-

Marcin-K

O nieprzynoszącym spodziewanych efektów pluciu pod wiatr.

To że czas upływa odczuwa każdy z nas na tysiąc możliwych sposobów. Ja na przykład w niedzielę zorientowałem się, że jest piętnaście po dwudziestej pierwszej, a ja zapomniałem sprawdzić wyniki wyborów. Jeszcze nie tak bardzo dawno temu potrafiłem już dzień wcześniej mieć problemy ze zmrużeniem oka. To nie znaczy że mnie te wybory nie obchodziły czy coś takiego. Po prostu pewne emocje w człowieku się wypalają i ostatecznie stwierdzam, że to chyba dobrze. Tak czy siak nie było wielkiej niespodzianki jeśli chodzi o pierwszą turę. Druga to całkiem inna zabawa, ale ja tak naprawdę zupełnie nie o tym. Patrzyłem sobie w niedzielę na te wyniki i pomyślałem, że ja już właściwie nie jestem w stanie stwierdzić, która to jest porażka wyborcza - nazwijmy rzecz po imieniu - Tuska i jego koleżków. Ja tego nie potrafię policzyć. Choć pamiętam z Salonu 24 nieustanne przypominanie niektórych blogerów, które to z rzędu PiS przegrał wybory, oni to mieli dokładnie przerachowane.

Wiadomo, że jest jeszcze ta dogrywka i tam może być bardzo różnie, ale jednak fakt jest faktem. Pomimo tego, że pod Tuska gra niemal wszystko - media, kino, pop, celebryci, zachodnie internety, tamtejsi politycy, oni nie są w stanie od bardzo już dawna, właściwie to za chwilę ostatnim ich takim prawdziwym sukcesem będzie przepchnięcie w 2011 roku Komorowskiego, już nie tylko czegokolwiek wygrać, ale po prostu sprawić, by ktokolwiek powiedział o ich kandydatach coś w miarę pozytywnego. Bo przecież narzekają tam wszyscy - od Lisa po Żakowskiego.

To była refleksja pierwsza, druga natomiast dotyczyła powyborczych reakcji Tuskowych mediów. Przypomniało mi się bowiem, że po tych poprzednich, rzecz jasna przerżniętych, wyborach, to były chyba te do UE, dzień, góra dwa, "po" przelała się przez gazownie i onety fala komentarzy utrzymanych w duchu: "a może takie pogardliwe odnoszenie się do wyborców nie tylko tamtych, ale i naszych własnych, choćby przez to że nie daje im się żadnego pozytywnego programu, to nie jest najlepszy pomysł na wygranie z PiS-em?". Pamiętam to dobrze, napisałem na ten temat nawet tekst. Oczywiście rzecz nie utrzymała się długo, już po tygodniu znów było jak dawniej.

Byłem jednak bardzo ciekaw, czy teraz, gdy znów ich heros dostał w łeb, coś tam zakiełkuje, być może nawet nie na dwa dni, a choćby cztery. Odpaliłem rano wszystkie zjednoczone gazownie, posłuchałem trochę kolegów z pracy i już stało się dla mnie jasne, że tamta pseudo-skrucha to był wypadek przy pracy. Gazownie i onety podpowiedziały za pomocą odpowiednich "statystyk", że na Dudę głosują imbecyle bez szkoły, ludzie dla których średnie wykształcenie to niemal to samo co dla innych profesura w Yale, a dzielny lud wilanowski powtórzył i rozrzucił dalej w świat powtarzając to jako oczywistą oczywistość. Każdy w miarę przytomny człowiek wie tymczasem, że nie ma takiego żula czy dresiarza na ulicy, który głosuje na PiS. Jeśli znacie tez kogoś, kto na przykład chlubi się tym, że "wszystko zawsze załatwi", albo jak trzeba załatwić lewy telefon z fakturą i rodowodem, to w ciemno możecie obstawiać, że macie do czynienia z wyborcą króla europy. Gdyby na przykład Kurski w TVP nagrał program o tym, że każdy kto nosi dres, albo szcza po krzakach i zaczepia ludzi, to PO-wiec, to moglibysmy się szykować na ósma kadencję Tuska. Ale oni tam nie mają podobnych skrupułów.

Czyli jednym słowem nic tu się nie zmienia i zapewne nie zmieni, w każdym razie nie za szybko. Dużo na SN pisze się i mówi o mechanizmach polityczno-ekonomicznych i staramy się wszyscy trzymać z dala od obiegowych opinii. Na moje oko to jednak musi mieć na ostateczne decyzje Polaków to, że w tej chwili tylko jedna partia potrafi nie zatruwać swojego przekazu tak ostentacyjną pogardą dla ludzi. Ja tego osobiście nie rozumiem, jak można w ogóle startować do politycznej gry z takim podejściem do tych, których należy przekonać do oddania na siebie głosu. I co ciekawe ta metoda na "zniechęcanie" robi się coraz bardziej modna. I to na tzw. lewicy jak i na tzw. prawicy. Najpierw mówimy do społeczeństwa: duża część z was to banda idiotów i wieśniaków, a potem staramy się "pozyskać ich głosy".

Mam więc dla wszystkich tych, którym rządy PiS siedzą zadrą w pięcie, że to może się szybko nie skończyć. Nie powaliła tego rządu dla wieśniaków ani Merkelowa z Putinem, ani nawet wszechpandemia, ani też mówiący językami i krzywiący się jakby wyszedł przed chwilą z toy-toya Trzaskowski. Ja miałem osobiście sporo wątpliwości, czy Duda może w drugiej turze wygrać, ale widząc że oni tam nie mają do zaoferowania ludziom nic poza pluciem pod wiatr w kierunku wyborców, to możemy tych wygranych PiS-u już naprawdę się kiedyś nie doliczyć.



tagi: wybory 

Marcin-K
30 czerwca 2020 09:19
62     2373    4 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Marcin-K @Marcin-K
30 czerwca 2020 09:32

Errata

Ok, oczywiście trochę musiałem namieszać. Wybory europejskie z maja 2019 oczywiście nie były ostatnimi przegranymi przez PO. Potem były rzecz jasna te parlamentarne. Mój tekst o "fałszywej skrusze kolegów Tuska" dotyczył tych do UE. Oto link dla chętnych.

http://marcin-k.szkolanawigatorow.pl/czy-donald-tusk-zostanie-stolarzem

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @Marcin-K
30 czerwca 2020 09:58

Liczyłem na PADa, a tu masz, jeszcze 2! tygodnie znoszenia tej nudy wyborczej, czyli flaków z olejem 'po prezydęcku'.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @adamo21 30 czerwca 2020 09:58
30 czerwca 2020 10:02

Ja nie liczyłem na pierwszą turę, ale i tak był o włos. Teraz nudy nie będzie. Duda musi naprawdę uważać. 

Z drugiej strony ja kiedyś u siebie cynicznie i trochę hiperbolizująco napisałem, że niezależnie kto wygra, czy Duda, czy ktoś z PO będę zadowolony. Bo nawet jak wygra Trzaskowski, to będę miał kupę dobrej zabawy. Zacznę wtedy oglądać wiadomości w telewizji. Ja będe musiał to zobaczyć, jak on się totalnie degraduje w tej roli. Nie oglądam kabaretów, a z humorem jest jak z cukrem. Jak się go nie dostarcza, to organizm się upomina.

Ale nie daję Tuskowskiemu szans. Nie da się wygrać wyborów obrażając dużą część wyborców. To prostu matematyka.

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @Marcin-K
30 czerwca 2020 10:25

To była dopiero pierwsza tura. Myślę, że dodali do wyniku Trzaskowskiego wynik Hołowni, Biedronia, Kosiniaka i Kamysza i im wyszło, że Duda przegra. Dlatego nie ma żadnej refleksji.

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @Marcin-K 30 czerwca 2020 10:02
30 czerwca 2020 10:25

Ale nie daję Tuskowskiemu szans. Nie da się wygrać wyborów obrażając dużą część wyborców. To prostu matematyka.

Oby Pan miał rację. Ja jednak jestem pesymistą. Moim zdaniem Tusk jest już skończony. Ale Trzaskowski dopiero zaczyna. A początek ma mocny...

Nie wiemy co zrobi elektorat Hołowni i innych. Dopiero teraz zaczynają się prawdziwe wybory.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @mithrandir 30 czerwca 2020 10:25
30 czerwca 2020 10:29

W sensie pozycji w polskiej polityce jest skończony, ale nie skończony w sensie nadzorcy i "duchowego przywódcy" czy po prostu gauleitera. Wałęsa i Michnik to stare dziady nad trumną, a oni muszą mieć takiego ajatollaha. Tusk będzie jeszcze długo gubernatorem generalnym z ramienia.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Pioterrr 30 czerwca 2020 10:25
30 czerwca 2020 10:30

No musza się czegoś trzymać. Na pewno duża czesć tych elektoratów zagłosuje na Tuskowskiego, ale pewnie nie wszyscy i nie wszyscy pójdą. Natomiast trudno mi wyobrazić sobie, żeby tak odstręczający i nieszczery człowiek mógł porwać ponad 50% naszego biednego społeczeństwa. Raczej też jestem pesymistą, ale tutaj nie widzę szans dla Tuskowskiego.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @mithrandir 30 czerwca 2020 10:25
30 czerwca 2020 11:01

A początek ma mocny...

Przepraszam, kto ma mocny początek? Trzaskoski? Przecież jego wynik jest gorszy nawet od wyniku Bronka w pierwszej turze z Dudą w 2015 roku. Można oczywiście zachowywać procesową ostrożność, krygować się i rozważać o zachowaniu elektoratów, ale prawda jest taka, że żadne deklaracje kandydatów nie są w stanie zapewnić 100% poparcia osób na niego głosujących dla wskazanego przez nich kandydata. Poza tym Hołownia nie tylko zabrał głosy Złotoustemu ale i PAD-owi. 

zaloguj się by móc komentować


IanThomas @gabriel-maciejewski 30 czerwca 2020 11:06
30 czerwca 2020 11:13

Ale zobacz Gabriel, do jakiej degradacji doszło, że musimy obstawiać tak nędzne wyścigi .....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 30 czerwca 2020 11:13
30 czerwca 2020 11:20

To wszystko przez ten cały rap :-)

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @IanThomas 30 czerwca 2020 11:13
30 czerwca 2020 11:25

Jak napisałem: prawdziwe wybory dopiero przed nami.

Przed ostatnimi wyborami do parlamentu też wszyscy twierdzili, że PIS wygra. A senat został przegrany... A potem pojawił się jeszcze Gowin.

Nie róbmy projekcji własnych przekonań na przyszłość, której nie znamy. Trzaskowski to Poważna Oferta.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @Marcin-K
30 czerwca 2020 11:55

Nie róbmy projekcji własnych przekonań na przyszłość, której nie znamy

A rozumiem ... przewidywania innych to projekcje własnych przekonań, a Twoje to wyższa sztuka .... cóż mi rzec, jeno milczeć wypada. 

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @IanThomas 30 czerwca 2020 11:55
30 czerwca 2020 11:59

Przepraszam, ale odpowiedź przeznaczona była do Gandalfa, czy jak mu tam było, temu z kijem ....

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @IanThomas 30 czerwca 2020 11:55
30 czerwca 2020 11:59

Nic takiego nie napisałem.

Jeśli ma Pan wiedzę, że jest inaczej, to proszę się nią podzielić. Ja bardzo chętnie zmienię zdanie na podstawie mocnych argumentów, które być może nie mieszczą się w mojej percepcji świata polityki...

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @Marcin-K
30 czerwca 2020 12:05

Nawet jeśli przyszłość ma twarz Złotoustego, to nie wygra on najbliższych wyborów, bo koniunktura tego nie przewiduje. Dopóki w Białym Domu jest DT, to pośrednictwo Berlina nie jest potrzebne. Jak znowu do władzy wrócą Demokraci, to wtedy koniunktura na prawicę w Polsce minie. 

zaloguj się by móc komentować

Greenwatcher @Marcin-K
30 czerwca 2020 12:08

Mam nadzieję, że pańskich tekstów nie czytają (co autorowi winno sie życzyć). A jeśli czytają, to jestem pewien, że bez zrozumienia. 

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @IanThomas 30 czerwca 2020 12:05
30 czerwca 2020 12:33

1. A jak długo koniunktura przewiduje obecność DT w Białym Domu?

2. Czy jest Pan pewien, że wspomnianą przeze mnie Poważną Ofertę należy łączyć z Berlinem? Albo inaczej: czy faktycznie Berlin jest tu oferentem?

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @IanThomas 30 czerwca 2020 11:59
30 czerwca 2020 12:34

To było niepotrzebne. Nie okazałem Panu pogardy...

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @Marcin-K
30 czerwca 2020 12:45

Sądzę że obecność DT w BD opiewa jeszcze na jedną kadencję.

A która stolica jest bezpośrednim realizatorem programu społeczeństwa otwartego?

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @mithrandir 30 czerwca 2020 12:34
30 czerwca 2020 12:46

Ma Pan rację. Przepraszam.

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @IanThomas 30 czerwca 2020 12:45
30 czerwca 2020 13:00

Oby co do DT miał Pan rację.

Jeśli chodzi o realizację wizji społeczeństwa otwartego, to faktycznie Berlin ją realizuje. Ale moim zdaniem jest tylko zleceniobiorcą. Jest za słaby na to, by wywołać np. taką arabską wiosnę.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @Marcin-K
30 czerwca 2020 13:26

Pełna zgoda, że Berlin jest zleceniobiorcą. Pożyjemy zobaczymy, faktem jest że zycie potrafi zaskakiwać w najbardziej nieprzyjemny sposób. Ale zdarzają się również przyjemne niespodzianki. Nie wiemy kędy Duch zawieje ...

zaloguj się by móc komentować

moher @Marcin-K
30 czerwca 2020 14:14

Ta notka to chyba dobre miejsce - obstawiam 50,4% do 49,6% dla platfusa, niestety :(

Obym tym razem się pomylił.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K
30 czerwca 2020 17:05

Wybory prezydenckie na tle show pt. pandemia sa niczym .Czy wygra Trzaskowski czy Duda.. Obie opcje  podporządkują sie narzucony warunkom przez tych ,ktorzy nam aplikują "pandemię" .W tym roku nadejdzie kolejna mutacja grypy i można sie spodziewać kolejnych obostrzen, a w zwiazku z tym kolejnych ograniczeń w funkcjonowaniu. Prawdziwy obraz strat w gospodarce pojawi sie juz pod koniec lata i jesienia tego roku.Generalnie wybory dla mnie to jest odciaganie uwagi od faktu,ze ludzie noszą kagańce na twarzy i w tych kagancach ze "złamanym" karkiem biegną do urn. Jaki mają sens jakiekolwiek wybory z kneblem w ustach, no jaki.. Maska na twarzy jest symbolem zniewolenia.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @mithrandir 30 czerwca 2020 11:25
30 czerwca 2020 17:24

Przeliczeniu "w stu" wyników dwóch pretendentów, którzy wystapia w drugiej turze robi wynik jak 60 do 40 dla Dudy.

W praktyce oznacza to, ze tylko w przypadku gdy wszyscy co glosowali na pozostałych siedmiu kandydatów oddali swój głos w drugiej turze na Czaskosia, miałby on szanse wygrać z Duda. Tylko szanse , bo wynik wyszedłby wyrównany. Jest to całkowicie niemozliwe, bo np. liderzy Konfederacji z wojweództw podkarpackiego, amałopolskiego i lubelskiego zapowiedzieli że poprą Dudę w 2 rundzie. A na [dewno i w innych regionach będzie jakis podział głosó u wyborcowtego ugrupowania. Moim zdaniem ze wskazaniem w większosci na Dudę.. A nie ma żadnej gwarancji, ze głosujący na Hołownię takze w w wiekszości udzielą poparcia dla   Czaskosia. W przypadku produdowej frondy wyborców Konfederacji wystaczy to Dudzie do utrzymania przewgi z 1-szej rundy. Bo w praktyce rezerwuar głosów dotyczy tylko elektoratu Hołowni i Bosaka. Reszta nie ma znaczenia, aby mogła ważyć na szali bez względu na to jak zagłosuje.

zaloguj się by móc komentować


mithrandir @stanislaw-orda 30 czerwca 2020 17:24
30 czerwca 2020 18:34

Ja to oczywiście rozumiem. Ale w mojej, być może mylnej, ocenie to nie wszystko. Proszę sobie przypomnieć ostatnie wybory parlamentarne: wszyscy myśleli, że PiS zgarnie wszystko. A nie zgarnął, że o krecie nie wspomnę...

A pamięta Pan co mówił Michnik? Że Komorowski może przegrać tylko, gdy potrąci zakonnicę w ciąży na pasach. I przegrał, bez zakonnicy i nawet bez pasów.

Zamiana na Trzaskowskiego to dla mnie rzecz niebywała. I sądzę, że niektórzy wiedzieli o tym wcześniej i się tego bali. I byli bezsilni.

Jeszcze raz powtarzam: prawdziwe wybory dopiero przed nami. Obawiam się, że Duda będzie tylko reagował. To Poważni Oferenci będą atakować. I są profesjonalnie przygotowani, mają kasę i media. Są także gotowi na wszystko.

Dużo bym dał, aby się przekonać już teraz, że plotę bzdury.

zaloguj się by móc komentować

Tenerka @Marcin-K
30 czerwca 2020 19:30

Dużo na SN pisze się i mówi o mechanizmach polityczno -ekonomicznych i staramy się wszyscy trzymać  z dala od obiegowych opinii.

Zastanawiałem się ostatnio, czy jest na rodzimej scenie politycznej partia, ugrupowanie, czy wogóle jakaś osoba, którą nasz tu (czyli SN), punkt widzenia na geopolitykę historyczno-gospodarczą, zainteresowałby ze zrozumieniem.

No i wyszło mi raczej słabo. 

Z lewej strony nie widzę nikogo. No, może ktoś z generalicji prowadzącej mający jakiś dostęp do archiwów, ale się nimi nie podzieli bo klauzula Ściśle Tajne obowiązuje.

Po stronie Pis, nawet jeśli są osoby które podzielaja podobny pogląd, to też się nie wysuną przed szereg, bez rozkazu.

Jedynie G.Braun wydaje się być osobą, która potrafi jakoś szerzej zobaczyć sprawy Polskie na tle geopolityki historyczno-gospodarczej i jest najbliższy SN.

No, ale Konfederacja to przecież ruskie onuce, itp...itd...

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @mithrandir 30 czerwca 2020 18:34
30 czerwca 2020 20:14

A zatem Duda może przegrać tylko wówczas, gdy po pijanemu potrąci  na pasach ciężarną zakonnicę na tydzień przed głosowaniem. Czy zatem istnieje szansa, że ktoś go do tego przymusi, czy jednak trzeba będzie załatwić  zlecenie dla TIR-a  na "litewskiej/białoruskiej" rejestracji, aby wyeliminował Dudę.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Tenerka 30 czerwca 2020 19:30
30 czerwca 2020 20:38

A co ma Braun do wyborów prezydenckich.. Konfa sam sie wylelimnował z tej rozgrywki .. Boska zdobył te okolo 7% i wydała oficjalne oświadczenie, ze ma w d.. druga turę..  

Konfederacja to zwykli rozp.. tyle w temacie.. 

 

zaloguj się by móc komentować


mithrandir @Marcin-K
30 czerwca 2020 20:47

Ja nie wiem co będzie. Podałem tylko przykłady z przeszłości na to, że sama logika może być nic nie warta w przewidywaniu wyniku wyborów.

Po prostu sądzę, że nie wyciągnięto jeszcze głównych dział, bo wynik pierwszej tury był łatwy do przewidzenia. Nikt nie marnuje niepotrzebnie sił przed główną walką. A ta jeszcze przed nami...

zaloguj się by móc komentować


tadman @Marcin-K
30 czerwca 2020 21:13

Mierzi mnie TVP, a szczególnie szyderczo-ironiczny ton ws. dokonań dawnych i obecnych Rafała Trzaskowskiego. Czy nie potrafią przypomnieć faktów, a nam pozostawić ocenę jego dokonań?

zaloguj się by móc komentować

Tenerka @Draniu 30 czerwca 2020 20:38
30 czerwca 2020 21:24

Moj komentarz nie dotyczył wyborów ale krótkiego fragmentu wpisu, który zacytowałem na wstępie. Fragmentu który jest moim zdaniem istotny. A mianowicie, kto  z obecnych rozgrywających rodzimą politykę jest w stanie zrozumieć tematy poruszane w Szkole Nawigatorów? Czyli dla nas zasadnicze. Na tych tematach oparty jest codzienny trud Gospodarza i nasze tu dyskusje.

Podałem przykład osoby która moim zdaniem kmini co nieco. I nie jest to agitacja Konfederacji jako takiej.

Czy taką osobą jest Trzaskowski?... z góry wykluczam.

Czy Duda? ...śmiem wątpić.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Grzeralts 30 czerwca 2020 21:41
30 czerwca 2020 22:04

Policzyłeś i co ci wyszło?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 30 czerwca 2020 22:04
1 lipca 2020 06:21

Że zadecydują wyborcy Bosaka i "prawego planktonu"- ilu z nich nie zagłosuje na PADa (obojętnie, nie pójdą wcale, czy zagłosują na RT).

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 1 lipca 2020 06:21
1 lipca 2020 07:34

Jeżeli połowa bosaka zagłosuje na dudę i 200.000 hołowni to mamy remis. Oczywiście licząc że wszysky kamysze i biedronie pobiegną na rt.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @bendix 1 lipca 2020 07:34
1 lipca 2020 07:42

Moim zdaniem elektoraty Kamysza i Biedronia "wyzerują się", bo okazały się w I-szej turze podobnej wielkości (czyli biedrońki na Czaskosia, a kamysze na Dudę).
Gdyby powtórzyły się pozostałe proporcje z I-szej tury to wystarczy ok. 1,0 mln głosów z elektoratów Hołowni i Bosaka łącznie na kandydata PiS, aby Duda wygrał. Łącznie ta pula głosów to ok. 4,0 mln.

zaloguj się by móc komentować

bendix @stanislaw-orda 1 lipca 2020 07:42
1 lipca 2020 08:15

kamysza bym nie dzielił nawet na pół. Tam poszła zagłosować klika rodzinna ZSL-u. A oni nienawidzą akurat PiS.

zaloguj się by móc komentować

bendix @stanislaw-orda 1 lipca 2020 07:42
1 lipca 2020 08:26

rt + reszta - bosakowcy = 9502231

ad + połowa bosakowców = 9109203

Takie tam proste rachunki.

ps. nie ma żadnej pewności że część bosakowców doda się rt

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tadman 30 czerwca 2020 21:13
1 lipca 2020 08:56

Ja nie oglądam w ogóle telewizji, więc nie mam z tym problemu. Kurski odpowiada propagandą na propagandę. Na razie sprawdza im się to, ale oczywiście nie wygląda to dobrze. Ja zresztą nie mam wielkich oczekiwań wobec mediów. PiS ich nie zmieni, bo ma taką a nie inną konkurencję i do niej równa. Niestety.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Tenerka 30 czerwca 2020 19:30
1 lipca 2020 08:57

Braun , reżyser i gawędziarz - tak. Braun polityk - nie ma mowy. To moje stanowisko w tej sprawie:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Draniu 30 czerwca 2020 17:05
1 lipca 2020 08:58

Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że wsystko to "show" a między Tuskowskim a Dudą nie ma żadnej różnicy. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Grzeralts 1 lipca 2020 06:21
1 lipca 2020 09:03

Wszystko będzie zależało od beneficjentów programów socjalnych wprowadzonych przez PiS, jeżeli ten elektorat zawiedzie to Duda przegra... Tu nie ma co wydziwiać i udawać,że jakaś ideologia w grę wchodzi i analizować z której partii przejdą głosy na PAD.

 

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 1 lipca 2020 09:03
1 lipca 2020 09:22

To nie ma bezpośredniego przełożenia. Zapewniam że jeżeli by teraz spłacić kredyty mieszkaniowe z budżetu to i tak by pobiegli na pomyleńców.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K 1 lipca 2020 08:58
1 lipca 2020 09:38

Gdyby była roznica to dziś nie byłoby rozważań kto wygra. Duda grał w pewnych momentach na dwa fronty i byl zachowawczy. Uwalenie ustawy o sadach, dzis odbija sie czkawką, a wystarczyło skierować ustawę do TK..Nie da się wygrać wyborów jednoznacznie,jezeli sie jest mało wyrazistym. Dziś mamy tego efekty, efekty klepania ,ze się jest prezydentem wszystkich Polaków. 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Draniu 1 lipca 2020 09:03
1 lipca 2020 09:58

Tu nie ma ideologii. Tylko elektoraty i matematyka. PiS musi zmobilizować jak najwięcej elektoratu Bosaka do głosowania (na PAD) i zniechęcić do głosowania maksymalnie dużo elektoratu Hołowni (bo oni zagłosują na RT). Opozycja odwrotnie. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K
1 lipca 2020 11:33

Harcerzyk Duda i lalkowaty Trzaskowski , obydwaj mają problemy z charyzmą.

Zobaczymy jak wypadną w debatach, jeżeli w ogóle do nich dojdzie. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 1 lipca 2020 11:33
1 lipca 2020 11:42

Zawsze mnie ciekawi jaką Ty masz charyzmę? black lives matter?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @bendix 1 lipca 2020 11:42
1 lipca 2020 11:51

Znowu Cię lekko emocje ponoszą.. ;) To nie ja startuje w wyborach. To nie ja jestem na widelcu.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 1 lipca 2020 11:51
1 lipca 2020 11:57

Ale zawsze możesz się ujawnić ;-)

zaloguj się by móc komentować

Draniu @bendix 1 lipca 2020 11:57
1 lipca 2020 12:09

Zasadnicze pytanie jaka różnicę dostrzegasz w wyborach z przed pięciu lat, czy dostrzegasz progres, bo ja nie .. Znowu wszystko odbywa się na styk.. Dziś różnica jest taka ,ze to PiS i PAD mają do dyspozycji wiecej narzędzi..I co ,znowu gra sie odbywa na "remis".. To jest ta skuteczność przy tak nedznej opozycji..

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Grzeralts 1 lipca 2020 09:58
1 lipca 2020 12:47

No i jak Twoim zdaniem teraz tego dokona PiS na półtora tygodnia przed II turą , ze niby co ma zrobić ? 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K
1 lipca 2020 13:01

Nie to żebym się wtrącał w dyskusje jakie tu rozgorzały, ale tak tylko nieśmiało wspomnę, że tekst był nie o tym, kto wygra wybory w II turze...

zaloguj się by móc komentować

MBS @Marcin-K
1 lipca 2020 13:19

mam nadzieje, ze to co zaraz napisze nie bedzie az tak banalne, ze zaraz dostane becki od wszystkich madrzejszych ode mnie, ktorzy sie wypowiadaja. Nie mam zdolnosci pisarskich ani profetycznych. Jedno co mam, to chec, zeby sie tutaj wypowiedziec. Co wlasnie czynie. 

Po przeczytaniu tekstu bazowego na gorze znowu utwierdzilem sie w przekonaniu, ze my tutaj ziemskie mrowki Homo sapiens krzatamy sie a to z tym, a to z tamtym, a to powiemy to, napiszemy tamto, a i tak jak trzeba to jakas wyzsza instancja doda gazu, zahamuje. Skreci w lewo albo w prawo i toczy sie to wszystko co nas otacza wedle jakis odgornych cudownych regul, ktore trudno nam z perspektywy mrowki ogarnac. Czlowiek ma tak mikra wiedze o otaczajacym go swiecie, zeby go zostawic samemu sobie. Gdybysmy panowali powiedzmy nad grawitacja, wiecie co by sie stalo? Nie musze chyba odpowiadac na to pytanie.

Jakie stad plyna wnioski. Przynajmniej dla mnie. 

Ktokolwiek wygra te wybory w niedziele, to obudzimy sie w poniedzialek w swiecie takim, ktory bedzie dobry dla naszego wewnetrznego rozwoju. Rozwoj skierowany na zewnatrz jest tylko wypadkowa tego wewnetrznego i na odrot. Gdyby stalo sie tak, ze warunki zewnetrzne uniemozliwilyby nam prawidlowy rozwoj wewnetrzny, to ten swiat zostalby zdmuchniety jak nikly plomyczek. Poki naczynia polaczone swiata wewnetrznego i zewnetrznego sa w rownowadze, to wszystko jest pod kontrola i o nic nie musimy sie martwic, nawet wtedy gdy odnosimy inne wrazenie, bo my jestesmy tylko mrowkami Homo sapiens, przed ktorymi tylko czesc swiata i reguly nim rzadzace sa jawne.

Mam nadzieje, ze to co napisalem nie jest bardzo glupie. Gdyby jednak, ktos mial jakies uwagi krytyczne, objekcje to chetnie z nich skorzystam. Obiecuje.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 1 lipca 2020 12:09
1 lipca 2020 14:14

Ja osobiście dostrzęgłem progres w moim życiu po roku 2015...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @bendix 1 lipca 2020 14:14
1 lipca 2020 14:35

Ja też - dziwnym trafem kiedy rządzi PiS w mojej pracy lepiej się dzieje i dostałem ze trzy podwyżki. Za wybitnego króla Europy moja firma już właściwie leżała na łopatkach. Ma wejść ułatwione prawo budowlane w życie, jakiś tam VAT trochę na coś zszedł w dół. Wolę taką nędzę, niż nędzę Tuskowskiego jeśli mam wybór. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @MBS 1 lipca 2020 13:19
1 lipca 2020 14:37

Ja mogę tylko odpowiedzieć, że żadna władza za cżłowieka nie będzie żyć i działać. To czy prezydent będzie taki czy inny nie zmienia zazwyczaj życia nikogo wprost, chyba że jest się gdzuieś bezpośrednio podpiętym pod system budżetowy. W metafizykę nie lubię uciekać.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Marcin-K 1 lipca 2020 14:35
1 lipca 2020 14:41

Pracuje w firmie. Plus prowadziłem przez 8 lat działalność. Niech mi nikt nie mówi że za tuskolaskiego było fajnie.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować