

Ale nikt z zawodowych patriotów panoszacych sie w państwoych mediach przez 24 godziny na dobę,  nie znalazł  okazji, aby postawić pytanie, za co takiego gauleiter Donald T. otrzymał synekurę na stołku przewodniczacego PE. No i dlaczego uważał, że drążenie   przyczyn "Operacji Smoleńsk" to jest chęć wywołania wojny. Wówczas takze nikt nie ważył się dopytywać gaulaitera o to,kogo  z kim wojny i dlaczego?
Wszyscy się domyślali?

Czyżby obietnica zamiecenia pod dywan sprawy "Operacji Smoleńsk" było wykupieniem przez gauleitera biletu wstępu na europejskie salony?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 14 kwietnia 2021 13:31
14 kwietnia 2021 13:43

Niezupełnie, jak akurat wiedziałam z osobowego źródła niemieckiego, że rozmowy na temat objęcia przez wymienionego synekury w PE toczyły się co najmniej na 5 lat przed jego powołaniem, czyli od 2009 roku.

Myślę, że to wszystko jest bardziej skomplikowane.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Marcin-K
14 kwietnia 2021 14:49

Wywołana do tablicy,odpowiadam ,owszem zapytałam.Otóż panie Marcinie ta katastrofa moim zdaniem pokazała wyraźnie katastrofę polskiego państwa i całkowitą impotencję polityczną i umysłową wszystkich po koleii rządzących partyjeczek. A badaczy z : MAK- Komisji Polskich - Internetowych pogrążył sam diabeł smoleński w odmętach naukowych obliczeń .

"Skala dezinformacji, jaką natychmiast zastosowano, by ukryć prawdziwe przyczyny katastrofy, wszyscy znają,a przypomina sprawę mordów katyńskich,o których w czasie moich lat szkolnych mówilo się szeptem. Czy zmieniło się coś od tamtego czasu?....
Wszystkie doniesienia i raporty tymczasowo zadowoliły dociekliwych, którzy powielają przyczynę: niedouczonych pilotów, mgiełki, brzózki ,tajemniczych telefonów , rozkazów ,nowych rewelacji,a strachliwy robaczek dalej toczy śledztwo… w rytm tańca chochoła .

Smutny teatr i taniec chochoła trwa dalej ” miałeś c.h.a.m.i.e złoty róg”...
Jedynie zmarłym należy się zaduma i modlitwa
. ..." Wiedziona swoją upartością wpuściłam podobny komentarz w necie i wpuszczono mi  spam bota,który wypluwał co 3 minuty nic nie znaczące znaki 24/godziny na dobę...A tymczasem udręczony przez reżim pan Sławomir wychodzi z więzienia i domaga się spokoju...skarżąc się " Pewnych ran i pewnych blizn już nigdy z siebie nie zdejmę " oczywiście za poręczeniem 1 miliona złotych....

Czy to nie smutny taniec chochoła?....Oczywiście dzięki za notkę,plus!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 14 kwietnia 2021 13:21
14 kwietnia 2021 14:57

Oczywiście może kiedyś to wyjdzie na jaw...bo przecież chłopaki z NATO dalej prowadzą wnikliwy nasłuch co się dzieje u Putina...Może kiedyś ich wkurzy i wypuszą swoja sforę...ale póki co ..kleszcze

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 14 kwietnia 2021 14:57
14 kwietnia 2021 15:09

W dniu 12 kwietnia 2010 roku w Waszyngtonie odbył się Szczyt Bezpieczeństwa Jądrowego. Przybyła kanclerz Merkel oraz prezydent Miedwiediew. Spotkali się nieoficjalnie z prezydentem Obamą. Jak Pani myśli, jaki temat poruszyli?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 14 kwietnia 2021 14:57
14 kwietnia 2021 15:10

Putin nie zrobiłby takiej "samowolki".

Musiał otrzymać gwarancję desinteressement.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Marcin-K
14 kwietnia 2021 15:26

Napisałem do komentarza @BTWSelena,że to dobrze iż na SN temat Smoleńska się nie pojawił a tu wyskakuje jak królik z kapelusza Marcin-K  i dowcipkuje sobie jak potłuczony bo przecież:

- On to nie to co pełne bólu wypowiedzi Pani Merty, 

- On jest ponad to - on musiał  wtrącić swoje trzy grosze

Idź Pan z tym swoim zatroskaniem o tych Karnowskich, Rzymkowskiego, Stankiewicz  i kogo tam jeszcze -

Napiszę Panu wyraźnie 

- zesrał się Pan na środku ulicy -

a mógł Pan po prostu milczeć.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Draniu 14 kwietnia 2021 13:21
14 kwietnia 2021 15:43

Tu jest chyba ten problem, że Nowak siedział w arwszcie rok i ciągle nie ma aktu oskarżenia. Czyli co prokuratura rozk zbiera dowody i zebrać nie może ?

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @Draniu 14 kwietnia 2021 13:21
14 kwietnia 2021 15:50

"właściwie nie widzieli co powiedzieć w sprawie wypuszczenia Nowaka."

A co tu jest do powiedzenia? Prokuratura złożyła zażalenie.

To PiS ma decydować za sądy, naciskać na decyzje sędziów?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 14 kwietnia 2021 13:43
14 kwietnia 2021 16:33

Zapewne. Ale czy gdyby nie zamiótł pod dywan, to też dostałby wspomnianą synekurę?

Bo nie wydaje mi się.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K 14 kwietnia 2021 10:16
14 kwietnia 2021 16:35

Ja jedynie dostosowałem się do konwencji notki.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 14 kwietnia 2021 16:33
14 kwietnia 2021 17:03

Nazwijmy to oględnie, że wypełnił wszystkie warunki umowy. Jak miał zamieść pod dywan to i zmiótł. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @szarakomorka 14 kwietnia 2021 15:26
14 kwietnia 2021 17:04

Jest Pan żałośnie obleśny, ale to panu nie pomoże. Marcin nie pisze o Smoleńsku, nie rozstrzyga, ani nie roztrząsa, co się tam stało i czy cokolwiek się stało, bo tego nie wiemy i pewnie się nie dowiemy nigdy. Notka Marcina jest o czymś innym: Jak politycy wszelkich opcji, oraz propagandyści staroświecko nazywani dziennikarzami, obrabiają nas ze wszystkiego, pieniędzy, honoru, godności i poczucia bezpieczeństwa, przy pomocy tego właśnie incydentu. W tej sprawie można już mówić o faktach, konkretach, kwotach i po nazwiskach, o beneficjentach. Bez Incydentu Smoleńskiego nikt nie usłyszałby o Dudzie, Sasinie, Czerwińskiej, a Sakiewicz dawno by ten swój szmat zbankrutował. I to tylko kilka nazwisk i tylko z jednej bandy.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @szarakomorka 14 kwietnia 2021 15:26
14 kwietnia 2021 17:04

Jest Pan żałośnie obleśny, ale to panu nie pomoże. Marcin nie pisze o Smoleńsku, nie rozstrzyga, ani nie roztrząsa, co się tam stało i czy cokolwiek się stało, bo tego nie wiemy i pewnie się nie dowiemy nigdy. Notka Marcina jest o czymś innym: Jak politycy wszelkich opcji, oraz propagandyści staroświecko nazywani dziennikarzami, obrabiają nas ze wszystkiego, pieniędzy, honoru, godności i poczucia bezpieczeństwa, przy pomocy tego właśnie incydentu. W tej sprawie można już mówić o faktach, konkretach, kwotach i po nazwiskach, o beneficjentach. Bez Incydentu Smoleńskiego nikt nie usłyszałby o Dudzie, Sasinie, Czerwińskiej, a Sakiewicz dawno by ten swój szmat zbankrutował. I to tylko kilka nazwisk i tylko z jednej bandy.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @BTWSelena 14 kwietnia 2021 14:57
14 kwietnia 2021 17:07

Pani naprawdę wierzy, że to Putin? 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @SalomonH 14 kwietnia 2021 17:04
14 kwietnia 2021 17:14

Znaczy, winny jest Duda, Sasin, Czerwińska i Sakiewicz, bo skorzystali?

Jeszcze o tak fantastycznej kombinacji nie słyszałem.

Sam to wymyślileś?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @SalomonH 14 kwietnia 2021 17:07
14 kwietnia 2021 17:16

Czy pan z mojego komentarza wywnioskował,że wierzę "że to Putin"?....jeżeli tak ,to proszę jeszcze raz poczytać..

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 14 kwietnia 2021 15:10
14 kwietnia 2021 17:29

Panie Stanisławie,dlaczego każdy ma na myśli tylko Putina?...Ja napisałam o dezinformacji i tańca smutnego chochoła ,który się odbywa... Widocznie sprawa mordu w Katyniu tak się wszystkim kojarzy i nie dziwota. Ja takze widzę analogię...A czyż porządek pojałtański także nie miał wątpliwości ,że to sowieci?..Dokładnie udawali nierozgarniętych przygłupów(sorry),ale tak było...

No ,ale skoro mamy mówić takim językiem ,to zrozpaczony szef FR z powodu katastrofy smoleńskiej,zapłakał rzewnymi łzami nad nieszczęściem Polaków i nawet zarządził żałobę narodową...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @stanislaw-orda 14 kwietnia 2021 17:14
14 kwietnia 2021 17:34

Czy ja coś takiego napisałem? Przeciwnie Stasiu, napisałem, że nie ma sensu dyskutować, co się stało, więc o winie ciężko rozmawiać. Ja napisałem o konkretach, o tym wszystkim, co na tym "niewiadomocoidlaczego" się zbudowało.

 

zaloguj się by móc komentować

Dymitr @Marcin-K 14 kwietnia 2021 11:18
14 kwietnia 2021 17:59

Podkomisja jest instytucją państwową. Badania trwają dopiero kilka lat (od ekschumacji). Można badać tylko to co się posiada. Pieczątki będą na koniec. Techniczny przebieg poznamy -winnych nie. Będą winni niedopełnienia obowiązku lub przekroczenia uprawnień, tyko/aż tyle.   

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 14 kwietnia 2021 15:09
14 kwietnia 2021 18:00

Waszyngtoński szczyt nuklearny z 12 i 13 kwietnia był najliczniejszym spotkaniem przywódców światowych na terenie USA.Polskę reprezentował nasz Radzio Sikorski.Nie wiem pani Ewo co było tematem tej trójki. Ostatnio to jestem szczęśliwa,że budzę się o poranku,mając nadzieję ,że to nie ostatni...Lecz temat utajnionych rozmów , niezbyt przyjemnie kojarzy z "trójkami" Wiele jest takich nieoficjalnych rozmów jak rozmowa naszego generała z Rockefeller Center. Takie rozmowy zazwyczaj nie wychodzą nikomu na zdrowie...i z pewnością możemy tylko przypuszczać.

Mam wystarczającą ilość lat,aby mieć wiedzę,że milczenie w sprawie katastrofy,to przyzwolenie na zatarcie nie tylko dobra i zła...to postawienie Polskich rządów ,w pozycji sprzedajnej dziewki.A USA i zachodni głupcy nie wiedzą chyba,ze traktowanie Rosji jako mocarstwa z należnymi honorami ,to pewne zwycięstwo dezinformacji.No cóż może jestem przewrażliwiona...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @szarakomorka 14 kwietnia 2021 15:26
14 kwietnia 2021 18:18

Napisał pan w komentarzu do mnie dobrze,lecz źle odniósł się pan do pana Marcina. Jest mi przykro i żałuję że wspomniałam o tej katastrofie na SN.Nie było powodu ,aby używać takich nieładnych słów... Nie uważam,że pan Marcin "se" dowcipkował.Teatr ,który rozgrywany jest na naszych oczach jest tym "dowcipem" najgorszego gatunku,który obraża inteligencję Polaków. W końcu i tak jesteśmy wszyscy w czarnej dziurze w tej sprawie ... I uważam,że powinien pan przeprosić Marcina,że pana aż poniosło...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Peiper 14 kwietnia 2021 15:43
14 kwietnia 2021 19:09

"Tu jest chyba ten problem, że Nowak siedział w arwszcie rok i ciągle nie ma aktu oskarżenia. Czyli co prokuratura rozk zbiera dowody i zebrać nie może ?"

Zbiera po to zeby zbierac, nie po to zeby zebrac. I bedzie jeszcze dlugo zbierac. A potem moze oglosza ze nie udalo sie zebrac. Nowak, juz wypuszczony z aresztu, sprawa przycichnie na dluzej, byc moze ze za pare lat zobaczymy pana Slawomira jako wiceprezesa jakiejs firmy albo wiceministra.

Tak kreci sie polska karuzela.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @SalomonH 14 kwietnia 2021 17:34
14 kwietnia 2021 19:30

Nie spoufalaj się zbytnio, Szlomku.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 14 kwietnia 2021 17:29
14 kwietnia 2021 19:39

Z kół zbliżonych do kwadratów "doszły mnie słuchy", że w sprawę byli zamieszani  wysocy funkcjonariusze części niejawnych służb ukraińskich, rosyjskich oraz nadwiślańskich, która obliczona była na spowodowanie wewnętrznego przesilenia w tych krajach, a  tylko w Rosji zostali skasowani. Putin nie mógł przyznać sie, że coś takiego mogło wydarzyc się za jego plecami.  Dlatego opcja propagandowego rozgrywania "katastrofy" była wszystkim na rękę.

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @BTWSelena 14 kwietnia 2021 18:18
14 kwietnia 2021 20:06

Tak, poniosło mnie bo nie mieści mi się w głowie, że tutaj na SN  Pan Marcin pisząc o wykorzystywaniu w mediach przez innych, ludzi dotkniętych tą tragedią, używa języka i sformułowań pasujących właśnie do Soku z Buraka. I po co, żeby zabłysnąć swoją elokwencją?

Przecież to co napisał jest tutaj wałkowane bez przerwy. Co nowego wniósł tym swoim wpisem?

Nie mógł przy tej jedynej okazji w roku po prostu zamknąć się?

Byłbym gotów przeprosić gdybym uznał, że to wypadek przy pracy.

Jak na razie publika bije brawo - staczamy się coraz niżej?

(To, że wszyscy jesteśmy  w czarnej dziurze w tej sprawie, nie powinno pozbawiać nas trzeźwego osądu rzeczywistości i folgowania instyktom.) 

zaloguj się by móc komentować


Paris @BTWSelena 14 kwietnia 2021 18:18
14 kwietnia 2021 20:33

Tego,  starego  cwoka,  "szara  komore"...

...  nie  pierwszy  raz  ponioslo,  taka  to  chamska  kultura,  ze  nie  potrafi  przyjac  do  wiadomosci  odmiennego  punktu  widzenia,  a  punkt  widzenia  zalezy  od  punktu  siedzenia  i  dziwic  sie  nie  ma  czemu.

Dobrze,  ze  Pani  wspomniala  w  komentarzu  o  tej  tragedii  i  dobrze,  ze  Pan  Marcin  tez  o  niej  szerzej  napisal,  a  reszty  dopelnil  przetrafny  komentarz  Pana  Gabriela  z  10:36,  ze...

...  "...  oni  nas  degraduja  tymi  gawedami  smolenskimi..."   !!!

 

Cala  ta  sakiewiczowa  BANDA,  kretynow  i  debili  lacznie  z  "chorym  na  Polske"  Macierewiczem  powinna  miec   ZAKAZ  ZBLIZANIA   SIE  DO  MIKROFONOW   !!!   I  tyle.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BTWSelena 14 kwietnia 2021 18:00
14 kwietnia 2021 21:11

Spójrzmy prawdzie w oczy. Braliśmy aktywny udział w tzw pomarańczowej rewolucji (  Kwaśniewski potem posady portiera nie mógł dostać ), czyli rozwalaniu Rosji za pomocą Ukrainy, braliśmy aktywny udział w wydarzeniach w Gruzji.  To co się stało to "koniec zabawy" - uruchomiono całą agenturę i pokazano granice tej "aktywności". To śmierdzące szambo, które wtedy po Smoleńsku wybiło pokazało jak głęboko państwo jest teoretyczne.  Warto też przypomnieć sprawę Kwaśniewskiego i Auganowa.  Wołka - głównego "śledzącego ruską agenturę" przepuszczono przez maszynkę do mięsa wstawiono do imadła i przekręcono kilka razy. Efekt - Wołek jest teraz antypisowskim cyborgiem z tępym wzrokiem.  A dzisiaj ?  Jesteśmy niemieckim podwykownawcą i wkręcamy im śrubki 3 razy taniej. Niemcy są zadowoleni i jesteśmy ich 4 globalnym partnerem gospodarczym. Eksportują do Chin na potęgę i trochę na tym korzystamy. Rosjanie liczą na pomoc Niemców a nas traktują jako niemiecką strefę wpływów. Próbujemy na różnych polach przestać wkręcać śrubki ale łatwo nie idzie bo Berlin nie jest zainteresowany hodowaniem konkurentów przemysłowych o czym przekonał się nasz przemysł meblarski. Określono wyraźnie - możecie  w oparciu o Niemcy urządzać ten swój grajdołek ale jak spróbujecie mieszać to.. nawet wam Żydzi nie pomogą ani te wojska w lasach bo właśnie destablizujemy USA wewnętrznie .... Wygląda na to, że PIS siedzi cicho i czeka co będzie w USA no i  po wyborach niemieckich.  PIS jest  jak bezkształtna galareta, w zasadzie nie wiadomo co myślą. Może to i dobre ale do czasu.... 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @stanislaw-orda 14 kwietnia 2021 19:39
14 kwietnia 2021 21:40

Сообщение Hunter D » 10 апр 2010, 14:32
Солнце то какое светит...

непонятно - утром тумана не было, потом резко возник и опять исчез позднее...

неспроста...

Факт наблюдаемый всеми- резкое возникновение тумана и тако еже стремительное его исчезновение. Причем туман возник, потом "присел (по крайней мере в 3-5 километрах от места падения сам такое наблюдал), поднялся и исчез. Сейчас светил солнце. Поэтому и самое убедительное предположение - снижение ниже глиссадной для установления визуального контакта в ВПП. А что еще там случилось - неизвестно.

 

Сообщение Alex_dr » 10 апр 2010, 15:14
Время падения, кстати не 10:50, а 10: 42


Да, именно так, в моем районе примерно в 11 часов - пик тумана. Ухудшение видимости было именно РЕЗКИМ, я сам удивился. Мы еще посмеялись по поводу тумана, а потом друг позвонил (он работает авиадиспетчером в другом регионе) и рассказал про упавший борт Президента Польши. Я же ничего не слышал, ни удара, ни взрыва. НО ТУМАН, ОЧЕНЬ ХОРОШО ЗАПОМНИЛ!


Я стою на своем: их убил туман...
_____________________________________________________________________________________________
А я ещё добавлю что это был разумный туман.....

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 14 kwietnia 2021 21:11
14 kwietnia 2021 21:52

Dokladnie...

...  kto  ich  o  to  prosil  i  po  co  nam  to  bylo  potrzebne  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 14 kwietnia 2021 21:52
14 kwietnia 2021 22:08

Te różne "numery" pokazują pozycję lobby żydowskiego w Polsce. To lobby zostało wplasowane za Stalina a potem  promowane przez gazownię. Kto dał taką władzę gazowni?  No przecież nie kółko różańcowe. Teraz PIS ma galaretę w spodniach bo stawiał na Trumpa. Tak ostatnio to ciekawie wygląda aktywność kulczykostwa dla dobra Rzeczypospolitej ( maseczki i chyba szczepionki ). Czyżby jakiś proces zwierania szeregów Natolińczyków  czy może Puławian ?  No i Jaruzelska...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 14 kwietnia 2021 21:11
14 kwietnia 2021 22:16

Ta prawda Peterze jest jeszcze gorsza,pomijajac uzależnienie od Niemiec,że w chwili obecnej Polska praktycznie montownią stoi.Cały kwiat wyszkolonych śpiochów komuny po różnych "zamorskich "kraikach,legalizuje wyszabrowane niemałe majątki,zdobywając "serca" banksterów.I robi to każdy "Oligarcha"ze swoją zdobyczą.Biznes! To nie pomaga,lecz szkodzi. To tylko mały fragmencik tej układanki. A resztę dobije porządek pokowidowy...Co będzie w USA? tam wyglada nieciekawie dla nas,a po wyborach niemieckich nic się nie odmieni.Nad tym czuwają odpowiednie brygady. Wracając do dyskusji o tej już 11 rocznicy,to gospodarz jako pisarz ,może sobie pozwolić na delikatną uwagę,że opowieściami o przebiegu katastrofy "nas degradują gawędami",a ja byłam bardziej brutalna,bo stawiają wszystkie polskie rządy w równym rzędzie sprzedajnych dziewek...A robią to bez obciachu,obrażając naszą inteligencję. I nie ma wyjątku z jakiej opcji.Byli tacy za bardzo rozmowni,ponoć żyć im nie chciało,bo wieszali się na sznurku,lub ataku serca dostawali,lub w łeb sobie strzelali....Tu nie chodzi o budowanie teorii spiskowej,tylko Ci ludzie dziwnym trafem byli związani zawodem ze sprawą. Tak było po stronie tylko polskiej ,a po innej Bóg jeden wie.....Dlatego sądzę ,że to więcej niż katastrofa państwa,lecz rzeczywiście degradacja wartości ,bez krzty jakichkolwiek skrupułów...

zaloguj się by móc komentować

tadman @Marcin-K
14 kwietnia 2021 22:57

Komorowski nie mógł ukryć zadowolenia, że jego ludzie otrzymali za bezdurno od Dudy i Sasina klucze do kancelarii i dorwali się do aneksu do raportu WSI. Wszyscy liczyli, że po dojściu do władzy PIS aneks ujrzy światło dzienne i te wstrętne komuchy będą miały się z pyszna. I co? I nic. Widać, że aneks do raportu jest niebezpieczny dla tych co siedzieli, ugadywali się i opijali sprawy w Magdalence. Per analogiam wyniki dochodzenia ws. katastrofy na Siewiernym miałyby podobną siłę rażenia, więc trwają wszyscy w klinczu - my nie ruszamy was, a wy nie ruszacie nas.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 14 kwietnia 2021 22:08
14 kwietnia 2021 23:14

Kto  dal  im  taka  wladze  ???

A  sami  sobie  wladze  dali  uskuteczniajac  coraz  bardziej  i  wiecej  bezkarnego,  prymitywnego  zaklamania,  obludy  i  falszu...  chocby  przez  "aktywnosc  kulczykostwa  dla  dobra  RP"...  Jaruzelskiej...

...  po  prostu  beka  smiechu  i  nic  wiecej  !!!

 

A  szeregi  zwieraja  -  to  jest  jasne  i  pewne,  widac  to  po  skandalicznych,    kabotynskich  i  nedznych  zagrywkach  z  Nowakiem  czy  Bodnarem...  MUSIMY  O  TYM  WIEDZIEC  i  MIEC  TEGO  SWIADOMOSC...  by  zmierzyc  sie  i  umiec  przewidziec  konsekwencje  tego  SYFU...

...  to  Nova  tak  ladnie  i  madrze  napisal  w  jakims  komentarzu,  chyba  u  PP,  a  mnie  to  bardzo  sie  spodobalo. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 14 kwietnia 2021 22:57
14 kwietnia 2021 23:18

Wlasnie  tak...

...  i  razem  STRZYZEMY  glupich  Polaczkow...  ile  fabryka  mocy  dala  !!!

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Paris 14 kwietnia 2021 20:33
15 kwietnia 2021 08:39

No to na placu Pigalle dostrzeżono  "Tego,  starego  cwoka,  "szara  komore".

Ja się o takie towarzystwo nie prosiłem. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @DYNAQ 14 kwietnia 2021 21:40
15 kwietnia 2021 08:54

Aлисса в зазеркале  

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @Marcin-K 14 kwietnia 2021 10:11
15 kwietnia 2021 09:11

Tyle co Holendrzy też nie możemy, bo nigdy nie było Polaków bankierskiej narodowości, którzy by zarządzali dystrybucją srebra w Azji albo nawet w Potosi. JK z MM dopiero ustawili się w kolejce do takiej dystrybucji i zobaczyli że może Obajtek ma szanse, albo raczej wnuki Obajtka. Podział stref dystrybucyjnych jest zabetonowany. Jakieś kafiry muszo być. 

Co do prawdy smoleńskiej zakładam że są nawet Polacy, którzy coś na ten temat wiedzą, ale powiedzą dopiero na łożu śmierci, i to jeśli nie będą mogli odejść po 2 tygodniach agonii.  

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Magazynier 15 kwietnia 2021 09:11
15 kwietnia 2021 09:19

Nie sądzę żeby ktoś coś powiedział. A nawet jak powie, to i tak nie zrobi to wrażenia, bo temat jest zdetonowany, a ludzie są już na niektóre kwestie znieczuleni. Ta sprawa jest już zamknięta.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Paris 14 kwietnia 2021 13:06
15 kwietnia 2021 09:20

No akurat w kwestii smoleńskiej to wyjątkowo im się "nie udało".

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Draniu 14 kwietnia 2021 13:21
15 kwietnia 2021 09:29

Niestety - jak się chce iść z kimś na udry to trzeba mieć broń w ręku porządną... Ale trzeba przyznać, że tamci też nie lepsi. Poszli na Obajtka z jakimiś śmiesznymi zarzutami i dętymi hasełkami. No a Obajtek ich sobie strzepnął z ramienia i tyle. 

A z tym Nowakiem to lipa masakryczna - ciekawe jest to, że go akurat wypuścili jak się tam na Ukrainie znów coś kocopoli. Może to bez zwiąku, a może ze związkiem.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @BTWSelena 14 kwietnia 2021 14:49
15 kwietnia 2021 09:30

No w zestawieniu razem te dwie sprawy robią przygnębiające wrażenie. A może otrzeźwiające? To może się przydać. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @szarakomorka 14 kwietnia 2021 15:26
15 kwietnia 2021 09:31

Może zamiast pisać o sraniu na ulicy i czepiania się słówek, przeczyta pan notkę uważnie i zauważy jej główny przekaz?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @pink-panther 14 kwietnia 2021 13:21
15 kwietnia 2021 09:32

Ja myślę, że nie wyjdzie. Nie po to to wszystko było organizowane...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @stanislaw-orda 14 kwietnia 2021 16:35
15 kwietnia 2021 09:34

Nie wiem na jakiej podstawie i jakiej konwencji. Proszę o to, żeby Pan mnie nie strofował i nie histeryzował, i składam tę prośbę ostatni raz.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Dymitr 14 kwietnia 2021 17:59
15 kwietnia 2021 09:35

Ta podkomisja nie ma żadnego znaczenia i niczego nie wyjaśni. Nie po to powstała.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Marcin-K 15 kwietnia 2021 09:31
15 kwietnia 2021 09:44

Ten przekaz słyszę od 11 lat.

A Pan jak napisałem w komentarzu do Pana i do Seleny nie mógł się powstrzymać z okazji tego jednego dnia? Bo to było ważniejsze od śmierci tych 96 ludzi?

Nie mógł Pan zrobić tego "podsumowania" kiedy indziej ale akurat teraz, bo tak w tym dniu będzie lepiej"biło po oczach"?

Nie chodzi mi o przkaz, bo ten przekaz znam i sam mam podobne zdanie.

Z ulicą - mnie poniosło i może ta dosadność da komuś coś do myślenia.

Sam sie tego wstydzę, ale każdy musi ponieść koszty tego co napisał.

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @szarakomorka 15 kwietnia 2021 09:44
15 kwietnia 2021 10:07

Pan próbuje sprowadzić temat do jakichś płaskich emocji. Podobnie jak większość tych wszystkich ludzi, którzy "wyjaśniają" tę katastrofę już od sześciuset lat. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Marcin-K 15 kwietnia 2021 09:19
15 kwietnia 2021 10:12

Powie, tyle że nie pójdzie to dalej. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Marcin-K 15 kwietnia 2021 10:07
15 kwietnia 2021 10:16

Jakich emocji?

Do zasad !!!

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @szarakomorka 15 kwietnia 2021 10:16
15 kwietnia 2021 11:24

To może tak spokojnie i szacunkiem do siebie nawzajem: czy nie odnosi pan wrażenia, że zarówno nasze emocje, jak i zasady, są wykorzystywane przez bezwzględnych oszustów i najwyższy czas przestać pozwalać sobą tak manipulować? I że oprócz zasad, potrzebny też jest zdrowy rozsądek i mądrość? Czas żałoby już minął, trzeba żyć tu i teraz i mieć oczy otwarte, jeśli nie sobie samym, to naszym dzieciom i wnukom jesteśmy to winni.

zaloguj się by móc komentować

Dymitr @Marcin-K 15 kwietnia 2021 09:35
15 kwietnia 2021 17:39

Ja ciągle czekam i dla mnie sprawa nie jest zamknięta. Po Smoleńsku Antoni poleciał za ocean. Załatwił co najmniej dwie spraw: gwarancje bezpieczeństwa dla JK (stąd ten wściekły atak na ochronę) oraz granice do których może badać. Przyczyny techniczne są w tych granicach. Za prezydenta DT była nadzieja o przesunięciu tych granic, ale zanikła. Nie wiadomo co czas przyniesie. pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @SalomonH 15 kwietnia 2021 11:24
15 kwietnia 2021 18:37

Dziad o gruszce, baba o pietruszce.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Dymitr 15 kwietnia 2021 17:39
15 kwietnia 2021 22:31

Nie ma i nigdy nie było na świecie gwarancji bezpieczeństwa dla nikogo, na co przykłady sam pan łatwo znajdzie zarówno w historii, jak i współcześnie, również badania, które mają granice, nie są żadnym badaniem. Po cóż zatem pojechał Antoni?

zaloguj się by móc komentować

Dymitr @Marcin-K 15 kwietnia 2021 09:35
12 kwietnia 2022 18:31

14 kwietnia 2021r...."Podkomisja jest instytucją Państwową. Badania trwają dopiero kilka lat (od ekschmacji). Można badać tylko to co się posiada. Pieczątki będą na koniec. Techniczny przebieg poznamy - winnych nie. Będą winni niedopełnienia obowiązku lub przekroczenia uprawnień, tylko / aż tyle"......    - lepiej być "prorokiem optymistą", łatwiej się z tego wytłumaczyć. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @stanislaw-orda 14 kwietnia 2021 19:39
12 kwietnia 2022 20:36

Na co komu było przesilenie w Polsce? Przecież rządził Tusk który zadowalał cały swiat. Chcieli obalić Tuska?

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować