-

Marcin-K

"Kajko i Kokosz" a stan wojenny.

Moja mama, która mieszka w Ostrowcu świętokrzyskim, ma tam takie zaprzyjaźnione małżeństwo. Są to ludzie pomocni i uczynni, właściwie nie można mieć co do nich żadnego tak zwanego „ale”. To, że oglądają od rana do wieczora tvn i co jakiś czas muszą, no po prostu muszą, podzielić się ze światem swoimi antypisowskimi przekonaniami, dla mojej mamy nie stanowi kłopotu. Mame głosuje na PiS, ale ma stalowe nerwy – mówi mi: czasem coś tam ona powie, albo on, ale coraz rzadziej to robią, a mi to nie przeszkadza, bo to przyzwoici ludzie są i "poćciwi". Ja osobiście, jak wielokrotnie tu już pisałem, jestem ciężko uczulony na takie postaci. Żyję i bytuję wśród nich od wielu, wielu lat, i z tego właśnie powodu będę PiS-u bronił, co wielu ludzi nawet nie tyle dziwi, co martwi. Ja bowiem doskonale wiem, co się stanie, kiedy wszyscy ci ludzie przyciągną do władzy swoich faworytów. Być może niektórzy mają ten komfort, że nie muszą stykać się bez końca z tego typu mentalnością i tego typu aspiracjami – wtedy pewnie łatwiej o jasny i klarowny pogląd. Ja mam ich wszystkich na co dzień. I dopóki nikt mi nie pokaże sensownej i skutecznej alternatywy dla tego okropieństwa, a jedyną partią mogącą dać temu jakikolwiek realny odpór będzie PiS, to ja będę na nich głosował. Ba, jeśli przyjdzie taki dzień, że PiS stanie się już ostatecznie własną karykaturą, Kaczyński odejdzie na emeryturę, a za lejce chwyci tam jakiś Gowin czy Suski, to ja pewnie i mogę wtedy zagłosować na Konfederację. A jak i Konfederacja spadnie z rowerka, to zagłosuję na pierwszego w kolejności tego, który zapewni mnie, że zrobi wszystko żeby „tamci” nie przyszli. Może to być nawet Olszański, albo inny oszołom. Mam nadzieję, że jasne stają się moje motywacje polityczne. Wszystko byle nie faworyci znajomych mojej mamy.

Po co ten przydługi wstęp? Ano po to, że w ubiegłą środę znajoma mojej mamy zadzwoniła do niej i poważnym głosem oznajmiła, że zaczął się stan wojenny. Należy pamiętać, że zarówno znajomi mojej mamy jak i ona sama, to są ludzie po siedemdziesiątce z wszystkimi przynależnymi konsekwencjami tegoż faktu. To co mnie może wydawać się jeszcze śmieszne, ludziom po siedemdziesiątce wcale śmiesznym się nie zdaje. Moja mama w pierwszej chwili – jak mi zeznała – trochę się zdenerwowała. Muszę tu Wam jeszcze w charakterze dygresji wspomnieć, że pamiętam dzień, właściwie świto-poranek z dnia 13 grudnia wiadomego roku, choć miałem ledwie pięć lat – mieszkaliśmy wtedy w takim ruderowatym domku, w którym za sypialnię służyła nam kuchnia, wąska i wyposażona w kaflowy piec z fajerami. Spałem wtedy z ojcem, bo pewnie oglądaliśmy kino nocne. Mój ojciec w ogóle nie zawracał sobie głowy faktem, że jestem w takim a nie innym wieku. Obudziła nas zapłakana mama z informacją, że „wojna się zaczęła”. I ja wtedy się zdenerwowałem, pamiętam to mimo tego, że mogłem wtedy spokojnie wejść pod stół bez schylania. Dlatego nie dziwię się mojej rodzicielce, że na taką a nie inną wiadomość, wróciły do niej pewne obrazki. Potem się z tego już tylko śmialiśmy, to znaczy z tej znajomej. Ja jednak dopisałem sobie ten epizod do swojego grubego już notatnika, w którym dopisuje kolejne rozdziały opisujące jak się robi w Polsce przez telewizor ludziom w głowie błoto.

Mam jeszcze dosłownie dwie już przysłowiowe garście refleksji.

Widzę i słyszę, że ludzie zapełniają uwolnione przez Morawieckiego hotele, wyszynki, galerie i inne wesołe przybytki. Ktoś mi powiedział, że w Zakopanem ludzie robią na ulicach żywe korki, a pewna znajoma mi osoba, jeszcze pół roku temu ciężko przerażona nadciągającą katastrofą, dziś wybiera się gdzieś tam na narty. I muszę przyznać, że ciekawi mnie w tej sytuacji jedno – gdzie w takim razie jest ten ciężki kryzys ekonomiczny Polaków, o którym mówi ze zgrozą w spojrzeniu choćby i ten łysy przygłup, Budka. Jeśli ta katastrofa rzeczywiście by miała miejsce, to chyba ludzie nie wypełniliby tak szczelnie sklepów wielkopowierzchniowych, hoteli i Krupówek. Ja miałem w życiu takie okresy, że miałem poważne kłopoty finansowe i wtedy ostatnią rzeczą jaką przychodziło mi do głowy był wyjazd do Zakopanego. No cóż, ale ja się też starzeję najwyraźniej. Kiedyś po prostu kryzysy musiały być inne, a i teraz są inne. Tak samo jak kiedyś nie było komórek, a teraz są. Może być też tak, że ludzie na złość temu podłemu rządowi się zadłużają w jakichś Bocianach czy innych tego typu wesołych inicjatywach. Widziałem nawet w telewizji reklamę jednej z nich. Pan z offu oznajmił, że „RRSO” wynosi tylko 178%.

A teraz hit największy. Ja myślałem że już nic mnie nie zaskoczy w naszym kraju, jeśli chodzi o to coś, co nazywa się kulturą i sztuką. Przypomniało mi się, że główny bohater serialu „Daleko od szosy” stwierdził, że „jak się ma przed sobą taką sztukę, to trudno zachować kulturę”. No i wykrakał.

Oto łapska lokalnych decydentów od kultury wpadło dwóch jakże ważnych dla mnie wesołków. Mam tu na myśli Kajka i Kokosza. Wydawało mi się, że oni są ważni jeszcze dla mnie, i paru ludzi z mojego pokolenia, a tak, to jest jakaś ramota, która nikogo nie zainteresuje i w związku z tym nikt z tych kulturalnych sztukmistrzów nie wystawi po nich swoich łap. O jakże ja się myliłem, jakże się myliłem. Jak już tylko przeczytałem gdzieś w necie tytuł nawołujący: Netflix pracuje nad animowanym serialem „Kajko i Kokosz” poczułem że pierwsze dreszcze spływają w dół po moim ciele. Trzęsącą się z nerwów ręką, jakby miał zaraz zacząć się stan wojenny, kliknąłem w to coś i niestety – okazało się że jest gorzej niż myślałem. No ale jak mogło by być dobrze, skoro, jak czytamy w zapowiedzi, za produkcję odpowiadała jakaś pani, którą przedstawiono jako „showrunnerkę”.

Niechże i będzie coś dla przeciwników rządu. Powiem szczerze – ja powody mojego wsparcia dla rządu wyklarowałem powyżej, ale przecież oczy mam i wiem, co oni, jeśli tylko odpowiednio im się nie chce, potrafią odstawić. Niejeden tekst o tym napisałem. I kiedy tylko doczytałem, że żaden Netflix tego nie robi tylko tu na miejscu rzeźbią to jakieś lokalne showrunnerowskie rączki, to mózg sam z siebie kazał mi od razu zacząć węszyć, czy tam gdzieś przy tym horrendum nie operował pod płaszczykiem któryś ancymon z poruczenia Glińskiego, albo może i on sam we własnej osobie zainicjował był finansowanie tego potwora z naszej cholernej krwawicy.

No i wyobraźcie sobie, że zaskoczyło i mnie to trochę, że jednak nie. Detektor nic nie wykrył. Tym razem chyba jednak nie przyłożyli swych rąk do kolejnego dramatu. Gliński musiał akurat przyciąć komara, bo przecież nie wierzę, że nie chciałby rzucić walizą dolarów w takie dzieło. Ale jak widać i to nie pomogło.

https://kultura.dziennik.pl/news/artykuly/8035962,kajko-i-kokosz-serial-animowany-netflix-janusz-christa-komiks-premiera-trailer-zajawka.html



tagi: pis 

Marcin-K
14 lutego 2021 13:12
61     2311    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

SalomonH @Marcin-K
14 lutego 2021 14:06

To Zakopane jest takie małe, że nie wystarczy nawet dla tych, co są zarobieni na covidzie, argument raczej słaby, bo za okupacji niemieckiej też tam impreza była. Ja osobiście na tej pandemii jakoś strasznie w kość finansowo nie dostałem, ale trochę tak, za to znam takich, co praktycznie upadli finansowo. Za to przypomniałem sobie, że kiedyś w ramach jakiegoś bonusa dostałem pięć bitcoinów, a moja żona twierdzi, że też jej kazałem założyć konto w jakimś serwisie, gdzie taki bonus dawali... i ona też ma. Tylko nie pamiętamy gdzie. Trzeba będzie poszukać. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Marcin-K
14 lutego 2021 14:39

Przywoływane hasło  ”stan wojenny” to dzisiaj taki mem-straszak. Np. u mnie specjalnie nic się wówczas nie zmieniło, telefonu w domu nie miałem,  bo trzeba było odczekać kilkanaście lat na taki przydział. No a represje (umiarkowane) dotyczyły tylko tzw. liderów i aktywistów ruchu „S”.

Było np. tak. Graliśmy mieszkaniu kolegi na warszawskiej Saskiej Kępie w czwórkę w  pokera. Żona kolegi miała dyżur w szpitalu (tzw. druga zmiana) i mieliśmy skończyć grę najpóźniej do 22:00 (bo godzina policyjna) i ewakuować się, żeby kolega miał czas zatrzeć ślady naszej bytności. Czyli wywietrzyć mieszkanie po papierosach, posprzątać pozostawiony chlewik, pochować kieliszki. I temu podobne.

No, ale jeden z nas „musiał” się odegrać, więc żądał jeszcze jednego rozdania. Potem jeszcze jednego. I jeszcze, i jeszcze.

Żona zdązyła wrócić zastając nas przy grze i z miejsca wywaliła (trzech, oprócz swego męźa) na ulicę. Luty 1982 r., mróz jak diabli, w zasadzie północ, komunikacji żadnej, perspektywa  drałowania pieszo na drugi brzeg Wisły bez sensownej perspektywy dotarcia do domu. Ja mieszkałem wówczas z grubsza tam, gdzie dzisiejsza ulica Baletowa przecina tory kolei radomsko-krakowskiej na Ursynowie. Czyli parę kilometrów dalej jeszcze niż dzisiejsza stacja metro Kabaty. A inny kolega  kolejne  parę kilometrów dalej, bo az w Piasecznie. Stoimy więc na środku ulicy i kombinujemy, jak i gdzie dotrwać do rana, ale po ulicach tylko od czasu do czasu jeżdżą gaziki wojskowe i „suki” milicyjne. No jedna z tych suk zatrzymała się koło nas i funki  pytają kto, co, po co i jak. Gdy opowiedzieliśmy swoją historię, zaproponowali że nas podrzucą w okolice ul. Stawki, bo tam najbliżej mieszkał kolejny z kolegów).  I u niego dotrwaliśmy do czasu, aż ruszyła rano komunikacja.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
14 lutego 2021 14:40

Argument równie dobry jak ten że przed wojną była tam jakaś impreza. Pan nie rozumie, że to jest przykład?

No i te bitcoiny. Co rząd ma wspólnego z bitcoinami?

Pan sam nie dostał w kość, ale zna kogoś. Ja też znam różnych ludzi. Jak zawsze - jedni sobie radzą lepiej inni gorzej, często nie ze swojej winy. Ja rozumiem że pandemia to nie była fajna sprawa, a i rząd mógł tu i tam coś zrobić lepiej i mądrzej. Ale jednak może nie było tak źle?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @SalomonH 14 lutego 2021 14:06
14 lutego 2021 15:33

Co to znaczy "praktycznie upadli finansowo"?

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Marcin-K 14 lutego 2021 14:40
14 lutego 2021 15:36

Idąc innym porównaniem, mam wrażenie, że niektórzy by chcieli aby to było tak, że oto 1 IX 1939 Prezes Rady Ministrów dadaje komunikat:

"Szanowni Rodacy, rozpoczeła się wojna. W ciągu miesiąca przegramy tą wojnę. Będzie źle, a potem jeszcze gorzej. Niemcy wymordują wielu z was. Wielu z was zginie zabitych przez Sowietów. Potem w 1944 roku wywołamy powstanie, ale ono też upadnie i dlatego w 1945 roku wyzwolą nas Sowieci, ale teraz do walki i do obrony Polski. Ten komunikat jest tylko następstwem oczekiwań, że Rząd powinien umieć przewidywać"

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 14 lutego 2021 14:40
14 lutego 2021 15:39

Pandemia jest pod wieloma względami fajna. Jest wiele rzeczy, za którymi nie tęsknię wcale. Ale straciliśmy obiektywnie wszyscy, PKB spadł pierwszy raz od czasu, kiedy się go mierzy, państwo się zadłużyło jeszcze mocniej, wiele osób kryzys dotknął mocno i bezpośrednio, nie ma co tu niuansować niestety. Do przodu są na tym różne korpo, sieci, banki i domy wysyłkowe. Jest też naprawdę dużo firm, które na pandemii zrobiły kasę wprost, różne szpitale, kliniki, przychodnie. O żadnym rządzie tym razem nie wspomniałem, bo to nie ma wiele do rzeczy, a jakby był inny, to by było podobnie, bo u nas jest wśród rządzących jest ściśle limitowany poziom aspiracji. Oczywiście ten rząd jest żałosny na swój unikalny sposób, całkiem inaczej, niż byłby żałosny rząd koalicji obywatelskiej, czy konfederacji z hołownią, ale po żadnym nic nowego nie mógłbym się spodziewać.

Myślę, że nawet jakby ktoś ograbił ze wszystkiego 90% populacji, to wciąż byłoby się komu bawić na Krupówkach. Ja byłem w Zakopanym ponad 25 lat temu i nie wiem, po co miałbym tam jechać, ale może pojadę, jak znajdę te bitcoiny. Poradzę sobie bez rządu.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Marcin-K
14 lutego 2021 17:14

Pis nie daje żadnego realnego odporu. Robi porządki po PO, bo tego czegoś nie mógł już nikt wytrzymać, włącznie z mocodawcami. Żeby tego dokonać, kupuje wyborców, wiemy czym, powrotem do wcześniejszych emerytur, sprzeciwem wobec  najazdu emigrantów,  500 +,  walką z unijnymi instytucjami, walką o nasze zdrowie, kołami gospodyń wiejskich itp. Ja określił bym za paciorki. Ale to moja opinia. Tylko trzeba pamiętać, że istnieje druga strona medalu, zawsze. W księgowości, te dwie strony, to winien i ma. I tu jest problem. Bo o ile cała propaganda jest skierowana na paciorki, o tyle drugiej strony medalu się nie pokazuje. Gorzej, medal może  tylko jeden, jedyny prawdziwy i słuszny. Więc, jak nie mając informacji, mogę zaakceptować taką sytuację. A z wieści, które czasami przebijają się z różnych stron, nawet ta pokazywana strona medalu, nie jest tym , czym się wydaje. Słusznie więc sądzić, że medal jest fałszywy, a próby produkcji czegoś prawdziwego duszone są w zarodku. A tego już nie muszę udowadniać, bo to, co sie ukazuje na tym portalu,  jest tego najlepszym dowodem.

zaloguj się by móc komentować

olo @olekfara 14 lutego 2021 17:14
14 lutego 2021 17:39

a jak srednia dlugosc zycia spada to wczesniejsze emerytury mozna uznac za paciorki?

zaloguj się by móc komentować

olo @stanislaw-orda 14 lutego 2021 14:39
14 lutego 2021 17:53

zgodzisz sie z marcinem, ze przejeci wolnymi mediami represji nie odczuja?

zaloguj się by móc komentować

pike @olekfara 14 lutego 2021 17:14
14 lutego 2021 17:54

O jakim realnym odporze mowa skoro Morawiecki i jego najważniejsi ministrowie są z PO i Unii Wolności.

To Lejba F. skierował Morawieckiego  do PIS...........

Podobnie i Duda też  raczej z PO, a skład jego Kancelarii to ludzie z Unii Wolności oraz "Wyborczej"...

Zona poprzedniego prezia to Anna Rojer a obecnego to Anna Kornhauser obie widomego pochodzenia...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @grudeq 14 lutego 2021 15:33
14 lutego 2021 18:03

Może chcesz, naprawdę okazyjnie, kupić 20 food-trucków?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @grudeq 14 lutego 2021 15:33
14 lutego 2021 18:03

Może chcesz, naprawdę okazyjnie, kupić 20 food-trucków?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @SalomonH 14 lutego 2021 18:03
14 lutego 2021 18:10

Nie przepadam za jedzeniem z food trucków. Co pewien czas widzę na żywo, jak wyglądają festiwale food trucków i jakoś nie chciałbym w taki interes inwestować. 

Ale na czym polega to "praktycznie bankrutami", to coś podobnego jak los pracowników "PGR"? Oni wzieli te food trucka na własność, czy wzięli w leasing? Wzięli na JDG czy stworzyli jakaś Spółkę z o.o.? 

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @olo 14 lutego 2021 17:39
14 lutego 2021 18:23

do sześcdziesiątki ?

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Marcin-K
14 lutego 2021 18:34

Widzowie TVPIS i widzowie TVN to ten sam poziom otumanienia i odrealnienia. 

Dla mnie PIS już od dawna niczym nie różni się od PO - nie wiem o czym Szanowny prawi.

Co do postrzegania świata przez pokolenie moich rodziców - no cóż powiem tylko(po rozmowach z rodzicami oboje po 70), że mózg się starzeje. I to widać słychać i czuć. 

A co do haseł ala stan wojenny nie tak dawno z początkiem okupacji sejmu przez posłow Tomasz Lis opublikował Tweet - TRWA ZAMACH STANU WŁAŚNIE TERAZ ! 

Co z tego wyszło wszyscy wiemy - szopka...

I tak wydaje mi sie należy postrzegać Polską polityke - szopka dla lokalsów a ważne decyzje i tak zapadają gdzie indziej. 

Nigdy PIS nie lubiłem i nie mogę się doczekać aż odejdą od władzy.

Najsmutniejsze jest to, że niestety od 1989 r najlepszym Premierem był Leszek Miller wg mnie (Boże, że tego dożyłem) a za SLD żyło się najlepiej - przynajmniej nam przedsiębiorcom.

Zaznacze, że antykomunizm wyssałem z mlekiem matki.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olo 14 lutego 2021 17:53
14 lutego 2021 19:05

Problem jest błędnie postawiony. y. Przeglądam serwisy obojęzycznych kanałów tv w  telewizji satelitanej
i z ręką na sercu będę twierdził, iż żadne wolne media we współczesnym świecie nie istnieją.
No i najważniejsza, zasadnicza kwestia: od czego miałyby być one wolne?

zaloguj się by móc komentować

olo @olekfara 14 lutego 2021 18:23
14 lutego 2021 19:18

nie, przeciez to srednia, wezmy siedemdziesiat cztery- paciorki?

zaloguj się by móc komentować

olo @stanislaw-orda 14 lutego 2021 19:05
14 lutego 2021 19:37

nie, dlaczego mialyby nie istniec, ja to rozumiem jak nazwe handlowa wiec mysle ze dla przejetych okreslenie jest czytelne

odczuja?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olo 14 lutego 2021 19:37
14 lutego 2021 19:58

Ja nie wiem dlaczego miałyby nie istnieć. Moim zdaniem, póki co, nie istnieją.

Na temat odczuć nie będę się wypowiadał, bo nie bardzo łapię, o co  kaman.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @grudeq 14 lutego 2021 18:10
14 lutego 2021 20:30

Ja proszę pana nie wiem, ludzie jakoś tam na życie zarabiają, czasem dziwnie. Ja w ogóle na ogół jadam to co sam przygotuję, a jeśli coś innego, to w dobrych miejscach i z namysłem. Na eksperymenty mnie nie stać.

Jeśli mam tu panu udowadniać, że dziesiątki tysięcy ludzi w Polsce popadły w poważne finansowe problemy w związku z pandemią koronawirusa, czy raczej polityką władz wobec tejże, to mi naprawdę szkoda czasu. Do finansowo poszkodowanych nie należą urzędnicy i ogólnie budżetówka, więc ta uciążliwość do nich bezpośrednio nie dociera, nawet jak fryzjerzy byli nieczynni, to jakoś panie w urzędach dawały sobie radę.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ThePazzo 14 lutego 2021 18:34
14 lutego 2021 20:31

jako przedsiębiorca od 1989r. nie podzielam opinii, iż za owego SLD żyło się najlepiej, i nie chciałbym dawać kolejny raz przykładów patologizacji państwa przez każdą 'siłę' polityczną od 1989r. a SLD już szczególnie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ThePazzo 14 lutego 2021 18:34
14 lutego 2021 20:32

a na czym ów antykomunizm miałby polegać? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ThePazzo 14 lutego 2021 18:34
14 lutego 2021 20:32

a na czym ów antykomunizm miałby polegać? 

zaloguj się by móc komentować

olo @stanislaw-orda 14 lutego 2021 19:58
14 lutego 2021 20:41

doslownie tak, ale funkcjonuja jako nazwa handlowa tak jak i " prawo i sprawiedliwosc"

napisales o memie stanu wojennego i wspomniales ze u ciebie specjalnie nic sie wtedy nie zmienilo,  rozumiem ze marcin podobnie ocenia protesty przejetych "wolnymi mediam", ze w zasadzie nic sie nie stalo a tylko bloto w glowach

no i przeciez nie pytam o odczucia, tylko czy twoim zdaniem  "wolne media" sa represjonowane

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olo 14 lutego 2021 20:41
14 lutego 2021 21:10

to moze ujme problem  inaczej, bo represjonowanie to okreslenie to tylko  taran  stosowany w wojnie ideolo.

Mamy oto taką sytuację, że stacja medialna, niech będzie że TVN, choć to bez znaczenia płaci podatek od dochodu. Na przychód , który po potrąceniu kosztów jego uzyskania składa się sprzedaz  rozmaitych produktów medialnych i innych elementów , które ta stacja sprzedaje. W tym np. uzyskuje przychody ze sprzedaży czasu antenowanego na zamieszczanie  filmów  (spoty) reklamowych. Produktów takich jest ileś tam, a sprzedaż okienek czasu antenowego dla reklamodawców stanowi jeden z nich. Po zsumowaniu przychodów oraz  kosztów ich uzyskania w jakimś  okresie czasu,   otrzymuje się dochód brutto, a po opodatkowaniu tegoż dochodu i spłacie naleznych zobowiązań dochód netto, czyli w uposzczeniu zysk.

I teraz mamy oto propozycję rządowa, czy moze  większości sejmowej, żeby dodatkowo pobrać daninę ekstra od jednego z produktów, które stacja tv sprzedaje, a mianowicie od sprzedazy czasu antenowego dla reklamodawców. Mamy zatem do czynienia z sytuacją podwójnego opodatkowania, co oczywiscie jest możliwe do wprowadzenia, ale trzeba to nazwać po imieniu. Mozna to okreslić rozmaicie, ale na pewno nie jako represjonowanie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

mooj @stanislaw-orda 14 lutego 2021 21:10
14 lutego 2021 21:27

Dlaczego "podwójnego"? 

Jest CIT, jest też np podatek od nieruchomości (czy innych aktywów patrz bankowy) lub podatek od sprzedaży (np sklepy wielkopowierzchniowe), nie mówiąc o amerykańskim systemie (obciążenie sprzedaży podatkami)

"Podwójnie opodatkowany" może być np dochód wypłacony (raz CIT-e, drugi raz ten sam podatek - podatkiem od zysków kapitałowych /dywidend), bo to samo jest opodatkowywane.

System  opodatkowania sprzedaży (detalicznej tzw "sklepy wielkopowierzchnniowe") był badany przez TSUE. Nie sądzę by po rozszerzeniu na "niedetaliczną" coś się miało zmienić w aporobującym stanowisku TSUE.

 

Podwójne będzie wtedy jak będzie naliczane łącznie, tj 

- raz gdy nadawca/emitent doliczy hurtownikowi (domy medialne) powiedzmy 5%

- dwa na ten sam czas antenowy hurtownik doliczy kolejne 5% (od poprzednich 105% czy 100% mniej istotne)

 

A mi się kojarzy sytuacja jak Reagan opowiadał dowcip o trzech psach (do zgooglowania). Jedno pokolenie nie minęło ..i kto się teraz śmieje? (dopóki było mięsko nie szczekali "tamci" i się oduczyli w ogóle zabierać głos, teraz nawet dla mięsa "amerykański pies" nie wie jak zaszczekać - ratlerkowato wychodzi). Skojarzenie pośrednie, pierwszy raz ten Reagowski dowcip o trzech psach rozbłsykiem wrócił po wywaleniu Trumpa z mediów... i siedzi, a coraz więcej odniesień.

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @SalomonH 14 lutego 2021 14:06
14 lutego 2021 21:37

" To Zakopane jest takie małe, że nie wystarczy nawet dla tych, co są zarobieni na covidzie, argument raczej słaby, bo za okupacji niemieckiej też tam impreza była."

Daj pan spokój z takimi bredniami, bo tylko się kompromitujesz. Po pierwsze "małe" ?? czyżby, a w sezonie jest tu 100 tys. turystów, którzy wymieniają się co tydzień - dwa. Poza tym Pan Marcin użył nazwy "Zakopane" jako symbolu. Bo oprócz tego miasta są jeszcze na Podhalu Bukowina Tatrzańska, Białka Tatrzańska, Małe Ciche itd. Wszędzie mnóstwo ludzi na stokach. Są jeszcze inne miejscowości narciarskie, np. Krynica Górska.

A bełkot o tym jak to za okupacji "też impreza była" można wytłumaczyć tylko fatalną jakością tych prochów co je pan wciągnął nosem czy uchem. Po co tacy ludzi tu na SN przychodzą i zaniżają poziom? Zlecone zadanie czy wrodzony debilizm?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @mooj 14 lutego 2021 21:27
14 lutego 2021 21:37

Chodziło mi o zobrazowanie  kwestii, że wprowadzenie dodatkowej daniny podobna  regulacją nie może być przedstawiane tylko jako rodzaj  "opłaty solidarnościowej"  ani też jako rodzaj "represji".

Władza może wprowadzać podobne regulacje, bo ze swej istoty po prostu może tak uczynić.
Chyba że jest tylko prokurentem i okaze sie, ze jakies gremia nadrzędne  jej na to nie pozwolą.

A w  zasadzie całość systemu przymusowych świadczeń można potraktować jako rodzaj represji.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Krzysiek 14 lutego 2021 21:37
14 lutego 2021 21:39

A  nie mógłbyś trochę grzeczniej?

zaloguj się by móc komentować

olo @stanislaw-orda 14 lutego 2021 21:10
14 lutego 2021 21:57

dla przejetych to sa fakty dokonane, bo pis ma wiekszosc i media publiczne

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Krzysiek 14 lutego 2021 21:37
14 lutego 2021 22:09

Ależ to pan bełkocze, nie wiem też, co chce pan udowodnić, ludzie jeżdżą w góry i gdzie się da, sam bym pojechał gdzieś w takiej sytuacji, ale nie jest to dowód na to, że działania rządu nie przyniosły nikomu niepotrzebnej szkody. Wszystkim przyniosły. Nie da się też porównać sytuacji polskich przedsiębiorców z niemieckimi na przykład, bo tam wszelkie blokady mają pełne pokrycie finansowe, Niemiec wypełnia kwit ile nie zarobił i Bundesrepublik Finanzagentur GmbH drukuje mu na koncie ile trzeba, zarabiając jeszcze na powodowanej tak inflacji. To też nie jest dobre dla nikogo, ani nie będzie wiecznie trwało, ale na pewno mniej boli.

Swoją drogą, jak Komorowski kazał brać kredyt i pracy szukać lepszej, to darli łacha z niego, ale jak Kaczyński uznał, że niektórzy do prowadzenia biznesu nie dorośli, czy nie zasługują, w każdym razie nie powinni, to pisowcy nie ulitują się już nad nikim.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @qwerty 14 lutego 2021 20:32
14 lutego 2021 22:55

Na tym, że uczono mnie od dziecka, iż własność prywatna to świętość.

Może to kwestia koniunktur na rynku a także tego, że czasów SLD naszego kraju jeszcze tak nie zdominował obcy kapitał szcególnie sieci handlowe.

Kolejnym aspektem był fakt, że z SLD dało sie coś załatwić i było się pewnym, że sprawa jest załatwiona.

Patologia systemu jest za kazdej władzy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ThePazzo 14 lutego 2021 22:55
15 lutego 2021 01:24

Chyba pan żartuje. Leszek Miller reprezentujący interesy SdRP po likwidacji PZPR,"przekształcał"się zgodnie z haslem leninowskim "grabić zagrabione".Układy mieli wszędzie,a rzucane hasełka oburzenia na kolesiów były wręcz lamentem nad biednym i umęczonym państwem ,poniewieranym przez siepaczy prywatyzacji za bezcen. Tylko,że po wygranych wyborach jesienią 2001 r. postawa SLD wobec prywatyzacji uległa zmianie. Efektowne hasła odłożono do lamusa i zasłaniano się dziurą budżetową,lecz jeszcze co nieco i dla nich zostało.

Odnoszę wrażenie ,że PiS powstrzymał trochę prywatyzację.No...być może dlatego,że nie za wiele już pozostało do prywatyzowania...

Hmn...drużyna L.Millera ,czyli SLD-UP-PSL,dzielni rycerze....tak z nimi dało się zawsze coś załatwić i było się pewnym,że sprawa jest załatwiona...Spokojnie,z poprzednikami też... Patologia systemu.....

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @stanislaw-orda 14 lutego 2021 14:39
15 lutego 2021 08:54

Pewnei mit, natomiast moja mama, prosta kobieta, która miała do dyspozycji tylko małe radyjko i tam usłyszała piąte przez dziesiąte, miała prawo tak zareagować. To że to był wihajster do określonych celów wskazuje bardziej to, że do dziś używają go de facto ci sami ludzie. I ludzie którzy tych ludzi wspierają. A całe to towarzycho Frasyniukowo-tramawajowe uwielbia się stroić w piórka "opozycjonistów", nawet dzisiaj. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @grudeq 14 lutego 2021 15:36
15 lutego 2021 08:54

Ja bym jednak unikał analogii z 1939 rokiem, bo to śliski grunt jest:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @SalomonH 14 lutego 2021 15:39
15 lutego 2021 08:57

Nie wiem - ja dostałem podwyżkę w pracy, a nie pracuję w korpo, ani w żadnej firmie powiązanej z rządem. I co mam teraz zrobić? Popełnić sepuku?

Ja mam tak, że zawsze jak rządzi PiS to - taki przypadek - poprawia mi się, dostaję podwyżki a w mojej firmie lepiej się dzieje, wszystko się kręci. Jak było PO to firma już prawie była zamknięta, choć szefowie są totalnie antypisowscy. Tak że tak to jest z tymi wszystkimi opowieściami. 

Niby pan nic od rządu nie oczekuje, ale w kółko go pan krytykuje. To trochę niekonsekwentne - zgodzi się pan?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @olekfara 14 lutego 2021 17:14
15 lutego 2021 08:59

to co ma zrobić rząd, żeby pan nie stwierdził wtedy że to nie było "kupowanie wyborców"? Jak obniży podatki, to tez będzie kupowanie wyborców. Ja nie dopraszam się tego, by kochać ten rząd, ale żeby odrobinę proporcji zachować w tej krytyce.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ThePazzo 14 lutego 2021 18:34
15 lutego 2021 09:00

To proszę sobie głosować na Millera, kto panu zabrania?

zaloguj się by móc komentować

atelin @Marcin-K
15 lutego 2021 09:04

"I muszę przyznać, że ciekawi mnie w tej sytuacji jedno – gdzie w takim razie jest ten ciężki kryzys ekonomiczny Polaków, o którym mówi ze zgrozą w spojrzeniu choćby i ten łysy przygłup, Budka. Jeśli ta katastrofa rzeczywiście by miała miejsce, to chyba ludzie nie wypełniliby tak szczelnie sklepów wielkopowierzchniowych, hoteli i Krupówek."

https://www.petitsfours.pl/.

Nie jest absolutnie moim zamiarem reklamowanie firmy podając link, chcę tylko aby każdy, kto chce, zapoznał się z cenami. Tam kanapka potrafi kosztować cztery dychy, o ciasteczkach nie wspomnę. Otóż klientelą są ludzie około trzydziestki, którzy to ponoć najbardziej narzekają, że po studiach muszą pracować w Macu. I większość na ubraniu ma osiem gwiazdek lub błyskawicę. A najgorsze jest to, że zachwycają się tym żarciem, a tymczasem moja mama i moja żona i moja synowa robią sto razy lepiej. A ja, jak wejdę do kuchni, to sam zrobię pięćdziesiąt razy lepiej. Nie, żeby w tej knajpie nie było źle, ale smaki jakimi zachwycają się klienci powodują, że mam pewność co do kulinarnych kompetencji ich mam i babć.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @atelin 15 lutego 2021 09:04
15 lutego 2021 09:10

No to właśnie mnie już najjbardziej rozsmiesza jak Budka i przyjaciele opowiadają o kryzysie finansowym Polaków, podczas gdy oni się dzień w dzień odwołuja do tych "którym się udało" i do tych takich lepszych, co stać ich na wyjazd na narty do Szwajcarii. Uspokajam pana Budkę - tym ludziom nie spadł nawet włos z głowy w czasie pandemii. A ci, których pan Budka na co dzięń ma totalnie w dupie, radzą sobie bez jego pomocy.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 15 lutego 2021 08:57
15 lutego 2021 09:21

To ma pan bardzo czuły miernik w takim razie, bo mi się jeszcze żaden rząd nie podobał do tej pory, ani nie odczuwam takich zależności. Najbardziej chyba podobały mi się rządy, gdy mieszkałem za granicą, chyba głównie dlatego, że nie było ich za wiele w codziennym życiu, ani moim, ani ludzi, z którymi miałem kontakt. Nasze rządy takie nie są i angażują emocje ponad miarę.

zaloguj się by móc komentować

lch @mooj 14 lutego 2021 21:27
15 lutego 2021 09:47

"Nałożenie na media podatku od reklamy oznacza podwójne opodatkowanie. Wpływy z reklam są już bowiem obciążone CIT. Nie ma znaczenia, że CIT to podatek dochodowy, a nowa danina jest podatkiem liczonym od przychodu. Obciążane są te same środki, mamy więc ten sam przedmiot opodatkowania. Wpływy z reklam rzutują przecież na podstawę opodatkowania CIT."

zaloguj się by móc komentować

mooj @lch 15 lutego 2021 09:47
15 lutego 2021 10:45

Nie zgadzam się. Wystąpienie dodatniej korelacji ("rzutują"), nie oznacza "to samo". Jest opodatkowane dwa razy, czyli to samo (choć niekoniecznie tym samym mechanizmem) jest opodatkowane.

"Rzutuje" wiele rzeczy na siebie. Pojęcia mające swoje znaczenie po rozszerzeniu ich zastosowania tracą sens. Pisanie o podwójnym opodatkowaniu  w tym przypadku osłabia sens pisania o (domyślnie niesprawiedliwym lub bezsensownym) wielokrotnym opodatkowaniu sensu stricto.

Ale chyba możemy pozostać prz swoich zdaniach - wydaje się, że są dość jasno określone. Wiemy w czym się różnimy, a nie są to bardzo istotne sprawy, więc...

;)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @SalomonH 15 lutego 2021 09:21
15 lutego 2021 10:58

Ciekawe co to za kraje były. Bez podatków, skandali politycznych, propagandy w telewizji, upadków ministrów itp? Ja rozumiem, że jak się żyje za granica to ma się wrażenie, że rządu nie ma. Moja siostra mieszka w Holandii od nastu lat i nawet nie wiedziała, że tam rząd upadł. Ja zacząłem się za nią interesować miejscową polityką i okazało się, że tam jest dokładnie wszystko tak samo jak u nas. 

Mnie osobiście rząd nie przeszkadza, ani nie zauważam go na co dzień w swoim życiu. Ani nie uważam go za cudowny, ani nie uważam go za całkowicie fatalny. Za poprzednich było mi dużo gorzej i naprawdę dziękuję Opatrzności, że w czasie pandemii nie mieliśmy nad sobą Budki czy Schetyny, bo to za ich czasów musiałem przez pewien czas przerzucac paczki zagranicą. Każdy argument sugerujący mi, że jak zagłosuję na PiS - nie argumentując tego żadna sensowną alternatywą - to będe miał lepiej, uważam za próbę oszukania mnie, albo wpędzenia mnie w osobiste kłopoty.

zaloguj się by móc komentować

olo @olo 14 lutego 2021 21:57
15 lutego 2021 11:09

juz nawet pan ziobro sie uaktywnil, wiec pewnie za niedlugo zacznie sie oglaszanie sukcesu; i tak do znudzenia

zaloguj się by móc komentować

olo @Marcin-K 15 lutego 2021 10:58
15 lutego 2021 11:13

przepraszam, ale chyba "nie" zgubiles w ostatnim zdaniu

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Marcin-K 15 lutego 2021 09:00
15 lutego 2021 15:40

Ja tylko napisalem kiedy mi się najlepiej żyło a akurat wtedy premierem był Leszek Miller. Nie było tych wszystkich dotacji i standardów EU a także agresywnego przejęcia rynku handlowego przez kapitał zagraniczny - dopiero sie rozkręcali. 

Dla mnie nie ma znaczenia czy fabryki są państwowe kolesi z PIS czy PO czy w rękach zagranicznych. Nie są moje ani ja w nich nie pracuje. Dostąpu (zamówień) też do nich nie mam bo nie mam partyjnych kontaktów. Wiec jakie to ma dla mnie znaczenie, że rząd wyprzedał te firmy po PRL czy znacjonalizował inne segmenty rynku ? 

Nigdy nie głosowalem na SLD :)

500+ okazało się zwykłym kupowaniem głosów - demografia ani drgneła.

Podnoszenie podatków przez PIS też nie po mojej myśli, a zadłużenie to himalaje rekordów.

Biurokracja chamująca rozwój jak była tak jest.  

Bolszewickie ustawy wymierzone w poszczególne gałęzie gospodarki to katastrofa. 

Frankowicze? Ktos to jeszcze pamieta?

W innych krach potrafią powstrzymać ustawowo zarobki deweloperki połączonej z bankami - u nas ceny nieruchomości to absurd. Ekonomiczne niewolnictwo.

Polityka zagraniczna wasala. 

Edukacja leży, opieka medyczna też armia to jakiś żart. 

Za to propaganda jak za komuny i miliardy dla TVPIS, którego nie da się oglądać.

Promowanie disco polo...

Afery zamiecione pod dywan. Nikt nie siedzi, nikt za nic nie odpowiada. Smoleńsk komisja  Maciarewicza to etaciki i farsa.

Komisja Amber Gold żenada. 

Reformy słuzb specjalnych, wymiaru sprawiedliwości, prawa podatkowego, prawa rodzinnego,   ehh nie chce mi sie nawet pisac w jakim burdelu nadal żyjemy i nie widać nadzieji.

Ze niby zatrzymali emigrantów? Wg statystyk, które podaje Konfederacja jest wiecej emigrantów niz za PO...

To co wyprawiają przy covid to już masakra absurd goni absurd a korupcja przy tym total.

Polityke historyczną nawet nie skomentuje.

To co w tych rządach takiego super?

Chyba, że ktoś lubi kopie PO o nazwie PIS i nie rozumie, że więcej te partie łączy niż dzieli. 

Kolega był w weekend w Zakopanem - domek na 3 dni na 10 osób - 4000 pln.

Na przystanku kartka z przekreśloną kaczką a kierowca autobusu krzyczy do pasażerów - prosze o zdjecie masek tu nie kaczogród.

Górale chyba zrozumieli. 

 

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 15 lutego 2021 01:24
15 lutego 2021 16:41

np. kaliska "Hellena" i PFRON, gdy prezesem PFRON był brat prezesa (i wówczas właściciela "Helleny").

zaloguj się by móc komentować

Paris @SalomonH 15 lutego 2021 09:21
15 lutego 2021 18:43

Bo  WIELKIE  ZLODZIEJSTWO...

...  "naszych  ZONdUF"  wymaga  OGROMNEGO  BICIA  PIANY  MERDIALNEJ  i  jeszcze  WIEKSZYCH  EMOCJI  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 15 lutego 2021 10:58
15 lutego 2021 18:53

Nie,  Panie  Marcinie,...

...  w  Holandii  czy  we  Francji  jeszcze  nie  wszystko  jest  takie  samo  jak  u  nas  w  Polsce  !!!

Tam  nie  ma  jeszcze  takiego  ZLODZIEJSTWA  PANSTWOWEGO  jak  u  nas...  nie  ma  takze  takiej  SLUZALCZOSCI  i  PODDANSTWA,  co  mnie  nieprawdopodobnie  mierzi  u  "naszych"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @olo 15 lutego 2021 11:09
15 lutego 2021 18:56

Wie,  ten  KRET  PiS'owski,...

...  z  ktorej  strony  chlebek  jest  posmarowany  !!!

 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @stanislaw-orda 15 lutego 2021 16:41
15 lutego 2021 21:55

No cóż panie Stanisławie;piękna Helena doprowadziła do wojny Trojańskiej ,a Kaliska Hellena do Kaliskiej.Chyba tam pióreczka się snują do obecnych czasów. Lecz tak sobie myślę,że to inna inszość była niż w hasełku"grabić zagrabione"...,na szczeblu państwowym... w wymiarze całej gospodarki Polski...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ThePazzo 15 lutego 2021 15:40
16 lutego 2021 11:06

W Pana komentarzu występuje takie stężenie absurdu, że ja nawet nie będę się silił na jakieś riposty, które moglibyśmy ciągnąć w nieskończoność. Pan najwyraźniej próbuje wysunąć się na czoło największego krytyka PiS-u na świecie, co jest ostatnio bardzo modne gdzie nie spojrzę, i żaden argument, nawet z sięganiem po tę skończoną szmatę Millera, jeśli dobrze posłuży w Pana mniemaniu w tym chorym wyścigu, Panu nie straszny. 

A co do tych rysunków z kaczkami - skoro imponuje Panu tego typu poziom, to ja już zdecydowanie nic więcej nie mam do wniesienia w tej dyskusji.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Paris 15 lutego 2021 18:53
16 lutego 2021 11:07

W Holandii są eutanazje na życzeni, aborcje, śmorcje, a kurestwo jest jaknajbardziej legalne i wręcz się zachęca i starych i młodych do korzystania. Podatki też jak najbardziej są, i to spore - raju na ziemi nie ma nigdzie. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Marcin-K 16 lutego 2021 11:06
16 lutego 2021 11:26

A już mi się wydawało,że tylko ja dostrzegam to "stężenie absurdu",bo sięganie po przykład pana Millera i jego zasług względnego spokoju gospodarczego ...to takie...ten tego...no nie bedę się wyrażać. Czyż nie prościej w skrócie było napisać : ot - to system naczyń połączonych...? pozdrawiam pana

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Marcin-K 16 lutego 2021 11:06
17 lutego 2021 08:24

Moge krytykować PIS PO SLD dokładnie tak samo - tzn, że żadne rządy po 89 w tzw wolnej Polsce nie są warte mojego poparcia.

Miller jest mi tak samo nie straszny jak Kaczynski czy Tusk. Wszyscy siebie warci.

Na pewno nie imponuje mi poziom załgania TVP czy TVN.

Opowiastke z góralem, który nie kocha PIS podałem jako interesujący i śmieszny fakt. 

Nie usiłuję się wysunąć na żadne czoło za to Pan używa ad personam i próbuje obrażać - słaba to argumentacja ale widać entuzjaści PIS tak mają gdy brak argumentów.

Przypomnę, że to za kochanego przez Pana PIS mającego wiekszość w Sejmie vice marszałkiem Sejmu jest komuch z SLD Czarzasty w sweterku a Magdalena Biejat z Partii Razem jest przewodniczącą sejmowej komisji Polityki Społecznej i Rodziny.

Wyczyny Pana Gowina i Glińskiego pozostawie bez komentarza.

Minister finansów w rzadzie PIS rozumiem Panu odpowiada. 

Rzeczywiście - chyba nie mamy o czym rozmawiać. 

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @ThePazzo 17 lutego 2021 08:24
17 lutego 2021 18:46

To pokrótce chodzi o to, że zbrodnicze rządy PO zrobiłyby nam jakąś strasznie zbrodniczą zbrodnię, alw na szczęście przyszedł PiS, żeby tak się nie stało. Jakość rządów PiS nie ma dla Marcina żadnego znaczenia w kwestii wyboru, bo Marcin kieruje się w swoich wyborach strachem przed zbrodniami PO, a kiedy dochodzi do głosu strach, to cała reszta jest nieistotna. I wtedy nie ma o czym rozmawiać.

zaloguj się by móc komentować

olo @SalomonH 17 lutego 2021 18:46
17 lutego 2021 20:18

nie myslisz, ze to raczej powierzchownie niz pokrotce?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @olo 17 lutego 2021 20:18
18 lutego 2021 09:19

To jest głębokie niestety.

zaloguj się by móc komentować

olo @SalomonH 18 lutego 2021 09:19
18 lutego 2021 10:42

ok, ja mysle ze to  warsztat

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować